Відкритий урок з української мови у 3 класі Тема уроку: «Правопис префіксів роз-, без-.»

Опис документу:
ознайомити учнів з літературною вимовою та написанням префіксів -роз,- без; розвивати орфографічну пильність, увагу до усного та друкованого слова; формувати уміння взаємодіяти в парах, закріплювати вміння розрізняти префікси та прийменники, правильно їх писати; виховувати почуття доброти і любові до природи та рідного краю.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Відкритий урок з української мови у 3 класі


Тема уроку: «Правопис префіксів роз-, без-.»

Мета уроку: ознайомити учнів з літературною вимовою та написанням префіксів -роз,- без; розвивати орфографічну пильність, увагу до усного та друкованого слова; формувати уміння взаємодіяти в парах, закріплювати вміння розрізняти префікси та прийменники, правильно їх писати; виховувати почуття доброти і любові до природи та рідного краю.

Обладнання уроку: мовний матеріал (диктанти, роздаткові картки), підручник,

презентація , мовний тренажер « Префікси роз-, без-», наочні посібники (Сніговик,сніжинки), ТЗН.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

ХІД УРОКУ

1. Організація класу.

1.Привітання

1,2,3,4,5-

Прошу всіх рівненько встать!

Пролунав уже дзвінок,

Починається урок!

2. Емоційний заряд до уроку. (музичний супровід)

Усміхніться всім навколо:

Небу, сонцю, квітам, людям,

І тоді обов’язково

День для вас щасливим буде.

          Тепло своїх  долоньок

           Я друзям віддаю .

           Урок новий, цікавий

          Із радістю почну

 

Вч. Кожен із вас приготувався

Вірю – дуже постарався

               Зараз сядуть всі дівчатка,

А за ними і хлоп’ятка.

Сьогоднішній урок української мови я хочу розпочати чудовими словами «Хто поважає рідну мову- вживає всі її слова безпомилково»

2. Перевірка домашнього завдання.

1. Гра «Хто більше».

Учні об'єднуються у дві команди і називають по черзі слова, виписані з орфографічного словника, поділяючи їх для переносу.

  1. Актуалізація опорних знань.

  • Для початку прошу вас відгадати загадку

       Раптом в лісі посвітліло,

       Стало всюди чисто й біло.

       А тепла чогось нема.

       Це прийшла до нас… (Зима)

  • Правильно. Дійсно, адже за вікном зараз зима, тому наш урок буде проводитись у зимовому настрої.

1. Робота в групах

  • А щоб нам всім було на уроці цікавіше і щоб ми виконали більше завдань, давайте об’єднаємося в дві групи (цеглинки синього і блакитного кольору )

2. «Асоціативний кущ»

  • Діти, от ви відгадали загадку і сказали мені, що таке зима. А що ви уявляєте, коли чуєте це слово? Які асоціації у вас виникають?

сніг холод

лід Зима мороз

канікули

Миколай Різдво

  • Молодці, можна придумати ще дуже багато слів. Можливо, ці слова ми зустрінемо на уроці.

  • Чи помітили ви, що на нашу дошку потрапили хмаринки і перша із них це- Сніжинка – Каліграфинка

3. Каліграфічна хвилинка.

4. Сніжинка – Повторинка. Вправа «Карусель».

  • Яка частина слова називається префіксом?

  • Що таке прийменник?

  • Як ви розрізняєте префікси і прийменники?

  • Як пишуть префікси і прийменники?

  • Як пишуться прийменники зі словами?

  • Як пишуться префікси зі словами?

  • Де у слові стоїть префікс?

2. Ознайомлення з новим матеріалом. Постановка навчального завдання.

1. Вправа дослідження.

На дошці малюнок сніговика.

Безокий

Розвеселиться

Безносий

Роздивиться

Безрукий

Розщедриться

Розсміється Безногий

  • Що зображено на дошці?

  • Чого не вистачає сніговичку?

  • Продовжить мої міркування –

  • Якщо у нього не має очей, то він…(безокий)

Якщо у нього не має носа, то він…(безносий)

Якщо у нього не має рук, то він…(безрукий)

Якщо у нього не має ніг, то він…(безногий)

  • Чи шкода вам сніговика?

  • Давайте йому ми йому допоможемо і вилікуємо його!

  • А для того, щоб йому допомогти, треба виконати завдання. І тоді він розвеселиться, роздивиться, розщедриться, розсміється.

  • Що цікавого у словах першого стовпчика?( Всі слова мають спільну частину роз)

  • Що цікавого у словах другого стовпчика?( Всі слова мають спільну частину без)

  • От ми і вилікували нашого сніговика. Що тепер з ним сталося? Він ,напевно, роздивився нас, розсміявся, розвеселився, розщедрився на усмішки нам.

Як багато він приніс нам слів. Давайте прочитаємо їх. (Учні читають разом.)

  • Якщо ви були уважні, то помітили, що якас частинка слова у першому і другому стовпчиках повторюється. Як ви думаєте, яка? (роз-, без-). Що це?

  • Ви думаєте, що це префікс?. Добре. Перевіримо себе. Коли доберемо спільнокореневі слова, і ця частинка буде зникати, то ви сказали правильно. (Учні добирають спільнокореневі слова)

3. Повідомлення теми і мети уроку

  • Отож, сьогодні на уроці ми маємо вивчити, як правильно писати префікси роз-, без- у словах.

4. Сприймання і усвідомлення учнями нового матеріалу.

  • А оскільки ви бачите такі слова на дошці, то запамятайте : У префіксах роз-, без- завжди пишеться буква «з».

Звірте свої міркування з правилом на сторінці 95.

Ознайомлення та заучування правила.

1. Вправляння у вимові слів у рамці. «До твого словничка».

Учні самостійно опрацьовують слова з таблиці на сторінці 96, а потім з пам'яті каліграфічно записують в зошити, визначаючи префікси.

2. Спостереження за творенням нових слів за допомогою префіксів роз-, без-.

а) Вправа 221.

До поданих слів доберіть і запишіть за зразком спільнокореневі з префіксом без-

Позначте у дібраних словах частини основи.

Поясніть, якого значення надає префікс без- словам.

б) Вправа 222.

До поданих слів доберіть і запишіть за зразком спільнокореневі з префіксом роз-. Префікси позначте.

Що можна сказати про значення слів у кожній парі?

Складіть речення з двома парами слів (на вибір).

3. Вправа-конструктор (вправа 223).

Утворіть слова з частин інших слів.

Складіть з цими словами речення.

Фізкультхвилинка «Веселі сніговички»

4. Сніжинка –Цікавинка -словниковий диктант.

Розбити, розгадка, безсмертя, беззвучний, бездоріжжя, безкрилий, безвусий, розказати, розплести, безхарактерний.

Виділіть префікси. (Фронтальна перевірка.)

Як пишуться префікси роз-, без-?

5. Осмислення, узагальнення і систематизація знань.

Сніжинка – Завершинка. Гра «Склади і запиши».

І варіант: роз- (малювати , писати, казати, сипати, плакати, бити, чесати, терти).

ІІ варіант: без- (хмара, вуса, характер, шум, мова, робота, думка, барви).

1. Попрацюйте самостійно.

Замініть подані сполучення прийменника з іменником одним словом, а в дужках запишіть іменник, зв’язаний за змістом.

без квитка — безквитковий (проїзд)

без кари — ... (вчинок)

без кінця —

без крил —

без права —

2. До поданих слів допишіть спільнокореневі з протилежним значенням за допомогою префіксів роз-, без-. Префікси позначте.

взутися —

крилатий

сильний —

6. Підсумок уроку. Рефлексія діяльності.

Закінчується урок. І на згадку про нього я хочу подарувати сніжинки - побажання.

Працюйте завжди залюбки,

Діліться радощами з другом.

Ходіть до школи дітлахи

І хай вона вам домом буде.

Якщо вам урок сподобався то підніміть сніжинки вгору, якщо ні то нехай залишаться на партах.

  1. Повідомлення домашнього завдання.

С. 95 вивчити правило, с. 97, вправа 224 творча робота (скласти розповідь «Снігове містечко»).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
0
дн.
0
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!