Відкритий урок з української мови у спеціальній школі для дітей з інтелектуальними порушеннями. Тема : Змінювання іменників за числами

Опис документу:
Урок розрахований для учителів, які працюють у спеціальній школі-інтернат або в інклюзивному класі з дітьми з особливими освітніми потребами. На уроці повторюються та закріплюються визначення іменник, учні знаходять іменники серед інших частин мови, вчаться розуміти і використовувати в мовленні слова «однина», «множина», групують їх за допомогою вчителя.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

ТЕМА Змінювання іменників за числами: однина і множина

Мета: повторити та закріпити визначення іменник, знаходити іменники серед інших частин мови, вчити учнів розуміти і використовувати в мовленні слова «однина», «множина», групувати їх за допомогою вчителя, корегувати усне зв’язне та писемне мовлення, розвивати елементи логічного мислення, виховувати інтерес до вивчення української мови, дисциплінованість, взаємодопомогу, самостійність.

Обладнання і матеріали: картки, презентація, підручники, зошити, сюжетні малюнки.

Хід уроку

Організація класу до уроку

Пролунав дзвінок,

починаємо урок.

Доброго дня! Подивіться чи все у вас готове до уроку? Підручник? Зошит? Ручка?

У народі кажуть: «Добрий гість – дому радість». Подаруємо посмішку нашим гостям, посміхнемося один одному і з гарним настроєм почнемо працювати.

Нервово-психічна підготовка

Скажіть мені, будь-ласка, ви вірите в чудеса, казки?

Зверніть увагу на дошку, я приготувала вам сюрприз. Давайте подивимось? Це казкове дерево. А чому воно казкове скажете ви мені.

Що зображено на малюнку? Надпис закритий (Пори року). Чи може бути таке насправді? Назвіть їх. Порахуйте.

Зараз у нас яка пора року? Зима. Місяць? Грудень. Число? 17

Які свята у нас наближаються? ( Миколая, новорічні та різдвяні свята) А це час для сюрпризів, чудес і казок.

Запис у зошити.

Але на цьому несподіванки не завершуються.

Актуалізація опорних знань.

  • Сьогодні у нас незвичайний казковий урок, тому я пропоную вам позмагатися з кращими учнями казкової лісової школи – лісовими звірятами. Згідні? Я буду ведучою гри, а наші гості – глядачами.

  • Ну що розпочнемо? Готові позмагатися? Тоді вперед.

Завдання 1. З вами грає вчитель лісової школи Мудра Сова, яка перевірить як ви виконали завдання на самопідготовці.

Вам потрібно було списати речення, підкреслити іменники та визначити число іменників.

Бліц-опитування

Давайте пригадаємо, що називає іменник? На які питання відповідає? Скільки чисел має іменник?

(Діти по черзі зачитують речення і називають іменник та число)

Одяглися люди в шуби,

Натопили тепло груби.

Білка гріється в дуплі

Мишка в нірці у землі.

  • З першим завданням впорались.

Отже, сьогодні ми продовжуємо з вами вчитися змінювати іменники за числами, визначати число іменників.

Завдання 2. Наступне завдання від вовченяти Вови .

Знайти на нашому казковому дереві іменники та визначити їх число.

Запис на дошці у два стовпчики.

Із цим завданням впорались.

Завдання 3. від лисички Аліси. Але будьте уважні, вона дуже хитра, тож і завдання її з хитринкою.

Гра «Запам’ятай і запиши»

Я показую 3-4 малюнки, ви їх уважно розглядаєте, запам’ятовуєте та записуєте в стовпчик.

Ялинка – ялинки

Снігур – снігурі

Сніговик - сніговики

Сніжинка – сніжинки

  • Прочитайте записані іменники. Скільки предметів означає кожне слово? А тепер поставте їх у множину і запишіть у другий стовпчик.

Давайте перевіримо.

Завдання 4.

Фізкультхвилинка. фізкультхвилинку проведе для вас сніжинка.

Відпочили ? Продовжуємо працювати.

Завдання 5. Самостійна робота.

З вами грає зайчик Вухань. Він сором’язливий і боязкий як усі його родичі тому просить йому допомогти.

Знайти у тексті помилки.

З неба падають (сніжинка)

На (дерево), на (будинок)

На (майдан) і на (садок),

На (ялинка) й на (дубок).

Словникова робота: майдан – це площа.

Запис на дошці правильного речення. Що ми зробили для того , щоб речення було правильним. Порівняйте.

Індивідуальна робота з Ополонцем Денисом.

Завдання 6.

Завдання у наших лісових друзів закінчилися, але є ще одне завдання, а проводити його буде …………хто ?… Олена Григорівна

Закріплення вивченого матеріалу.

  • То яку частину мови вивчаємо?

  • Скільки чисел має іменник?

  • Однина означає…..

  • Множина ……………..

Я задоволена. Молодці!

Лісові звірята дякують вам за роботу і сподіваються що так ви будете працювати на кожному уроці, зараз їм потрібно повертатись швиденько до рідної домівки - лісу. Чому?(холодно)

Заключна частина .

Підсумок уроку. Давайте підведемо підсумок нашої роботи. Якщо ви почуєте вислів з яким ви погоджуєтесь затискаєте палець, починаючи з мізинця.

  • Сьогодні на уроці я мені було цікаво

  • Сподіваюсь я не забудусь матеріал до слідуючого уроку

  • Якщо забуду вивчу

  • Я дуже старався

Отже, ми з вами попрацювали на славу.

Оцінювання .

Домашнє завдання впр. 124 стор. 39

Нервово-психічне розвантаження

Скласти вислів

Гарно ми працювали тому що ми ДРУЖНІЙ КЛАС

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Всеосвіта дарує

Три iPhone 12

+20 крутих призів з нашого фірмового магазину

до закінчення залишилось
00
00
00
00