і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Як навчити учнів розуміти мову музичного мистецтва?
До початку вебінару залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

"Вдягни, дитино, рідну вишиванку"

Курс:«Розвиток особистості на всіх вікових етапах життя»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
1400 грн
590 грн
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок позакласного читання

3 клас за програмою проекту «Інтелект України»

Тема: «Вдягни, дитино, рідну вишиванку»

Мета: познайомити дітей з історією виникнення вишиванок, зі значенням символів, що на них зустрічаються, проаналізувати твори, які діти прочитали самостійно; розвивати навичку свідомого читання, вміння виділяти головне, суттєве; виховувати любов і шану до традицій, культури та історії свого народу.

Твори для самостійного читання: Леся Храплива-Щур «Вишивані квіти», Володимир Лучук «Рушник», Леонід Куліш-Зіньків «У синочка є сорочка», Вадим Крищенко «Вишивання», Галина Кирпа «Вишиванка».

Обладнання: відеоролик пісня Н. Май «Вишиванка», відео презентація про народні символи України, малюнки вишиванок та вишитих символів, картки для роботи в парах.

Хід уроку

І. Вступ

Сьогодні ми проводимо урок позакласного читання і розпочати його я пропоную піснею. (Перегляд відеоролика пісні Н.Май «Вишиванка»)

  • Про який народний символ йдеться? Яку мрію оспівано в пісні?

ІІ. Повідомлення теми і мети

Ця чудова пісня підводить нас до теми нашого уроку, що звучить так: «Вдягни, дитино рідна, вишиванку».

  • Що ви очікуєте від цього уроку? Чим ми будемо займатися?

  • …….

  • Отже, ми дійсно зануримося в минуле нашого народу і дізнаємося трішки про виникнення вишиванок та їх символів, адже кожна людина має знати культуру, історію та традиції свого народу. Також ми пригадаємо й проаналізуємо твори, які ви прочитали вдома.

ІІІ. Опрацювання нового матеріалу

1). Розгадування ребуса

Відповідь: Берегиня.

  • Ім’я якої давньої слов’янської богині зашифровано у ребусі?

  • Що вам відомо про неї? (Берегиня — богиня добра і захисту людини. Захищає оселю, родинне багаття, насамперед малих дітей від хвороб та інших злих сил.)

  • Символічне зображення цієї богині є на вишиванках. На що схожий її символ. Знайдіть його? (Він зображується квітучим деревом, що росте з вазона, тому його називають Деревом Життя. Символізує єдність і взаємозв'язок всіх проявів життя на Землі.)

  • А які елементи природи наші предки заховали в решті символів. Спробуйте здогадатися. Тут є різні символічні рослини і сонце, і вода, і зірки. (Діти висловлюють припущення і доводять свою думку)

2). Хвилина Знайки. Робота з текстом «Вишивка»

Вишивка – це один із чудових витворів нашого талановитого народу. Арабський мандрівник і письменник Павло Алеппський, описуючи побут українців 1654 року, зазначив, що в дочок міщан та київських вельмож головні убори гаптовані золотою ниткою. Сорочки шили із шовкових тканин, вишивали золотою чи срібною ниткою. Бідні одягали сорочки з грубого полотна, але оздобленням їхній одяг не поступався одягу багатих.

Історія вишиванки дуже давня. Деякі символи дійшли до нас ще з язичницьких часів, наприклад, обереги і Дерево життя.

Вишиванка – це національна святиня. Вона несе в собі духовне багатство, високу мудрість і традиційний зв'язок багатьох поколінь, який не переривається віками.

  • Слухаємо диктора.

  • Читаємо мовчки.

  • Усвідомлення прочитаного. Відповіді на запитання.(Як названо вишиванку у цьому тексті? Чим гаптували головні убори дочки міщан та вельмож? А з чого шили сорочки?)

  • Вибіркове читання. (Знайдіть речення про сорочки бідних – читаємо, як черепахи. Знайдіть речення, в якому сказано, що несе в собі вишиванка – читаємо, як сороки.)

  • Висновок. (Отже, одягаючи вишиванку ми не лише маємо красивий вигляд, а й оберігаємо себе від зла і об’єднуємося з усім українським народом: і теперішнім, і минулим.)

IV. Фізхвилинка.

Діти співають пісню про вишиванку і виконують руханку.

V. Аналіз творів, які задавались на самостійне читання.

- Тема вишиванки часто зустрічається і в піснях, і в віршах, і в прозових творах. Нагадайте назви та авторів творів, які ви читали вдома. (Працюємо в посібнику. Читаємо уривок твору, заповнюємо пропуски та пишемо назву.)

  1. Було це давним-давно в нашій Україні. Жили в городі Чернігові брат із сестрою. Брат звався Яромир, а сестра – Доброслава. (Леся Храплива-Щур «Вишивані квіти»).

  2. До ладу все довела,

хоч іще й маленька,

і оздобила як слід

я портрет Шевченка.

(Володимир Лучук «Рушник»).

  1. У маленького синочка

Гарно вишита сорочка.

(Леонід Куліш-Зіньків «У синочка є сорочка»).

  1. Вишиваночку візьму,

швидко одягнуся,

підійду і обійму

я свою матусю.

(Вадим Крищенко «Вишивання»).

  1. Вишила суничку нитка червоненька,

вишила листочок нитка зелененька.

Вишила садочок, вишила долинку,

вишила у небі хмарку і хмаринку.

(Галина Кирпа «Вишиванка»).

VI. Робота з твором Лесі Храпливої-Щур «Вишивані квіти»

1. Відновлення послідовності подій у творі. Робота в парах.

- Діти, на ваших столах є листочки, що відображають сюжет твору Лесі Храпливої-Щур «Вишивані квіти». Попрацюйте в парах та відновіть послідовність подій.

  • Пішла Доброслава у світ шукати свого брата.

  • Яромир і Доброслава повернулися на Україну.

  • Пішов великий князь київський на лютих половців і лицар Яромир з ним.

  • Побігла дівчина у степ український і сплела сорочку для брата з квітів.

  • Жили в городі Чернігові брат і сестра.

  • Доброслава побачилася з ханом і відмовилася служити йому.

  • Хан половецький узяв лицаря Яромира живцем у неволю.

  • Мучився, чорнів та чахнув Яромир, але не згоджувався служити ханові.

  • Сорочка з рідної землі повернула Яромиру силу лицарську.

  • Визначте головну думку твору.

VII. Літературні перегони (за завданням у посібнику)

VIII. Підсумок уроку

  • Чи справдилися ваші сподівання?

  • Про який народний символ ми говорили і читали?

  • А які ще народні символи ви знаєте? (Перегляд відео презентації)

  • Що вас здивувало?

  • Що б вам хотілося розповісти вдома своїм рідним з нашого уроку?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Урок позакласного читання в 3 класі за науково-педагогічним проектом "Інтелект України". Діти знайомляться з історією виникнення вишиванок, зі значенням символів, що на них зустрічаються, аналізують твори, які прочитали самостійно. Твори для самостійного читання: Леся Храплива-Щур «Вишивані квіти», Володимир Лучук «Рушник», Леонід Куліш-Зіньків «У синочка є сорочка», Вадим Крищенко «Вишивання», Галина Кирпа «Вишиванка».
  • Додано
    15.08.2018
  • Розділ
    Читання
  • Клас
    3 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    129
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    KS194064
  • Вподобань
    1
Курс:«Google сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
700 грн
390 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь