Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Веб-квест: Сезонні зміни в природних екосистемах.

Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
2700 грн
390 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №MR069405
За публікацію цієї методичної розробки Шабатюк Оксана Вікторівна отримав(ла) свідоцтво №MR069405
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Короткий опис проекту:

Актуальність дослідження: Останнім часом стає дуже важко заохотити учнів для самостійного пошуку інформації та застосування отриманих знань. Для того, щоб інтегрувати процес навчання та ігрову діяльність, я пропоную, під час учбового процесу та виконання домашніх завдань, використовувати різні вправи з залученням компютерних технологій. Саме для цього мною розробляються різні веб-квести. Вони дозволяють направляти постійну залежність дітей від мережі Інтернету на використання її під час навчального процесу. Також дозволяє використовувати для розв’язання завдань різні сервери.

Даний web-квест розроблений для учнів 6-го класу.

Предмет: екологія рідного краю.

Квест буде проходити в вигляді змагання. Для участі в ньому дітям буде потрібно поділитися на команди. Якщо хтось буде мати бажання виконувати його самостійно, забороняти це не потрібно. Я пропоную його проводити під час уроків. Але якщо не має технічного забезпечення, можна його виконання зробити як домашнє завдання.

Квест складається з інших компонентів:

Головна сторінка: інформація про навчальні цілі квесту, для кого ця гра розроблена, правила її перебігу.

Шлях квесту: на головній сторінці, у вигляді казкової історії пропонується умови та шлях цього квесту. Він складається з чотирьох уроків, в кожному дається перелік завдань ( 1 – 3 по три завдання, 4 – два завдання). Наприкінці кожного завдання обов’язково надається загальна кількість балів.

Таблиця оцінювання: до якої заносяться бали після кожного виконання завдання.

Правила поведінки за компютером.

Критерії оцінювання завдань.

Зворотній зв'язок: кожна група за допомогою пошти повинна надіслати результати у електронному вигляді.

НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ КВЕСТУ

розкрити значення спостереження за сезонними змінами в навколишньому середовищі, розглянути деякі прикмети, пов’язані зі фенологічними спостереженнями у природі рідного краю;

розкрити поняття фенології, фотоперіодизму, середовище існування, рослинні яруси;

знати рослини та тварини місцевих екосистем, наводити приклади рослин та тварин місцевих екосистем, природних угруповань рідного краю;

зробити висновок про необхідність фенологічних спостережень для пізнання навколишнього середовища;

розуміти пристосування рослин та тварин до сезонної циклічності, рослин до нестачі вологості та освітлення;

формувати вміння самостійно здобувати знання, користуючись різними джерелами інформації. Даний квест буду апробований в ІІ семестрі 2017-2018 навчальному році.

Роботи можна переглянути на сайті (залежно від того, який буде працюватиме):

https://mavparjcnbr.wixsite.com/mysitekwest

http://ecologiya6-klass.jimdo.com/

Тема: Сезонні зміни в природних екосистемах.

ДАНІ КВЕСТУ

Квест розроблений для учнів 6-го класу.

Предмет: екологія рідного краю.

Квест буде проходити в вигляді змагання

НАВЧАЛЬНІ ЦІЛІ КВЕСТУ

  • розкрити значення спостереження за сезонними змінами в навколишньому середовищі, розглянути деякі прикмети, пов’язані зі фенологічними спостереженнями у природі рідного краю;

  • розкрити поняття фенології, фотоперіодизму, середовище існування, рослинні яруси;

  • знати рослини та тварини місцевих екосистем, наводити приклади рослин та тварин місцевих екосистем, природних угруповань рідного краю;

  • зробити висновок про необхідність фенологічних спостережень для пізнання навколишнього середовища;

  • розуміти пристосування рослин та тварин до сезонної циклічності, рослин до нестачі вологості та освітлення;

  • формувати вміння самостійно здобувати знання, користуючись різними джерелами інформації.

ГОЛОВНА

Доброго Дня, любі маленькі мої друзі!

Я – молодший ельф з родини Флористів. Мешкаю я у чарівній країни, де чудові зелені лани змішані з гігантськими лісами, чисте блакитне небо переходить в таке синє блискуче море, що коли дивишся на нього, навіть, замружуєш очі. Коли виходиш в безмежні степи, не можеш охопити поглядом різноманітні барви різнотрав’я.

Довго мене ніхто не чіпав, ніхто мені не дошкуляв. Я постійно бешкетував на лугах та в лісах, ні над чим не замислювався і нічому ніколи не навчався. Але недавно наш батько король Нарцис тяжко захворів і тепер довго не зможе наглядати за нашою країною.

Я через це не дуже переймався, але….

Мої брати вирішили, що їм неважливо турбуватися про нашу чудову Батьківщіну і вони почали подорожувати різними країнами, шукаючи нових відчуттів та цікавинок, поки їх ніхто не контролює. На господарство залишили мене.

Так як я, нічому ніколи не вчився, нічим не цікавився і не знаю, що мені взагалі робити, вирішив пошукати допомоги.

І щоб моя країна не загинула, а батько зміг би мною пишатися, коли одужає, я дуже вас благаю: «ДОПОМОЖІТЬ МЕНІ, БУДЬ ЛАСОЧКА!!!!!»

Для того, щоб допомогти мені отримати необхідні знання, кожен урок ви будете виконувати по три завдання, на які вам буде відводитися різна кількість часу, залежно від їх складності. Щоб легше було вам шукати відповіді по безмежним шляхам країни знань, пропоную вам об’єднатися у групи і працювати разом. За кожне правильно виконане завдання і допомогу мені я буду вам виставляти бали, про які ви дізнаєтесь на наступному уроці у спеціальній таблиці. Та команда яка найбільше допоможе мені у навчанні, отримає від мого батька-короля чарівну грамоту.

Отак, подорожуючи урок за уроком, я сподіваюсь отримати знання, які мені допоможуть навести лад в моїй країні.

Отже пропоную вам почати цей нелегкий але цікавий і повчальний шлях у пошуках нових знань. Кожен раз я буду вам заздалегідь казати, які програми вам знадобляться на наступний урок.

Урок 1. Поняття про фенологію.

Привіт, друзі. Отже я вже готовий шукати підказки для порятунку моєї країни. Для початку надішліть мені дані про ваші групи, щоб я зміг до наступного разу занести їх до моєї чарівної таблиці.

Для того, щоб ви могли зі мною зв’язатися будь якої хвилини, я в спеціальному відділі нашого квесту залишив пункт зв’язку, через який ви зможете надсилати ваші відповіді.

Завдання 1.

Отже, я вже описував чудову природу своєї країни. Я довго шукав, як називається мій рідний край, щоб запросити вас до себе в гості. Але не зміг цього зробити.

До кого я тільки не звертався. Метелики з крилатих лісів мене посилали до степових лебріконів. Далі я потрапив в зачаровану пустелю, де мені порадили направитися до копалин Печерних драконів. Там вони мені дали кросворд, в якому зашифрована назва моєї Батьківщини.

Але для того, щоб отримати літери для цієї назви допоможіть мені його розгадати.

Тут зашифрована назва науки, яка дуже подібна до назви моєї країни. Але я не можу його розгадати. Допоможіть мені!

КРОСВОРД - https://learningapps.org/display?v=pji8vsmy318

Розгадайте кросворд, складіть з отриманих літерів назву моєї країни і дайте відповідь на запитання: Що вивчає наука, яка дала назву чудовому краю, в якому я живу?

Ваші відповіді я чекаю протягом п’яти хвилин.

Кожне відгадане слово – 1 бал.

Кодове слово – 3 бала.

Відповідь на питання – 2 бала.

Загальна кількість балів: 17.

Завдання 2.

До мене зараз завітав вчений, який займається вивченням різних змін у природі в різні періоди року. Він каже що знання про сезонні зміни дуже знадобляться мені, щоб допомогти різним мешканцям моєї країни під час виконання їх роботи. Ці знання він назвав – фенологічними спостереженнями.

Містер Фенолог погодився допомогти в подальшому нашому навчанні, але за умовою, що я подам йому перелік сфер, для яких ці знання будуть корисні. До мене почали звертатися мої підлеглі, але я не знаю, кому саме знадобиться ця інформація для виконання їх обов’язків. Допоможіть мені виявити сфери застосування фенологічних спостережень.

Для цього Фенолог мені дав наступне завдання. Розгадайте ребуси та надішліть варіанти відповідей через 10 хвилин.

Підказка: попередня назва об’єднує наступні.

Кожне відгадане слово – 1 бал.

Загальна кількість балів: 8.

Завдання 3.

Завдяки вам я розподілив обов’язки між селекціонерами, сільськими, мисливськими, лісовими і рибальськими господарями, медиками. Тепер в моїй країні завжди буде вдосталь різних тварин, поля ніколи не загинуть, а ельфи будуть ситі та здорові.

Усе, здається, працює злагоджено; але робітники, яким я доручив займатися саме фенологічними спостереженнями, не знають, як це правильно робити.

Любі друзі, допоможіть мені скласти правила, які повинен знати юний фенолог, знайдіть відповідь на запитання, яке сховане за завданням, і надішліть мені їх через 10 хвилин. Я дуже буду чекати ваші листи.

А щоб легше це було зробити, вам на допомогу прийде інтернет сервіс:

https://learningapps.org/display?v=p1a8fjk0318

Кожне правильно складене правило – 1 бал.

Відповідь на завдання – 5 балів.

Загальна кількість балів: 9.

Урок 2. Сезонні зміни в природних екосистемах. Поняття фотоперіодизму та його значення в житті організмів.

Доброго дня, любі друзі!

Пройшов тиждень від нашого останнього побачення. Ви можете подивитися таблицю, де побачите хто найбільше мені допоміг. Все в моїй країні йде добре. Але злий чаклун змішав різні пори року і мені потрібна зараз ваша допомога, щоб розставити все на свої місця.

Знання про те, що саме відбувається в кожну пору року і що треба брати до уваги під час спостереження, мені допоможуть навести лад в своєму королівстві.

Поки злий чаклун відволікся на сусідню країну, допоможіть мені привести все до ладу.

Для цього треба виконати наступні три завдання.

Завдання 1.

«Зараз в моєї країні почалася осінь: чудова, різнобарвна, з дощами, грозами, іноді з ясною погодою, іноді з першими заморозками».

Я б сказав так про свою місцевість, але не можу це зробити. У календарі жовтень, але в природі нічого не почало змінюватись. Тварини і рослини, які пов’язані зі змінами в природі розгубилися і не знають тепер, як себе поводити.

За допомогою хмарини зі слів виберіть мешканців та розподіліть за діями, які вони повинні здійснити восени.

Дії, які необхідно здійснити живим організмам, ви знайдете в цьому загадковому лабіринті кубиків та стрічок.

QR-код (дії живих організмів: опадання листя, відліт птахів, поява перших, проліт, початок залягання у зимувальні ями, початок розповсюдження, початок переходу до періоду спокою і до зимівлі, зміна хутра у)

Хмара слів (дубоносів, шпаки, чечіток, качки, рапухи, клени, снігурів, змії, липа, гусей, лебедів, білки, карась, ласки, омелюхів, журавлі, павуків, береза, короп, жаби, зайці, ластівки)

Розшифруйте лабіринт за допомогою програми: https://decodeit.ru/qr/, або http://foxtools.ru/QR .

Вашу допомогу я чекаю через 7 хвилин.

Кожний правильно розміщений живий організм – 0,5 бала.

Загальна кількість балів: 11.

Завдання 2.

Тільки розібрався з осінніми явищами, як знову почалися проблеми.

Пройшла зима, тварини та рослини починають прокидатися після зимового сну, природа почала себе потрошку оновлювати. Все так гарно, що навіть дух захоплює.

Я почав мандрувати до сусіднім країнам. Там багато мені розповідали про різні прикмети, за якими можна прогнозувати, яка очікується погода. Ці знання збирали протягом багатьох століть. Вони допомагали людям планувати свою роботу та відпочинок, надавали поради фермерам в їх роботі, лісничим давали змогу потурбуватися про тварин заздалегідь. За допомогою їх можна щось планувати і чекати на гарну погоду.

Я попросив, щоб мешканці тих країн розказали мені про ці прикмети. Вони погодилися, але розподілили ці ознаки в двох лабіринтах.

О знову ці загадкові лабіринти. Але ви ж з одним вже впоралися. Тож я дуже вас прошу, допоможіть мені ще раз. Розшифруйте їх і з’єднайте за допомогою інформації з інтернету та власних спостережень ці прикмети. Надішліть мені їх через 10 хвилин. Бо чаклун погрожував завітати до мене у гості і покарати, якщо я не впораюсь з цим завданням. Він сказав, що зупинить весну і не допустить початок літа.

Кожна правильно складена прикмета – 1 бал.

Загальна кількість балів: 10.

Завдання 3.

Дуже дякую вам, що допомогли зупинити злого чаклуна. Він здався, але коли пішов, я знайшов чарівний кристал і записку.

«Шановний молодший ельф Флорист. Я погоджуюсь залишити твою країну у спокої і більше не з’являтися в її межах. Я залишив вам чарівний кристал. Він може вам допомогти тримати порядок в своєму королівстві і не допускати більше плутанини в різних порах року. Для того, щоб він почав діяти, треба знати чарівне слово-код. Якщо вчасно його не сказати, кристал зруйнується і заморозить вашу країну на довгі роки.

Щоб дізнатися слово-код – розв’яжіть ребус.

Вже не злий Чаклун!»

Так що, мої друзі, я знову звертаюсь до вас за допомогою. Розшифруйте цей ребус і знайдіть інформацію, що означає отримане слово? Чекаю вашу відповіді через 5 хвилин.

Розшифрований ребус – 3 бала.

Знайдена інформація – 2 бала.

Загальна кількість балів: 5.

Урок 3. Місцеві рослинні угруповання.

Добрий день.

Я вже скучив за вами. Мені так подобається разом з вами вчитися і приводити до ладу справи в моєму королівстві.

Моєму батькові стає з кожним днем все краще. Вчора він надіслав мені листа.

«Любий мій син. Я дуже пишаюся тобою. Мені розказали, що ти старанно вчишся і намагаєшся всьому дати лад. У мене до тебе є прохання. Потурбуйся про наші рослини. Простеж, чи всі вони вже розцвіли. Чи не з’явилося серед них нових мешканців.

Твій батько, вельмишановний король Нарцис.»

Отже, давайте сьогодні разом розглянемо рослинний світ моєї країни.

Завдання 1.

В наших степах дуже багато рослин. Я спробував їх упорядкувати. Але поки я це робив, деякі рослини втекли від мене. В мене є старинний пергамент, в який занесені жителі рослинного угруповання моєї країни. В ньому всі слова переплутані; але відомо, що вони згинаються тільки під прямим кутом і можуть читатися в будь якому напрямку.

Я пропоную вам знайти назви тих рослин, які залишилися біля мене, і допомогти визначити втікачів.

Серед переліку різних букв складіть назви рослин, до яких є картинки. Коли ви зробите це завдання, залишаться букви двох представників, про яких відсутні відомості.

СКАНВОРД

т

и

л

ю

ц

е

а

р

а

г

а

л

п

п

ч

а

к

р

с

т

ш

а

і

я

и

р

і

п

а

н

г

о

р

в

л

т

о

в

й

і

в

и

л

а

и

ц

в

і

л

я

і

н

о

в

о

д

о

а

р

б

о

ш

к

и

к

о

п

р

р

н

я

р

й

а

л

о

к

и

м

о

о

д

с

к

и

н

в

о

к

ш

а

м

ж

у

ш

а

и

а

г

д

а

ч

о

л

н

и

к

а

к

п

ь

д

а

а

к

о

м

к

а

і

т

ю

л

и

к

й

и

т

н

и

ц

г

https://drive.google.com/drive/folders/0B3iabZgxaaprUjhCc1RoZXAxdnM

(ковила, типчак, пирій, люцерна, горицвіт, півонія, молочай, шавлія, астрагал, подорожник, волошки, ромашка, тюльпан, гвоздика, миколайчик, гіацинтик, ряска, брандушка)

Якщо ти все виконав правильна, відправ мені назви і картинки двох квіток, яких не було у підказках. Також я чекаю перечень назв квіток, до яких були фотографії.

Кожне визначена назва рослини – 0,5 балів.

Назва рослини, яку необхідно визначити – 1 бал.

Фотографія відповідної рослини – 1 бал.

Загальна кількість балів: 12.

Завдання 2.

Я тільки що дізнався, що в нашому королівстві живуть рослини, які ростуть тільки на певній території і більше ніде не зустрічаються.

Я пропоную вам, за допомогою цього посилання, зробити правильно завдання, яке допоможе дізнатися ім’я цих рослин і загальну їх назву. Я вважаю, що з цим завданням ви дуже легко впораєтесь. А саму відповідь я чекаю протягом 10 хвилин.

https://learningapps.org/display?v=pjcu6d9za18

Кількість балів за правильно виконане завдання – 5 балів.

Завдання 3.

Я зібрав всі рослини до купи. Перевірив їх за назвами, що ви надіслали. Познайомився з ендеміками. І вони виявилися дуже привабливими рослинами.

Але я зрозумів, що нічого не знаю про їх пристосування до життя в нашому чудовому степу. В чому я можу їм допомогти? Що в них є для нестачі води? Як вони її добувають? Чи всі рослини однакові? Чи не заважають рости один одному?

І в мене ще багато таких питань, на які я не можу знайти відповіді. Але в деяких питаннях ви мені можете допомогти.

В цьому чарівному кубі зашифрована інформація, що містить відповіді на деякі мої питання. Я дуже полюбляю малювати. А ви?

Спробуйте передати мені цю інформацію за допомогою редакторів малювання:

Але врахуйте те, що інформація вам розкриється «задом-наперед».

А також за допомогою хмаринки слів допоможіть мені розташувати їх за різними ярусами.

Так що вперед. Так як це завдання забере у вас більше часу, ніж залишилося, то чекаю ваші малюнки сьогодні увечері.

Максимальна кількість за малюнок (враховується правильність переданої інформації, творчість при виконанні малюнку, використання різних графічних об’єктів та інше) – 15 балів.

Правильно розподілена рослина за ярусом – 1 бал.

Максимальна кількість балів: 23.

Урок 4. Тваринні угруповання рідного краю.

Якщо я, з вашою допомогою, розібрався з рослинними мешканцями своєї країни, то з тваринами дати ладу в мене не виходить. Вони постійно десь ховаються, перебігають з місця на місце, не бажають жити разом, постійно сваряться.

Що робити? Я навіть не знаю.

Спробуємо сьогодні навести лад і серед тварин рідного краю.

Завдання 1.

У скринях мого батька я знайшов багато різних речей, серед яких був пергамент «Тварини місцевих екосистем». Раніше в ньому були назви тварин поділені за місцем проживання. Але з часом назви тварин зникли і в житті вони переплуталися. Через те, що немає чіткого місця для існування, тварини постійно бігають і не можуть зрозуміти, де їм жити.

Так як завдання сьогодні дуже важкі і потребують більше часу ніж раніше, я буду чекати ваші відповіді сьогодні увечері.

Допоможіть мені повернути тварин з хмари слів знову до цього пергаменту (карта пам’яті).

Щоб відповісти на це завдання, вам допоможе це посилання:

https://drive.google.com/drive/folders/0B3iabZgxaaprUjhCc1RoZXAxdnM

Я чекаю на вашу допомогу, бо мій батько завтра виписується з лікарні, і перевірить всі справи в королівстві.

Кожна правильно розставлена тварина – 0,5 балів.

Загальна кількість балів: 14,5.

Завдання 2.

Я дуже вибачаюсь, але я зрозумів, що карта не допоможе мені розподілити цих тварин за місцем існування, бо я не пам’ятаю, як вони виглядають. Коли ви зробите перше завдання, допоможіть мені згадати відповідність фотографії до назви тварини.

Зробивши цей шлях ви зможете розгадати кросворд, і з отриманих літер зможете прислати мені код, який допоможе мені впорядкувати всі справи і сховати у сейф мого батька, щоб все в моїй країні було в порядку.

https://learningapps.org/display?v=pym83rq1n18

Кожне правильно відгадане слово – 0,5 балів.

Правильний код – 4 бали.

Загальна кількість балів: 10.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Роботи можна переглянути на сайті (залежно від того, який буде працюватиме): https://mavparjcnbr.wixsite.com/mysitekwest http://ecologiya6-klass.jimdo.com/
  • Додано
    24.02.2018
  • Розділ
    Екологія
  • Клас
    6 Клас
  • Тип
    Інші методичні матеріали
  • Переглядів
    6966
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    2
  • Номер матеріала
    MR069405
  • Вподобань
    0
Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
249 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №MR069405
За публікацію цієї методичної розробки Шабатюк Оксана Вікторівна отримав(ла) свідоцтво №MR069405
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти