Виховна година "Якщо емоції зашкалюють"

Опис документу:
Виховна година містить інтерактивіні вправи, які допоможуть учням навчитись розпізнавати власні емоції та почуття, розвивати навички управління власними почуттями та емоціями, Сприяє процесу самопізнання та самовираження п’ятикласника.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Класна година для учнів 5 класів

Тема: Якщо емоції зашкалюють

Мета: навчитись розпізнавати власні емоції та почуття,

розвивати навички управління власними почуттями та емоціями,

розуміння того, кожна людина індивідуальна та неповторна,

сприяти процесу самопізнання та самовираження п’ятикласника.

Обладнання: презентація, зразки осінніх листочків , скоч, ватман, музика для релаксації.

Хід заняття

  1. Організаційний момент

Людина, що не вміє керувати собою, не вміє керувати іншими.

Бернард Шоу

  1. Вступне слово вчителя

Діти, сьогодні ми потрапимо у незвичайну та чарівну країну – країну Емоцій та Почуттів. Мандруючи цією фантастичною країною ми дізнаємось про те, які бувають емоції у людини, як вони впливають на нас, а головне, спробуємо навчитись ними керувати. Щоб упродовж уроку у вас був гарний настрій, я прикріпляю на дошці смайлик «Радість».

Тому, усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. А для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними.

Щоб не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати

Мозковий штурм

  • Чи можете ви уявити людину, яка ніколи не плаче, не сміється, не обурюється, не сердиться не боїться.

Гра Розпізнай емоцію: Радість, печаль, злість, страх, здивування. Презентація.

На слайдах зображено емоції, дітям пропонуємо розпізнати їх, вправа триває 3 хвилини.

  • Діти, ви дуже добре впорались із завданням, а що допомагало вам розпізнати ту чи іншу емоцію .

Коло ідей____________________________________________________________

Міміка – це вираз обличчя людини. Ваше обличчя теж виражає різні емоції . Вираз обличчя в основному залежить від різних поєднань положення очей, губ і брів.

Учитель пропонує пограти дітям. Вправа Маска триває 3-5 хвилини, після чого продовжується обговорення

  • За допомогою міміки ми показуємо будь-яке почуття, потім проводимо рукою по обличчю, ніби знімаючи цю маску і кидаємо уявну маску в іншого учня. Той повторює цей вираз обличчя, потім змінює його і передає уявну маску іншим учням.

  • Чи легко вам було виконувати вправу ?

  • Назвіть почуття, які виражали різні маски ?

  • Людина має право на будь-яку емоцію, має право відчувати і висловлювати свої почуття. 

  • А чи впливають емоції на наші вчинки? Пропоную вам уважно послухати притчу.

Цар і його яструб
Переказав Джеймс Болдуін
Чингісхан був великий цар і воїн.
Він привів свою армію в Китай і в Персію.
Одного разу вранці він верхи помчав у ліс полювати. З ними відправились
і його друзі. Вони весело скакали з луками і стрілами напоготові. Це було веселе полювання. Ліси дзвеніли від їхніх криків і сміху. Вони сподівалися, що привезуть додому багато дичини. До вечора вони вирушили додому.

Цар часто бував у цих лісах і знав у них всі стежки. І в той час, як всі мисливці вибрали найкоротший шлях, він поскакав іншим, більш довгою дорогою в долині між двома горами. Нарешті, до своєї радості, він побачив, як по каменю стікає вода. Він знав, що десь вище є струмок. У вологий час року звідси завжди стікав швидкий потік, але тепер вода тільки капала.

Цар зістрибнув з коня. Він дістав з мисливської сумки маленьку срібну чашу і підставив її під краплі. Чаша наповнювалася довго, а цар так хотів пити, що ледве міг терпіти. Нарешті чаша була майже повна. Він підніс її до губ і вже хотів випити, але раптово в повітрі почувся шум, і чаша виявилася вибита у нього з рук. Вода вихлюпнулася на землю.
Цар підняв голову, щоб подивитися, чиї це витівки. Це був його улюблений яструб. Яструб кілька разів облетів навколо нього, а потім опустився серед каміння біля струмка. Цар підняв чашу і знову підставив її під краплі. На цей раз він не чекав так довго. Коли чаша наполовину напов-ся, він підніс її до губ. Але перш, ніж він встиг надпити, яструб знову налетів і вибив у нього з рук. Тепер цар почав злитися. Він знову спробував напитися, але і в третій раз яструб вибив у нього чашу.
Тепер цар був у страшному гніві.
— Як ти смієш! — вигукнув він. — Попадись мені тільки, я
скручу тобі в'язи! Знову наповнив чашу. Але перш, ніж пити, він оголив свій меч.
— Ну, пане яструб, — сказав він, — це останній раз!
Ледве він вимовив це, як налетів яструб і вибив у нього чашу.
Але цар чекав цього. Коли яструб пролітав повз нього, він вдарив його мечем.
Закривавлена птиця впала замертво біля ніг господаря.
— Ти отримав по заслугах, — сказав Чингісхан.
Але коли він став шукати чашу, виявилося, що вона впала між
двох каменів, так що він не міг дістати її.
— Ну і нехай, я нап'юся з джерела, — сказав він собі. І поліз по крутому схилу туди, звідки сочились краплі води. Це було дуже важко, і чим вище він ліз, тим дужче йому хотілося пити.
Нарешті він піднявся на вершину. Там дійсно було джерело; але що він побачив у воді? Там лежала величезна мертва змія з найбільш отруйних.


. Цар зупинився. Він забув про свою спрагу. Він думав тільки про нещасливе мертвої птиці, що лежала внизу на землі.
— Яструб врятував мені життя! — закричав він. — А чим я відплатив йому? Це був мій найкращий друг, а я вбив його.
Він спустився на землю. Обережно піднявши птицю, він поклав її в польову сумку. Потім виліз на коня і поскакав додому, кажучи собі:

"Сумний урок був піднесений мені сьогодні: нічого не роби в гніві"

Обговорення

  • Якою була поведінка Яструба ?

  • За що Цар вбив Яструба ?

  • Яка емоція опанувала Царем ?

  • Який урок зробив для себе Цар ? А ви ?

  • Чи впливають емоції на наші вчинки ?


  • Немає поганих чи хороших емоцій. Лише є добрі чи погані вчинки..

Висновок: Емоції впливають на наші вчинки та нашу поведінку. Тому так важливо контролювати свої емоції.

  • Діти,бувають випадки, коли ви дуже сердиті, навіть злі, коли таке з вами трапляється?

Через неприємну подію, невиконане бажання.

  • Коли людина сердиться, у неї псується настрій, вона погано себе почуває, ми можемо зіпсувати стосунки з близькими нам людьми. Треба намагатися якнайшвидше звільнитись від емоції злості, спробувати розслабитись. Зараз я навчу вас це робити.

Вправа Пружинки вправа триває 3 хвилини

  • Уявіть, що ми поставили ноги на пружинки. Ці пружинки вистрибують із підлоги та відштовхують носки наших ніг так, що стопи відриваються та підіймаються вгору, а п’ятки продовжують упиратися в підлогу.

Діти піднімають носки, п’ятки в цей момент притиснуті до підлоги.

Міцніше, сильніше. Ноги напружені. Перестали тиснути пружинки. Ноги розслабилися. Як приємно. Відпочиваємо.

Слухайте і робіть як я під музичний супровід

Вдих-видих. Вдих-видих

Ти носочки опускай,

На пружинки натискай,

Міцно дуже натискай.

А як ні – відпочивай.

Руки не напружені,

Ноти не напружені,

Дихається легко…

Рівно… Глибоко…

Мозковий штурм

Давайте зараз разом сформулюємо правила поведінки для тих дітей, які не можуть стримувати свої емоції Відповіді дітей.

Тож давайте ще раз закріпимо ці знання і подумаємо, чи завжди ми їх дотримуємось (правила вивішуються на дошці).

Поважай себе та інших людей;

Іди на поступки іншим, умій жертвувати власними інтересами заради спільних;

Радій власним успіхам та успіхам інших. Не будь заздрісний, злий.

Усмішка допоможе в спілкуванні. Смійся, але знай,де і як сміятися

Будьте справедливими і терпимими до людей;

Не проявляйте ініціативу там, де її не потребують;

Демонструйте витримку.

Вправа Осінній букет

А зараз ми з вами будемо збирати осінній букет.

На листочках ви повинні написати:

  • Я радію, коли…

  • Я веселий, коли…

  • Мені приємно, коли…

Листочки збираються і прикріпляються на дошці

  1. Рефлексія

Ми завершуємо свою мандрівку країною Емоцій і Почуттів. Ми з’ясували, що людина не може жити без емоцій. Але ми сьогодні навчилися керувати своїми емоціями.

Якщо на уроці вас охопили емоції радості , то прикріпіть на дошку смайлик - посмішку.

Якщо вам було сумно, то смайлик - сум.

.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Креативний менеджмент в умовах змін (на прикладі управління закладами позашкільної освіти)»
Просіна Ольга Володимирівна
30 годин
590 грн
395 грн