Сьогодні о 11:00
онлайн-конференція:
«
Освіта проти насильства: методи профілактики та алгоритми реагування
»
Взяти участь Всі події

Відкритий урок з баскетболу

Фізична культура

Для кого: 6 Клас

14.10.2021

33

0

0

Опис документу:

Мета уроку: сприяння фізичному розвитку учнів 6 класу засобами баскетболу

Завдання уроку:

  • закріплення учнями техніки передач м`яча

  • розвиток фізичних якостей

  • формування позитивного ставлення до занять з баскетболу

  • залучення підлітків до фізичного самовиховання

Тип уроку: урок-тренування

Інвентар:баскетбольні м`ячі, секундомір, свисток, фішки, планшетка.

Технічні засоби: музичні колонки.

Перегляд
матеріалу
Отримати код









"Тисячу ліків можна замінити фізичними вправами, але немає таких ліків,

які замінять заняття спортом"


Анджело Моссо


Модуль : Баскетбол (2 рік вивчення)

Клас: 6




Учитель фізичної культури

Курахівського опорного ЗЗСО № 5

Гарькавенко Дмитро Вікторович






Мета уроку: сприяння фізичному розвитку учнів 6 класу засобами баскетболу

Завдання уроку:

  • закріплення учнями техніки передач м`яча

  • розвиток фізичних якостей

  • формування позитивного ставлення до занять з баскетболу

  • залучення підлітків до фізичного самовиховання

Дата проведення: ________

Місце проведення: __________________________

Тип уроку: урок-тренування

Інвентар:баскетбольні м`ячі, секундомір, свисток, фішки, планшетка.

Технічні засоби: музичні колонки.

ХІД УРОКУ

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

1

2

3

4

Підготовча частина (13 хв.)


1

Організований вхід учнів до спортивної зали. Шикування в одну шеренгу.

1 хв

Організаційний вхід учнів до спортивного залу під музику.

Шеренга.

2

Привітання. Повідомлення мети та завдань уроку. Нагадати про дотримання правил техніки безпеки.

1 хв

Перевірка наявності спортивної форми. Поцікавитися самопочуттям учнів. Настроїти учнів на ефективну роботу.

Додаток № 1 (Пам`ятка з Т.Б.)

3

Інформаційне повідомлення вчителя.

1 хв

Мотивація .

Розповідь про видатного українського баскетболіста.

4

Вимірювання ЧСС за 15 сек.

30 с


Поклавши 2 або 3 пальці правої руки на зап'ясток лівої, притиснути пульсуючу артерію. Підрахувати ЧСС.

5

Завдання:

  • учням зі спеціальною медичною групою здоров`я

  • учням, які за станом здоров`я звільненні від фізичних навантажень

  • учням з підвищеною ЧСС

30 с

Додаток № 6

6

Різновиди ходьби:

  • ходьба на носках, руки вгору;

  • ходьба на пятах, руки за головою;

  • ходьба на зовнішній та внутрішній стороні стопи

  • ходьба з п`яток на носок


1 хв

15 м

15 м

30 м


15 м

У колону по одному в обхід по залу. Дистанція два кроки.

Руки на пояс, спину тримати рівно.

7

Біг

1 хв.

(учні з підготовчою групою здоров`я – 30 сек.)

Темп повільний.

Стежити за дистанцією

8

Спеціальні бігові вправи

1 хв

Виконуються за розміткою залу. Індивідуальний підхід до навантаження учнів ( учні підготовчої групи і діти з ЧСС вище норми виконують вправи у меншому дозуванні)

  • біг на носках з високим підніманням колін;

  • біг із закиданням гомілок;

  • біг приставним кроком правим та лівим боком

  • з винесенням прямих ніг вперед

  • стрибки на лівій та правій нозі

  • поштовхом двох ніг

15 м


15 м

15 м


15 м

15 м

15 м

(підготовча група виконує вправи по 10м)

Стежити за дистанцією

Слідкувати за правильним диханням



Стежити за правильним приземленням на ноги

9

Вправа на відновлення дихання у русі:

1-2 руки через сторони руками до гори

3-4 руки через сторони руками донизу

15 с

Темп повільний.

Глибокий вдих, повільний видих

10

Перешикування для комплексу музично – ритмічних вправ

15 с

Стежити за чіткістю перешикування

11

Комплекс загальнорозвивальних вправ у стіни

4,5 хв.

(підготовча група – 3 хв.)

Додаток 2

(Стежити за виконанням вчителя, повторювати вправи)

12

Вимірювання ЧСС за 15 сек.

30 с


Поклавши 2 або 3 пальці правої руки на зап'ясток лівої, притиснути пульсуючу артерію. Підрахувати ЧСС.

13

Дотримання питного режиму

30 с

2-3 невеликих ковтки води

Основна частина (26 хв.)

1

Спеціальні вправи для покращення техніки тримання та володіння м`ячем

5 хв.

Створення ситуації успіху, Стежити за помилками, звертати увагу на узгодженість рухів

Додаток № 3


2

Передачі м`яча у парах:


5 хв.

Дистанція 4-5 метрів

Стежити за дотриманням правил техніки безпеки

1. В.п. – о.с. , м`яч в руках перед грудьми.

Передачі м`яча двома руками

5-8 разів


Зберігати стійку баскетболіста

2. В.п. – о.с. , м`яч в руках перед грудьми.

Передачі м`яча двома руками від підлоги

3. В.п. – о.с. , м`яч в руках перед грудьми.

Передачі м`яча двома руками вгору по дузі

Учень приймаючий м`яч вистрибує за ним вгору

4. В.п. – о.с. , м`яч в руках перед грудьми.

Передачі м`яча по черзі правою та лівою рукою

Рука заводиться за м`яч та виштовхує його, допрацьовуємо кистю

5. В.п. – о.с. , м`яч в руках перед грудьми.

Передачі м`яча по черзі правою та лівою рукою від підлоги

3

Рухливі ігри

16 хв.

Стежити за дотриманням правил гри та притримуватись правил з техніки безпеки

1.Рухлива гра «Свій – чужий» для розвитку мислення та спритності

Опис гри:

з центрального кола учні котять м`ячі у різному напрямку, якщо пролунав один свисток треба забрати свій м`яч та повернутися у коло, а якщо два то будь який інший м`яч

2. Рухлива гра «Число» покращує техніку володіння м`ячем, розвиває увагу, спритність та орієнтування

Опис гри:

Учні ведуть м`яч по підлозі з рук в руки, коли учитель назвав якесь число учні повинні згрупуватись у групи (кількість учнів у групі збігається з числом яке назвав учитель)


3. Рухлива гра «Влуч по м`ячу» розвиває влучність.

Опис гри:

Учні діляться на дві команди, кожен по черзі кидає баскетбольний м`яч у набивний м`яч, який важить 3 кг та розташований на відстані 3 м від лінії кидків, гра триває 1 або 2 хвилини, перемагає та команда у якої набивний м`яч після закінчення часу буде далі.

4. Рухлива гра «Вгадай картку» покращує техніку ведення м`яча

Опис гри:

Учні діляться на дві команди, кожен по черзі веде м`яч проміж фішок до обруча в якому лежать перевернуті картки, треба витягнути дві однакові картки, якщо вгадав береш картки з собою, а якщо ні, треба перевернути картки та покласти їх назад у коло, повернутися назад. Перемагає та команда, яка перша забере всі картки з обруча.

Заключна частина (6 хв.)

1

Вправи на м`ячі на розслаблення та зняття напруги в м`язах.

2,5 хв.

Виконуємо з максимальним розслабленням.

Додаток № 4

3

Вимірювання ЧСС за 15 сек.

30с

Поклавши 2 або 3 пальці правої руки на зап'ясток лівої, притиснути пульсуючу артерію. Підрахувати ЧСС.

Визначити ступінь відновлення.

3

Підбиття підсумків уроку

2хв.

Вказати на помилки, рекомендації учням.

Відзначити кращих.

4

Домашнє завдання .

30с

Вправи для розвитку стрибучості (згідно розданого матеріалу)

Додаток № 5

5.

Прощання і організований вихід із залу

30с

Виходити із залу звичайним кроком , не порушуючи строю. В колону по одному.


























Додаток № 1


Пам`ятка з безпеки життєдіяльності на уроці фізичної культури







Додаток № 3


Спеціальні вправи для покращення техніки тримання та володіння м`ячем:

1. В.п.- рука пряма з м’ячем на долоні, 1- різко стискаємо руку в кулак, 2- в.п., м`яч неповинен упасти, виконуємо по черзі правою та лівою рукою

2. М`яч на прямих руках перед собою, різкими рухами перекидаємо його з правої на ліву руку, теж саме робимо над головою та за спиною

3. М`яч на прямих руках перед собою, різкими рухами крутимо його пальцями до себе та від себе, теж саме робимо над головою та за спиною

4. М`яч підкидаємо вгору перед собою та намагаємось впіймати його, різко нагнувшись, в найближчій точці до підлоги

5. Робимо кругові рухи м`ячем навколо шиї, тулуба, ніг (ноги разом), стегна однієї та іншої ноги (випад у перед)

6. В.п. – стійка баскетболіста, робимо кругові оберти м`яча по черзі навколо однієї та іншої ноги (вісімка), таж вправа у русі (випади вперед по черзі правою та лівою ногами)

7. М`яч перекочуємо по підлозі з однієї руки на іншу, теж саме на кожен крок навколо ноги

8. В.п. – стійка баскетболіста, м`яч в руках, ліва за спиною, зміна рук, м`яч не торкається підлоги

9. В.п. – стійка баскетболіста, м`яч в руках позаду, прокидаємо м`яч поміж ніг, ловимо його попереду, те саме в зворотному напрямку

10. В.п. – стійка баскетболіста, м`яч в руках позаду, підкидаємо м`яч різким рухом над головою, ловимо його попереду, те саме в зворотному напрямку

11. В.п. – основна стійка, руки прямі в сторони, м`яч на одній із рук, перекидаємо м`яч на через голову з однієї руки на іншу, руки не згибати

12. М`яч підкидаємо вгору перед собою трохи вище голови, в цей час плескаємо один раз в долоні позаду та попереду себе, ловимо м`яч

13. М`яч підкидаємо вгору над собою, робимо одне присідання та ловимо м`яч

14. М`яч підкидаємо вгору перед собою і намагаємось його впіймати в найвищій точці

15. В.п. – стійка баскетболіста, ліва нога попереду. Ведення м`яча збоку правою рукою на місці, з поступовим присіданням на праве коліно, а потім сидячі на п`ятці

Додаток № 4



Вправи на розслаблення та зняття напруги в м`язах на м`ячі:



  • Лягаємо спиною на м`яч, уперлися ногами в підлогу, прокатуємось вперед, назад

  • Стискаємо м`яч стегнами та розслаблюємо

  • Упор руками позаду о підлогу, ноги на м`яч, стопи та ікри звисають, прокатуємось на м`ячі вперед та назад

  • Упор руками позаду о підлогу, сідниці на м`яч, прокатуємось на м`ячі вправо та ліво

  • Упор руками спереду о підлогу, лягаємо на м`яч животом при цьому напруживши м`язи живота

  • Упор о підлогу однією рукою, лягаємо на м`яч боковою частиною стегна, прокатуємось вперед, назад

  • Упор руками о підлогу, руки на м`яч, тримаємо рівновагу



Додаток № 5


ВПРАВИ ДЛЯ РОЗВИТКУ СТРИБУЧОСТІ


1. Стрибки у висоту


Виконання: Ноги на ширині плечей. Стрибок суворо вгору наскільки можете. Опустившись, присядьте приблизно на чверть - це один стрибок.


Примітка: Швидкість стрибка при виконанні вправи найважливіше. Сенс полягає в якомога швидшому вистрибуванні. Час, що проводиться на землі, повиннен дорівнювати часткам секунди.


2. Підйоми на носках


Виконання: Встаньте на що-небудь так, щоб п'яти не стикалися з підлогою (сходи, товста книга). Підніміться на одній нозі якомога вище, потім на іншій нозі.


Відпочинок між підходами: 25-30 секунд.


3. Степ-апи


Виконання: Поставте одну ногу на міцне піднесення (стілець, лава) і штовхніться опорною ногою вгору. В повітрі змініть опорну ногу і повторіть те ж саме.

4. Стрибки на прямих ногах


Виконання: Ноги на ширині плечей. Здійснюйте стрибки в висоту, не згинаючи ніг в колінах. Потрібно вистрибувати якомога вище.


Примітка: Швидкість стрибка при виконанні вправи найважливіше. Сенс полягає в якомога швидшому вистрибуванні. Час, що проводиться на землі, повиннен дорівнювати часткам секунди.

5. Випалювання


Виконання: Вправа названа так, бо при правильному виконанні в м'язах ніг ви будете відчувати печіння. Стоячи в полуприсіді, підніміться на носки і робіть стрибки в цій позі, не опускаючись на п'яти. Основний упор при виконанні робіть на швидкість і уважно стежте за тим, щоб не опуститися на п'яти.

ДОДАТОК № 6


Вправи для учнів відсторонених від фізичних навантажень

та дітям з підвищеною ЧСС


Вправи для розвитку влучності:


1. Дартс





2. Кидки у дитячий міні – баскетбольний кошик




Вправа на мислення


Відгадування кросворду
























Додаток № 2

1.Присідання

Упор при виконанні вправи має припадати на спину. Ефективність вправи підвищується при дотриманні повільного темпу при присіданнях.

Важливо утримувати стегна паралельно поверхні підлоги, контролюючи знаходження колін. Вони не повинні виходити за кінчики стоп. У нижній точці потрібно напружити м'язи сідниць і утримувати положення.

2.Віджимання

Вправа є варіацією техніки класичних віджимань, але як упор використовується стіна. Обличчям встати до стіни на відстані витягнутих вперед рук, виконати упор долонями і зігнути лікті під кутом 45 градусів, повернутися в початкове положення.

3.Віджимання на одній руці

Прийми упор на одну руку, як на фото. Виконуючи згинання в лікті, опустися до стіни, а потім - повернися у вихідне положення.

4.Випади

Приняв положение, привычное для выполнения выпадов, заднюю ногу обопри об стену. Выполняй приседания на одной ноге, затем смени ногу.

5.Підйом ніг

Встаньте перед стіною, нахиліться корпусом вперед, упріться в неї долонями. Відступайте назад до тих пір, поки корпус не стане паралельний підлозі. Працюючи м'язами преса і спини, плавно підніміть праву ногу назад. Потім опустіть її на підлогу і підніміть ліву ногу.

6.Підйом корпуса

Ляжте на спину, коліна зігніть до прямого кута, упріться стопами в стіну. Руки витягніть вгору, спираючись на лопатки і потилицю. Працюючи м'язами преса, плавно підніміть таз над підлогою, потім опустіть його вниз.

7.Стійка на лопатках з підйомом ніг

Встаньте в стійку біля стіни, спираючись на підлогу потилицею, передпліччям. Долоні розмістіть під попереком. П'ятами тисніть в стіну. Плавно опустіть праву ногу вниз, ближче до корпусу. Потім поверніться у вихідне положення.

8.Діагональні скручування

Ляжте на спину, притиснувши таз до стіни. Ноги витягніть вгору і також притисніть до стіни. Плавно скрутити корпусом вгору і вправо, тягніться правою рукою до лівої стопи. Потім опускаємось в початкове положення. Після цього скрутити лівою рукою до правої стопи. Поверніться у вихідне положення.




Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.