Відкритий урок з української мови" Слова, близькі за значенням (синоніми). Ознайомлення з деякими фразеологізмами.

Опис документу:
Анотація : У конспекіт уроку для 3 класу " Слова, близькі за значенням(синоніми). Ознайомлення з деякими фразеологізмами"використані інтеракривні методи навчання, дослідницька і творча робота. Допоможе закріпити вміння спостерігати за роллю слів - синонімів у мовленні; вчити вживати слова - синоніми у власному мовленні; збагачувати словниковий запас .

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок української мови

Дата :

Клас : 3

Тема. Слова, близькі за значенням(синоніми).Ознайомлення з деякими фразеологізмами.

Мета. Закріпити вміння спостерігати за роллю слів-синонімів;вводити словосполучення у речення;розвивати мовне чуття, інтерес до мови, увагу до лексичних значень слів, уміння користуватися ними;прищеплювати любов до багатозначності і співучості української мови.

Обладнання. Маршрутна карта лінгвістики, лялька Галинка - осінь, кросворд, мовний матеріал.

Зміст уроку

І. Організація класу до уроку.

Продзвенів уже дзвінок

Розпочнемо свій урок.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

- Запишіть у зошиті дату і вид роботи.

- Діти, пригадайте, як називається країна по якій ми подорожуємо? (Лексикологія.)

- Хто є правителем в ній?(Слово.)

- А, що ми знаємо про правителя? (Слово ділиться на склади, слово складається із звуків, зі слів можна скласти речення).

- Подорожуючи країною Лексикологією, які галявини ми відвідали? (Пряме і переносне значення слова; галявина багатозначних слів; слова, які звучать і пишуться однаково; галявину антонімів).

- Чи готові ви далі подорожувати? (Так.)

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

3.1. Повідомлення теми і мети уроку.

- Слово - правитель запросило в гості осінь. В неї незвичне ім’я. Якщо правильно назвете фрукти, дізнаєтесь ім’я дівчини-осені. (Додаток №1)

3.2. Каліграфічна хвилинка.

- Галина - осінь пропонує розпочати свою подорож стежиною каліграфії.

- Прочитайте речення на дошці.

Прийшла золота осінь. (Настала, завітала, минула, ласкава, щедра, ясна, мила).

- Спишіть каліграфічно речення в зошит.

- Замініть виділене слово протилежним за значенням і прочитайте утворене речення.

Минула золота осінь.

- Прийшла - минула, що це за слова? (Антоніми.)

- А чи можна замінити виділене слово іншим з поданих слів так, щоб зміст речення не змінився?

Завітала золота осінь.

- Це слова, близькі за значенням і називаються синоніми. Отже, сьогодні ми відвідаємо галявину синонімів.

3.3. Робота з підручником.

- Продовжити свою подорож Галинка - осінь пропонує сторінками підручника. Відкрийте підручники на сторінці 63, впр.138. Прочитайте завдання до вправи.

- Прочитайте, добираючи з дужок потрібні слова. Запишіть.

(Учні виконують вправу коментовано (Додаток №2)).

3.4. Мовна гра «Третій зайвий».

- Наша гостя знає, що ми любимо розважатися. Вона пропонує нам гру-розвагу «Третій зайвий» (Додаток №3)

(Учні групуються за кольором в 9 груп по три чоловіки. На смужці паперу кожен член групи має прочитати слово і з’ясувати, де зайве слово).

3.5. Робота над фразеологізмами.

- Знає Галинка – осінь, що у Слова-правителя є помічники:

Фразеологізми-дотепні і влучні вислови.

- Українці часто вживають їх у мовленні. Ми зараз навчимося замінювати ці вислови, близьким за значенням словом (Додаток №4).

Вправа-знахідка.

(Змагання проводиться між трьома рядами. В першої пари учасників на листку по центрі записано фразеологізми. А ліворуч і праворуч, близькі за значенням слова. Вам потрібно знайти необхідне слово і з’єднати з дотепним висловом, передаючи листок наступній парі учасників. Остання пара не лише закінчує завдання, а й перевіряє.

3.6. Додатковий матеріал.

На дошці предметні малюнки (Додаток №5).

До кожного предметного малюнка дібрати слова – синоніми.

1 ряд - Дощ, злива, мжичка.

2 ряд - Хата, оселя, будинок.

3 ряд - Лелека, бузьок, чорногуз.

ІV. Підсумок.

Гра-хоровод»Галя по садочку ходила».

Галя по садочку ходила, (діти встають)

Хусточку біленьку згубила. (знімають хусточки)

Галя по садочку блукає, (кружляють)

Хусточку біленьку шукає. (присідають)

Не, журися, Галю, серденько, (встають)

Ми знайшли хустинку біленьку (піднімають руки вгору)

У садочку біля малини (розводять руками)

Під зеленим листям тернини. (зав’язують хустинку на голову)

  • Назвіть слова-синоніми у цій пісні. (Ходила, блукає.)

  • Для чого ми вживаємо їх у мовленні? (Щоб наша мова була багатою.)

Додаток № 3

ДУМАЄ

МІРКУЄ

ЧИТАЄ

ВЕСЕЛИЙ

РАДІСНИЙ

СУМНИЙ

МАМУСЯ

НЕНЬКА

БАБУСЯ

ІДЕ

ХОДИТЬ

СТОЇТЬ

АЛФАВІТ

АБЕТКА

АРХІТЕКТОР

БАТЬКО

ТАТО

ДІДУСЬ

ВИСТАВА

СПЕКТАКЛЬ

ФІЛЬМ

БЛИМАТИ

МИГАТИ

МЕЛОДІЯ

НІЖНИЙ

ЛАГІДНИЙ

НИЗЬКИЙ

ВЗЯТИ НОГИ НА ПЛЕЧІ

ЗАВАЖАТИ

ЛІНУВАТИСЬ

НАБРАТИ ВОДИ В РОТ

ПОЧЕРВОНІТИ

ЗАМОВКНУТИ

ВИКИНУТИ З ГОЛОВИ

ЗАБУТИ

ПОБІГТИ

ВЕРТІТИСЯ ПІД НОГАМИ

Додаток №

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
0
міс.
2
5
дн.
0
8
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!