і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • "В гостях у казки". Розвязування задач і вправ на всі дії з натуральними числами.

"В гостях у казки". Розвязування задач і вправ на всі дії з натуральними числами.

Передплата на журнал
Бібліотека
матеріалів

Розв’язування задач і вправ на всі дії з натуральними числами. «В гостях у казки» .

5 клас . Математика

Мета: узагальнити і систематизувати знання, уміння учнів з теми: “Натуральні числа і дії над ними”, закріпити навички з розв’язування рівнянь і текстових задач; розвивати пам’ять кмітливість; вміння аналізувати і робити висновки; виховати увагу і інтересу до уроку, бажання працювати в комакнді.

Обладнання: картки із завданнями до кожного туру, мультимедійна презентація.

Тип уроку: гра-казка

Учні повинні знати: - правила додавання і віднімання натуральних чисел;

-правила множення і ділення натуральних чисел;

- застосування всіх дій до розв’язування задач;

-округлення натуральних чисел.

Учні повинні вміти: - застосовувати правила виконання всіх математичних дій з натуральними числами у стандартних і у нестандартних завданнях;

  • округлювати натуральні числа до вказаного розряду.

Хід уроку

І.Перевірка виконання учнями домашнього завдання.

  1. З’ясувати, що дітям було незрозуміло.

  2. Зібрати зошити для перевірки.

ІІ.Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

ІІІ. Узагальнення фактів, подій, явищ.

Клас ділиться на три команди. Вчитель розпочинає:

1) “У деякому царстві, у деякому государстві, жив був Іван-царевич. І було в нього три сестри: Марія, Ольга і Ганна. Батько і мати в них померли. Віддав Іван-царевич сестер своїх заміж за царів мідного, срібного і золотого царств. Цілий рік жив Іван без сестер і стало йому сумно. Вирішив він провідати сестер і відправився у дорогу. Дорогою він зустрів Олену прекрасну. Вони покохали одне одного.Але злий Чахлик-Невмирущий вкрав Олену.

Іван-царевич взяв вірних воїнів і вирушив виручати свою кохану. Вийшли вони до ріки, а там - величезний камінь закрив дорогу на міст. На камені записані три завдання, якщо їх правильно розв’язати, то камінь звільнить дорогу.”

До дошки йдуть по одному учню з кожної команди і виконують завдання.

Записати цифрами число.

І команда:

Шістдесят три мільярди триста сімдесят вісім мільйонів чотириста шістдесят п’ять тисяч дев’ятсот двадцять.

(63 378 465 920)

П’ять мільйонів дев’ятсот сорок тисяч триста сімдесят.

(5 940 370)

ІІ команда:

1. П’ятдесят вісім мільярдів двісті сорок шість мільйонів п’ятсот чотири тисячі триста сорок.

(58 246 504 340)

2. Сім мільйонів двісті двадцять три тисячі вісімсот два.

(7 223 802)

ІІІ команда:

1. Сімдесят один мільярд чотириста сімдесят два мільйони триста сорок шість тисяч триста вісімдесят.

(71 472 346 380)

2. Шість мільйонів десять тисяч двісті один.

(6 010 201)

Подолання першої перешкоди приносить командам очки: І місце - 3б, ІІ місце - 2б,ІІІ місце - 1б. Враховується швидкість і правильність розв’язання. Таке ж саме оцінювання і в інших турах.

2)Вчитель продовжує далі: “Довго їхали вони лісом, поки не доїхали до глибокого рову, дорогу через який закрив злий ведмідь. Щоб прогнати ведмедя, потрібно виконати завдання.”

Знайти значення виразу і округлити до….

І команда.

1. 429 + 237 - 229 (десятків). (437; 440)

2. 652 + 732 - 352 (десятків). (1032; 1030)

ІІ команда.

1. 914 - 417 + 314 (сотень) .(811; 800)

2. 538 + 291 - 238 (десятків). (591; 590)

ІІІ команда.

1. 872 + 691 - 672 (сотень). (891; 900)

2. 675 - 119 - 275 (десятків).(281; 280)

До дошки йдуть по два учні з кожної команди (один учень розв’язує, інший – округлює).

3) Перейшовши через рів, вони прийшли до хатинки Баби Яги. Вона довго ворогувала з Чахликом і погодилась допомогти Царевичу, але при умові, що вони виконають завдання”.

Порівняйте вирази.

І команда.

28 368 + 14 281 - 21 632 і 39 478 - 22 861 - 13 256.

(21 017 > 3 361)

ІІ команда.

31 689 - 24560 + 14311 і 35 001 - 34 884 + 16907.

(21 440 > 17024)

ІІІ команда.

64 362 + 15 819 - 60 237 і 67 321 - 11 564 - 29 175.

(19 944 < 26 582)

До дошки йдуть по одному учню з команд.

4) “Прощаючись з Іваном-царевичем, Баба–Яга розповіла йому про високе дерево посеред лісу, на якому знаходиться скринька з життям Чахлика. Якщо скриньку відкрити, то Чахлик загине. Іван–царевич подякував Язі і пішов далі. Незабаром воїнам перетнула дорогу кипляча ріка, яку можна перетнути виконавши її умови.”

Обчисліть найзручнішим способом.

І команда.

243·213 - 243·136. (18 711)

ІІ команда.

352·56 - 352·22. (11 968)

ІІІ команда.

524·62 - 286·62. (14 756)

До дошки знову йдуть учні, по одному з кожної команди.

5) “Іван-Царевич з воїнами нарешті дійшли до завітного дерева, але щоб дістати скриньку, потрібно звалити стіну, яка закриває дерево від сонця. Щоб звалити стіну, воїнам потрібно розв’язати рівняння, які є на стіні.”

І команда.

11х + 8х = 456; 14хх – 28 = 167.

х = 24 х =15

ІІ команда.

19х - 4х = 540; 8а + 7а + 15= 420.

х = 36 а = 27

ІІІ команда.

у + 17у = 522; 4у + 7у + 26 = 400

у = 29 у = 34

Учні йдуть до дошки і розв’язують рівняння.

6) “Коли стіна впала, дерево віддало Царевичу скриньку з життям Чахлика. Але щоб відкрити скриньку, потрібно розв’язати три задачі. Царевич покликав на допомогу воїнів.”

Кожна команда отримує по задачі, яку розв’язують разом, результат оголошують командири команд.

І команда.

На ділянці росло 78 кущів смородини. Потім a кущів пересадили на іншу ділянку, а на цю посадили b нових кущів. Скільки кущів стало на ділянці? Обчислити значення одержаного виразу, якщо а = 23, b = 36. (91)

ІІ команда.

Оксана поставила на полицю з 36 книгами ще х книг. Потім зайшов її братик Мишко і забрав з полиці у книжок .Скільки книжок залишилось на полиці? Обчислити значення виразу, якщо х = 23, у = 34. (25)

ІІІ команда.

За першу половину дня магазин продав с м тканини, а за другу половину дня –d м тканини. Скільки метрів тканини продав магазин за весь день? Знайти значення одержаного виразу, якщо с = 36, d = 78. (114)

7) “Відкривши скриньку Іван–Царевич вбив Чахлика, але дізнався, що Олена закрита в замку. Щоб відкрити замок, потрібне “Чарівне слово”.

Це слово є розв’язок наступної задачі, яку всі учні розв’язують колективно в командах.

З одного села в одному напрямку вирушили одночасно два велосипедисти. Один їхав зі швидкістю 14 км/год, а другий – 11 км/год. Яка відстань була між ними через 5 годин? (15 км)

Учні знову розв’язують задачу і отримують розв’язок. Хто перший розв’язав—тому 5 балів, іншим командам по 3 бали.

8) “Іван–Царевич промовив “Чарівне слово”-15, відкрив замок і визволив Олену. В той же день відбулося весілля. Жили вони поживали і горя не знали”.

Підводяться підсумки гри. Встановлюється команда-переможець. Учні одержують оцінки.

ІV. Повідомлення домашнього завдання.

2.Розв’язати рівняння:

(143 + х) – 358 = 419 ; (х - 483) + 164 = 501.

3. Розв’язати задачу:

Два поїзди пройшли 816 км за 8 год. Швидкість першого поїзда на 6 км/год менша від швидкості другого. Яка швидкість кожного поїзда? (54 км/год,48 км/год).

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Учні із задоволенням розв'язують математичні завдання, коли вони поміщені у нестандартні казкові умови. це викликає більший інтерес учнів до розвязування задач.
  • Додано
    23.02.2018
  • Розділ
    Математика
  • Клас
    5 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    7211
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер материала
    MK047347
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти