Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Виховання дітей любов'ю

Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
1400 грн
290 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №EK038210
За публікацію цієї методичної розробки Пампушко Наталія Петрівна отримав(ла) свідоцтво №EK038210
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Виховання дітей любовю

Хто любить людей, того й люди люблять.

(Народне прислів’я)

Важко вчити і виховувати дітей у складному сучасному світі. Тиск і навантаження на кожну сім’ю збільшуються з кожним днем, тому не дивно, що ми частіше бачимо похмурі, заклопотані, а то й зажурені обличчя.

Сьогодні я хочу поговорити з вами, шановні колеги, про любов. Пригадую, як півтора роки тому я стояла за цією трибуною і говорила про те, що щойно випустила 11 клас. Згадувала все те, що довелося пережити за останній рік: вручення паспортів, ЗНО, пробне тестування , дзвоники і , звичайно ж, випускний вечір. І ще пам’ятаю, як тоді я зізналася, що переживши все те, класним керівником чомусь більше бути не хочеться. Більшість із вас тоді мене зрозуміла, і уявила весь обсяг того «чомусь» , через яке не хочеться бути класним керівником. І ось я знову стою перед вами. І я знову класний керівник. Тепер у мене 5 клас: чудові, розумні , щирі і добрі діти. І знаєте, я зрозуміла , чому більшість із нас погоджується знову на класне керівництво. Хтось, можливо , скаже : через гроші. Не погоджуся, бо те, що нам платять за класне керівництво, швидше не гроші, а гроші. В усякому разі - за них не розбагатієш. Виробничі витрати часом перевищують заробітки. Самі посудіть: телефонні розмови з батьками, пігулки від голови, живота, серця. У більшості шкіл немає медсестри, є ліки, але вони в кабінеті завуча, а коли у дитини щось болить, вона йде до класного керівника. Якщо це під час уроку, не хочеться кидати клас і бігти за ліками. Тому що робить класний керівник? Тримає приватну благодійну аптеку у своїй сумці. Головне не переплутати, що кому дати. Далі, буває, що до школи приїздять артисти: то цирк, то ляльковий театр тощо. Діти у класах є різні: з сімей хороших і не дуже, з багатших і з бідніших. Що робити, якщо всім діткам батьки дали гроші на виставу, а , наприклад, Сашкові, не дали? Можна, звичайно, залишити його у класі, навіть придумати для нього якесь завдання. Ви зможете? Я теж ні. Тому що ми з вами робимо? Звичайно, купуємо Сашкові квиток , за свої гроші, або , у крайньому випадку, за гроші свого чоловіка. Якщо таких дітей декілька, їх можна залишити у класі, а от одну дитину відокремлювати від класу не можна. Новорічні прикраси, ранки, конкурси – це теж часом додаткові витрати. Тому погоджуватися на класне керівництво через гроші, мабуть, не варто. Хоча для нас, вчителів, іноді навіть 50 гривень – це великі гроші. Що ж тоді змусило мене взяти клас, наступити на ті ж самі граблі. Напевне, любов. Любов до дітей, бажання дарувати її дітям, навчати дітей любові. У Діккенса є дуже гарне оповідання «Різдвяна пісня у прозі». Там мова йде про те, як напередодні Різдва до героя зявляються духи. Вони показують йому, що кожна людина за життя кує свій ланцюг, який доведеться носити за собою після смерті. У когось цей ланцюг зроблений із золота, у когось – із поганих вчинків, а у справжнього вчителя, мабуть, з любові. З любові до дітей і з дитячої любові до нас. Саме ця любов і змушує нас ставати класними керівниками. Класного керівника часто називають другою мамою. Тому, гадаю, він повинен відповідати цьому гордому імені. Мама добра, чуйна, любляча, терпляча. Тому і класний керівник теж повинен бути таким. Навіть якщо він чоловік.

Важливо відзначити те, що дітям принципово потрібна безумовна любов. Вона потрібна для хорошої дисципліни. Як часто нині можна спостерігати, що у дитини все є для навчання, для відпочинку, вона умита і нагодована, але немає емоційного наповнення і тоді, залежно від темпераменту, ходить така дитина за тобою «хвостиком», а в її очах читається: «Ви мене любите?». У інших очах такого не прочитаєш. Вони діють у відповідності зі своїм ірраціональним способом мислення. Відомо, що кожна дитина від природи інстинктивно відчуває, якою життєво необхідною є для неї любов батьків, учителів. Але у неї немає вроджених навичок, щоб цю любов заслужити, або домогтися її. Тоді дитина починає діяти, випробовуючи нас своєю поведінкою, в основі якої стоїть те ж питання: «Ви мене любите?» Якщо ми своєю доброзичливою поведінкою відповідаємо дитині ствердно, чудово! Тоді її перестає мучити невпевненість, а поведінка такої дитини легше контролюється.

У мене це часто буває із Сашею. Ось він бешкетує на уроці музики, а потім, коли я намагаюся зясувати причини такої поведінки, він не може нічого пояснити, а в його очах я бачу запитання: «Ви мене любите?».Ось він штовхнув старшокласника, образив його, а потім, прийшовши до мене, знову нічого не може пояснити, а в очах теж саме запитання: «Ви мене любите?» Навіщо йому ця любов? Для самоствердження. Дитина боїться, що ми не любитимемо її після поганого вчинку. Тому, на мою думку, треба любити дітей не за щось, а чомусь. Багато хто вважає, що дітей треба любити так, щоб вони цього не знали. Я категорично проти такої позиції. Скажіть, вам самим потрібна така любов, яку не відчуваєш, не бачиш, про яку навіть не здогадуєшся? Думаю, що ні. Коли ми купуємо річ у магазині, ми забираємо її з собою. Уявіть собі, ви купили сукню і залишили її в магазині. Навіщо вам така сукня? Звичайно, любов не сукня, не річ, але без неї не можна жити, і дітей виховувати теж не можна.

Повернуся до своїх дітей. Їх у мене 19: 10 хлопчиків і 9 дівчаток. Мені дуже пощастило, бо вже вдруге я беру клас після чудової вчительки початкових класів – Марії Іванівни Почепцової. Її стиль роботи з класом дуже мені імпонує. Вона ніколи не кричить, я теж не люблю і не вмію кричати . Вона вміє навчити дітей слухати. Вони чують учителя не тільки тоді, коли той говорить голосно, а навіть тоді, коли вчитель мовчить. Після неї з дітьми працювати легко. Тому, вважаю, що щастить тим класним керівникам, які беруть клас після хорошого вчителя початкових класів.

Мені пощастило з батьками вихованців. Вони, звичайно, різні, але майже всі не просто люблять своїх дітей, не сліпо люблять, а мають правильне ставлення до школи. Вони тверезо реагують на зауваження , цікавляться успіхами дітей, часто телефонують. Взагалі, я вважають, що такий винахід 20 ст. як мобільний телефон – це справжня знахідка для вчителя. Не треба бігти за тридевять земель, можна просто зателефонувати. Якщо у вас немає телефонів ваших учнів і їхніх батьків, значить ви десь недопрацьовуєте. Немає на рахунку грошей – дивна необачність з боку класного керівника. Навіщо телефонувати батькам? Причин може бути безліч: відсутність дитини у школі, дитині стало зле, вона щось накоїла. А ще можна зателефонувати, щоб подякувати: за навчання, за добре слово, за хорошу дитину. Місце у щоденнику для зауважень нам потрібне теж не лише для того, щоб поскаржитися, а й для того, щоб подякувати і похвалити. Мене цьому навчила та ж сама Марія Іванівна. Коли мій син був у 1 класі , вона написала: Спасибі Наталії Петрівні за хорошого учня. Тоді у мене був день народження і це був найкращий подарунок до свята. Я вчуся цій мудрості у вчительки свого сина і намагаюся теж дарувати такі маленькі радощі батькам своїх учнів.

У своїй роботі я керуюся заповідями апостола Петра:

-Любов довго терпить;

-Любов не заздрить, не гордиться;

-Любов захищає свободу ненасильницькими методами;

-Любов – це подвиг;

- Любов не радіє неправді, все переносить, всьому вірить;

Класний керівник – не диктатор,не тиран. Демократичні стосунки.

Своїм колегам хочу побажати радісного теперішнього і радісного майбутнього. Хай у ваших серцях квітне любов до дітей, до своєї праці, до цього прекрасного світу, що оточує нас! Даруйте усім Віру, Надію і Любов, бо це наше покликання.

Уявіть собі, що наше життя подібне до роботи жонглера, який підкидає в повітря 5 кульок: Робота, Здоровя, Сім;я, Душа, Друзі. Нам потрібно, щоб ці кульки постійно були в повітрі. Кулька Робота зроблена з гуми, коли вона падає, то підстрибує і повертається назад. А от інші кульки скляні. Вони надбиваються і псуються, і вже ніколи не будуть такими, як раніше. Тому вам потрібно дбати про те, щоб цього не сталося. Працюйте максимально ефективно в робочий час і повертайтеся додому вчасно. Бережіть свою сімю, здоровя, друзів, душу.

4

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Стаття для класних керівників , яка містить поради з питань налагодження стосунків з класним колективом
  • Додано
    27.02.2018
  • Розділ
    Виховна робота
  • Клас
    8 Клас, 9 Клас, 10 Клас, 11 Клас
  • Тип
    Стаття
  • Переглядів
    144
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    EK038210
  • Вподобань
    0
Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
1400 грн
290 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №EK038210
За публікацію цієї методичної розробки Пампушко Наталія Петрівна отримав(ла) свідоцтво №EK038210
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти