і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Предмети »

В. Нестайко «Тореадори з Васюківки». Поведінка героїв твору, їх вчинки.

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

6 клас література

Тема. В. Нестайко «Тореадори з Васюківки». Поведінка героїв твору, їх вчинки.

Мета: аналізуючи пригодницький твір В. Нестайка «Тореадори з Васюківки», вдосконалювати вміння учнів характеризувати героїв, розкривати риси їх вдачі, особливості поведінки; розвивати вміння грамотно висловлювати свої думки, виділяти з інформації головне; виховувати активну життєву позицію, позитивні риси характеру.

Тип уроку: узагальнюючий.

Яку дружбу заведеш, таке й життя проведеш

Народне прислів’я

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Бесіда:

  • Що необхідно знати, вміти для того, щоб стати справжнім цікавим письменником?

  • З якою метою В. Нестайко у своєму творі використовує комічні ситуації?

  • Які риси характеру ви цінуєте в друзях? Чому?

2. Робота з епіграфом.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація.

1.Робота в парах.

Вчитель.

  • Ми знаємо, що всі персонажі художнього твору поділяються на головних і другорядних. Пригадаймо, хто ж головні герої повісті?

  • А які вони?

  • Запишімо те хороше, що притаманне хлопчикам, і те, що, на вашу думку, не красить підлітка.

+ ПАВЛУСЬ ―

ЯВА

2. «Хвилинка мудрості»

- Поясніть, будь ласка, народне прислів’я: «Кожна пригода – до мужності дорога».

(Учні пояснюють прислів’я)

  • Так, у пригодах, у різноманітних приємних і неприємних ситуаціях гартується воля, характер людини і справжня дружба.

  • А чи хотіли б ви мати таких друзів, як Павлусь і Ява? Чому?

  • Вони були гарними друзями?

  • Згадаймо історію з виставою, як ви думаєте, якби хлопцям дали не однакові, не рівноцінні ролі, вони б посварилися?

  1. Проблемне питання.

- Уявіть, що ми з вами вирішили поставити виставу і під час розподілу ролей вам випала найгірша. Як би ви вчинили? Чому?

  • Дякую за відповіді. Пам’ятайте, що у деяких ситуаціях треба вміти відстояти власну думку, але також треба вміти знаходити компромісні рішення. Можливо, керуючись здоровим глуздом, навіть піти на поступки. А ще завжди залишатися оптимістом, у всьому знаходити позитив.

  • До речі, які слова асоціюються у вас зі словами «пригоди», «оптимізм», «романтика»?

  1. Складання плану характеристики образів Яви та Павла

План

        1. Іван Рева та Павло Завгородній – друзі-п’ятикласники.

        2. Пригода – невід’ємна частина життя хлопців.

        3. Риси характеру:

а) доброта і чуйність;

б) справедливість;

в) винахідливість;

г) гумористи, бешкетники, здатні на вигадку.

4. Розкриття закономірностей поведінки героїв через їх вчинки та стосунки з оточуючими.

5. Учні розповідають про героїв твору за поданим планом.

6. Складання сенкану.

Ява, Павлик.

Розумні, кмітливі.

Бешкетують, будують, здобувають.

Ява та Павлик – справжні друзі.

Романтики.

7. Вікторина «Так чи ні»

(Учні ставлять + або – на позначення правильного та хибного твердження, потім виконують взаємоперевірку за поданим ключем).

1. Хлопці хотіли прорити метро під клунею. (Ні, під свинарником)

  1. За проїзд у метро хлопці збиралися брати п’ять копійок з учительки української мови. (Ні, математики)

  2. Дідусь у покарання примусив хлопців закопувати метро назад. (Так)

  3. Зробити підводний човен хлопці вирішили з плоскодонки. (Так)

  4. Щоб витягти цуценя з криниці, хлопці принесли мотузку з дому. (Ні, відв’язали козу)

  5. Кандидатура цапа Жори не підійшла на тореадорський бій, бо він був з одним рогом. (Ні, бо був «дуже балакучий»)

  6. Хлопці шукали порятунку від Контрибуції в калабані. (Так)

  7. Павлусь дружив з Явою ще з першого класу. (Ні, з 4)

  8. Сестра Яви не вимовляла літеру «Л». (Ні, «Р»)

  9. Театр хлопці організували разом з учителькою Галиною Сидорівною. (Так)

  10. Ява з Яришкою найчастіше сварилися через велосипед. (Так)

  11. Думаючи, що вмирає, Ява подарував Яришці свій магнітофон. (Ні)

ІV. Підсумки уроку. Рефлексія.

Дякую всім за роботу і пропоную закінчити речення:

  • «Сьогодні на уроці я зрозумів…»

  • «Після вивчення повісті «Тореадори з Васюківки» я зробив такі висновки…»

  • «Сьогодні на уроці я навчився...»

- Дякую, сподіваюся, всі ви отримали задоволення від уроку. Бажаю, щоб ваше дитинство було таким же яскравим і різноманітним, як у Павлуся з Явою, щоб кожен з вас був непересічною особистістю, яка не забуває про закони моралі та етики.

V. Оцінювання учнів.

VI. Домашнє завдання:

  • Скласти усний роздум на тему: «Як зробити своє життя цікавішим».

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн
395 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти