і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

ВЕЛИКА БУКВА В КЛИЧКАХ ТВАРИН. Матеріали "Частини мови. Дієслово. Прийменник""

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

КЛИЧКИ ТВАРИН

ЧАСТИНИ МОВИ

ДІЄСЛОВО

Роль у мовленні

* Встав слова-дії. Закінчи текст реченням, що висловлює головну думку.

Турботливий господар

У Петрика … собака (+ кличка). Якось він захворів. Петрик …за ним.

Скоро (кличка) … . Хлопчик із собачкою …, … . Ось який __ __ __ !

Значення дієслів

* Спиши, підкресли дієслова, добери до них синоніми (усно).Добери до кли-

чки тварини споріднене дієслово.

Хрюша хрестиком малює. - Це не хрестик, - каже Хрюша.-

Ну й художник! Ха – ха – ха! Я вивчаю букву «ха»!

(Малює – пише, каже – говорить, вивчаю – знайомлюся.)

Хрюша – хрюкає.

* Здогадайся по діях, про кого розповідається. Добери клички коней.

Ходить, бігає, стрибає, ірже… (кінь) (Вітер, Буйний, Буран)

* Гра «Піжмурки»

Відшукай кличку тварини у дієслові.

замуркоче (Мурко)

Неозначена форма дієслова

* Запиши речення. Підкресли дієслова в неозначеній формі. Добери до них

спільнокореневі дієслова, що стоять у неозначеній формі.

Любить папуга поїсти просо і хлібець.

Звати його Кєша – гарний молодець.

(Поїсти – переїсти, заїсти, з’їсти; звати – зазвати, позвати.)

До слова - клички папуги добери дієслова.

Кєша (літає, дражниться, перекривляє).

Зміна дієслів за часами

* Прочитай. Спиши, визначаючи час дієслів у дужках.

1) Я – веселе поросятко.

Звуть мене Вась-Вась-Хрю-Хрю!

2) У кози Жулі був смирний характер.

3) Мишенятко Пі-пі гризло шматок сира.

Добери до виписаних дієслів форму майбутнього часу, введи ці слова у ре-чення з кличками тварин.

Звуть (теп. ч.); був (мин. ч.); гризло (мин. ч.).

1) Як будуть звати поросятко Вась-Вась-Хрю-Хрю, коли він стане

дорослим?

2) Коза Жулі буде гарною господинею. Мишенятко Пі-пі гризтиме

шматок сира до вечора.

Рід дієслів (у минулому часі)

* Прочитай. Випиши дієслова разом з іменниками,з якими вони зв’язані.

Визнач час, число та рід дієслів.

1) Мушка Муха Мухівна та мацала ногами

гуляла по Стіл – Стріту печеню непокриту.

2) Біг позаду пес Кудлатик, Правильно, мабуть, рахував –

рахував отих дівчаток. довго чулось: «Гав-гав-гав!»(Л. Савчук)

Мушка Муха Мухівна гуляла (мин. ч., одн., ж. р.);

пес Кудлатик біг, рахував (мин. ч., одн., ч. р.).

ПРИЙМЕННИК

* При списуванні встав потрібні прийменники на місці крапок.

1) … Єньки єнота «Як рибу дістати?

єдина турбота: Проворні! Хвостаті!»

2) Бабуся зв’язала … котика Пушка тепленькі шкарпетки.

3) Миколка … Жучком пішли … річку ловити рибу.

Довідка: у, для, з, на.

* Прочитай. Яких слів не вистачає в реченні? Чи можна без них обійтися? Спиши речення, вставляючи прийменники за змістом.

1) Білочки Рудик та Вогник стрибали …(з) гілки …(на) гілку.

2) Андрійко зловив …(для) Мурзика маленьку рибку.

3) Слоненя Топ-Топ виступає …(на) арені цирку.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Пропоную колегам добірку матеріалів (схеми, таблиці, вправи, дидактичні ігри тощо) для вивчення окремих аспектів теми "Написання великої букви в словах". Сподіваюсь, мої наробки стануть вам у пригоді.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Як підготувати успішну особистість: евристичні технології в освітньому процесі»
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн
295 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти