Сьогодні о 18:00
Кабінет психолога:
«
Здатність до саморегуляції – основа духовного розвитку. Нові інструменти й підходи
»
Взяти участь Всі події

Відповідальність - запорука успіху.

Увага! Автор матеріалу забороняє відтворення, передрук або розповсюдження іншим способом цього матеріалу з сайту «ВСЕОСВІТА» (тексти, фото, відео тощо). Дозволяється лише гіперпосилання на сам матеріал.

НУШ

Для кого: 3 Клас

11.10.2021

70

3

0

Опис документу:

Урок у рамках програми Соціально-емоційне та етичного навчання (СEEН, Learning Social Emotional and Ethical (SEE) Learning) – це інструмент розвитку м’яких навичок або “soft skills”. Вона базується на найновіших розробках різних сфер науки. Насамперед – науки про нервову систему. Йдеться, наприклад, про те, як людина переживає стрес, і головне – як із ним боротися. Відповідно, програма корисна не тільки для дітей, а й для вчителів.Під час уроку учні й учениці глибше вивчатимуть активне співпереживання, до якого, зокрема, належить відповідальність за інших та готовність допомогти їм і захистити їх.

Перегляд
матеріалу
Отримати код



Урок «Відповідальність – запорука успішної людини»

Мета уроку

Під час уроку учні й учениці глибше вивчатимуть активне співпереживання, до якого, зокрема, належить відповідальність за інших та готовність допомогти їм і захистити їх. Діти обговорять кілька сценаріїв та познайомляться з трьома основними складовими активного співпереживання: турбота про іншу людину, розуміння її потреб та бажань і відповідальність допомогти їй. Учнівство також дізнається, яку роль у активному співпереживанні займає уміння казати «ні» та встановлювати границі.



Навчальні результати

Учениці й учні:

  • познайомляться із трьома складовими активного співпереживання: турбота про іншу людину, розуміння її потреб та бажань і відповідальність допомогти їй;

  • дізнаються, що для співпереживання іноді потрібно сказати «ні» або стати комусь на заваді;

  • зрозуміють різницю між напористістю (стоянням на своєму) та підлою чи недоброю поведінкою.



Ключові складові

Співпереживання іншим



Тривалість

30 хвилин



Матеріали для уроку

Підготуйте:

  • папір;

  • приладдя для малювання кожній дитині.

  • Вибір привітання біля дверей.

І. Організаційний момент.

Час уроку розпочатись,

Треба з вчителем вітатись

- Добрий день!

Треба друзів привітати

- Добрий день!

Дружно й радісно гостям сказати

- Добрий день!

Ранкове коло.

Гра «Добринка»



Учитель Заплющіть очі. Відчуйте в собі тепло, доброту. Потріть долоньки одну об одну, щоб відчути ще більше тепло. Зліпіть уявну кульку з вашого тепла і добра, передайте її ланцюжком і побажайте чогось доброго. Коли ми даруємо добрі слова, тепло своїх долонь, сердець іншим навколо стає затишніше.

«Розігрів» | 3 хвилини

• «Давайте проведемо коротку вправу на увагу. Як нам хочеться почуватися на рівні тіла?

• Спершу займімо зручну позу, спину тримаємо рівно. Я буду з розплющеними очима, а ви можете заплющити очі або дивитися у підлогу.

• Тепер оберіть один із ресурсів зі свого набору або ж уявіть новий: щось, від чого ви почуваєтеся краще, безпечніше, щасливішими.

• Тепер давайте подумаємо про цей ресурс і спробуємо зосередити всю увагу на ньому протягом хвилинки у тиші. Якщо вам більше підходить заземлення, можете попрактикувати його. [Зробіть паузу.]

• Що ви помічаєте у своєму тілі? Якщо вам зараз приємно або нейтрально, зосередьтеся на цьому відчутті. Якщо вам зараз неприємно, то змініть ресурс або проведіть заземлення. [Зробіть паузу.]

• Можете також змінити положення тіла, але постарайтеся не потурбувати при цьому інших учнів та учениць. Якщо ні, то просто тримайте увагу на своєму ресурсі.

Презентація / обговорення | 8 хвилин
Активне співпереживання — це ваша сила

Обирання дороги.

- Уявіть себе в казці…

А як відомо, казкові герої дуже часто постають перед вибором, якою дорогою йти.

Робота в парах. Метод «Обери позицію»

- От і перед вами сьогодні три дороги.

Обирайте!

1.Ліворуч підеш – своє щастя знайдеш. Важко тобі доведеться. Друга втратиш, себе зламаєш, назад не повернешся.

2. Праворуч підеш – щасливим станеш, багато побачиш, чужі таємниці дізнаєшся, душею зачерствієш, до людей охолонеш, сміятися розучишся.

3. Прямо підеш – себе знайдеш, у дорозі змучишся, настраждаєшся.

(Діти вибирають дорогу, знімають ключик певного кольору,тим самим розподіляються на групи)

Вчитель пропонує пояснити свій вибір, тим самим підводить дітей до поняття -ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ.

– У житті, діти, як у казці, ми завжди обираємо, яким шляхом простувати, як вчинити, і наш вибір характеризує нас самих., наскільки відповідально ми ставимося до свого вибору, чи вчинків.

Матеріали для уроку

Читання тексту

«Аліса вилазить на дерево»

«Якось Тереза бавилася на шкільному майданчику з Тарасом і Артуром. Вона побачила Алісу, молодшу дівчинку, яка сама видиралася на дерево.

Коли діти повернулися у школу, їхня учителька, Ольга Володимирівна, запитала, що вони робили надворі.

Ми бавилися з м’ячем, а ще я бачила, як дівчинка з іншого класу забиралася на дерево, — сказала Тереза. — Наступного разу я теж так зроблю!

На обличчі Ольги Володимирівни з’явилася стривоженість.

Це небезпечно. Минулого року одна учениця упала з дерева і травмувала собі руку. Тому ми впровадили правило: учням і ученицям заборонено вилазити на дерева.

На цих словах засмутився Артур. «От підлість, — подумав про себе. — Але ж лазити по деревах весело!»

Ольга Володимирівна запитала Терезу:

А скільки років дівчинці, яка дерлася на дерево?

То була Аліса, — відказала Терезка. — Вона ще маленька. Ходить до молодшого класу.

Тоді Ольга Володимирівна сказала:

Отже, ти можеш їй допомогти. Як побачиш наступного разу, що вона збирається вилазити на дерево на майданчику, будь ласка, розкажи їй про правило безпеки не лазити по деревах. Я теж так зроблю, коли побачу, що хтось вилазить на дерево. Діти повинні бути у безпеці!

Але їй це може не сподобатися, — зауважила Тереза. — Вона може розсердитися на мене і подумати, що я спеціально так кажу, щоб дошкулити.

Можливо, — погодилася учителька. — Але якщо ніхто їй не скаже, вона не знатиме. А наступного разу може упасти і забитися.

Я не хочу, щоб так сталося, — сказала Тереза. — Обов’язково скажу їй завтра».

Фізхвилинка



Робота в групах

  • «Що у цій розповіді здалося вам цікавим?

  • Чому Артур засмутився, коли почув, що не можна лазити по деревах? (1група)

  • Чому у школі придумали правило, яке забороняє дітям лазити по деревах?

  • Чому Тереза не хотіла сказати Алісі, що не можна лазити по деревах? (2група)

  • Чому Тереза передумала і вирішила повідомити Алісі про шкільне правило?

  • Як гадаєте, Тереза байдужа до Аліси чи ні? Чому?»(3група)





Вправа для осмислення | 10 хвилин
Вправляння в активному співпереживанні через рольову гру

Прийом «Входження в картину»

-Що відбувається на картині?

-Які у вас відчуття?

-Давайти приберемо рамки. Що б ви змінили? Що домалювали?

(Діти домальовують картину)



Матеріали для уроку

Рефлективна практика | 6 хвилин

Огляд

-Учнівство розмислить над прикладами із власного життя, коли доброта і співпереживання означають розуміти потреби і брати на себе відповідальність за іншу людину чи тварину, щоб захистити їх.

-Якими рисами наділена відповідальна людина?

-Пропоную вам розфарбувати відповідальність у різні кольори.

(діти називають риси, притаманні відповідальній людині та висипають у посудину різнокольорову сіль)

-Яка посудина вам більше до вподоби? Чому?

- Так і в житті: відповідальна людина наповнена, багатогранна, яскрава, цікава. Вона приваблює і притягує до себе інших. А безвідповідальна – порожня, неінтересна.



Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Увага! Автор матеріалу забороняє відтворення, передрук або розповсюдження іншим способом цього матеріалу з сайту «ВСЕОСВІТА» (тексти, фото, відео тощо). Дозволяється лише гіперпосилання на сам матеріал.