Відмінювання прикметників м'якої і твердої груп (ІІваріант)

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Прикметники твердої і м’якої груп. Відмінювання прикметників.

Мета: дати учням відомості про поділ прикметників на тверду та м’яку групи, формувати в них уміння визначати належність прикметників до певної групи, вміння відмінювати прикметники, знаходити орфограму “буква и, і, ї у відмінкових закінченнях прикметників”, обгрунтовувати вибір написання відповідним орфографічним правилом; розвивати навички самостійної роботи; удосконалювати культуру мовлення; виховувати любов до рідного краю.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Перевірка домашнього завдання (утворити слова вищого та найвищого ступенів порівняння прикметників по варіантах)

І в. Солодкий, широкий, глибокий, дорогий, короткий, сильний

ІІ в. Уважний, малий, вузький, цікавий, кислий, дешевий.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчання.

* Робота з підручником. Опрацювання правила на ст. 155. впр. 266

* Розподільний диктант. Прикметники твердої та м’якої груп записати в дві колонки.

Величний, майстерний, давній, працьовитий, літній, сторонній, молодий, середній, присутній, батьків, Андріїв, Маріїн, мужній, задній, подорожній, певен, жив, ясен, ближній, колишній, житній, рад, художній, телячий, будній, сизий.

* Виконання вправи 268.

*Робота з таблицею на с.157, впр. 272 «Відмінювання прикметників»

Н. народн-ий народн-а народн-е народн-і

Р. народн-ого народн-ої народн-ого народн-их

Д. народн-ому народн-ій народн-ому народн-им

З. як Н.абоР. народн-у народн-е як Н.або Р.

О. народн-им народн-ою народн-им народн-ими

М (у)народн-ому (-ім) (у)народн-і (у)народн-ому (-ім) (у)народн-их

Відмінювання прикметників м’якої групи (самостійно) впр. 271 синій

*Робота біля дошки. Провідміняти прикметники навчальний, освітній, довгошиїй.

ІV. Виконання вправ на закріплення.

* Подані словосполучення поставити у родовому та орудному відмінках однини. Пояснити правопис відмінкових закінчень прикметників та іменників.

Висока круча, вужча межа, гаряча каша, простора площа, родюча вишня, пахуча груша, розкішна черешня, лагідна теща, боязка миша, заяча душа, ведмежа послуга, теляча покірність, овеча вдача, вовча паща, ближня дача.

V. Підсумок уроку.

VІ. Домашнє завдання. П. 26, вправа 270 або 273.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
2
дн.
2
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!