Велика буква в ПІП. Матеріали "КАЛІГРАФІЧНІ ВПРАВИ. Букви Л-М"

Опис документу:
Пропоную колегам добірку матеріалів (схеми, таблиці, вправи, дидактичні ігри тощо) для вивчення окремих аспектів теми "Написання великої букви в словах". Сподіваюсь, мої наробки стануть вам у пригоді.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ВЕЛИКА БУКВА У НАПИСАННІ

ІМЕН, ПО БАТЬКОВІ, ПРІЗВИЩ, ПСЕВДОНІМІВ

КАЛІГРАФІЧНІ ВПРАВИ

З однієї ми родини –

від Андрія до Ярини.

Л 1) Каліграфічне написання букв та буквосполучень

Лл ЛzЛzЛ ллл

2) Гра «Естафета»

Ліля, Лариса, Людмила, Лаврентій, Леонід, Лідія, Поліна, Оля, Леся,

Ліна, Ліза.

3) Запис зашифрованих імен

а) Математичні вирази

прийм. (по) + Ліна = ? (Поліна)

вода в тв. стані (лід) + і + займ. 1 ос. одн. (я) = ? (Лідія)

б) за Ле ся

ля онід

Лі дія

на Ла риса

ка врентій

в) Пилип пенАЛіна канАЛіса

г) На колисці висять забавки для немовляти. На них надруковані літе-

ри, складіть та запишіть імена для дівчат.

л л л

о а н

а (Лола, Алла) а

Л (Аліна) а і

а і з л (Ліза)

4) Гра «Детективи»

Відшукай в імені нове ім'я.

Поліна, Поля, Леонід.

5) Гра «Жук-буквоїд»

*із* (Ліза) *ри*а (Лариса) *ео*ід (Леонід)

6) Гра «Здогадайся»

(Ілля) (Ліля)

7) Вибіркове списування імен. Звуковий аналіз слів

Ліна ліпить ляльку з глини, Лялька гарна, лист чудовий

А Лаврін малює лист. Кожен з діток має хист.

Поділіть імена на склади для переносу. (Лі-на, Ла-врін, Лав-рін)

8) Списування. Визначення відмінків імен

а) Наполохать довелося Лесі (Д. в.) в лісі лиса й лося. (скоромовка)

б) У Ліни (Р. в.) – лимон, у Олі (Р. в.) – малина.

А в Лесі (Р. в.) й Поліни (Р. в.) – солоні маслини.

9) Синтаксичний розбір речення

Визначте однорідні члени речення.

а) Ліни та Міла мили малину. (скоромовка)

б) Говорушки Клава й Міла на уроках говорили.

М 1) Каліграфічне написання букв та буквосполучень

Мм Мм Мм ммм

2) Самостійна робота

Ще вас запитаю я: «Чи знаєте на «М» ім'я?»

Марія, Микита, Максим, Макар, Марина, Маргарита, Меланія,

Марко, Мирон, Макар, Мусій, Микола, Мар’яна, Мирослава.

3) Гра «Два в одному»

Поміняй склади місцями і утвори нове слово.

комар - Марко

4) Утворення та запис імен за певний час (3 хв)

а) рта б) хайло

твій кола

рина трофан

Ма йя Ми шко

рія рослав

рат рослава

кита

5) Запис поданих імен під диктовку у два стовпчики

дівчата

хлопці

Марина, Миколка, Людмила, Майя, Тимур, Марійка, Вадим, Мар’я-

на, Матвій, Мартин, Мар’я.

6) Гра «Математичні вузлики»

займ. 2 ос. множ. (ми) + школа – ла = ? (Мишко)

ми + найбільша у світі тварина (кит) + а = ? (Микита)

миша – ша + кока-кола – кока = ? (Микола)

ми + напій (кола) = ? (Микола) М + арка – а + о = ? (Марко)

займ. 2 ос. одн. + звук кішки (мур) = ? (Тимур)

марка – ка + ’ + Яна = ? (Мар’яна)

люди - и + мир – р + ла = ? (Людмила) мир + о + слава = ? (Мирослава)

7) Робота над ребусом

(Микита) ,, а

8) Визначення відмінків імен

а) Братик Михайлик (Н. в.) Маринку (З. в.) питає:

- Коли ми додому із лісу підем?

Яку в іменах на початку, хто знає,

Ми літеру пишем. Підказуйте … («ем»)

б) Мама мила милом Мілу (З. в.). (скоромовка)

в) До Миколи (Р. в.) не сій гречки й не стрижи овечки. (приповідка)

г) 21 листопада – народне свято Михайла (Р. в.).

9) Вибіркове списування

а) Просив дружків своїх Семен:

- Знаннями, хлопці, поділіться!

Не знаю, скільки треба «ен»

Писать в іменнику «рушниця»?

- Ех ти! – срамив його Миколка, -

Порожня в тебе голова!

Одне – якщо це одностволка,

А як двостволка – значить два. (смішинка)

б) Казкова лісова істота в образі дівчини з розпущеним волоссям.

(Мавка)

иколка

Се М ен

авка

10) Гра «Які імена «дружать» з апострофом?»

Мар’янка, Дем’ян.

11) Гра «Знайди помилку». Утвори ласкаве ім'я.

Просо висіяв Микита та чомусь вродило с(ж)ито.

Микита + -к- =? (Микитка)

12) Вибіркове написання власних назв

Бабуся, Марія, Микита, дідусь, сестра, Мирон, Марко, друг, лікар,

Мар’яна, Меланія, Митрофан.

13) Пояснення значення фразеологізму

А Мурий їсть собі та їсть. (А Васька слушает да ест.)

14) Розбір імені за будовою

Йшла Маринка на стежинку, загубила там корзинку.

А в корзинці паляниця. Хто її з’їв, тому і жмуриться. (лічилка)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
5
дн.
1
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!