! В а ж л и в о
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Виготовлення ракети у техніці оригамі

Опис документу:
Розробка уроку дизайн та технологіїза темою "Виготовлення ракети у техніці оригамі" відповідно до підручника Т.Г. Гільберг, С.С. Тарнавської, Н.М.Павич. НУШ, 2 клас . Я досліджую світ. Мета: ознайомити учнів зі складовими частинами ракети та їхніми назвами; закріпити вміння складати папір за схемами; учити використовувати в своїй роботі різні матеріали та інструменти; виготовлення моделі за графічним зображенням; розвивати навичкм конструювання, уяву, дрібну моторику рук, охайність у роботі;

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

«10» жовтня 2019 рік

Урок № 6 . Тема: «Виготовлення ракети в техніці оригамі»

Мета: ознайомити учнів зі складовими частинами ракети та їхніми назвами; закріпити вміння складати папір за схемами; учити використовувати в своїй роботі різні матеріали та інструменти; виготовлення моделі за графічним зображенням; розвивати навичкм конструювання, уяву, дрібну моторику рук, охайність у роботі; виховувати естетичні смаки.

Обладнання: кольоровий папір, прості олівці, ножиці, клей, кольорові олівці, матеріали для оздоблення, ноутбук, відеоролик.

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА.

1.1. Організаційний момент.

Доброго ранку, щедрого дня,

Сонечко радо всіх вас віта!

1.2. Актуалізація опорних знань.

- Що ви знаєте про мистецтво оригамі?

- Чи виготовляли ви вироби у техніці оригамі?

- Які матеріали для цього потрібні (Папір.)

1.3. Повідомлення теми ти мети уроку.

- Прочитайте акровірш. Про що в ньому йдеться?

Розтина блакить, гостроголова,

Аж до зір готова досягти;

Космонавтики вона основа;

«Екіпаж споряджено – лети!».

Тут, у вірші, й відповідь готова,

А тобі – лишається знайти?

  • Як ви вважаєте, який виріб будемо виготовляти?

  • Сьогодні ми виготовимо ракету, застосовуючи техніку оригамі.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА.

2.1. Усвідомлення учнями змісту роботи та послідовності дій.

Розповідь учителя.

Діти, напевно, кожен з вас і, гадаю, вже не раз

Паперовий аркуш брав, з нього граючись складав

Чи то човника, чи пташку, чи кишеньку, чи баклажку,

Чи то жабку, чи жучка, чи то просто літачка.

Тож вернімось разом з вами до складання знову,

Про мистецтво оригамі поведемо мову.

Н.Котелянець

- Слово "оригамі" на японській мові складають два ієрогліфи. Один з них "ори"- означає "складати", а другий "камі" - означає "папір", з чого й виходить, що мова йде про мистецтво складання паперу.

Історія виникнення оригамі заходить своїм корінням в глибоку давнину і нерозривно пов'язана з появою технології виготовлення самого паперу. Археологи стверджують, що папір був відомий китайцям ще задовго до нашого століття. Під час розкопок вони знаходять матеріали, які відносять до 4-3 віків до нашої ери, які можна розглядати, як папір. Китайці товкли кусочки тутового дерева, розмочені стовбури бамбуку і отримували зовсім новий матеріал - папір.

Старовинне мистецтво складання фігурок з листка паперу -оригамі - мистецтво цілого. Саме це і відрізняє оригамі від аплікації, пап'є-маше і вирізання силуетів, а також від багатьох інших прикладних мистецтв і народних промислів, які будуються на приєднанні і відділенні матеріалу.

Довгий час мистецтво оригамі було, скоріше, таїнством, священнодійством, доступним небагатьом.

Згідно японської традиції, для класичних фігурок оригамі використовують листок паперу квадратної форми, хоч деякі прості моделі виготовляють з прямокутного листка паперу. Оптимальна довжина сторони квадрата - 20-25 см.

Для більшої виразності і індивідуальності моделей деякі деталі на них можна домалювати, наприклад: очі і зуби для "кусакі", мордочки тваринам, ілюмінатори "ракеті" тощо....

Словникова робота

  • Чи знаєте ви, з яки частин складається ракета?

Корпус – основа чого-небудь.

Ілюмінатор- вікно, яке герметично зачиняється.

Сопло-насадка на кінці трубки для регулювання струменю рідини та газу.

Робота за підручником (с.51)

  • Ознайомтеся з умовними позначеннями, наведеними в таблиці.

Учні зачитують назви ліній та їх значення. Учитель демонструє виконання зазначених дій.

2.2. Організація самостійної практичної діяльності учнів.

Підготовка робочих місць.

  • Нумо прочитаємо (підручник с.50), які матеріали нам знадобляться сьогодні на уроці.

Учні готують матеріали до уроку.

Послідовність виконання роботи.

  • Застосовуючи техніку оригамі, виготовте ракети за схемою чи власним задумом.

  1. Візьміть аркуш кольорового паперу, складіть навпіл. Кожну утворену частину складіть ще раз навпіл.

  2. Візьміть правий верхній кут паперу, перегніть на себе до середньої лінії.

  3. Аналогічно перегніть лівий верхній кут паперу.

  4. Праву частину виробу перегніть на себе навпіл між середньою та правою лініями.

  5. Утворену частину зігніть від себе, орієнтуючись на середню лінію.

  6. Виконайте аналогічні дії з лівою частиною виробу.

  7. Поверніть ракету корпусом до себе. Щоб утворити сопла ракети, зробіть надрізи (2 см) уздовж корпусу, відігніть куточки від себе з обох сторін.

  8. Естетично оформіть свою роботу.

Перегляд відеоролика (https://www.youtube.com/watch?v=EUbh2Tsq8R8)

  • Для кращого запам’ятовування послідовності виготовлення виробу перегляньте відеоролик « Ракета – оригамі з паперу».

Самостійна робота учнів.

  • Застосовуючи техніку оригамі, виготовте ракету за схемою( підручник с. 51) чи власним задумом.

Оздоблення виробу

  • Виконайте оздоблення іграшки. Приклейте або намалюйте ілюмінатори. Виріжте та наклейте «вогонь» із сопла ракети.

Пальчикова гімнастика «Машина»

  • Ми маємо завести мотор у машини і мерщій вирушати у путь!

Мчить машина за машинами

Шелестить машина шинами.

(Пальці рук, крім великих, зачеплено в «замок». Це «мотор» . Необхідно обертати великими пальцями. Спочатку «мотор» працює швидко, потім поступово обертання сповільнюється.)

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА.

Вправа « Не хочу хвалитися, але я….»

Кожен учень доповнює фразу « Не хочу хвалитися, але я….» словами, що стосуються теми уроку.( Наприклад: дізналася/дізнався, як працюють у техніці оригамі, умію працювати за схемами тощо)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Українська мова у професійній діяльності державних службовців. Публічна комунікація»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись