Відмінювання іменників твердої і м'якої груп

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

6 клас мова

Тема.: Відмінювання іменників твердою і м’якої груп

Мета: поглибити знання учнів про відмінки прикметників; формувати вміння знаходити прикметники в текстах, визначати рід, число; прищеплювати любов до поетичного слова; глибше ознайомити учнів із творчістю Т.Шевченка.

Хід уроку

І. Організаційна частина

ІІ. Повідомлення теми й мети уроку.

  1. Пояснювальний диктант

Реве та стогне Дніпр широкий,

Сердитий вітер завива,

Додолу верби гне високі,

Горами хвилю підійма.

І блідий місяць на ту пору

Із хмари де-де виглядав,

Неначе човен в синім морі,

То виринав, то потопав (Т.Шевченко).

  1. Актуалізація знань про тверду і м’яку групи. Визначення груп виписаних прикметників. Виконання вправи 365

  2. Актуалізація знань про рід прикметників, визначити рід прикметників.

  3. Актуалізація знань про відмінки прикметників. Відмінювання широкий.

  4. Робота в парах. Розкрити дужки, поставивши прикметники в потрібному відмінку.

І досі сниться: під горою

Між вербами та над водою

(Біленький) хаточка. Сидить

Неначе й досі (сивий) дід

Коло хатиночки і бавить

(Хороший) та (кучерявий)

Своє (маленький) внуча… (Т.Шевченко)

Оригінальний текст

І досі сниться: під горою

Між вербами та над водою

Біленька хаточка. Сидить

Неначе й досі сивий дід

Коло хатиночки і бавить

Хорошеє та кучеряве

Своє маленькеє внуча… (Т.Шевченко)

  1. Розібрати слово біленька за будовою.

  1. Творча робота. Доберіть епітети до предметів. Якою частиною мови вони виражені? Запишіть їх у формі орудного відмінка однини. Пригадайте рядки з творів Т.Шевченка, де вживаються подані слова. Складіть власні речення, використовуючи дібрані епітети. Визначте відмінок прикметників.

V. Підсумок уроку.

Гра «Вірю – не вірю». Якщо твердження правильне, учень говорить: «Вірю», якщо неправильне, каже: «Не вірю».

  1. Морфологія вивчає частини слова.

  2. Є 10 частин мови.

  3. Прикметник – самостійна частина мови.

  4. Означає предмет.

  5. Прикметники відповідають на питання який? чий?

  6. Змінюються за числами, родами, відмінками.

  7. Слова весело, дзвінко – прикметники.

  8. Групи прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні.

  9. Відносні прикметник и мають вищий і найвищий ступінь порівняння.

  10. Прикметники пізній, вечірній, дорожній належать до м’якої групи.

  11. Прикметники великого, далекого, веселого належать до родового відмінку.

  12. Прикметники давня, хороша, далека належать до середнього роду.

Домашнє завдання. Вивчити § 44. Виконати вправу 372Написати твір-мініатюру «Мій улюблений твір Т.Шевченка».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
3
міс.
2
7
дн.
1
9
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!