Відкритий урок по сольфеджіо у III класі.

Опис документу:
Тема: Подорож в країну інтервалів. Мета уроку: Створити умови для формування навчально-пізнавальної компетенції учнів, познайомити дітей з поняттям звернення інтервалів, узагальнити і систематизувати знання з пройдених тем. Методичне забезпечення: стовбіця, німа клавіатура, правила (Т.Кравченко), ритмічні картки, інтервальні картки- розмальовки, Посібник по сольфеджіо для учнів ДМШ та ДШМ Т.Ошурковой «Інтервали та акорди- це просто, весело,. Легко!»

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

КПНЗ «Дитяча школа мистецтв №3 м. Одеси»

Відкритий урок по сольфеджіо у III класі.

Тема: Подорож в країну інтервалів.

Виконала викладач вищої категорії Кравченко Т.В.

15 травня 2018 р.

Тема: Подорож в країну інтервалів.

Мета уроку: Створити умови для формування навчально-пізнавальної компетенції учнів, познайомити дітей з поняттям звернення інтервалів, узагальнити і систематизувати знання з пройдених тем.

Тип уроку: урок-подорож.

Завдання:

- Розвиток пізнавального інтересу через ігрові методи навчання, особиста творчість учнів.

- Придбання знань про новий понятті - звернення інтервалів.

- Розвиток внутрішнього і звуковисотного слуху при інтонування мелодій, гами, слухання елементів музичної мови.

- Розвиток почуття ритму за допомогою усвідомленого виконання ритмічного малюнка.

- Розвиток навичок точного інтонування звуків через емоційне виконання музичного матеріалу.

- Розвиток комунікативної компетентності (уміння співпрацювати в групі).

- Виховання організованості, активності, самостійності в роботі з новим матеріалом.

- Розвиток потреби до освоєння і збагачення новими знаннями шляхом застосування нестандартних завдань, питань, індивідуальної діяльності учнів і т.д.

Мета уроку (для учнів): на основі знань про інтервали познайомитися з новим поняттям - звернення інтервалів.

Завдання (для учнів):

Тренуватися слухати інтервали, точно відтворювати ритмічний і мелодійний малюнок.

Розвивати внутрішній слух.

Розвивати творчі здібності.

Методи навчання:

ігровий, проблемно-пошуковий.

Методичне забезпечення: стовбіця, німа клавіатура, правила (Т.Кравченко), ритмічні картки, інтервальні картки- розмальовки,

Посібник по сольфеджіо для учнів ДМШ та ДШМ Т.Ошурковой «Інтервали та акорди- це просто, весело,. Легко!»(Ростов-на-Дону, Фенікс, 2015р.)

Відео про інтервали (Марина Толмачева), Д.Шайхутдинова підручник Сольфеджіо.

ХОД УРОКА.

  1. Теоретическая разминка.

  1. Что такое интервал?

  2. Что такое аккорд?

  3. Порядок появления #?

  4. Тональности с двумя ключевыми знаками #?

  5. Минор с повышенной VII ступенью?

  6. Как называются две величины интервала? 5 мин

  7. Ступеневая величина сексты?

  8. Тоновая и ступеневая величина чистой октавы?

  9. Что такое консонанс и дисонанс?

  10. Назовите все чистые интервалы?

  11. Что такое тритон?

  12. Из каких интервалов состоит Б53?

  13. Главные трезвучия лада?

  14. Какое трезвучие строится на V ступени?

  15. Превращение одного интервала в другой с по-

мощью перестановки звуков?

  1. Вокально-интонационные упражнения.

Пение гаммы Ре мажор с названием знаков.

  1. В ритме:

5 мин

  1. В ритме:

  1. Пение устойчивых ступеней с показом ступеней

по системе Д.Е. Огородного.

  1. Пение неустойчивых ступеней с разрешением в

устойчивые.

  1. Исполнение песенок-интервалов. 15 мин

Работа с интервальными карточками. Открыть

Правило №6 (Правила Т.Кравченко) На столе разложить карточки интервалов: сначала совершенные консонансы, потом несовершенные консонансы, потом диссонансы. Поём песенки Т.Ошурковой про интервалы.

ч.1

ч.8

ч.4

ч.5

м.3

б.3

м.6

б.6

м.2

б.2

м.7

б.7

  1. ОПРЕДЕЛЕНИЕ НА СЛУХ ИНТЕРВАЛОВ.Построение 5 мин

интервалов на инструменте.

  1. ПОСТРОЕНИЕ ИНТЕРВАЛОВ. 10 мин

Задание у доски.

1. Определить интервалы с помощью правила

«Обращение интервалов»

2. Построить интервалы, определить качественную

величину.

В конце построения двухголосие исполняется группой.

  1. Пение и транспонирование интервальных секвенций. 5 мин

  1. Устный ритмический диктант с использова-

нием шестнадцатых длительностей. Импровизация. 1 мин

(Ритм. Карточки)

Учитель играет по два такта – дети повторяют нотами. По-

следний вариант раскладывают ритмическими карточками.

Педагог поет начало мелодии (2 такта) в ре мажоре,

называя ноты, ученик сочиняет окончание, заканчивая

тоникой.

  1. Творческое домашнее задание.

На стихотворение «Мишка косолапый по лесу идёт...» 5 мин

нужно было сочинить мелодию в ФА мажоре. В

мелодии должны звучать – секста и септима на V

ступени.

  1. Исполнение двухголосной украинской народной песни 5 мин

  2. «Закувала зозуленька» a capella.

  3. Подведение итогов. Выставление оценок. 5 мин

1ч.10мин.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Соціальне партнерство закладу позашкільної освіти та сім’ї»
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.