ВЕЛИКА БУКВА В КЛИЧКАХ ТВАРИН. Матеріали "Синтаксис. Речення"

Опис документу:
Пропоную колегам добірку матеріалів (схеми, таблиці, вправи, дидактичні ігри тощо) для вивчення окремих аспектів теми "Написання великої букви в словах". Сподіваюсь, мої наробки стануть вам у пригоді.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

КЛИЧКИ ТВАРИН

СИНТАКСИС. РЕЧЕННЯ

* Робота з фразеологізмом

Прочитай та спиши приказку. Поясни, в яких випадках її використовують.

Брехун позичив очей у Сірка.

* Вправа «Криголам»

кіт провів телефон

наш Агафон вдома Наш кіт Агафон провів вдома телефон

* За змістом малюнка склади та запиши речення. Дай тваринам клички.

Кріт Чорнушка грає на сопілці для друзів.

* Склади та запиши з поданими словосполученнями речення.

1) ведмедики Ласунчик та Бурмилко; 3) мишеня Мишко;

2) сова Мудрулька; 4) білченята Вогник та Блискавка.

* Гра «Коректор»

Роз’єднай слова, запиши речення, підкресли кличку тварини.

Свинядусяїстьжолуді. Жучоквусатикзагорєяналисточку.

(Свиня їсть жолуді. Жучок Вусатик загоряє на листочку.)

* Гра «Буриме»

Алгоритм

1) Перечитати слово. 3) Записати їх в кінці рядка.

2) Знайти рими. 4) Скласти речення за змістом.

цуценя, … грається,

Маленя. … бавиться.

* Гра «Поверни втікачів»

Встав пропущені букви, що означають голосні звуки. Запиши речення.

ж

п

ч

в

й

к

л

в

в

ч

ь

к

з

с

в

Жучок Польовичок завів свій комбайн.

* Гра «Склади речення»

1) Сміхунчик розсипався на

сміху кіт сніг.

сміх Ніс кіт Сміхунчик сміху міх -

Ніс міх- сміх розсипався на сніг.

2) а) Н б) и м о к д) П

а к л и ч у у

г) к о х

в) г р т ь с

т и а н

а є я т с

к и к

На килимочку грається котик Пухнастик.

* Гра «Абетковий суп»

В «каструлі» лежить розрізна азбука. Витягніть букву, складіть та запишіть

речення (в якому всі слова розпочинаються на цю літеру) за темою уроку.

Буква «С»: Собака Сірко снідає сосискою.

Буква «Ч»: Черепаха Чапко чалапає у чобітках.)

* Гра «Нинаплута» («Плутанина»)

Поставте букви на свої місця.

еПсик риКах габіє аз отиком кшПуом

(Песик Криха бігає за котиком Пушком.)

* Гра «Ремонт»

Щоб помилки, хитрі й спритні, Опинились на місцях,

Не ховались у рядках, Будем гарно працювати,

Щоб слова у кожнім реченні Мовну пильність розвивати.

Запиши речення, поставивши слова в певному порядку.

1) У, є, кожному, Лиска, Красоля, господарстві, корови, Ласунка.

(У кожному господарстві є корови Лиска, Красоля, Ласунка.)

2) лошат, Діти, і, Орлика, доглядали, Вогника.

(Діти доглядали лошат Орлика і Вогника.)

3) Стрілка, Лайка, собаки, в, на, космос, літали, Білка, і, ракеті.

(Собаки Стрілка, Лайка і Білка літали на ракеті в космос.)

* Робота над деформованими реченнями

1) шікКа Сетаанкм тьюлби кунтасме.

(Кішка Сметанка любить сметанку.)

2) Спиши речення. Підкресли клички тварин, «вилікуй» деформовані

речення.

Сьогодні у кицьки Мурки справжнє свято. Найменший її сино-

чок біленький Пушок уперше відкрив свої оченята. Він побачив

невелику кімнату.

а) на, лежала, маленькому, мама, килимку, Мурка.

(На маленькому килимку лежала мама Мурка.)

б) братик, смугастим, грався, Барсик, із, Матросиком.

(Братик Барсик грався із смугастим Матросиком.)

в) облизувала, сестричку, мама, Чорнушку.

(Мама облизувала сестричку Чорнушку.)

* Гра «Буквоїд»

1) Дтлк Пстрнчк двбть дрв.

(Дятлик Пеструнчик довбить дерево.)

2) Т.л.тк. Дзв.н.ч.к б.г.. п. л.жк. .

(Телятко Дзвіночок бігає по лужку.)

Основа речення

* Прочитай частівку. Запиши речення. Визнач основу.

Я став.

сама тигром

розфарбувала смугастим

чорним

поспав, кольором під

ним покривало, Рудько

кіт

Я сама розфарбувала чорним кольором покривало,

Кіт Рудько під ним поспав, чорним смугастим тигром став.

* Закресли букву ю і прочитай речення. Знайди підмет та присудок.

ЇжачокюКлубочокюзаховавсяюуюнірцію

(Їжачок Клубочок заховався у нірці.)

* Побудуй речення, визнач основу.

любить жолуді Хрюша (Поросятко Хрюша любить

поросятко жолуді.)

* Запиши речення, визнач його основу.

1) Пес 3) деревяній 5) живе

2) будці 4) Барбос 6) у

7х8 9х9 2х8 5х2

- 42 - 25 - 13 - 8

Перемнож цифри, відніми число.

7х8-42=14 9х9-25=56 2х8-13=3 5х2-8=2

(Пес Барбос живе у дерев’яній будці.)

* Гра «Війна з помилками»

Знайди помилки. Перепиши текст, виправляючи їх. Визнач підмет та при-судок у кожному реченні.

Є у Єви друг єдиний Цуценя на кличку бім. Кіт мурко заліз на пліт,

на плоті Кіт. Сава і Песик слава вдвох гуляли. Жив одинокий Гномик з

дивним ім’ям – один.

Типи речень за метою висловлювання

* Перебудуй розповідне речення у питальне. Як напишеш власні назви?

кіт

вдвох

рон

мар

ми

зро

тин

слон

би

і

ли

Кіт Мартин і слон Мирон вдвох зробили телефон.

* Спиши. Перебудуй перше речення у розповідне; друге – у питальне; третє

- у спонукальне.

Сьогодні у песика Пампушки день народження? Його вітає наймен-

ший братик Бублик. Щенятко принесло солодку кісточку імениннику. А

сестричка Золотушна притягнула іграшку – шматок старої газети. Радіє

вся сім'я.

* Склади та запиши речення (користуючись кольором). Який розділовий

знак треба поставити в кінці речення?Визнач тип речення за метою висло-

влювання.

1) Де котик Мурчик грається м’ячиком? (питальне)

Де Мухтаре,

Пушок котик

Мурчик любить їсти

грається сметану

сидіти! м’ячиком

2) Мухтаре, сидіти! (спонукальне)

3) Пушок любить їсти сметану. (розповідне)

Звертання

* Спиши речення, вживаючи звертання в потрібній формі. Постав пропуще-

ні розділові знаки.

Мурчик

мявчи

бо

спить.

мені

капці

не

голосно

дитина

Принеси

мої

Каштанчик

(Мурчику, не мявчи голосно, бо дитина спить. Принеси мені мої

капці, Каштанчику!)

Зв'язок слів у реченні

* Встанови зв'язок слів у реченні.

Кіт ба ки сніз бі лі са вправ

бу. Ми ну та пить ля но ду

Кіт Микита біля саду вправно ліпить сніжну бабу. (Ю. Ходосів)

Однорідні члени речення

* Запиши речення, відшукай однорідні члени речення, дай характеристику за метою висловлювання, інтонацією, будовою.

Кіт Васько на став ходив, досить риби навудив. (Розп., неокл., просте)

риб до

Кіт ко став

навудив. хо

ки сить див,

Вась на

* Гра «Читай по хвилях»

Пошир речення однорідними членами.

Мух тар го лос но гав ка є.

(Мухтар голосно гавкає та весело бігає за котом Мурчиком.)

* Запиши речення. Доповни речення однорідними членами речення.

сар

Кі шка сель ка

ку. дель ла вкра

Мар Кішка Марселька вкрала сардельку. (Кішки Марселька та Льолька вкрали сардельку, сосиску, ковбасу.)

* Гра «Конструктор»

Склади речення, запиши його. Підкресли однорідні члени речення.

п’ять

Буфі

котик

сосисок

проковтнув Котик Буфі позіхнув,

позіхнув п’ять сосисок проковтнув.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
3
міс.
2
9
дн.
0
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!