• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Інформатика
  • Відкритий урок (план-конспект) на тему: "Бази даних Microsoft Access. Створення запитів на вибірку в базі даних". Види запитів, способи їх створення, варіанти тестових та практичних завдань до теми.

Відкритий урок (план-конспект) на тему: "Бази даних Microsoft Access. Створення запитів на вибірку в базі даних". Види запитів, способи їх створення, варіанти тестових та практичних завдань до теми.

Опис документу:
Відкритий урок на тему: "Бази даних Microsoft Access. Створення запитів на вибірку в базі даних". Види запитів, способи їх створення, варіанти тестових та практичних завдань до теми. Матеріал орієнтований для роботи з учнями старших класів та позашкільних навчальних закладів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Лосинівський МНВК

Підготувала:

вчитель інформатики

по профілю «Оператор комп’ютерного набору»

Басанько Тетяна Валентинівна

Урок в 11 класі

Тема: «Створення запитів на вибірку в базі даних»

Басанько Т.В.,

учитель інформатики

Лосинівського МНВК

Ніжинського району

Мета уроку: закріпити, узагальнити теоретичні знання учнів про табличні бази даних, про етапи їх створення на комп’ютері; формувати практичні уміння створення баз даних, використовувати теоретичні знання на практиці;розвивати пізнавальні інтереси учнів, розумову діяльність, уміння логічно мислити, основи комунікаційного спілкування, впевненість у власних силах; активізувати взаємодію між учнями, розвивати навички групової роботи; виховувати інформаційну культуру, самостійність, колективізм, відповідальність, стимулювати пізнавальний інтерес учнів до даної теми і вивчення предмета.

Обладнання: комп’ютери з операційною системою Windows і встановленим пакетом Microsoft Office, об’єднані в локальну мережу; мультимедійний проектор, екран; картки з тестовими завданнями на кожного учня; картки контролю знань на кожного учня; презентація до уроку.

Тип уроку: урок удосконалення теоретичних знань та формування практичних навичок.

Структура уроку

з/п

Етапи роботи

Дозування часу

І

Організаційний етап.

    1. Привітання.

    2. Девіз уроку.

1-2 хв

ІІ

Актуалізація опорних знань.

2.1 Тестування.

2.1.1 Виконання тестового завдання.

2.1.2 Перевірка виконаної роботи.

2.2 Мотивація навчальної діяльності.

2.3 Повідомлення теми і мети уроку.

8 хв

ІІІ

Формування практичних умінь та навичок. Виконання практичного завдання.

3.1 Практичне демонстрування вчителем створення запиту на вибірку з готової таблиці.

3.2 Повторення правил ТБ.

3.3 Самостійне виконання практичного завдання учнями під керівництвом вчителя за інструктивною карткою

3.4 Бліц-диспут «Вірю – не вірю».

30 хв

ІV

Підсумок уроку.

4.1 Оцінювання учасників проекту.

4.2 Підбиття підсумків уроку.

4.3 Домашнє завдання.

4-5 хв

Хід уроку

І. Організаційний етап.

    1. Привітання.

1.2 Девіз уроку.

- На сьогоднішньому уроці ми будемо працювати під девізом:

Повинен – це твій обов’язок.

Спроба – це слово кожної людини.

Зроблю – це слово радості.

Можу – це твоя сила!

Зробив – це звершення.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

►► Фронтальне опитування

1. База даних (БД) — це систематизоване сховище …

База даних (БД) — це систематизоване сховище структурованої інформації з певної предметної області, до якого можуть мати доступ багато прикладних програм.

2.Об’єкти БД – це таблиці, …(запити, форми, звіти, веб-сторінки, макроси, модулі)

7. Основним об’єктом MS Access2003 є …(таблиця)

8. Таблиця БД складається з (рядок, стовпець)

9. Стовпець БД називають…(полем БД)

10. Рядок БД називають…(запис БД)

2.1 Тестування.

- Перед вами лежать картки із тестовими завданнями, на виконання яких дається чотири хвилини. Свої відповіді записуйте у картки контролю знань.

Картка контролю знань

Учня 11 класу ____________________________________

  1. Тестування

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Оцінка-результат

  1. Створення бази даних ___________________________

  2. Самооцінка виконаної роботи _____________________

  3. Взаємооцінка виконаної роботи ____________________

  4. Підсумкова оцінка вчителя ________________________

  5. Оцінка проведеного уроку ________________________

_________________________________________________

  1. Побажання вчителю ______________________________

__________________________________________________

2.1.1 Виконання тестового завдання.

1. Організовану сукупність структурованих у визначеній предметній галузі називають…

а) електронною таблицею;

б) маркованим списком;

в) базою даних;

г) програмою.

2. Обрати назву основного об’єкта для збереження даних у реляційних базах даних.

а) таблиця;

б) поле;

в) комірка;

г) запис.

3. Обрати назву рядка, який містить властивості елемента таблиці бази даних.

а) поле;

б) запис;

в) ключ;

г) поточна комірка.

4. Тип поля реляційної бази даних визначається…

а) назвою поля;

б) типом даних, що будуть зберігатися;

в) назвою комірки;

г) довжиною даних, що будуть зберігатися.

5. Записом реляційної бази даних називають…

а) комірку таблиці;

б) рядок таблиці;

в) назву поля таблиці;

г) стовпчик таблиці.

6. Обрати назву стовпчика бази даних.

а) запис;

б) поле;

в) комірка;

г) таблиця.

7. Обрати кількість записів у наведеній таблиці бази даних.

Номер

Прізвище

Ім’я

Рік народження

1

Іванов

Іван

1990

а) 3;

2

Петров

Петро

1990

б) 4;

3

Іваськів

Василь

1989

в) 5;

4

Луцик

Степан

1988

г) 6.

5

Сидоренко

Дмитро

1991

8. Обрати кількість полів у наведеній таблиці бази даних.

Номер

Прізвище

Ім’я

Рік народження

Клас

1

Іванов

Іван

1997

10

а) 4;

2

Петров

Петро

1997

10

б) 5;

3

Іваськів

Василь

1999

8

в) 6;

4

Луцик

Степан

1998

9

г) 7.

5

Сидоренко

Дмитро

1999

8

6

Степаненко

Василь

2000

7

9. Обрати кількість текстових полів у наведеній таблиці бази даних.

Номер

Прізвище

Ім’я

Рік народження

Клас

1

Іванов

Іван

1997

10

а) 2;

2

Петров

Петро

1997

10

б) 4;

3

Іваськів

Василь

1999

8

в) 8;

4

Луцик

Степан

1998

9

г) 12.

10. Обрати кількість числових полів у наведеній таблиці бази даних.

Но-мер

Прізвище

Ім’я

Рік народження

Клас

Школа

1

Іванов

Іван

1997

10

21

а) 1;

2

Петров

Петро

1997

10

19

б) 2;

3

Іваськів

Василь

1999

8

1

в) 5;

4

Луцик

Степан

1998

9

2

г) 10.

5

Сидоренко

Дмитро

1999

8

9

11. Обрати назву поля, яке не повторюється для будь-яких різних записів.

а) ключове поле;

б) текстове поле;

в) лічильник;

г) зв’язане поле.

14. Обрати кількість записів для наведеної таблиці бази даних, що задовольняють умову «Рік народження ≥ 1999».

Но-мер

Прізвище

Ім’я

Рік

народж.

Клас

Шко-ла

Сер. бал

1

Іванов

Іван

1997

10

21

9

а) 1;

2

Петров

Петро

1997

10

19

11

б) 2;

3

Іваськів

Василь

1999

8

1

10

в) 3;

4

Луцик

Степан

1998

9

2

10

г) 4.

5

Сидоренко

Дмитро

1999

8

9

8

6

Степаненко

Василь

2000

7

14

10

7

Василович

Іван

2000

7

19

9

2.1.2 Перевірка виконаної роботи.

На екрані висвітлені ключі до тестового завдання. 1 - 8 завдання оцінюється по 0,5 бала, 9 -16 – 1 балом. Оцінку – результат запишіть у картці контролю знань.

2.2 Мотивація навчальної діяльності.

- Сьогодні ми продовжимо працювати з базами даних. Будемо вчитися вирішувати задачі, які можуть виникнути в реальній життєвій ситуації, адже ви є за крок до самостійного життя і набуті знання сьогодні ви зможете використати в майбутньому.

Кажуть «Хто володіє інформацією, володіє світом», а в нашому сучасному світі майже вся інформація зберігається у вигляді баз даних. Тому і виникає необхідність вміти користуватися базами даних та оперувати ними, тобто створювати бази даних (таблиці БД), знаходити потрібну інформацію в БД (запити БД), вміти представляти інформацію в потрібному для Вас вигляді (звіти БД).

Ви знаєте, що прикладом БД може бути телефонний довідник, прайс-лист, інформація розміщена в мережі Інтернет і т.д.

Хочу Вам розповісти один з цікавих фактів створення БД, яка розміщується на сайті Íslendingabók:

Кожен громадянин Ісландії має доступ до сайту Íslendingabók - генеалогічної базі даних, що містить інформацію про родинні зв'язки всіх ісландців починаючи з 18 століття. Задача складання такої бази змогла бути вирішена завдяки не дуже великому населенню держави (трохи більше 300 тисяч) і тому, що Ісландія протягом своєї історії слабо підверглась впливу еміграції. Багато молодих людей використовують цей сайт для перевірки, чи не є їм новий коханий - кузеном або кузиною. Інше популярне застосування сайту –наприклад, кожен ісландець може дізнатися, через скільки поколінь він пов'язаний родинними узами з відомими особистостями Ісландії.

2.3. Повідомлення теми і мети уроку.

- Тема сьогоднішнього уроку: «Створення запитів на вибірку до бази даних». (Презентація «Створення запитів»)

Запит — це об’єкт системи управління базами даних, призначений для відбору даних із пов’язаних таблиць, які задовольняють заданим умовам.

  • запит-вибір (або простий запит);

  • запит-дія (створення таблиці, оновлення даних, додавання даних, вилучення даних);

  • параметричний запит (або запит з параметром);

  • перехресний запит (статистична обробка даних).

Запит-вибір — це динамічний набір даних, який містить окремі дані з однієї чи кількох таблиць або вже наявних запитів, відібрані за заданими умовами для подальшої роботи з ними.

  • Запит створюють за допомогою Майстра або в режимі конструктора.

Алгоритм створення запиту Access майстром запитів

  1. Активізувати вкладку «Запроси» в поточній БД.

  2. Дати команду «Создать...».

  3. Вказати спосіб створення запиту – «Простой запрос» – та натиснути ОК.

  4. Вибрати зі списку таблицю-джерело (запит-джерело) та вказати потрібні поля, використовуючи значки <, >, << та >>. Натиснути «Далее».

Вказати ім’я запиту та натиснути «Готово».

Створення запиту на вибірку

  1. На вкладці Создание в групі Другие клацніть Конструктор запросов.

  1. У діалоговому вікні Добавление таблицы двічі клацніть таблиці, з яких потрібно отримати дані. Кожна таблиця відображається у вікні у верхній частині конструктора запитів. Натисніть кнопку Закрыть, коли закінчите додавання таблиць.

  2. У кожній таблиці двічі клацніть поля, які потрібно використовувати в запиті. Кожне поле з'являється в порожньому осередку в рядку Поле бланка запиту. На малюнку зображений бланк з кількома доданими полями.

  3. При необхідності додайте вирази в рядок Поле.

  4. Можна також додати будь-які умови відбору в рядок Умови відбору бланка запиту.

  5. Щоб виконати запит і відобразити результати в режимі таблиці, натисніть кнопку Виконати.

  6. При необхідності можна змінювати поля, вирази чи умови відбору та повторно виконувати запит, поки він не буде повертати дані, які потрібно помістити в нову таблицю.

ІІІ. Формування практичних умінь та навичок. Виконання практичного завдання.

3.1 Практичне демонстрування вчителем створення запиту на вибірку з готової таблиці.

3.2 Повторення правил ТБ.

3.3 Самостійне виконання практичного завдання учнями під керівництвом вчителя за інструктивною карткою

Інструктивна картка

Практична робота. Створення запитів у базі даних.

Мета: навчитися використовувати засоби СУБД Microsoft Access 2007 для виведення інформації про дані в базі даних на основі створення запитів і звітів.

Обладнання, програмне забезпечення: персональний комп'ютер, встановлена програма MS Access 2007.

Порядок виконання роботи

Завдання 1. Створити запит за допомогою майстра запитів, який виводить оцінки з математики всіх учнів.

1.1. Відкрити базу даних Учні, яка знаходиться на робочому столі.

1.2. Вкладка Створеннякнопка Майстер запитів вибрати Простий запит - ОК..

1.3. Вибрати таблицю «Оцінки».

1.4. Вибрати поля ПІБ, Математика.

1.5. Натиснути кнопку Далі, назвати Запит «Оцінки з математики». Натиснути Готово. Закрити запит.

Завдання 2. Створити запити з умовою: запит виводить мобільні телефони учнів, у кого 10, 11 або 12 балів з інформатики.

2.1. Створюємо новий запит в режимі конструктора. Вибираємо 2 таблиці «Оцінки» і «Учні».

2.2. Вибираємо поля ПІБ, Телефон, Інформатика.

2.3. В умови відбору пишемо в поле Інформатика > = 10.

2.4. Зберігаємо запит під назвою «У кого списати інформатику».

Завдання 3. Створити запит, який виводить список всіх хлопчиків, у кого зріст вище 170 см і менше 180 см.

3.1. Створюємо новий запит в режимі конструктора. Вибираємо 2 таблиці «Оцінки» і «Учні».

3.2. Вибрати поля ПІБ, Стать, Зріст.

3.3. У рядку умова в поле Стать написати «ч», в поле Зріст в умови відбору пишемо ">=170 And <=180".

3.4. Зберегти запит під назвою « Високі хлопці».

Завдання 4. Створити запит, який виводить список всіх хлопців, чиє прізвище починається на К.

4.1. Створюємо новий запит в режимі конструктора. Вибираємо 2 таблиці «Оцінки» і «Учні».

4.2. Вибрати поля ПІБ, Стать.

4.3. У рядку умова в поле ПІБ написати «К*», а у рядку умова в поле Стать написати «ч».

4.4. Зберегти запит під назвою «Прізвища на К».

Завдання 5. Створити запит, який виводить всіх, хто народився до 23.10.1999 року і у них по Фізиці <= 6. Назвати запит « Старі, але не розумні».

5.1. Створюємо новий запит в режимі конструктора. Вибираємо 2 таблиці «Оцінки» і «Учні».

5.2. Вибрати поля ПІБ, Дата народження, Фізика.

5.3. У рядку умова в поле Дата народження написати «<23.10.1999», а у рядку умова в поле Фізика написати «<= 6».

5.4. Зберегти запит під назвою «Старі, але не розумні».

Завдання 6.

Самостійна робота.

Завдання 1. Створити запит, який виводить список дівчаток вище 170 см, вага яких менше 60 кг. Назвати запит « Стрункі ».

Завдання 2. Створити запит, який виводить список хлопчиків вагою більше 80 кг. Назвати запит «Солідні ».

Завдання 3. Створити запит, який виводить всіх, хто народився після 01.01.1999 року і у них по Інформатиці > = 7 Назвати запит « Юні і розумні».

Завдання 4. Створити запит, який виводить всіх, чиє прізвище в середині має букву «я». Назвати запит «Бува Я».

Завдання 5. Створити запит, в якому показати середні оцінки учнів

Завдання 6. Створити запит, в якому показати найменші оцінки учнів

3.4 Бліц-диспут «Вірю – не вірю».

Інтерактивна вправа «Так або ні».

Твердження

Так або ні

1

Майстер використовує тільки шаблони, а конструктор надає можливість створення будь-яких об’єктів, які необхідні розробнику БД.

Так

2

В режимі конструктор можна використовувати розширений набір елементів управління (наприклад, зовнішній вигляд форми, стиль оформлення і т.д.), який недоступний в звичайному режимі Майстра.

Так

3

Дані при внесенні змін у запиті, формі та таблиці не зберігаються

Ні

4

Процес побудови звіту за допомогою майстра схожий на процес створення таблиці.

Ні

5

Запит-вибір — це динамічний набір даних, який містить окремі дані з однієї чи кількох таблиць або вже наявних запитів, відібрані за заданими умовами для подальшої роботи з ними.

Так

6

Використання Майстра таблиць допомогає вибрати поля з існуючих уже таблиць.

Так

7

Процес побудови звіту за допомогою майстра схожий на процес створення форми.

Так

8

Форму, запити, звіти можна створювати за допомогою майстра, а потім допрацювати у режимі конструктора.

Так

Додаткове (індивідуальне) завдання:

«Зайвий елемент»

Чи можуть в таблиці СУБД Access дані поля бути ключовими?

    • прізвище

    • ім'я

    • номер паспорта

    • номер будинку

    • реєстраційний номер автомобіля

    • пункт проживання

    • дата народження

    • ідентифікаційний код

Яке поле в таблиці називають ключовим?

Ключове поле – це поле (або група полів), значення в якому не повторюються і є унікальними для кожного запису. За ключовим полем можна однозначно встановити запис.

  • Розгадати кросворд

1. ф

о

р

М

а

2. з

А

п

и

т

3. т

а

б

л

Й

ц

я

4. С

У

Б

Д

5. з

в

і

Т

6. т

Е

к

с

т

о

в

и

й

7. к

о

н

с

т

Р

у

к

т

о

р

1. Як називається об’єкт системи управління базами даних, призначений для зручності введення інформації в таблиці і відображення її на екрані?

2. Як називається об’єкт системи управління базами даних, призначений для відбору даних із пов’язаних таблиць, які задовольняють заданим умовам?

3. Як називається основний об'єкт бази даних, в якому зберігаються всі дані, наявні в базі даних, а також структура бази даних?

4. Як називаються програмні засоби для створення, введення і використання БД? (абрівіатура)

5. Як називається об’єкт призначений для формування документів, що містять результати виконання завдань у середовищі бази даних, і виведення їх на друк?

6. Один із типів даних у СУБД Access?

7. Під час використання якого режиму користувач сам спочатку створює структуру таблиці, а потім заповнює її даними?

ІV. Підсумок уроку.

4.1 Оцінювання учасників проекту.

Вчитель проводить оцінювання кожного учня і заносить свої оцінки в картки контролю. А учні дають оцінку проведеного уроку і записують побажання вчителю.

4.2 Підбиття підсумків уроку.

- Підсумкові оцінки свідчать про те, що ви не тільки засвоїли теоретичні знання з даної теми, а й вмієте застосувати їх на практиці.

4.3 Домашнє завдання.

Записати в зошиті по дві задачі, для розв’язання яких можна використовувати створені сьогодні бази даних.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ХІМІЇ залишилося:
0
2
міс.
0
5
дн.
1
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!