Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Креативні методики читання, що мотивують та виховують
»
Взяти участь Всі події

В. Шекспір. Сонети 66, 116,130. Основні теми сонетів

Зарубіжна література

Для кого: 8 Клас

12.08.2021

97

0

0

Опис документу:
Познайомити учнів з особливостями доби Відродження в Англії; поглибити їхні знання про життя та творчість В. Шекспіра; дати поняття про шекспірівський сонет; виховувати почуття дружби, справжнього кохання, благородство.
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
В. Шекспір. Сонети 66, 116,130. Основні теми сонетів Чотирнадцяте січня Класна робота
Слайд № 1

В. Шекспір. Сонети 66, 116,130. Основні теми сонетів Чотирнадцяте січня Класна робота

Сонети — це ключ, яким Шекспір відмикає своє серце. В. Вордсворт
Слайд № 2

Сонети — це ключ, яким Шекспір відмикає своє серце. В. Вордсворт

Бліц-опрос Пригадайте, що таке сонет? Кого вважають основоположником цього жанру? Хто із поетів звертався до жанру сонета?
Слайд № 3

Бліц-опрос Пригадайте, що таке сонет? Кого вважають основоположником цього жанру? Хто із поетів звертався до жанру сонета?

Віртуальна подорож
Слайд № 4

Віртуальна подорож

Історія створення збірки сонетів Шекспіра Збірка сонетів була створена Шекспіром приблизно у 1593–1600 рр. У 1609 р. вийшло єдине прижиттєве виданн...
Слайд № 5

Історія створення збірки сонетів Шекспіра Збірка сонетів була створена Шекспіром приблизно у 1593–1600 рр. У 1609 р. вийшло єдине прижиттєве видання його поезій. Умовно сонети Шекспіра поділяють на 3 частини: сонети 1–126 — присвячені юному другові сонети 127–152 — присвячені смаглявій кохані; сонети 153–154 — заключні, їх тема — радість життя.

Теоретична скарбничка Сонет — це вірш, що складається з 14 рядків, написаний п’ятистопним ямбом. Особливістю італійського сонета є те, що він склад...
Слайд № 6

Теоретична скарбничка Сонет — це вірш, що складається з 14 рядків, написаний п’ятистопним ямбом. Особливістю італійського сонета є те, що він складається з двох чотиривіршів (катренів) та двох тривіршів (терцин). Сонети Шекспіра (англійські) мають інший розподіл рядків: три чотиривірші та один двовірш (висновок).

Сонет № 66 Зову я смерть. Мне видеть невтерпеж Достоинство, что просит подаянья, Над простотой глумящуюся ложь, Ничтожество в роскошном одеянье, И ...
Слайд № 7

Сонет № 66 Зову я смерть. Мне видеть невтерпеж Достоинство, что просит подаянья, Над простотой глумящуюся ложь, Ничтожество в роскошном одеянье, И совершенству ложный приговор, И девственность, поруганную грубо, И неуместной почести позор, И мощь в плену у немощи беззубой, И прямоту, что глупостью слывет, И глупость в маске мудреца, пророка, И вдохновения зажатый рот, И праведность на службе у порока. Все мерзостно, что вижу я вокруг… Но как тебя покинуть, милый друг! Tir’d with all these, for restful death I cry,— As, to behold desert a beggar born, And needy nothing trimm’d in jollity, And purest faith unhappily forsworn, And gilded honour shamefully misplaced, And maiden virtue rudely strumpeted, And right perfection wrongfully disgraced, And strength by limping sway disabled, And art made tongue-tied by authority, And folly (doctor-like) controlling skill, And simple miscali’d simplicity, And captive Good attending Captain Ill: Tir’d with all these, from these would I be gone, Save that, to die, I leave my love alone. Я кличу смерть — дивитися набридло На жебри і приниження чеснот, На безтурботне і вельможне бидло, На правоту, що їй затисли рот, На честь фальшиву, на дівочу вроду Поганьблену, на зраду в пишноті, На правду, що підлоті навдогоду В бруд обертає почуття святі, І на мистецтво під п’ятою влади, І на талант під наглядом шпика, І на порядність, що безбожно краде, І на добро, що в зла за служника! А від всього цього помер би нині, Та як тебе лишити в самотині?!

Які почуття переповняють ліричного героя? Назвіть алегорії, які використовує автор у сонеті. Запишіть ці поняття за колонками зі знаком «+» та «–» ...
Слайд № 8

Які почуття переповняють ліричного героя? Назвіть алегорії, які використовує автор у сонеті. Запишіть ці поняття за колонками зі знаком «+» та «–» Що ж відбувається у реальному світі ліричного героя? Що змушує героя жити? Який із перекладів, на вашу думку, найбільш точно передає зміст оригінала? Який із них вам сподобався більше? Чому? + _

СОНЕТ № 130 Ее глаза на звезды не похожи, Нельзя уста кораллами назвать, Не белоснежна плеч открытых кожа, И черной проволокой вьется прядь. С дама...
Слайд № 9

СОНЕТ № 130 Ее глаза на звезды не похожи, Нельзя уста кораллами назвать, Не белоснежна плеч открытых кожа, И черной проволокой вьется прядь. С дамасской розой, алой или белой, Нельзя сравнить оттенок этих щек. А тело пахнет так, как пахнет тело, Не как фиалки нежный лепесток. Ты не найдешь в ней совершенных линий, Особенного света на челе. Не знаю я, как шествуют богини, Но милая ступает по земле. И все ж она уступит тем едва ли, Кого в сравненьях пышных оболгали. Завдання: визначте тему, ідею та художні засоби, використані в поезії, спробуйте знайти нове у змалюванні героїні сонету, намалювати образи, оспівані в сонеті.

«Мікрофон» Що таке сонет? Скільки сонетів написав Шекспір? На які групи поділяють шекспірівські сонети? Що спільного між світосприйняттям Гамлета т...
Слайд № 10

«Мікрофон» Що таке сонет? Скільки сонетів написав Шекспір? На які групи поділяють шекспірівські сонети? Що спільного між світосприйняттям Гамлета та ліричного героя сонетів Шекспіра? У чому виявляється синтез гуманістичного та трагічного світосприйняття у сонетах Шекспіра?

Домашнє завдання Ст. 186 – 191. Проаналізуйте сонет 116 (на ст. 191). Вивчіть сонет напам’ять (за вибором).
Слайд № 11

Домашнє завдання Ст. 186 – 191. Проаналізуйте сонет 116 (на ст. 191). Вивчіть сонет напам’ять (за вибором).

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.