Види речень за метою висловлення; за емоційним забарвленням: окличні й неокличні

Українська мова

Для кого: 5 Клас

15.02.2021

225

4

0

Опис документу:
Завдання: формувати групи компетентностей: спілкування державною мовою, уміння вчитися впродовж життя, інформаційну, соціальну і громадянську, здоров’язбережувальну. Мета: знає та формулює визначення речення, наводить приклади речень, що належать до різних видів за метою висловлення та емоційним забарвленням, розпізнає види речень за метою висловлення, інтонацією, емоційним забарвленням; правильно інтонує речення; розставляє та обґрунтовує розділові знаки в кінці речення.
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Термінологічний диктант 1.Синтаксис - це … . 2.Пунктуація – це …. 3. Речення – це …. 4. Граматична основа речення – це … . . 5. Підмет – це … . 6. ...
Слайд № 1

Термінологічний диктант 1.Синтаксис - це … . 2.Пунктуація – це …. 3. Речення – це …. 4. Граматична основа речення – це … . . 5. Підмет – це … . 6. Присудок – це … . 7. Найчастiше підмет виражається …. 8.Найчастiше присудок виражається ….

Види речень за метою висловлення; за емоційним забарвленням: окличні й неокличні
Слайд № 2

Види речень за метою висловлення; за емоційним забарвленням: окличні й неокличні

Мета: формувати предметні компетентності: знає та формулює визначення словосполучення та речення; наводить приклади словосполучень, речень, що нале...
Слайд № 3

Мета: формувати предметні компетентності: знає та формулює визначення словосполучення та речення; наводить приклади словосполучень, речень, що належать до різних видів за метою висловлення та емоційним забарвленням; розпізнає види речень за метою висловлення, інтонацією, емоційним забарвленням; правильно інтонує речення; розставляє та обґрунтовує розділові знаки в кінці речення; усвідомлює багатство виражальних засобів української мови, зокрема її граматичну досконалість; формувати ключові компетентності: спілкування державною мовою: викликати пізнавальний інтерес до вивчення української мови, формувати вміння володіти всіма видами мовленнєвої діяльності. уміння вчитися впродовж життя: стимулювати до самостійного здобування знань, формувати

Вправа “Дослідження-розпізнавання” Прочитайте речення вголос. Чи з однаковою інтонацією ви їх читаєте? Від чого це залежить? Яку думку висловлено в...
Слайд № 4

Вправа “Дослідження-розпізнавання” Прочитайте речення вголос. Чи з однаковою інтонацією ви їх читаєте? Від чого це залежить? Яку думку висловлено в кожному реченні?

Робота в групах Дослідити (с.147-148): І група - розповідні речення ІІ група - питальні речення ІІІ група - спонукальні речення
Слайд № 5

Робота в групах Дослідити (с.147-148): І група - розповідні речення ІІ група - питальні речення ІІІ група - спонукальні речення

Запам’ятайте! Робота із схемами
Слайд № 6

Запам’ятайте! Робота із схемами

Практична робота Визначте види речень за метою висловлювання та емоційним забарвленням. 1. Чи знали ви, що страус – найбільший птах у світі? 2. У Н...
Слайд № 7

Практична робота Визначте види речень за метою висловлювання та емоційним забарвленням. 1. Чи знали ви, що страус – найбільший птах у світі? 2. У Новій Зеландії проживає пташка, що не має крил, це – ківі. 3. Колібрі є найменшою пташкою. 4. Альбатрос може одночасно летіти й спати. Уявляєте?

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (Валеопауза для тренування зору) Голову тримайте нерухомо. Очі підніміть вверх, опустіть вниз, поверніть вправо, вліво. Повторіть ...
Слайд № 8

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (Валеопауза для тренування зору) Голову тримайте нерухомо. Очі підніміть вверх, опустіть вниз, поверніть вправо, вліво. Повторіть це 3-4 рази.

Тренувальна вправа Підкресліть головні члени речення в уривку з вірша “Пташине радіо” Юліана Тувіма. Визначте види речень за метою висловлювання та...
Слайд № 9

Тренувальна вправа Підкресліть головні члени речення в уривку з вірша “Пташине радіо” Юліана Тувіма. Визначте види речень за метою висловлювання та емоційним забарвленням. Говорить пташине радіо з зеленого гаю! Починаємо радіотрансляціюз пташиного краю. Сьогодні у насвідбудуться великірадіодебати, Звідусюди злетілись птахи, щоби подискутувати.

Розподільна робота Запишіть речення в три колонки: розповідні, питальні, спонукальні. Визначіть серед них окличні. Хто на жердині сидить, Сам з соб...
Слайд № 10

Розподільна робота Запишіть речення в три колонки: розповідні, питальні, спонукальні. Визначіть серед них окличні. Хто на жердині сидить, Сам з собою говорить? Що це за птаха вгадай? Здогадався? Це хвилястий папуга, його звуть Інокентій. Нещодавно йому виповнилося шість років. Він найкращий папуга у світі, адже вміє говорити! Слова “привіт”, “дай цьом” та “я тебе люблю” наша сім'я чує постійно!

Мовознавчий трансформер Утворити із розповідних речень спонукальне та питальне. Птахи навесні радіють теплій погоді. Прилетіли ластівки, зяблики і ...
Слайд № 11

Мовознавчий трансформер Утворити із розповідних речень спонукальне та питальне. Птахи навесні радіють теплій погоді. Прилетіли ластівки, зяблики і дрозди. Кожен птах будує своє гніздо по-своєму. 

Алгоритм “Синтаксичний розбір речення”
Слайд № 12

Алгоритм “Синтаксичний розбір речення”

Творча робота Що, на вашу думку, символізують ці птахи? Продовжте речення. На нашій планеті є багато зла…
Слайд № 13

Творча робота Що, на вашу думку, символізують ці птахи? Продовжте речення. На нашій планеті є багато зла…

Підсумок уроку Бліц-опитування: 1. Які розділові знаки ставляться в кінці речення? 2. На які види поділяються речення за метою висловлювання? 3. Як...
Слайд № 14

Підсумок уроку Бліц-опитування: 1. Які розділові знаки ставляться в кінці речення? 2. На які види поділяються речення за метою висловлювання? 3. Які речення є за емоційним забарвленням? 4. Як називається помилка, якщо неправильно поставлено розділовий знак?  

Домашнє завдання Вивчити правила §49 Виконати вправу 390
Слайд № 15

Домашнє завдання Вивчити правила §49 Виконати вправу 390

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.