і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Особливості вивчення англійської мови у 1 класі за методом асоціативних символів.
До початку вебінару залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Велика буква в ПІП. Матеріали "Робота зі зразками НАРОДНОЇ ТВОРЧОСТІ (фразеологізми, скоромовки, прикмети)

Велика буква в ПІП. Матеріали "Робота зі зразками НАРОДНОЇ ТВОРЧОСТІ (фразеологізми, скоромовки, прикмети)

Перегляд
матеріалу
Отримати код

ВЕЛИКА БУКВА У НАПИСАННІ

ІМЕН, ПО БАТЬКОВІ, ПРІЗВИЩ, ПСЕВДОНІМІВ

РОБОТА ЗІ РАЗКАМИ НАРОДНОЇ ТВОРЧОСТІ

Робота з фразеологізмами

* Закінчи фразеологізм

От тобі , бабо, й … (Юрія).

* З'єднай фразеологізм з його значенням.

Хома невіруючий - вимушена поступка.

Коли гора не йде до Магомета, - людина, яку важко примусити по-

то Магомет йде до гори вірити комусь або в щось.

* Підстав ім'я у фразеологізм у правильній формі.

1) З нашої … (Праска) ні серця, ні ласки.

2) Не ласуй, …(Гриць), на дурницю.

3) Сиди, … (Тетяна), бо ще рано.

4) По …(Савка) й свита.

5) Заплач, …(Матвійко), дам копійку.

6) Вискочив, як …(Пилип) з конопель.

7) Од …(Микола) та й ніколи.

8) На …(Юрій) о цій порі, як рак свисне на горі.

9) Ні сюди … (Микита), ні туди.

* Підстав з довідки імена в алфавітному порядку у фразеологізми.

1) Не вмер …, та болячка задавила. (Данило)

2) Товчеться, як … в пеклі. (Марко)

3) Казала …, як удасться. (Настя)

4) Який …, така й слава. (Сава)

5) У всякої … свої одговори. (Федори)

Довідка: Сава, Федори, Данило, Настя, Марко.

* Прочитай. Знайди речення зі звертаннями, спиши їх, правильно вставляю-

чи знаки.

1) Ти йому про (Хома), а він тобі про (Ярема).

2) Сиди (Векла) ще не смеркло.

3) Ой, не ходи (Гриць) та й на вечорниці.

4) Мудрий як (Хома).

5) Хапай (Соломон) рябої кобили сон.

6) Мели (Іван) доки вітру стане.

7) (Марія) звідки вітер віє?

8) І ти (Гриць) пан.

* Пригадай та запиши фразеологізми з однорідними членами речення.

Парочка Мартин та Одарочка. Леська та Хвеська хоч якого дзвона

перегудуть. Починати від Адама та Єви.

* Запиши фразеологізми з хлопчачими (завдання для хлопців) та дівчачими

(завдання для дівчат) іменами. Вчитель читає словосполучення парами.

1) Язиката Хвеська, лепетливий Савочка.

2) Іван пізній, кисла Оришка.

3) Пепельний Марко, Олена довгопелена.

4) По Марусин поясок, лис Микита.

5) З Антонову сльозу, не буде Галя – буде другая.

6) Піймати Никона, Дмитер хитер. (проблемна ситуація)

* Спиши фразеологізми, визнач відмінки імен.

а) Не для Гриця (Р. в.) паляниця.

б) Бити, як Сидорову (З. в.) козу.

в) Пилип (Н. в.), як до Ганни (Р. в.) прилип.

г) Бісів Юхим (Н. в.) - і з води вийде сухим.

ґ) Без Гриця (Р. в.) і вода не освятиться.

д) Не всякому по Якову (М. в.).

е) Ростом з Івана (Р. в.), а розумом з болвана.

* Спиши фразеологізми. В споріднених словах познач корінь, у формі одно-

го й того ж слова познач закінчення.

1) Пан з паном, а Іван з Іваном.

2) Івана Івановича з себе корчить.

* Поясни фразеологізми.

1) Як у Бога за пазухою - …(як у казці).

2) Бог (Господь) приніс - …(хто-небудь з’являється, приходить)

Робота зі скоромовками

* Спиши скоромовку, підкресли імена.

1) Стоїть клен, біля клена стоїть Олена.

2) У совихи Соні совенята сонні.

3) Пиляв Пилип поліна з лип, притулив пилку Пилип.

4) Сів Сень на пень, просидів цілий день.

5) У Соні шашки, у Сими мишки.

6) Пошили Маші шовкову сукню.

7) Сашко – пастушок, а Маша – пастушка.

8) Мила в мами взяла мило, Мила милом Маню мила.

9) Схожі троє братів: Роман на Кіндрата,

Панкрат на Романа, Кіндрат на Панкрата.

10) Купила Марусі намисто бабуся.

* Випиши імена зі скоромовок.

1) Усміхнулось сонечко до малої Сонечки.

2) Швачку Сашу вчила мати прясти, ткати, вишивати.

3) Схопив Клим клин, почав Клим клином клин вибивати.

4) Ми з Тамарою ходимо парою, санітари ми з Тамарою.

5) Хто про Прокопа, хто про Прокопиху.

* Прочитай. Вивчи скоромовку та запиши її по пам’яті.

1) Прийшов Панкрат, приніс домкрат.

2) Кричав АрхипАрхип охрип, не треба Архипу кричати до хрипу.

3) Прийшов Прокіп – кипів окріп, пішов Прокіп – кипів окріп.

* Прочитай. Відредагуй переплутані рядки, запиши скоромовку.

Над шляхом ти знайдеш один лиш спориш. (3)

Явдошко, волошки шукати облиш: (2)

Над шляхом Явдошка шукала волошки. (1)

Робота з народними прикметами

* Спиши народні прикмети, підкресли імена.

1) На Олексія кидай сани, готуй воза.

2) До Івана Купала дітки просять дощу, а після Купала він сам ітиме.

3) Якщо на Дмитра день без снігу, то ще не буде зими.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Пропоную колегам добірку матеріалів (схеми, таблиці, вправи, дидактичні ігри тощо) для вивчення окремих аспектів теми "Написання великої букви в словах". Сподіваюсь, мої наробки стануть вам у пригоді.
  • Додано
    12.08.2018
  • Розділ
    Українська мова
  • Клас
    1 Клас, 2 Клас, 3 Клас, 4 Клас
  • Тип
    Інші методичні матеріали
  • Переглядів
    109
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    EG661253
  • Вподобань
    0
Курс:«Формування навчальної мотивації в учнів. Теорія і практика»
Черниш Олена Степанівна
72 години
2700 грн
790 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь