Відкритий урок в 4 класі на тему : « Рід і число іменників»

Опис документу:
Відкритий урок в 4 класі на тему : « Рід і число іменників». Повторити і поглибити знання учнів про загальне значення і граматичні ознаки іменника. Формувати самоосвітні компе- тентності визначення відмінків іменників, активізувати словниковий запас учнів, вміння працювати в групі. Розвивати вміння аналізувати пізнавальну інформацію, увагу, зв’язня мовлення. Виховувати любов до природи. Вчити цінувати красу природи та власне здо-ров’я.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Відкритий урок в

4 класі

на тему : « Рід і число іменників»

2018р

Тема. Рід і число іменників.

Мета: повторити і поглибити знання учнів про загальне значення і

граматичні ознаки іменника. Формувати самоосвітні компе-

тентності визначення відмінків іменників, активізувати слов-

никовий запас учнів, вміння працювати в групі. Розвивати

вміння аналізувати пізнавальну інформацію, увагу, зв’язне

мовлення. Виховувати любов до природи. Вчити цінувати кра-

су природи та власне здоров’я.

Тип уроку: урок закріплення вивченого.

Обладнання: мультимедійна презентація до уроку, ноутбук, віночок

з квітами та стрічками, конверти із завданнями для груп,

картки для індивідуальної роботи, таблиця (рід і число

іменників).

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

Пролунав уже дзвінок,

Починається урок.

Він зимовий і цікавий,

Тож гостей зібрав чимало.

Повернімося обличчям до гостей,

І промовим: «Добрий день!»

То ж, гаразд, часу не гаймо

Урок української мови вже починаймо.

Слайд №1

Слайд №2

Бажаю вам успіхів.

1.1.Вступне слово. Релаксаційна хвилинка «На лузі» .

- Діти, заплющте на хвилинку очі. Уявіть себе на квітучому лузі, серед ніжно-білих ромашок, принишклих дзвіночків, голубооких незабудок. Вдихніть їх ніжний запашний аромат. Відкрийте очі.

Слайд №3

- Які почуття у вас виникли? (Радість, захоплення, приємний аромат)

- А деякі люди, потрапивши в полон квітів, відчували на своїх щоках сльози. Але це були щирі сльози радості і щастя.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

2.1. Перевірка домашнього завдання ( вправа 96, с.49)

-Прочитайте складені речення.

-Усно опишіть птаха, зображеного на фотоілюстрації.

-Іменник океан розберіть як частину мови.

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ .

- Темою нашого уроку є повторення і узагальнення знань про рід і число іменни- ків. А ще, ми будемо виконувати завдання квіточок вінка, прикрашати його стрі-

чками.

Слайд №4

ІV. СТВОРЕННЯ ЕМОЦІЙНОГО СТАНУ.

- З давніх-давен український віночок вважається символом молодості, краси, кохання. А у нас на уроці він ще символізує ваші знання і працю.

- За кожну правильну відповідь ви отримаєте по одній квітці. Кількість квіток буде визначати ваш бал.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

5.1.Прийом «Передбачення»

- Для сьогоднішнього уроку нам треба

Слайд №5

- Що саме треба цінувати, дізнаємося в кінці уроку. Розпочинаємо роботу.

5.2.Повторення граматичних категорій іменника. (Завдання маку)

- Мак у вінку, діти, це символ родючості, краси та молодості.

Слайд №6

- Мак пропонує дещо пригадати.

5.3.Вправа «Кубування»

Завітав сьогодні в клас

На урок знову до нас

Кубик, діти, не простий,

Кубик, діти, чарівний.

Він доріжку прокладає,

Знання ваші перевіряє.

Слайд №7

1. Що таке іменник?

2. На які питання відповідає ця частина мови?

3. Які є іменники?

4. Які роди має?

5. За чим змінюється?

6. Яким членом речення можуть виступати іменники?

Оцінювання.

- Діти, ви добре впоралися з цим завданням, і ми в’яжемо у віночок коричневу стрічку – символ землі–годувальниці. А всі на місцях отримують першу квітку – бал.

Найперша стрічка коричнева, як і земля,

Яка усім нам рідна мати.

Цю стрічку і повинні ми

У віночок найпершою в'язати.

5.4.Хвилинка каліграфії. (Завдання від чорнобривців)

- А чорнобривці – це символ вроди.

Слайд №8

- Пригадаємо, як пишеться буква «Ка» та буквосполучення з цією буквою Кк кв, Ка, ку. Запишіть.

- Діти, які ви знаєте осінні квіти? (жоржини, хризантеми, айстри, чорнобривці). Саме такі квіти можна побачити на репродукціях картин Катерини Білокур.

- Визначте, в якому числі вжито іменник «квіти». Надайте цьому слову пестливого значення. (Квіточки) Ці слова завітали до нас на хвилинку каліграфії. Що ви можете сказати про ці слова? (Спільнокореневі).

- Запишіть слова: квіти, квіточки, ім’я та прізвище Катерини Білокур. Як будемо їх писати? (З великої літери)

(К,к) атерина (Б, б) ілокур (Записано на дошці).

Оцінювання.

- Завдання виконали чудово – отримуєте усі квітку – бал. І в’яжемо у вінок 2 жовті стрічки – це ясне сонечко.

Жовті стрічечки повинні

Ми з обох боків в'язати.

Так як сонячне проміння

Буде землю обіймати.

-Діти, для того, щоб виконати наступне завдання, нам потрібна увага. Гра «Метелик» допоможе нам зосередитись.

5.5.Завдання 1. «Будь уважним». Гра «Метелик».

Слайд №9

-Пропоную вам виконати Вправу 97, (с50).

(Учні виразно читають вірш Д. Павличка та добирають до нього заголовок).

-Я повільно читаю вірш , а ви виписуєте іменники у дві колонки: у першу запишіть іменники, які автор уживає в однині, а в другу – ті, що стоять у множині.

-Позначте закінчення іменників.

-Як можна визначити число іменників ?

-Молодці, ви виконали це завдання. І отримуєте по одному балу.

5.6. Диктант – «решето».

- Пропоную вам цікаве завдання від волошки – диктант – «решето». Треба вилучити із поданих слів зайве.

Слайд №10

- А волошка у вінку – символ людяності.

Слайд №11

- Прослухайте першу групу слів. Пензлі, полотно, фарби, вінок. Подумайте, яке слово зайве? (вінок)

- Чому? (Бо це не художнє приладдя).

Запишіть його.

- Послухайте другу групу слів: Запоріжжя, Київ, Львів, Богданівка. Серед цих слів яке зайве? (Богданівка, бо це назва села. Саме в селі з такою назвою на Полтавщині народилася Катерина Білокур). Запишіть.

5.7.Диференційована робота.

- Зараз розберемо іменники як частину мови. Дівчатка проаналізують слово Богданівка, а хлопці слово вінок. (Таблиця «Аналіз іменника» лежить на партах, жовті картки)

Богданівка - що?, імен.; неіст.; власна; ж.р.; одн..

Вінок - що?; імен.; неіст.; загальн.; ч.р. одн..

Перевірка. Зачитайте. Дякую.

- Складемо з цими словами речення. (Усно 1-2 ) Запишіть.

Оцінювання.

- І з цим завданням впоралися відмінно. Отримуєте квітку – бал. А ми в’яжемо у віночок синю і голубу стрічку.

Синя стрічка – це символ неба і води.

А голуба – дає нам силу і здоров’я.

5.8. Царство квітів у вінку. Завдання Ромашки. Гра «Однина – множина». (Робота в групах).

- Ромашка символізує природу, красу та здоров’я.

Слайд №12

- На картинці-ромашка, яка символізує ( красу, здоров’я, любов). А у нас на дошці особливі віночки – однина і множина. У кожної групи є назви квітів (по 2)

Ваше завдання: розмістити їх в дві колонки.

Слайд №13

І група-ряд: мак, чорнобривці.

ІІ група-ряд: кульбаба, волошки.

ІІІ група-ряд: ромашка, дзвіночки.

- Обговоріть свій вибір. Надаємо слово 1 групі, 2, 3.

- Складемо словосполучення із словом ромашка. (2).

- Попрацюємо із деформованими реченнями.

- Завдання кожної групи у зелених конвертах.

І група. Ромашка лікує людей від багатьох хвороб.

ІІ група. Ромашку використовують як заспокійливий засіб.

ІІІ група. Ромашка є символом природи, краси та здоров’я.

- Зачитайте. - Запишіть складені речення.

Оцінювання.

- Мої вітання. Прекрасний хід роботи. Ми в’яжемо дві зелені стрічки.

От стрічка світла і стрічка темна,

Але і та, і ця – зелена.

Зелені, як й сама природа.

Це – юність, це – краса, це – врода.

Хвилинка відпочинку під музику.

Хто там, хто там вже втомився,

І додолу нахилився?

Треба дружно всім нам встати,

Із Барвінком фізкультхвилинку почати. (під музичний супровід)

5.9. Самостійна робота.(вправа 98, с.50)

- Барвінок – символ життя та безсмертя.

Слайд №14

- Саме барвінок пропонує вам визначити рід і число іменників самостійно в зошитах.

-Послухайте уважно вірш Д. Білоуса.

-Про що розповідає автор у своєму вірші?

-Визначте рід і число виділених слів, запишіть за алфавітом.

( Хлібеня (с.р., одн.); хлібець (ч.р., одн.); хлібина ( ж.р., одн.).

-Розберіть одне слово на вибір за будовою.

Оцінювання.

- Гарна робота, ви отримуєте квітки – бал. До свого віночка в’яжемо фіолетову стрічку – символ мудрості.

VІ. Вправа «Гронування».

- Саме це завдання пропонує вам калина. Її квітку вплітали у вінок, як символ краси і дівочої вроди.

Слайд №15

- Доберіть якнайбільше іменників до слів: барвиста, барвисте, барвистий.

Слайд №16

- Запишіть по три словосполучення в зошити (на вибір), визначте рід іменників.

Оцінювання.

- Чудово! (Діти отримують бали). У віночок в’яжемо 2 стрічки – малинову та рожеву.

Малинова стрічка – символ щедрості.

А рожева стрічка – символ багатства.

Щоб багатим бути – треба розум мати.

VІІ. ПІДСУМОК УРОКУ.

- Діти, всі завдання ми виконали. І вінок у нас повноцінний – із стрічками. Бо стрічки – це знання, а квіти – бали.

- Підрахуйте свої квіточки – бали. Оцінювання.

7.1.Вправа «Мікрофон»

- А яким для вас був цей урок, охарактеризуйте.

7.2.Прийом «Неочікувана радість».

- То ж і я бажаю вам (слайд 17) (З’являється запис)

Слайд №17

- Бачити красу природи. Її неповторність, цінувати цей скарб і вона віддячить щедрими дарами. За плідну роботу ви отримуєте оці дарунки природи. (Пригощаємо дітей яблуками).

- Хочу вам побажати здоров’я. Дякую за працю на уроці!

Слайд №18

VІІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

-На домашнє завдання виконайте Вправу 99, с.50.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
7
дн.
0
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!