і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Використання опорних та інтерактивних схем для формування навичок мислення високого рівня
До початку вебінару залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

В. Нестайко «Тореадори з Васюківки». Смішне, комічне, романтичне у творі.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. В. Нестайко «Тореадори з Васюківки». Смішне, комічне, романтичне у творі.

Мета: виявити особливості смішного, комічного, романтичного в пригодницькому творі, характеризувати вчинки героїв; розвивати вміння виразно читати, грамотно висловлювати свої думки, виділяти з інформації головне; виховувати активну життєву позицію, позитивні риси характеру.

Тип уроку: урок – дослідження.

Коли людина сміється, вона зла не робить.

К. Паустовський

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Тести

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація.

Робота з епіграфом.

1. Вчитель. Читаючи повість Всеволода Нестайка «Тореадори з Васюківки», важко стримувати усмішку. Ява і Павлуша – ваші однолітки. Вони здатні на вигадку, бешкетують, завдають клопотів оточуючим. Але ми розуміємо, що все це вони роблять не зі зла, це – так би мовити, плоди їхньої бурхливої фантазії. Вони мріють, пізнають життя, і ми, читаючи твір, не засуджуємо їх, а сміємося і захоплюємося їхніми пригодами. Та й як не сміятися, адже Всеволод Нестайко – майстер гумористичної прози.

2. Теорія літератури.

Явища та образи в художній літературі, що викликають сміх через невідповідність між дією й наслідками, між метою й засобами досягнення її, називають комічним.

3. Проблемне питання: з якою метою В. Нестайко у своєму творі використовує комічні ситуації?

4. Рольова гра.

Учні переказують комічні епізоди від імені дійових осіб: Яви, Павлуші, міліціонера та інших.

5. Робота з текстом.

  • Подумайте, будь ласка, і скажіть, за допомогою яких засобів творення комічного автор досягає того, що читаючи повість «Тореадори з Васюківки», ми не можемо стримати сміх?

(Діти визначають і називають засоби творення комічного у повісті, результати дослідження записують в табличку)

Засоби творення комічного

1

Надання предмету зображення невластивих йому рис

«Таке катання було, на мою думку, образою для велосипеда»

2

Неграмотна дитяча мова

Ярищині «загаза чортова», «так тобі й тгеба », «щоб ти гозбив свою погану могду»

3

Уживання приказок, прислів’їв, фразеологізмів

«Причепився, як реп’ях до собаки», «шукай вітра в полі»

4

Несподівані порівняння

«Очі – наче тракторні фари», «землю гребе ногами, як екскаватор»

5

Надання незвичних для тварин кличок

Корова Контрибуція. Бугай Петька, цап Жора

6

Використання зниженої лексики

«Вуха пообриваю, анциболотники, авантюрист шмаркатий»

7

Перебільшення

«Трирічне дівча могло зараз нас брать за п’яти, кидать у торбу й нести на базар»

8

Використання наукової і професійної лексики в буденній ситуації

«Політ пройшов нормально»

6. Вибірковий диктант.

  • Крім названих вами засобів комічного автор, щоб зробити розповідь яскравішою, образнішою, використовує різні художні засоби.

  • Які ж саме? (Діти називають художні засоби)

  • Ви вже знаходили їх у тексті, тому зараз я пропоную, об’єднавшись у три групи, виокремити з поданих художніх засобів епітети, порівняння, метафори.

(1 група – епітети, 2 група – метафори, 3 група – порівняння.)

Художні засоби

Нам’яти вуха; сталь, а не характер; прекрасна, благородна ідея; причепилося те ім’я до нього, як реп’ях до собачого хвоста; найкращий друзяка; мисливець завзятий; розлючений бик; червоний, мов рак; півдня загоряв на ізоляторах (на стовпі); все, що було поганого на дорозі, ми підібрали на свої штани і сорочки; очі, наче тракторні фари; славний, знаменитий, могутній єгипетський фараон; землю гребе, як екскаватор; схожий, як свиня на коня; червоно-біло-зелена каша; репаються смугасті бомби; страшнюче мурмило; ллється червона кавуняча кров; вітер гуляє по сцені; ми жували слова.

ІV. Підсумки уроку.

Висновок: комічне у художньому творі поглиблює наші знання про світ, допомагає боротися з недоліками в характері окремих людей і в суспільстві.

V. Підсумок уроку

  • Про що ви дізналися на уроці?

  • Що на уроці було цікавим?

  • Чого навчилися?

  • Чи задоволені ви власною діяльністю на уроці?

VI. Домашнє завдання: читати, переказувати, запитання та завдання підручника

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

  • Додано
    14.08.2018
  • Розділ
    Українська література
  • Клас
    6 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    633
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    6
  • Номер матеріала
    AJ283036
  • Вподобань
    0
Курс:«Методична діяльність в умовах децентралізації освіти в Україні»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 години
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь