і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

Весілля

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
\
Слайд № 1

\

\
Слайд № 2

\

\ “НАРОДИВСЯ, ОДРУЖИВСЯ Й ... ПОМЕР” Українське прислів’я
Слайд № 3

\ “НАРОДИВСЯ, ОДРУЖИВСЯ Й ... ПОМЕР” Українське прислів’я

Слайд № 4

ЗАРУЧИНИ ОГЛЯДИНИ СВАТАННЯ ЗАПРОСИНИ ГІЛЬЦЕ ДІВИЧ-ВЕЧІР КОРОВАЙ ВЛАСНЕ ВЕСІЛЛЯ ВІНЧАННЯ ПОКРИТТЯ ПЕРЕЗВА
Слайд № 5

ЗАРУЧИНИ ОГЛЯДИНИ СВАТАННЯ ЗАПРОСИНИ ГІЛЬЦЕ ДІВИЧ-ВЕЧІР КОРОВАЙ ВЛАСНЕ ВЕСІЛЛЯ ВІНЧАННЯ ПОКРИТТЯ ПЕРЕЗВА

\ ЗАРУЧИНИ ВІДБУВАЮТЬСЯ ЗАДОВГО ДО СВАТАННЯ. ІНОДІ БАТЬКИ ДОМОВЛЯЮТЬСЯ, ВИХОДЯЧИ З ГОСПОДАРСЬКИХ РОЗРАХУНКІВ, АЛЕ ЧАСТІШЕ ПЕРЕМОВИНИ ВЕДУТЬ ПАРУБОК...
Слайд № 6

\ ЗАРУЧИНИ ВІДБУВАЮТЬСЯ ЗАДОВГО ДО СВАТАННЯ. ІНОДІ БАТЬКИ ДОМОВЛЯЮТЬСЯ, ВИХОДЯЧИ З ГОСПОДАРСЬКИХ РОЗРАХУНКІВ, АЛЕ ЧАСТІШЕ ПЕРЕМОВИНИ ВЕДУТЬ ПАРУБОК ІЗ ДІВЧИНОЮ Після заручин ні дівчина, ні хлопець не мали права відмовлятися від шлюбу без вагомих на те причин. Відмова сприймалася як образа і безчестя, тому їх треба було матеріально відшкодовувати

\ НА ОГЛЯДИНАХ ДІВЧИНА МАЛА ПОКАЗАТИ СЕБЕ З НАЙКРАЩОГО БОКУ. ЯКЩО ХЛОПЕЦЬ ІЗ СУСІДНЬОГО СЕЛА, ЙОГО БАТЬКИ ПОВИННІ БУЛИ ЇХАТИ НА ОГЛЯДИНИ ГОСПОДАРСТ...
Слайд № 7

\ НА ОГЛЯДИНАХ ДІВЧИНА МАЛА ПОКАЗАТИ СЕБЕ З НАЙКРАЩОГО БОКУ. ЯКЩО ХЛОПЕЦЬ ІЗ СУСІДНЬОГО СЕЛА, ЙОГО БАТЬКИ ПОВИННІ БУЛИ ЇХАТИ НА ОГЛЯДИНИ ГОСПОДАРСТВА І СТАТКІВ МАЙБУТНЬОЇ НЕВІСТКИ ОГЛЯДИНИ УМОВИНИ РОЗГЛЯДИНИ ОБЗОРИНИ ПЕЧЕГЛЯДИНИ

\ Посланці від молодого (старости, свати, сватачі, посланці) йшли до батьків обранки укладати попередню угоду про шлюб. Свататися було прийнято у в...
Слайд № 8

\ Посланці від молодого (старости, свати, сватачі, посланці) йшли до батьків обранки укладати попередню угоду про шлюб. Свататися було прийнято у вільний від польових робіт час (на М’ясниці та від Пасхи до Трійці). Зі старостами до дівчини йшов парубок, на Поділлі – ходили і його батьки, а на Закарпатті – ще й брат або сестра С В А Т А Н Н Я

\ НЕ ГОДИЛОСЯ ЗАПРОШУВАТИ ГОСТЕЙ ПІД ЧАС ВИПАДКОВИХ ЗУСТРІЧЕЙ НА ВУЛИЦІ, ЩО ВІДБИЛОСЯ В ІРОНІЧНОМУ ПРИСЛІВ’Ї: “ПРОСИЛИ НА ДОРОЗІ, ЩОБ НЕ БУЛИ НА ПО...
Слайд № 9

\ НЕ ГОДИЛОСЯ ЗАПРОШУВАТИ ГОСТЕЙ ПІД ЧАС ВИПАДКОВИХ ЗУСТРІЧЕЙ НА ВУЛИЦІ, ЩО ВІДБИЛОСЯ В ІРОНІЧНОМУ ПРИСЛІВ’Ї: “ПРОСИЛИ НА ДОРОЗІ, ЩОБ НЕ БУЛИ НА ПОРОЗІ” Найпоширеніша форма запрошення — особисте відвідування молодими родичів. У більшості регіонів України ще до 30—40-х років XX ст. молода ходила з дружками селом у святковому народному українському одязі, прикрашена квітами і стрічками. Молодий з дружбами просив на весілля свою родину

\ Один із найпоширеніших весільних обрядів. Головним весільним хлібом був коровай. Випікали його в хаті нареченої або нареченого у п’ятницю або суб...
Слайд № 10

\ Один із найпоширеніших весільних обрядів. Головним весільним хлібом був коровай. Випікали його в хаті нареченої або нареченого у п’ятницю або суботу.Коровайницею обирали щасливу заміжню жінку.Процесом випікання керував старший сват

\ У суботу вранці молода із старшою дружкою скликали дружок і свах вити гільце. Усі сідали за столом і, співаючи узаконених звичаєм пісень, прикраш...
Слайд № 11

\ У суботу вранці молода із старшою дружкою скликали дружок і свах вити гільце. Усі сідали за столом і, співаючи узаконених звичаєм пісень, прикрашали заготовленими заздалегідь квітами, пахучим зіллям, стрічками, монетами зрізану гілку плодового або хвойного дерева, а на вершечок прив’язували букетик з колосся. Готове гільце втикали у свіжу хлібину, і воно стояло на столі впродовж усього весілля. Таке ж гільце звивали бояри в хаті молодого. Обряд прикрашування гільця символізував звивання нової сім’ї. Дівчата сплітали також і віночки або букетики квітів, які потім пришивали до шапок молодого та бояр. Г І Л Ь Ц Е

\ Це прощальний молодіжний вечір, на якому наречений і наречена прощалися з дівочою і парубоцькою громадою та переходили в стан одружених господарі...
Слайд № 12

\ Це прощальний молодіжний вечір, на якому наречений і наречена прощалися з дівочою і парубоцькою громадою та переходили в стан одружених господарів. Крім приготування вінків, на цьому вечорі ще здійснювалися такі обряди: посад, перепій молодих, розплетення коси нареченій, вбирання вінка, обмін подарунками молодими та ін.

\ Найбільш пишною обрядовістю відзначався весільний день. На Бойківщині в кінці XIX ст. побутувало вмивання молодих у цей день у відварі барвінку, ...
Слайд № 13

\ Найбільш пишною обрядовістю відзначався весільний день. На Бойківщині в кінці XIX ст. побутувало вмивання молодих у цей день у відварі барвінку, що залишався від плетіння весільних вінків.

\ Церемонія одягання молодої дружками і свашками відбувалась у коморі в супроводі пісень. Молоді обов'язково мусили мати нові сорочки, ще не прані....
Слайд № 14

\ Церемонія одягання молодої дружками і свашками відбувалась у коморі в супроводі пісень. Молоді обов'язково мусили мати нові сорочки, ще не прані. Спеціально до весілля шили одяг, який зберігали і шанували впродовж усього життя

\ Весільний поїзд молодого, який вирушав за молодою, складався зі старшого боярина, бояр, світилки і родичів. За звичаєм, нареченого до воріт прово...
Слайд № 15

\ Весільний поїзд молодого, який вирушав за молодою, складався зі старшого боярина, бояр, світилки і родичів. За звичаєм, нареченого до воріт проводжала мати у виверненому вовною догори кожусі. Хлопця обсипали «нащастя» зерном і дрібними грішми

\
Слайд № 16

\

\ В Україні після шлюбу в більшості випадків молоді поверталися до дому молодої. Там їх біля надвірного порога зустрічали батьки. Молоді тричі вкло...
Слайд № 17

\ В Україні після шлюбу в більшості випадків молоді поверталися до дому молодої. Там їх біля надвірного порога зустрічали батьки. Молоді тричі вклонялися їм, батьки ж благословляли дітей і підносили хліб-сіль. Потім всі сідали за стіл. Світилки, дружки, бояри виконували свої функції. Опісля прощання з батьками весільний поїзд вирушав до хати молодого

\ З нареченої мати молодого (в окремих регіонах України дружки) знімала вінок, стрічки й віддавала молодшій сестрі. Потім одягала очіпок і пов’язув...
Слайд № 18

\ З нареченої мати молодого (в окремих регіонах України дружки) знімала вінок, стрічки й віддавала молодшій сестрі. Потім одягала очіпок і пов’язувала зверху хусткою

\ АБО ПОНЕДІЛКУВАННЯ, АБО “ЦИГАНЩИНА” Дехто вбирався циганом і циганкою, ворожками, москалями, старцями; чоловіки вдягали жіночий одяг, жінки — чол...
Слайд № 19

\ АБО ПОНЕДІЛКУВАННЯ, АБО “ЦИГАНЩИНА” Дехто вбирався циганом і циганкою, ворожками, москалями, старцями; чоловіки вдягали жіночий одяг, жінки — чоловічий. Гуртом обходили всіх родичів. Ті, що йшли попереду, випрошували, а ті, хто за ними,— крали борошно, гречку, гусей, курей тощо. Все здобуте таким чином приносили до батьків молодого, продавали одне одному збіжжя, а птицю смажили; на вторговані гроші купували горілку. Вигадкам і витівкам не було кінця.

\ СВІТЛИНИ СУЧАСНОГО УКРАЇНСЬКОГО ВЕСІЛЛЯ
Слайд № 20

\ СВІТЛИНИ СУЧАСНОГО УКРАЇНСЬКОГО ВЕСІЛЛЯ

\ За змістом і жанром весільні пісні можна поділити на величальні, любовні, застольні, гумористичні, танкові та ін. Основними виконавцями весільних...
Слайд № 21

\ За змістом і жанром весільні пісні можна поділити на величальні, любовні, застольні, гумористичні, танкові та ін. Основними виконавцями весільних пісень були хори, що складалися з дружок, подруг молодої, і свашок та світилок у молодого. Піснями висловлювались побажання щасливого й заможного життя молодим, звеличувалась їх краса, сила і працьовитість. А також гостинність та щедрість батьків.

\ Тема: звернення до дружечки з проханням вирубати сосну для «заміту». Ідея: уславлення українського гіллячка на весь світ. Основна думка: «заміт» ...
Слайд № 22

\ Тема: звернення до дружечки з проханням вирубати сосну для «заміту». Ідея: уславлення українського гіллячка на весь світ. Основна думка: «заміт» — фундамент, початок заснування сімейного життя, в якому пануватимуть злагода, радість і щастя. Римування: паралельне. Художні особливості твору. Звернення: «До бору, дружечки...». Повтори: «До бору...», «та рубай же...». ДО БОРУ, ДРУЖЕЧКИ ДО БОРУ

\ Тема: звернення дівчини до своєї матінки, щоб та виряджала її в дорогу. Ідея: кожна молода, вступаючи до шлюбу, обізнана про складність майбутньо...
Слайд № 23

\ Тема: звернення дівчини до своєї матінки, щоб та виряджала її в дорогу. Ідея: кожна молода, вступаючи до шлюбу, обізнана про складність майбутнього життя і заради коханого, свого щастя ладна боротися з труднощами, які її очікують. Основна думка: Щоб з доріжки не зблудитися, / Дівчиноньки не згубитися. Жанр: весільна пісня. Художні особливості твору. Звертання: «Ой матінко, та не гай мене». Зменшувально-пестливі слова: «матінко», «доріженька», «темненькая», «дівчинонька». Епітети: «Ліс коренистий». ОЙ МАТІНКО, ТА НЕ ГАЙ МЕНЕ

\ Тема: оспівування обряду розплітання коси. Ідея: висловлення суму брата за сестрою, яка має залишити батьківську домівку і стати до шлюбу. Основн...
Слайд № 24

\ Тема: оспівування обряду розплітання коси. Ідея: висловлення суму брата за сестрою, яка має залишити батьківську домівку і стати до шлюбу. Основна думка: в житті кожної дівчини відбувається така подія, коли вона не матиме права з’являтися серед людей без хустки або очіпка із розплетеними косами, бо вона вже буде шлюбною жінкою. Жанр: весільна народна пісня. Художні особливості твору. Звертання: «Не іди, сестрице молода, заміж...», «Вже ж мені, брате, рожі не рвати». А брат сестрицю та й розплітає

\ Тема: висловлювання жалю Марічки за русою косою і дівочою красою напередодні одруження. Ідея: у житті кожної молодої людини відбуваються суттєві ...
Слайд № 25

\ Тема: висловлювання жалю Марічки за русою косою і дівочою красою напередодні одруження. Ідея: у житті кожної молодої людини відбуваються суттєві зміни, коли вона вирішує стати до шлюбу. Основна думка: плач Марічки — це передчуття, що пов’язане із серйозним сімейним життям, в результаті якого героїня буде позбавлена дівочих розваг, дозвілля, а натомість з’явиться відповідаль- ність, клопоти, щоденна праця. Жанр: весільна пісня. Художні особливості твору. Риторичні запитання: «Ой чого плачеш, чого жалуєш, молода Марієчка?» Антитеза (протиставлення): «А всі дружечки на лавах сіли, Марійка попереду»; «А всі дружечки та й заспівали, Марійка заплакала». ЛЕТЯТЬ ГАЛОЧКИ У ТРИ РЯДОЧКИ

\ Тема: звернення дівчини до сосни, щоб та «розвила сімсот квіток» для всіх запрошених на весілля. Ідея: возвеличення краси і щирості Марійки, яка ...
Слайд № 26

\ Тема: звернення дівчини до сосни, щоб та «розвила сімсот квіток» для всіх запрошених на весілля. Ідея: возвеличення краси і щирості Марійки, яка уособлює квітку. Основна думка: для Івана є квіткою його кохана дівчина. Жанр: весільна пісня. Художні особливості твору. Звертання: «Розвий, сосно...». Повтори: «Розвий, сосно, сімсот квіток», «Всім буярам по квіточці», «А Іванові не стало квітки», «У нього квітка — Марійка дівка», «...рано-рано», «...та ранесенько». Розвий, сосно, сімсот квіток

\ На сучасному етапі народне весілля зазнало великих змін. Зменшилася кількість учасни- ків, сюжет обмежився найчастіше тільки трьома актами — зару...
Слайд № 27

\ На сучасному етапі народне весілля зазнало великих змін. Зменшилася кількість учасни- ків, сюжет обмежився найчастіше тільки трьома актами — заручини, сватання й саме весілля; старі обряди майже зникли, пісні й музика забулися. Весільна обрядовість у художній літературі У своїх творах елементи весільної обрядовості використовували українські письменники — І. Квітка-Основ’яненко, І. Котляревський, Т. Шевченко, Марко Вовчок, П. Куліш, М. Стельмах, У. Самчук та ін.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
У презентації поданий ілюстрований та теоретичний матеріал з теми "Весілля"

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Українська мова у професійній діяльності державних службовців. Публічна комунікація»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 години
590 грн
295 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти