і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь

Великі права маленької людини

Передплата на журнал
Бібліотека
матеріалів

Підготувала

вчитель початкових класів

Григорівського навчально-виховного комплексу (школи-садка)

Барвінківської районної ради

Харківської області

Скомороха Наталія Анатоліївна

Тема. Великі права маленької дитини.

Мета: Продовжувати формувати уявлення про права дитини. Ознайомити учнів з поняттям «право», «Конституція». «Декларація», «Конвенція». Сприяти поширенню правової культури та освіченості учнів; Акцентувати увагу на правах дитини, які порушуються в родині, у школі. Розвивати увагу, старанність. виховувати бажання вивчати, поглиблювати правові знання, виробля­ти та коригувати  навички правомірної поведінки, негативне ставлення до правопору­шень,  сприяти розвитку інформаційної компетентності. Виховувати повагу до своєї сім'ї, друзів, оточуючих, почуття дисциплінованості.

Обладнання: презентація у форматі Microsoft Office Power Point,правові документи, кросворд, пелюстки для складання «правової квітки»,

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ

1. ПРИВІТАННЯ ПСИХОГІМНАСТИКА

Треба разом привітатись:

Добрий день. Добрий день.

Дружно й весело сказати:

Добрий день. Добрий день.

Вправо, вліво повернутись.

Добрий день. Добрий день.

Один одному всміхнутись.

Добрий день. Добрий день.

Як вас, друзі, всіх багато

Синьооких і чорнявих,

Карооких і білявих,

І високих, і низеньких,

І товстеньких, і худеньких…

Всіх вас рада привітати

І найкраще побажати.

Добрий день!

    1. НАСТАНОВА НА УРОК

а) Всі сідайте тихо, діти.

Домовляймось не шуміти,

На уроці не дрімати,

руки вчасно підіймати

А щоб не було мороки

Всі готові до уроку?

То ж гаразд, часу не гаймо

І урок розпочинаймо.

б) ДЕВІЗ УРОКУ: "Працюй наполегливо, швидко, старанно,

Щоб жодна хвилина не втратилась марно ".

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ. ВСТУП ДО ТЕМИ.

Сьогоднішній урок буде незвичайний,а для цього ми вирушимо в незвичайну подорож . І поїдемо ми з вами веселим потягом. Увага! Приготувалися, семафор відкрито. Поїхали! Всі за мною повторюймо: чу – чу - один-два-три. Чу-чу- один- два –три. (Діти повторюють, імітуючи рух потяга).

1 СТАНЦІЯ «ПРАВОВА»

1. Таєсмничо-чарівна хвилинка. («Чарівна скринька»)

  • Діти, в руках у мене чарівна скринька, а в ній найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити, можете зазирнути в скриньку, але поки що не розповідати своїм однокласникам, кого ви там побачили. Мовчіть до того часу, аж поки всі охочі не зазирнуть на дно скриньки.

(Звучить музика, під який відкривається скринька. Діти по черзі заглядають у скриньку.)

  • То кого ви побачили у чарівній скриньці? (себе)

  • Так, ви побачили у чарівному дзеркальці кожен себе - людину. Адже людина - найцінніший скарб.

Кожен з вас - неповторна особистість, людина, яка живе сьогодні і саме більше такої на цій Землі немає і ніколи не було.

20 листопада всі ми святкували Всесвітній день дитини.

Усі люди на Землі різні. Різного віку, статі, різної зовнішності. На світі немає двох однакових людей. Навіть у близнюків, зовнішність яких майже однакова, можна знайти відмінності. Але у всіх людей однакові права, які називаються правами людини. У дітей також є свої права. Вони називаються правами дитини… Сьогодні у нас не звичайне заняття. На ньому  ми будемо розглядати серйозні питання. Мова піде про права дитини. Ви відкриєте для себе нові поняття, ознайомитесь із новими словами.  
А розпочнемо наш виховний захід  з  прослуховування  пісні за для бадьорого, піднесеного настрою у виконанні вашої ровесниці. Пісня має назву « Дитинства світ». ( Звучить пісня)
                                              Вірш учня
Дитя моє, права дитини
Ти мусиш вивчити сумлінно
Це так потрібно, так важливо
Напевно знати  в наші дні,
Коли з тобою справедливо
 Вчиняють, а коли і ні.
Тож прочитай завчи напам’ять,
Порадь і друзям прочитать.
Хай прочитають тато й мама –
Права  усім потрібно знать.

Кожна країна, кожна держава має свої Основні закони. Основним Законом нашої держави є Конституція України.

  • Погляньте на цю книжечку, що я тримаю у руках. Хто її впізнає? (Показую Конституцію України)

Так це Конституція України, в якій записано всі закони, по яких ми живемо сьогодні в нашій країні.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

1. СЛОВО ВЧИТЕЛЯ,

- Сьогодні ми поговоримо про ті важливі документи за якими живете ви, діти.

Тема нашого урюку: «.Великі права маленької дитини.»

Ми ж сьогодні повинні познайомитись з такими поняттями, як «Декларація», «Конвенція».

ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Слово вчителя.

  • Діти, що потрібно для того, аби дитина виросла? (їсти, гратися, займатися фізкультурою, вчитися, спілкуватися, дотримуватись здорового способу життя. )

  • На все, що ви зараз сказали, ви маєте право. От що таке «право»? - запитаєте ви.

Право - система обов'язкових дій для всіх, формально зазначених правил поведінки.

А ще: Право - надана законом держави можливість здійснювати певну діяльність

V. Робота над новим матеріалом.

Ми живемо в правовій державі. А були часи, коли люди жили в рабстві, були кріпаками. Людину легко можна було продати чи купити, розлучити дитину з батьками, чоловіка – з дружиною. Довгий час проходило людство, поступово відстоюючи свої права. Особливо важко жилося дітям у минулому. Вони тяжко працювали на рівні з дорослими і ніхто не звертав увагу на те, що вони маленькі. Лише наприкінці 21-го століття були створені перші закони, що забороняли використання праці дітей.
Відтоді минуло багато часу. Дорослі можуть захищати свої права від злодіїв, шахраїв, а  діти ще ні. Тому було укладено збірку законів про права дитини. Це своєрідна угода між державами про охорону прав усіх дітей світу. Вона називається Конвенцією.

Життєвий досвід не тільки свідчить, але й учить,що не буде дітей – не існуватиме й держави. Діти – дзеркало будь якої держави, її майбутнє.

Уся історія людства – це історія війн. Одна із найстрашніших в історії людства війна тривала 6 років і завершилась у 1945 році. Загинуло близько 60 млн. осіб.

І тоді люди всього світу зрозуміли,що необхідно об’єднатися для захисту прав людини. Вони створили ООН – Організація Об’єднаних Націй – міжнародну організацію, завдання якої – підтримка миру і безпеки у всьому світі. 10 грудня 1948 року різні народи світу вирішили і проголосили, що всі люди рівноправні. Так виникла Загальна Декларація прав людини. Декларація прав людини – перший документ, у якому були зазначені права дитини. Вона має 46 статей, які включені до нашої Конституції.

У 1989 році країни світу, у тому числі й Україна, підписали Конвенцію про права дитини. У цій Конвенції країни домовились охороняти права всіх дітей світу. Там записано, що дитиною вважається людина, якій ще не виповнилось 18 років.

Словник

КОНВЕНЦІЯ – це угода, міжнародний договір із певних питань.

КОНВЕНЦІЯ допоможе отримати відповіді на багато питань, які цікавлять і можуть цікавити дітей.

ДЕКЛАРАЦІЯ - офіційна заява, проголошення основних принципів за якими ви живете. Ці рекомендації рекомендовані для реалізації у всіх країнах.

ДЕКЛАРАЦІЯ -офіційне проголошення основних принципів, а також документ, в якому вони викладені.

Вчитель .

  • Ось послухайте, як про це говориться в вірші:

Декларація - це просто

Оголошення всіх прав,

Є й права й в дітей, звичайно,

Треба, щоб усяк їх знав

Знайте, що усі ви рівні,

Від народження в правах,

і людина - змалку вільна,

Наче в небі синій птах.

Знайте ж, змалечку всіх діток

Треба вчить, оберігать,

І ніхто в усьому світі

їх не сміє ображать

Треба дітям всього світу

Не сварить, а дружить

ї по правилах хороших,

По закону треба жить.

Подивіться, скільки правових документів було прийнято, щоб виробити та вдосконалити права дитини. (Слайд18 )

1924 рік – перша Декларація прав дитини

1959 рік – Декларація прав дитини

1989 рік – Конвенція ООН про права дитини

Наша ж держава прагне, щоб у її юних громадян було щасливе дитинство. Тому в 1991 р. Україна приєдналася до Конвенції і зобов'язалася її виконувати.

В цьому ж 1991р. Україна приймає Закон України про освіту.

В 1993р.- в м. Києві створено Всеукраїнський комітет захисту дітей.

В 1996р.- прийнято Конституцію України.

2001р. - прийнято Закон України «Про охорону дитинства».

Наша країна дбає про дітей, але і в нашій країні є випадки, коли порушуються права дитини. Є ще багато проблем і, можливо частину їх зможете вирішити ви, коли станете дорослими. Ви ще дуже юні, але повинні знати й розуміти проголошені в Конвенції права, брати активну участь у їх втіленні в життя.

Захист дитини у цілому світі –

Це місія честі, любові й добра.

Заради майбутнього треба нам жити,

Прекрасне і вічне нехай не вмира.

Мультфільм

2 СТАНЦІЯ «ВІДПОЧИНКУ»

Слово вчителя.

  • Діти, серед прав є право на відпочинок. То давайте і ми з вами відпочинемо.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

А тепер у нас розминка, 
А тепер фізкультхвилинка.
 
Встали рівно біля парт,
 
Починаємо наш старт.
 
Ось зігнули так ручата
 
Й полетіли, мов качата.
 
Ніжками затупотіли,
 
Потім разом всі присіли.
 
До сонечка потяглися
 
І у боки так взялися.
 
Вправо
разом нахилились, 
Вліво, щоб не помилились.
 
Руки вниз ми опустили
 
Й трохи ними потрусили.
 
Шию трішки розім'яли
 
І за парти посідали.
 
А тепер мерщій до справ,
 
Кожен вченим з нас щоб
став. 

Вирушаємо до наступної станції.

3 СТАНЦІЯ «КАЗКОВА»

ПОШТА КАЗКОВИХ ГЕРОЇВ. Робота в групах

Права дитини не забудь,

Уважним завжди й всюди будь!

- Які права дитини було порушено?

Ситуація 1.

Жила собі маленька дівчинка. Бабуся на день народження подарувала їй гарненьку червону шапочку. І відтоді всі стали називати дівчинку Червоною Шапочкою. Одного разу пішла Червона Шапочка навідати хвору бабусю. Її побачив Вовк і побіг коротким шляхом. Підступом потрапив він у бабусину хатину й проковтнув стареньку. А сам приготувався до зустрічі з Червоною Шапочкою. Не встигла Червона Шапочка й охнути, як Вовк накинувся на неї та проковтнув.

  • Як ви гадаєте, які права дитини порушено в казці? (Вовк порушив головне право дитини – право на життя.)

  • Із Червоною Шапочкою сталася біда, тому що дівчинка була дуже довірлива. До речі, коли Вовк проковтнув бабусю, він зайняв її житло. Чи мав Вовк на це право? (Кожна людина має право на житло. Ніхто не має права силоміць забиратись у наш дім. Дорослі та діти мають почуватися у себе вдома у повній безпеці.)

Ситуація 2

У якій казці була жінка, яка не любила дітей і погано до них ставилася? За це один малюк почав її називати «Домомучителька». Які права дитини вона порушувала? (Казка «Малюк і Карлсон», там було порушено право на любов і захист дітей, на піклування – адже вона дитину замкнула, а сама їла булочки.)

Ситуація3

Ти впізнаєш вмить її

Одяг весь у попелі

Мачуха все лається

Сестри насміхаються.

(Попелюшка)

- А тепер згадайте казку «Попелюшка». Зла мачуха весь час ображала Попелюшку, сестри не любили її. А чи мали вони право ображати дівчинку? Які саме права дитини порушено в цій казці? (Права на любов і піклування, на сім’ю. Жодну дитину не можна примушувати до праці, порушувалося право дитини на відпочинок і дозвілля.)

Ситуація 4

Снігова Королева викрала Кая, зачарувала його і залишила жити у своєму льодовому замку. Які права дитини було порушено? (У казці було порушено право на батьківську любов і піклування, право на вільний розвиток, на власну думку)

Ситуація 5

Усі знають казку «Троє поросят». Яке право було порушено щодо поросят? (Право на життя, право на житло, право на родину.)

Телеграма 1.

Вельмишановні діти! Допоможіть!

Вовк хоче з'їсти моїх козенят!

(Кізонька — мати, «Вовк і 7 козенят», - право на життя)

Телеграма 2. Мудрим школярам! Рятуйте!

П’єро та Мальвіну ображає Карабас Барабас.

( Буратіно. «Золотий ключик», - жорстоке ставлення, насильство)

Телеграма 3. Діти! Прошу у вас я допомоги! Як бути? Що робити? Не всилі я уже терпіть. Гидким мене всі називають, всі ображають та щипають.

(«Гидке-каченя», - право на гідність, повагу.)

Телеграма 4 Благаю у вас я допомоги! Сиджу на дереві старому. А зла Змія Яга його вже майже догриза. Як не поможете мені, мене засмажать у печі. («Івасик-Телесик»,- право на життя.)

- Діти, а в яких ще казках були порушені права казкових героїв?

У житті не все так добре, як в казці. Позбавлені батьківського піклування, діти жебракують, блукають і тікають, щоб не потрапити до притулків і дитячих будинків. Часто навіть живучи в сім'ї, діти зазнають принижень образ, катування.

НАСТУПНА 4 СТАНЦІЯ «ДОСЛІДНИЦЬКА»

РОБОТА «ДОСЛІДНИКІВ»

Україно мила, ми живемо в мирі,

Затишно і гарно на рідній землі.

У дітей щасливих виростають крила,

Мрії в вирій кличуть – великі й малі.

Але не всі діти і не скрізь живуть вільно і щасливо, як ви. Декілька років тому дитячий фонд ООН ЮНІСЕФ оприлюднили шокуючи дані. Половина дітей у світі живе в сім’ях, де фізичне і психічне насильство – повсякденна реальність. А кожна десята дитини регулярно стає жертвою агресивної поведінки дорослих.

  • 250 млн. дітей живуть за рахунок важкої праці, жебрацтва, пограбувань.

  • ЗО млн. дітей у світі не можуть навчатися.

  • Щороку від хвороб помирає 6 млн. дітей.

  • Поширюється торгівля дітьми.

в Використовують дітей для пересадки органів.

  • Сьогодні в Україні понад 96 тис. дітей не мають батьків, зокрема 86 тис. цих дітей утратили батьків не через смерть - батьки відмовилися

від своїх дітей.

Як ростимуть діти, і що з ними буде?

І якими стануть їх серця?

Десь батьки живуть, як і всі люди,

А дитина зветься – сирота.

І у мами серце не здригнеться,

Зачерствіла батьківська душа.

Схаменіться, рідні, схаменіться.

Та хіба дитина вам чужа?

Чом же не приходить мама, татко?

Показатись їм давно пора.

На руках маленьке немовлятко

Пестить бережно медична сестра…

В Україні 145 тис дітей не мають де жити, жебракують.

136 хворих дітей-інвалідів не можуть своєчасно отримати медичну безкоштовну допомогу або зовсім її не отримують.

В Україні кожна двадцята дитина змушена самостійно заробляти гроші.

- Діти – це майбутнє, і обов’язок дорослих у всьому світі – надавати дітям усе найкраще, захищати їх від усього жорстокого і злого.

Обов’язки, які повинен виконувати кожен учень
Учитель:
«Я маю право!», «Чому ви порушуєте мої права?» -- ці слова, на жаль, часто використовує людина в ситуаціях, коли сама неправа. Зазвичай, заява про особисті права слугує виправданням пасивності, лінощів, прагненням отримати щось, нічого не даючи взамін. Та слід знати не лише свої права, але й обов’язки.
(Учні перелічують обов’язки)


. Поважати і любити своє оточення. Ставитися до них так, як би ми хотіли, щоб ставились до нас.
Поважати близьких та друзів. Не принижувати гідності кожної людини. Поводитись так, щоб своєю поведінкою не порушувати прав іншої людини.
Бути толерантним до таких людей. Поважати їх і допомагати їм.
Дотримуватись режиму харчування. Вживати продукти до кінця терміну придатності. Поважати працю кухарів.
Дотримуватись правил моральної етики; організовувати дозвілля так, щоб воно приносило корись і не заважало іншим.
Сумлінно навчатись; активно працювати на уроках, готуватись самотужки; старанно виконувати домашні завдання.
Дотримуватись певних норм поведінки, прийнятих у суспільстві. Намагатись не створювати ситуації, які призводять до порушення закону.
Поважати своє оточення. Давати нагоду кожному висловлювати свої думки. Не нав'язувати своїх поглядів іншим, якщо вони з ними не згодні.
Цінувати і дбати про своє здоров'я. Виконувати приписи лікарів у разі потреби.
Поважати співрозмовників. Коректно і тактовно висловлювати свої думки. Дотримуватись правил мовного етикету.
З повагою ставитися до людей, які піклуються про нас.
Виконувати роботу, яка не завдає шкоди здоров'ю. Виконувати всі види обслуговуючої праці.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО

          1. Слово вчителя.

  • Дорогі діти, наш урок добігає кінця. Давайте подивимося чи наполегливо ми старанно

працювали, чи все засвоїли, запам'ятали.

СТАНЦІЯ « ІГРОВА»

ГРА «ЧИ ЗНАЄШ ТИ ЗМІСТ КОНВЕНЦІЇ ПРО ПРАВА ДИТИНИ?»

(«Так» - плескати в долоні, «Ні» - тупотіти ніжками.)

      1. Усі діти мають право на любов і піклування.

      2. Кожна дитина має право їсти тільки: гамбургери.

      3. Усі діти рівні у своїх правах.

      4. Жодна дитина не повинна бути жертвою насильства або війни.

      5. Усі діти мають право на відпочинок і дозвілля.

      6. Усі діти мають право на освіту.

      7. Діти мають право висловлювати свої погляди.

9. Усі діти мають право на медичну допомогу.

10. Кожна дитина має право одержувати сніданок у ліжко.

        1. Особлива турбота - дітям-інвалідам.

ГРА СПІЙМАЙ ПРАВИЛО

Повторили всі права,

Тепер у нас буде гра,

Якщо право є в законі

Дружно плеснемо в долоні.

А якщо його нема –

буде в класі тишина.

  • Усі діти мають право на ім’я.

  • Усі діти мають право їсти руками і діставати до стелі ногами.

  • Жодна дитина не повинна бути скривджена і принижена.

  • Кожна дитина має право читати чужі листи, розглядати зміст чужого портфеля.

  • Усі діти мають право на вільне спілкування.

  • Кожна дитина має право одержувати в ліжко їжу.

- Яка тема нашого сьогоднішнього уроку?

  • В яких документах зазначені наші права і обов'язки.

  • Чи впливає дотримання прав дитини і виконання ваших обов'язків на ваше здоров'я і здоров'я оточуючих?

VI. ПІДСУМОК УРОКУ.

СТАНЦІЯ « ЗАКЛЮЧНА»

ІНТЕРАКТИВНА ВПРАВА МЕТОД «ПРЕС»

Я вважаю, що

Кожна дитина має право.

Оскільки…

Наприклад…

Отже, я впевнений, що…

  1. Слово вчителя.

  • Якщо у вас виникають сумніви, чи не порушуються ваші права і ви не знаєте, як діяти, знайте, поруч з вами завжди знайдеться доросла людина, яка може допомогти.

Будьте всі щасливі, діти

З усмішкою в світ ідіть,

Хай вам щиро сонце світить,

Всі здоровими ростуть.

І на згадку вам дарую

Ось такі права.

Щоб завжди ви пам'ятали,

Що це - не пусті слова.

Це все записано в законах,

В Конституції у нас.

Бо держава Україна

Завжди піклуєтьється про вас.

. Слухання вірша « Я маю право жити на землі»
 Я маю право жити на землі,
Творити, дихати, учитись,
Примножувать багатства всі її,
Своєю Україною гордитись.
Боротися за неї і за честь стоять
Безкрайнії поля її любити
І щовесни журавликів із вирію зустріти.
 Я маю право на веселку і весну,
На щедру осінь і на тепле літо,
На зиму так безмежно чарівну,
 І на поля зі стиглим житом.
 На золотаве сонце в небесах,
Що щедро Україну зігріває.
На соловейка спів в гаях
І на любов батьків безмежну і безкраю.
Не меркнуть зорі, йдуть у небуття,
Бо мають право вік світити.
Я ж маю право на життя,
Я гідно мушу жити.

Слово вчителя

  • У малечі не повинно бути нещасливого дитинства, і за це маємо відповісти ми, дорослі, тому турбота про дітей, захист їхніх прав повинні стати одним із найголовніших із найголовніших наших обов’язків.

Звучить аудіо запис пісні О. Якушкевич «Дитинства світ»

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Виховна година, присвячена вивченню прав дитини. Сприяє встановленню активної позиції дітей щодо реалізації і цінностей демократії в Україні.
  • Додано
    28.02.2018
  • Розділ
    Виховна робота
  • Клас
    1 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    107
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер материала
    SW147404
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання