Виховна година для учнів 1-2 класів на тему "Вогонь – друг чи ворог?"

Опис документу:
Тема: Вогонь – друг чи ворог? Мета: закріпити знання і вміння учнів викликати пожежну команду та засвоїти порядок дій у випадку виникнення пожежі, розширити уявлення учнів про професію пожежника; розвивати творче мислення, уяву, увагу; виховувати дисциплінованість, прагнення зберегти своє здоров’я, майно, бажання турбуватися про життя і здоров’я навколишніх, повагу та інтерес до професії пожежника.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Виховна година для учнів 1-2 класів

Тема:

Вогонь – друг чи ворог?

Мета:

закріпити знання і вміння учнів викликати пожежну команду та засвоїти порядок дій у випадку виникнення пожежі, розширити уявлення учнів про професію пожежника; розвивати творче мислення, уяву, увагу; виховувати дисциплінованість, прагнення зберегти своє здоров’я, майно, бажання турбуватися про життя і здоров’я навколишніх, повагу та інтерес до професії пожежника.

Хід виховної години

І. Організація класу. Повідомлення теми та мети заняття.

На роботі мама й тато.

Сірники знайшли малята.

І не знає дітвора,

Чим скінчитись може гра.

  • Поміркуйте і скажіть, навіщо людям потрібні сірники? Чи можуть сірники наробити шкоди?

  • Сьогодні до нас завітав наш друг Сірничок, який хоче допомогти нам розібратись, чому може виникнути пожежа, як поводитись у разі пожежі та яких правил потрібно дотримуватись, щоб цього не сталось.

ІІ. Робота над темою виховної години.

1. Вступна бесіда.

- Відгадайте загадку.

Червоне кошенятко по жердочці біжить (Вогонь)

Вправа «Асоціативний кущ».

  • Які асоціації викликає у вас слово вогонь?

Газова плита

Запальничка Небезпека

Нещастя Пожежа Страх Тепло Піч Горіння

Пожежники Сірники

Руйнування

Горе

Біда Полум’я Вогнище

  • Як ви гадаєте, діти, без вогню людина могла б жити? Обґрунтуйте свою думку.

Вогонь дарує людям світло, 
Вогонь дарує їм тепло, 
Коли б тепло і світло зникли, 
Життя б на світі не було.

Вправа «Мікрофон».

  • То як ви вважаєте: вогонь – друг чи ворог людини?

  • Продовжте речення: «На мою думку, вогонь – це … , тому що …».

  • Послухайте розповідь Сірничка про значення вогню.

Вогонь – друг людини. Вогонь завжди потрібний людині, бо він дає тепло і світло. Без вогню людині жилося б важко. Жодного дня ми не можемо обійтися без нього. Він потрібний всюди: і в житлових будинках, і в навчальних закладах, і на заводах, і на фабриках. Ним користуються, коли потрібно приготувати обід, підігріти воду. За допомогою вогню плавлять і ріжуть метал тощо.Вогонь – є символом олімпійських ігор.

Перед вічним вогнем біля могили Невідомого воїна люди схиляють голови, віддаючи шану загиблим.

Отже, без вогню життя було б неможливе.Тому людина приручає його. Дійсно, вогонь – найстрашніша у світі стихія, тому що вона практично нічого живим не залишає на своєму шляху. Створюється надзвичайно висока температура, від якої все спалахує, вода миттєво випаровується, а вогонь усе спопеляє. Поширюється їдкий дим, що наповнює всі приміщення і не дає дихнути, бо наповнює легені чадним димом. Це дуже страшна стихія, з якою важко впоратися. Вогонь – це ворог людини. Іноді він виходить з- під контролю. Як тоді бути? Як з вогнем боротися, коли вже щось горить?

  • Розгляньте малюнки і назвіть причини виникнення пожеж.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

2. Ознайомлення з професією пожежника та діями учнів під час пожежі.

  • Що найперше повинен зробити кожен з вас, помітивши пожежу? (сповістити дорослих).

  • Хто приходить на допомогу людям у разі виникнення пожежі?

  • Що ви знаєте про людей цієї професії?

  • Послухайте розповідь Сірничка про пожежників.

Пожежник завжди напоготів. Дзвінок в пожежну частину, сигнал "Тривога" - і ось вже потрібно стрибнути в машину і мчатися туди, де бушує полум'я. Час з моменту відправлення машин до прибуття на місце НП в середньому складає 5 хвилин.

На місці спалаху пожежники діють по ситуації.  В першу чергу евакуювати людей. Начальник караулу визиває додаткові засоби, якщо вони необхідні. Далі загін діє практично в бойовій обстановці - розгортає пожежні рукави, виводить стовбури (брандспойти) на шляху вогню. Коли пожежа ліквідована, бригада повертається в пожежну частину.

Звичайно, пожежі високої категорії складності трапляються рідко, але навіть в найспокійніший час пожежна охорона не дрімає. Весь день розписаний майже по хвилинах. Після зміни караулу - вивчення телефонограм і розпоряджень. Постійно доводиться тренуватися на пожежній вежі, виконуючи черговий підйом, перевіряти пожежно-технічне озброєння, бойовий одяг і спорядження.

Щоб стати пожежником, потрібно в першу чергу мати відмінне здоров'я і відповідний вік (від 18 років).

  • Як правильно викликати пожежну службу? За яким номером? Як діяти? (Відповіді учнів).

Складання пам’ятки .

    Правильно набрати номер 101.

    Чітко сказати: «У нас пожежа. Адреса (вулиця, будинок, квартира)».

    Вийти з приміщення.

    Не відчиняти двері та вікна.

    Не намагатися власноруч гасити пожежу.

    Покликати на допомогу дорослих.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки.

Вище руки підніміть,

А тепер їх опустіть.

Плесніть, діти, кілька раз,

За роботу, все гаразд.

3. Робота в парах. Розігрування життєвих ситуацій .

    Петрик грається сірниками. Повз нього проходить Оленка. Що потрібно зробити дівчинці?

    Андрійко удома з маленьким братом. Раптом спалахує телевізор. Що має зробити Андрійко?

    Першокласники знайшли на дворі петарди. Це побачила Надійка. Що вона повинна зробити?

    Сергійко гуляє на вулиці. Раптом він бачить, що з вікна квартири на третьому поверсі виривається полум’я. Якими мають бути його дії?

4. Робота в групах. Складання пам’ятки протипожежної безпеки.

- З’єднайте праву та ліву частини речень і дізнаєтесь, що потрібно робити, щоб не допустити пожежу.

Для розваги і для гри а ні в лісі, а ні в хаті.

Не розпалюй сам багаття, умикати нам не слід.

З грубки жару не беріть то вимкни всі електроприлади. Не грайся з вогнем - жар в собі вогонь таїть.

Коли йдеш з квартири, це небезпечно.

Плитку, праску сірників ти не бери.

ІІІ. Підсумок виховної години.

-         Що нового дізналися? Чого навчилися?

-         Кому сподобалась професія пожежника? Чому?

- Що робити, якщо виникла пожежа?

- Як викликати службу екстреної допомоги?

«Обери позицію»

  • Вогонь друг чи ворог?

Вогню боятися не треба,

Якщо порядок в домі в тебе

Якщо працюють справно, речі

Магнітофони, праски, печі

І телевізор, й газплита –

Пожежа в дім не завіта!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Мовленнєва майстерність педагога Нової української школи. Вербальний і невербальний імідж»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.