Василь Сухомлинський «Як починається осінь».

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 19.

Тема. В. Сухомлинський «Як починається осінь»

Мета. Вчити учнів сприймати змальовані словами образи природи рідної землі; формувати вміння розуміти красу художніх творів; збагатити знаннями учнів про життєвий і творчий шлях В. О. Сухомлинського; викликати інтерес до читання пошукової діяльності; ознайомити школярів із фактами, які згубно впливають на природу; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов і шанобливе ставлення до природи рідного краю.

Обладнання. Ілюстрація малюнків, книжкова виставка на тему «Осінь», тлумачний словник, диск «Пори року» П. І. Чайковського.

Хід уроку

I Організаційний момент

Нумо, діти, підведіться!

Всім приємно посміхніться.

Пролунав уже дзвінок,

Починаємо урок.

II Повідомлення теми й мети уроку

  1. Загадка

Золота красуня – чарівниця!

По землі ступає, золотом іскриться.

В жовте і червоне листячко фарбує

І картини дивні, чарівні малює!

Небо синє, листя кольорове!

А яке довкілля радісне, чудове!

- Про яку пору року йде мова? (Осінь)

Саме про осінь сьогодні йтиме мова на уроці, і не просто про осінь, а про красу осінньої природи.

III Робота над темою уроку

  1. Вступна бесіда

Осінь… Скільки поезії в цьому золотаво – сонячному слові. Давайте доберемо прикметники до слова «осінь».

Осінь (яка?) чудова, загадкова, замріяна, чарівна, різнокольорова, багряна, щедра, багата і т.д.

Щоразу осінь неповторна у своїй красі. Саме тому її не оминають своєю  увагою художники, (погляньте на дошку (розгляд картин, ілюстрацій))композитори, письменники і поети. Одні за допомогою фарб, а інші – слова зображують неповторну красу осінньої природи, а композитори за допомогою музики.

  1. Слухання музики. «Осіння пісня» П. І. Чайковського

  • Як звучить музика? (жалібно, самотньо)

  • А які почуття вона викликає? (смуток)

IV. Вивчення нового матеріалу

1.Ознайомлення з життєвим і творчим шляхом В. О. Сухомлинського.

- Сьогодні ми ще прочитаємо твір «Як починається осінь», який написав уже відомий вам автор В. О. Сухомлинський»

2. Опрацювання казки В. О. Сухомлинського «Як починається осінь».

1) Гра «Передбачення».

Прочитайте заголовок казки. Поміркуйте, про що в ній ітиметься.

2) Читання казки вчителем.

3) Гра «Рибки».

Самостійне напівголосне читання казки учнями.

4) Словникова робота.

а) Довідкове бюро.

Заквітчані –

Сивий -

б) Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем; скоромовкою в парах.

Тужливо

Пшеничне

Зітхне

Курличуть Павутинки

5) Аналіз змісту казки.

Чи правильним виявилося ваше припущення про зміст казки?

Яким в оповіданні змальовано осінь?

 Фізкультхвилинка

Раз – два дерева, три – чотири вийшли звірі, (крокують)

П’ять – шість пада лист, сім – вісім птахи в лісі, (махають ручками)

Дев’ять – десять - це сунички підвели червоні личка. (крутять голівками)

2) Скандоване читання.

3) Вибіркове читання:

- Знайдіть і прочитайте опис Осені.

- Прочитайте, як починається Осінь.

- Прочитайте, які птахи бояться Осені.

V. Підсумок уроку

  • Що нового дізнались на уроці?

  • Який висновок зробили для себе?

  • Якою стала осінь у вашій уяві?

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
4
міс.
2
2
дн.
1
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!