Зараз в ефірі:
онлайн-конференція:
«
Освіта проти насильства: методи профілактики та алгоритми реагування
»
Взяти участь Всі події

В. Нестайко – визнаний у світі український дитячий письменник. «Тореадори з Васюківки»

Українська література

Для кого: 6 Клас

13.02.2021

304

28

0

Опис документу:
Це урок засвоєння нових знань. На цьому уроці ми познайомимося із творчістю В. Нестайка, дізнаємося чому, будучи дорослим, він мріяв повернутися в дитинство. А ще розпочнемо роботу над неймовірно цікавим, веселим, пригодницьким твором та дізнаємося якою має бути справжня дружба (на прикладі Яви і Павлуші)
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: В. Нестайко – визнаний у світі український дитячий письменник. «Тореадори з Васюківки»

Мета: ознайомити учнів з життєвим та творчим шляхом В. Нестайка; зацікавити повістю «Тореадори з Васюківки»; розвивати навички доводити свою думку, відстоювати власну позицію, робити власні висновки; виховувати повагу до друзів, доброту, милосердя, уміння співпереживати.

Тип уроку: урок сприйняття і засвоєння нових знань.

Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, портрети В. Нестайка різних років життя, чарівна скринька, ноутбук.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

(Учитель має заздалегідь роздрукувати проїзний на метро)

Добрий день! Хто знає, що я тримаю у руках? (відповіді дітей)

Так, це проїзний на метро. Сьогодні ми познайомимося із героями, які будували метро.

  • А ви знаєте як будується метро?

  • А наші герої із твору В. Нестайка знають. А що у них із цього вийшло ми дізнаємося протягом уроку.

ІІ. Актуалізація знань.

«Мікрофон»

  • Що у дитинстві є найпрекраснішим?

  • А яке ваше дитинство?

«Гронування»

  • Ви любите пригоди?

  • А чи можна за вашими пригодами написати оповідання чи роман?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми.

  1. Вступне слово вчителя.

Дитинстово – чудова пора. Всеволод Нестайко у дитинстві мріяв стати дорослим, а коли подорослішав – знову захотів повернутися у дитинство. «Саме тому, що дитинство моє перервала війна і довелося зазнати чимало гірких недитячих переживань, рано подорослішати, мені й захотілося писати для дітей — повернутися у дитинство і догратися, досміятися, пофантазувати разом з юними читачами» - говорив В. Нестайко

  • Розгорніть ваші зошити та запишіть тему нашого уроку: В. Нестайко – визнаний у світі український дитячий письменник. «Тореадори з Васюківки»

ІV. Сприйняття й усвідомлення нового матеріалу

  1. Вступне слово вчителя.

Всеволод Нестайко — беззаперечний класик сучасної української дитячої літератури.

Щоранку на вулиці Шовковичній, у самому центрі Києва, можна було зустріти високого сивого чоловіка з песиком на повідку. Час від часу він жартівливо посварювався на свого Дюка й усміхнено-замріяно крокував далі... На нього не полювала зграя фотографів і телекамер, проте його книжками зачитуються мільйони дітей «від 2 до 102...», і якби зібрати воєдино всю їхню до нього любов — вона осяяла б всю Україну... Мова, звичайно ж, про найславнішого українського казкаря Всеволода Нестайка — автора знаменитих «Тореадорів з Васюківки» — чи не найкращого українського дитячого роману минулого століття.

Який він?Подивіться на виставку портретів на дошці. Що найперше привертає вашу увагу? (Додаток №1)

(Учні висловлюють своє враження)

Дізнатися про цю цікаву людину більше нам допоможуть учні, які підготували про нього розповідь.

  1. Розповідь про письменника учнів.

  2. Слово вчителя.

Книги В. Нестайка перекладено двадцятьма мовами світу, в тому числі англійською, німецькою, французькою, іспанською, російською, арабською, бенгалі, угорською, румунською, болгарською, словацькою та іншими.

  1. Повідомлення учня «Кінематографічна доля творів В. З. Нестайка».

За творами Всеволода Нестайка знімалися фільми, що завоювали міжнародні нагороди. Телефільм «Тореадори з Васюківки» одержав на міжнародному фестивалі в Мюнхені Гран-прі (1968), на Міжнародному фестивалі в Алегзандрії (Австралія) — головну премію (1969). Кінофільм «Одиниця з обманом» премійовано на Всесоюзному кінофестивалі у Києві (1984) та відзначено спеціальним призом на кінофестивалі у Габрово (Болгарія, 1985).

  1. Слово вчителя.

1979 року рішенням Міжнародної ради з дитячої та юнацької літератури трилогія «Тореадори з Васюківки» внесена до Особливого Почесного списку Г. Х. Андесена як один із найвидатніших творів сучасної дитячої літератури.

Сьогодні на уроці ми розпочнемо знайомство із цим твором.

Та спочатку звернемося до словника, з’ясуємо значення нових термінів.

Теорія літератури (запис у зошит)

Повість — епічний прозовий твір (рідше віршований), який характеризується однолінійним сюжетом, а за широтою охоплення життєвих явищ і глибиною їх розкриття посідає проміжне місце між романом та оповіданням (перша українська повість — «Маруся» Г. Квітки-Основ'яненка). Розрізняють повісті історичні, науково-фантастичні, соціально-побутові, пригодницькі, біографічні.

Раніше повістями називали й короткі розповідні твори.

Романтика — незвичайність, казковість чого-небудь, що викликає до себе емоційне, піднесене ставлення з боку людини. Героїка, піднесеність.

Пригодницький твір — це твір, в якому зображені непередбачені, несподівані події, випадки (допомога в скрутну хвилину та ін.), що трапляються з героями під час подорожі, мандрівки і часто пов'язані з ризиком.

  • Назвіть твори пригодницького жанру, які ми вивчали на уроках зарубіжної літератури. ( Ж. Верн «П’ятнадцятирічний капітан”, Д. Дефо «Робінзон Крузо», Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра»)

  • Ви знаєте хто такі тореадори? (додаток №2). Погляньте на дошку.

V. Осмислення і систематизація знань.

1. Коментоване читання І розділу.

Бесіда.

  1. Хто головні герої твору?

  2. Які вони? Давайте їх охарактеризуємо та поглянемо що є спільного, а що відмінного.

«Кола Вена»

Музична фізкультхвилинка «Веселка»

А тепер повернемося до наших проїзних. Чи вдалося хлопцям збудувати метро?

  • А хто став їм на заваді ? Опишіть Манюню.

  • Чому дорослим не сподобалася така ідея?

  • Що на вашу думку є кумедним у цій ситуації?

  • Чому, на вашу думку , розділ повісті починається не зі знайомства з хлопцями, а зі сварки діда?

  • Як на вашу думку може закінчитися цей твір?

А зараз пропоную переглянути уривок із кінофільму «Тореадори із Васківки», який був знятий у 1965 році. Та порівняємо твір із екранізацією.

https://www.youtube.com/watch?v=wLrpBJWJLhI

  • Які ви помітили відмінності між твором та екранізацією?

  • Чи вплинув на вас той факт, що фільм чорно - білий та без сучасної графіки?

Гра «Чарівна скринька»

Діти, у мене тує знаходиться чарівна скринька, у якій поховалися різні предмети. Всі вони належать нашим героям, але вони перемішалися, тому потрібна ваша допомога.

(учні по одному підходять та вибирають один предмет, не дивлячись у скриньку. Потім кажуть кому він належить).

Плямки чорні (льосі), п’ять копійок (проїзд для учительки математики), лопатка (Яві і Павлуші), скрипка (батько Яви), графин з водою (лектору).

V. Підсумок уроку.

Прийом «мікрофон».

  • Що вам найбільше сподобалось на уроці?

  • Як ви оцінюєте поведінку героїв?

VI. Оголошення результатів навчальної діяльності учнів

VIII. Домашнє завдання:

  1. Читати с. 157 – 161.

  2. Підготувати ілюстрації до твору

  3. Високий рівень. Підготувати кросворд.

Додаток1.

Додаток2.

ТОРЕАДОР

головний учасник бою биків в Іспанії та в країнах Латинської Америки, який шпагою завдає бикові останнього, смертельного удару.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.