Відносні та питальні займенники, їх відмінювання

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ТЕМА . Відносні й питальні займенники , їх відмінювання.

МЕТА : ознайомити шестикласників з відносними й питальними займенниками , їх значенням, морфологічними ознаками, синтаксичною роллю в реченні; удосконалювати загальнопізнавальні вміння знаходити займенники цих розрядів у тексті, визначати їх морфологічні ознаки , правильно відмінювати, розвивати творчі вміння складати речення і тексти , уживаючи займенники різних груп за значенням; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу сприяти вихованню любові до народної творчості, зокрема загадок і прислів’їв .

ТИП УРОКУ: формування практичних умінь і навичок.

ОБЛАДНАННЯ: підручник, таблиці.

ХІД УРОКУ

Без навчання нема пізнання

Народна мудрість

І.Організаційний момент

ІІ. Ознайомлення учнів з темою , метою і завданнями уроку. Оголошення епіграфа уроку.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

(підготовка до сприймання нового матеріалу)

1) Творче спостереження над мовним матеріалом

а) Жартівливі запитання

1. Що знаходиться всередині школи?

2. Що стоїть між підлогою і стелею?

3. Чим закінчується і весна, і зима?

4. Чим закінчується вечір і починається ранок?

5. Якою косою не можна косити?

б) Знайти займенники. Які з них належать до питальних? Пригадати, на які питання відповідають іменник, прикметник і числівник. Записати займенники й визначити їх групу за значенням.

ІV. Усвідомлення здобутих знань у процесі практичної роботи

1. Творче конструювання. Прочитати речення, до кожного з них дібрати й записати речення – запитання, уживаючи питальні займенники.

Народні загадки тісно пов’язані з щоденним життям людей. Вони виражають їхній трудовий досвід , дають оцінку різним явищам, зображують тварин, рослин, предмети користування тощо. Основна особливість загадки полягає в тому, що предмет зображення називається не прямо, а інакомовно, приховано. Найпростіший спосіб – опис зовнішнього вигляду , дії або властивості задуманого предмета.

2. «Здійсни спостереження!»

А) Згадати, які займенники належать до питальних. Які частини мови вони нагадують?

Б)Чим відрізняються питальні займенники від відносних?

В) Яка головна роль відносних займенників?

3. «Порівняй!»

Питальні Відносні

Хто всім нам хліб ділить?

Той кров свою проллє, хто мене вб`є.

Стоїть дівка на пагорбку в червоній спідниці, хто йде, той поклониться.

Що без ніг біжить?

Що над водою найвище?

Що буває, як небо ридає?

Птиця, що сонця боїться.

Він такий, що сам не біжить і стояти не дозволяє.

Який то хлопець походжає і без віника замітає?

Звір, який морозить і старається, хоч сам від холоду здригається.

Ознайомлення з таблицею «Зразки відмінювання питальних (відносних) займенників» (за підручником)

5. Виконання вправи 422 (ІІ)

6. Інтелектуальна розминка

а) « Цікаві питання»

Дай відповіді на дотепні питання . У разі виникнення труднощів скористайся довідкою . Підкресли займенники, визнач розряди за значенням. Зроби висновок про те , яка роль питальних займенників.

Що росте без дощу? процент, Що в хаті щодня цілують? чашку Що в хаті напохваті? На що в млині мука сиплеться? на дірі На чому стоїть вікно? Що то за кості лежать, що їх собаки не їдять? черепки з горшка З якої посудини не можна ні їсти, ні пити? з порожньої. Без чого не можна дім збудувати? без стуку Що у глині вертиться і усім жінкам годиться? В якому місяці люди найменше хліба їдять? в лютому У що перше цвяха били, якщо школу робили? у головку цвяха На якій частині піджака росте трава? Що це за гість, що сам себе їсть? Що то воно за штука , що день і ніч стука? годинник, Всім воно в пригоді , комедія та й годі.

Довідка:, свічка, диму, на купку, на полі, клямка, , , макогін, , , ,

7. Дослідження-реконструювання. Виконання вправи 24

8. «Мить творчості». Завдання : скласти сенкен про займенник.

V. Систематизація й узагальнення знань , умінь і навичок

VІ. Домашнє завдання

Вивчити теоретичний матеріал з теми «Питальні та відносні займенники».,

вик. Вправу А- 425. В- 423

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
7
дн.
2
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!