і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Предмети »

Весілля

Опис презентації окремими слайдами:
\
Слайд № 1

\

\
Слайд № 2

\

\ “НАРОДИВСЯ, ОДРУЖИВСЯ Й ... ПОМЕР” Українське прислів’я
Слайд № 3

\ “НАРОДИВСЯ, ОДРУЖИВСЯ Й ... ПОМЕР” Українське прислів’я

Слайд № 4

ЗАРУЧИНИ ОГЛЯДИНИ СВАТАННЯ ЗАПРОСИНИ ГІЛЬЦЕ ДІВИЧ-ВЕЧІР КОРОВАЙ ВЛАСНЕ ВЕСІЛЛЯ ВІНЧАННЯ ПОКРИТТЯ ПЕРЕЗВА
Слайд № 5

ЗАРУЧИНИ ОГЛЯДИНИ СВАТАННЯ ЗАПРОСИНИ ГІЛЬЦЕ ДІВИЧ-ВЕЧІР КОРОВАЙ ВЛАСНЕ ВЕСІЛЛЯ ВІНЧАННЯ ПОКРИТТЯ ПЕРЕЗВА

\ ЗАРУЧИНИ ВІДБУВАЮТЬСЯ ЗАДОВГО ДО СВАТАННЯ. ІНОДІ БАТЬКИ ДОМОВЛЯЮТЬСЯ, ВИХОДЯЧИ З ГОСПОДАРСЬКИХ РОЗРАХУНКІВ, АЛЕ ЧАСТІШЕ ПЕРЕМОВИНИ ВЕДУТЬ ПАРУБОК...
Слайд № 6

\ ЗАРУЧИНИ ВІДБУВАЮТЬСЯ ЗАДОВГО ДО СВАТАННЯ. ІНОДІ БАТЬКИ ДОМОВЛЯЮТЬСЯ, ВИХОДЯЧИ З ГОСПОДАРСЬКИХ РОЗРАХУНКІВ, АЛЕ ЧАСТІШЕ ПЕРЕМОВИНИ ВЕДУТЬ ПАРУБОК ІЗ ДІВЧИНОЮ Після заручин ні дівчина, ні хлопець не мали права відмовлятися від шлюбу без вагомих на те причин. Відмова сприймалася як образа і безчестя, тому їх треба було матеріально відшкодовувати

\ НА ОГЛЯДИНАХ ДІВЧИНА МАЛА ПОКАЗАТИ СЕБЕ З НАЙКРАЩОГО БОКУ. ЯКЩО ХЛОПЕЦЬ ІЗ СУСІДНЬОГО СЕЛА, ЙОГО БАТЬКИ ПОВИННІ БУЛИ ЇХАТИ НА ОГЛЯДИНИ ГОСПОДАРСТ...
Слайд № 7

\ НА ОГЛЯДИНАХ ДІВЧИНА МАЛА ПОКАЗАТИ СЕБЕ З НАЙКРАЩОГО БОКУ. ЯКЩО ХЛОПЕЦЬ ІЗ СУСІДНЬОГО СЕЛА, ЙОГО БАТЬКИ ПОВИННІ БУЛИ ЇХАТИ НА ОГЛЯДИНИ ГОСПОДАРСТВА І СТАТКІВ МАЙБУТНЬОЇ НЕВІСТКИ ОГЛЯДИНИ УМОВИНИ РОЗГЛЯДИНИ ОБЗОРИНИ ПЕЧЕГЛЯДИНИ

\ Посланці від молодого (старости, свати, сватачі, посланці) йшли до батьків обранки укладати попередню угоду про шлюб. Свататися було прийнято у в...
Слайд № 8

\ Посланці від молодого (старости, свати, сватачі, посланці) йшли до батьків обранки укладати попередню угоду про шлюб. Свататися було прийнято у вільний від польових робіт час (на М’ясниці та від Пасхи до Трійці). Зі старостами до дівчини йшов парубок, на Поділлі – ходили і його батьки, а на Закарпатті – ще й брат або сестра С В А Т А Н Н Я

\ НЕ ГОДИЛОСЯ ЗАПРОШУВАТИ ГОСТЕЙ ПІД ЧАС ВИПАДКОВИХ ЗУСТРІЧЕЙ НА ВУЛИЦІ, ЩО ВІДБИЛОСЯ В ІРОНІЧНОМУ ПРИСЛІВ’Ї: “ПРОСИЛИ НА ДОРОЗІ, ЩОБ НЕ БУЛИ НА ПО...
Слайд № 9

\ НЕ ГОДИЛОСЯ ЗАПРОШУВАТИ ГОСТЕЙ ПІД ЧАС ВИПАДКОВИХ ЗУСТРІЧЕЙ НА ВУЛИЦІ, ЩО ВІДБИЛОСЯ В ІРОНІЧНОМУ ПРИСЛІВ’Ї: “ПРОСИЛИ НА ДОРОЗІ, ЩОБ НЕ БУЛИ НА ПОРОЗІ” Найпоширеніша форма запрошення — особисте відвідування молодими родичів. У більшості регіонів України ще до 30—40-х років XX ст. молода ходила з дружками селом у святковому народному українському одязі, прикрашена квітами і стрічками. Молодий з дружбами просив на весілля свою родину

\ Один із найпоширеніших весільних обрядів. Головним весільним хлібом був коровай. Випікали його в хаті нареченої або нареченого у п’ятницю або суб...
Слайд № 10

\ Один із найпоширеніших весільних обрядів. Головним весільним хлібом був коровай. Випікали його в хаті нареченої або нареченого у п’ятницю або суботу.Коровайницею обирали щасливу заміжню жінку.Процесом випікання керував старший сват

\ У суботу вранці молода із старшою дружкою скликали дружок і свах вити гільце. Усі сідали за столом і, співаючи узаконених звичаєм пісень, прикраш...
Слайд № 11

\ У суботу вранці молода із старшою дружкою скликали дружок і свах вити гільце. Усі сідали за столом і, співаючи узаконених звичаєм пісень, прикрашали заготовленими заздалегідь квітами, пахучим зіллям, стрічками, монетами зрізану гілку плодового або хвойного дерева, а на вершечок прив’язували букетик з колосся. Готове гільце втикали у свіжу хлібину, і воно стояло на столі впродовж усього весілля. Таке ж гільце звивали бояри в хаті молодого. Обряд прикрашування гільця символізував звивання нової сім’ї. Дівчата сплітали також і віночки або букетики квітів, які потім пришивали до шапок молодого та бояр. Г І Л Ь Ц Е

\ Це прощальний молодіжний вечір, на якому наречений і наречена прощалися з дівочою і парубоцькою громадою та переходили в стан одружених господарі...
Слайд № 12

\ Це прощальний молодіжний вечір, на якому наречений і наречена прощалися з дівочою і парубоцькою громадою та переходили в стан одружених господарів. Крім приготування вінків, на цьому вечорі ще здійснювалися такі обряди: посад, перепій молодих, розплетення коси нареченій, вбирання вінка, обмін подарунками молодими та ін.

\ Найбільш пишною обрядовістю відзначався весільний день. На Бойківщині в кінці XIX ст. побутувало вмивання молодих у цей день у відварі барвінку, ...
Слайд № 13

\ Найбільш пишною обрядовістю відзначався весільний день. На Бойківщині в кінці XIX ст. побутувало вмивання молодих у цей день у відварі барвінку, що залишався від плетіння весільних вінків.

\ Церемонія одягання молодої дружками і свашками відбувалась у коморі в супроводі пісень. Молоді обов'язково мусили мати нові сорочки, ще не прані....
Слайд № 14

\ Церемонія одягання молодої дружками і свашками відбувалась у коморі в супроводі пісень. Молоді обов'язково мусили мати нові сорочки, ще не прані. Спеціально до весілля шили одяг, який зберігали і шанували впродовж усього життя

\ Весільний поїзд молодого, який вирушав за молодою, складався зі старшого боярина, бояр, світилки і родичів. За звичаєм, нареченого до воріт прово...
Слайд № 15

\ Весільний поїзд молодого, який вирушав за молодою, складався зі старшого боярина, бояр, світилки і родичів. За звичаєм, нареченого до воріт проводжала мати у виверненому вовною догори кожусі. Хлопця обсипали «нащастя» зерном і дрібними грішми

\
Слайд № 16

\

\ В Україні після шлюбу в більшості випадків молоді поверталися до дому молодої. Там їх біля надвірного порога зустрічали батьки. Молоді тричі вкло...
Слайд № 17

\ В Україні після шлюбу в більшості випадків молоді поверталися до дому молодої. Там їх біля надвірного порога зустрічали батьки. Молоді тричі вклонялися їм, батьки ж благословляли дітей і підносили хліб-сіль. Потім всі сідали за стіл. Світилки, дружки, бояри виконували свої функції. Опісля прощання з батьками весільний поїзд вирушав до хати молодого

\ З нареченої мати молодого (в окремих регіонах України дружки) знімала вінок, стрічки й віддавала молодшій сестрі. Потім одягала очіпок і пов’язув...
Слайд № 18

\ З нареченої мати молодого (в окремих регіонах України дружки) знімала вінок, стрічки й віддавала молодшій сестрі. Потім одягала очіпок і пов’язувала зверху хусткою

\ АБО ПОНЕДІЛКУВАННЯ, АБО “ЦИГАНЩИНА” Дехто вбирався циганом і циганкою, ворожками, москалями, старцями; чоловіки вдягали жіночий одяг, жінки — чол...
Слайд № 19

\ АБО ПОНЕДІЛКУВАННЯ, АБО “ЦИГАНЩИНА” Дехто вбирався циганом і циганкою, ворожками, москалями, старцями; чоловіки вдягали жіночий одяг, жінки — чоловічий. Гуртом обходили всіх родичів. Ті, що йшли попереду, випрошували, а ті, хто за ними,— крали борошно, гречку, гусей, курей тощо. Все здобуте таким чином приносили до батьків молодого, продавали одне одному збіжжя, а птицю смажили; на вторговані гроші купували горілку. Вигадкам і витівкам не було кінця.

\ СВІТЛИНИ СУЧАСНОГО УКРАЇНСЬКОГО ВЕСІЛЛЯ
Слайд № 20

\ СВІТЛИНИ СУЧАСНОГО УКРАЇНСЬКОГО ВЕСІЛЛЯ

\ За змістом і жанром весільні пісні можна поділити на величальні, любовні, застольні, гумористичні, танкові та ін. Основними виконавцями весільних...
Слайд № 21

\ За змістом і жанром весільні пісні можна поділити на величальні, любовні, застольні, гумористичні, танкові та ін. Основними виконавцями весільних пісень були хори, що складалися з дружок, подруг молодої, і свашок та світилок у молодого. Піснями висловлювались побажання щасливого й заможного життя молодим, звеличувалась їх краса, сила і працьовитість. А також гостинність та щедрість батьків.

\ Тема: звернення до дружечки з проханням вирубати сосну для «заміту». Ідея: уславлення українського гіллячка на весь світ. Основна думка: «заміт» ...
Слайд № 22

\ Тема: звернення до дружечки з проханням вирубати сосну для «заміту». Ідея: уславлення українського гіллячка на весь світ. Основна думка: «заміт» — фундамент, початок заснування сімейного життя, в якому пануватимуть злагода, радість і щастя. Римування: паралельне. Художні особливості твору. Звернення: «До бору, дружечки...». Повтори: «До бору...», «та рубай же...». ДО БОРУ, ДРУЖЕЧКИ ДО БОРУ

\ Тема: звернення дівчини до своєї матінки, щоб та виряджала її в дорогу. Ідея: кожна молода, вступаючи до шлюбу, обізнана про складність майбутньо...
Слайд № 23

\ Тема: звернення дівчини до своєї матінки, щоб та виряджала її в дорогу. Ідея: кожна молода, вступаючи до шлюбу, обізнана про складність майбутнього життя і заради коханого, свого щастя ладна боротися з труднощами, які її очікують. Основна думка: Щоб з доріжки не зблудитися, / Дівчиноньки не згубитися. Жанр: весільна пісня. Художні особливості твору. Звертання: «Ой матінко, та не гай мене». Зменшувально-пестливі слова: «матінко», «доріженька», «темненькая», «дівчинонька». Епітети: «Ліс коренистий». ОЙ МАТІНКО, ТА НЕ ГАЙ МЕНЕ

\ Тема: оспівування обряду розплітання коси. Ідея: висловлення суму брата за сестрою, яка має залишити батьківську домівку і стати до шлюбу. Основн...
Слайд № 24

\ Тема: оспівування обряду розплітання коси. Ідея: висловлення суму брата за сестрою, яка має залишити батьківську домівку і стати до шлюбу. Основна думка: в житті кожної дівчини відбувається така подія, коли вона не матиме права з’являтися серед людей без хустки або очіпка із розплетеними косами, бо вона вже буде шлюбною жінкою. Жанр: весільна народна пісня. Художні особливості твору. Звертання: «Не іди, сестрице молода, заміж...», «Вже ж мені, брате, рожі не рвати». А брат сестрицю та й розплітає

\ Тема: висловлювання жалю Марічки за русою косою і дівочою красою напередодні одруження. Ідея: у житті кожної молодої людини відбуваються суттєві ...
Слайд № 25

\ Тема: висловлювання жалю Марічки за русою косою і дівочою красою напередодні одруження. Ідея: у житті кожної молодої людини відбуваються суттєві зміни, коли вона вирішує стати до шлюбу. Основна думка: плач Марічки — це передчуття, що пов’язане із серйозним сімейним життям, в результаті якого героїня буде позбавлена дівочих розваг, дозвілля, а натомість з’явиться відповідаль- ність, клопоти, щоденна праця. Жанр: весільна пісня. Художні особливості твору. Риторичні запитання: «Ой чого плачеш, чого жалуєш, молода Марієчка?» Антитеза (протиставлення): «А всі дружечки на лавах сіли, Марійка попереду»; «А всі дружечки та й заспівали, Марійка заплакала». ЛЕТЯТЬ ГАЛОЧКИ У ТРИ РЯДОЧКИ

\ Тема: звернення дівчини до сосни, щоб та «розвила сімсот квіток» для всіх запрошених на весілля. Ідея: возвеличення краси і щирості Марійки, яка ...
Слайд № 26

\ Тема: звернення дівчини до сосни, щоб та «розвила сімсот квіток» для всіх запрошених на весілля. Ідея: возвеличення краси і щирості Марійки, яка уособлює квітку. Основна думка: для Івана є квіткою його кохана дівчина. Жанр: весільна пісня. Художні особливості твору. Звертання: «Розвий, сосно...». Повтори: «Розвий, сосно, сімсот квіток», «Всім буярам по квіточці», «А Іванові не стало квітки», «У нього квітка — Марійка дівка», «...рано-рано», «...та ранесенько». Розвий, сосно, сімсот квіток

\ На сучасному етапі народне весілля зазнало великих змін. Зменшилася кількість учасни- ків, сюжет обмежився найчастіше тільки трьома актами — зару...
Слайд № 27

\ На сучасному етапі народне весілля зазнало великих змін. Зменшилася кількість учасни- ків, сюжет обмежився найчастіше тільки трьома актами — заручини, сватання й саме весілля; старі обряди майже зникли, пісні й музика забулися. Весільна обрядовість у художній літературі У своїх творах елементи весільної обрядовості використовували українські письменники — І. Квітка-Основ’яненко, І. Котляревський, Т. Шевченко, Марко Вовчок, П. Куліш, М. Стельмах, У. Самчук та ін.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
У презентації поданий ілюстрований та теоретичний матеріал з теми "Весілля"
  • Додано
    13.08.2018
  • Розділ
    Українська література
  • Клас
    9 Клас
  • Тип
    Презентація
  • Переглядів
    200
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    8
  • Номер матеріала
    TS183447
  • Вподобань
    0
Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
2700 грн
790 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь
Схожі матеріали
Балади
13.08.2018
158
0
Думи
13.08.2018
234
0