В ГОСТЯХ У ІМЕНИННИКА

Опис документу:
Виховний захід стосовно правил етикету при підготовці та під час іменин. Прості правила поведінки допоможуть школярам уникнути розповсюджених помилок та дозволять дітям впевнено почувати себе серед гостей.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

В ГОСТЯХ У ІМЕНИННИКА

ситуаційно-рольова подорож у країну етикету

(виховна година для учнів 4-го класу)

Мета виховної години: ознайомити учнів з правилами етикету, моральними цінностями та нормами поведінки, правилами гарного тону; розвивати моральну, етичну культуру, прагнення до вдосконалення; виховувати дружелюбність, ввічливість, повагу і чуйність по відношенню один до одного та до інших людей.

Завдання: згадати з школярами правила етикету, правила поведінки в гостях, з ровесниками та зі старшими; за допомогою питань і прикладів доказати необхідність вихованості і правил гарного тону; показати прояв вихованості не лише в знаннях, а і в умінні вести бесіду, поводити себе скромно, вміти надати допомогу.

Попередня підготовка: знайомство учнів з правилами етикету в громадських місцях, в бесіді, у розмовах по телефону, правилами танцювального етикету; підготовка учнями хореографічного номеру; виготовлення учнями декорацій та наочності, підготовка класної кімнати до заходу.

Форми роботи: бесіди, вправи, завдання.

Обладнення: коробки у формі подарунків, мантії та шапочки з кісточками (4 комплекта), шапочки для іменинника та гостей, скатертина, серветки, іменинний пиріг.

Оформлення класу: клас оформлений повітряними кульками, стіл накритий святковою скатертиною, на ньому стоїть іменинний пиріг зі свічками.

Запрошені: батьки, заступник з навчально-виховної роботи.

Перебіг виховної години

Організаційний момент

Вступне слово класного керівника: Доброго дня шановні гості! Я і мої вихованці раді вітати вас у стінах нашого класу. Сьогодні ми не лише поговоримо про етикет, а й за допомогою рольової гри наочно зобразимо ситуації, в яких визначимо помилки в поведінці та правильність поводження.

Починаючи з самого раннього віку ми занурюємось в певну культуру поведінки. Наші вчинки можуть бути красивими чи некрасивими. Ми можемо говорити грубо або чемно, наші рухи можуть бути витонченими чи незграбними, манери – вишуканими або вульгарними, відношення до інших – достойним або неввічливими. Жодна епоха не обходилася без правил і норм людської поведінки і спілкування. Все це – етикет. А звідки пішло це слово?

Учень 1 : У 17 столітті на одному з пишних прийомів французького короля Людовіка 14 гостям вручили карточки з переліком правил поведінки, що від них вимагали. Від французької назви карточок – «етикеток» - і пішло слово «етикет».

Учень 2: Етикет – це звід правил поведінки в суспільстві.

Учень 3: Сьогодні етикет далекий від того, який існував при Людовікові 14 та Петрові 1. Але частина правил прийшла до нас з історії. Століття стали своєрідним фільтром, який знищив безкорисні правила і залишив нам лише раціональні.

Учень 4: Етикет – не етикетка,

Це не твій костюм новий,

Учень 5: Це не стіл в нових серветках,

Не сучасний модний стиль.

Учень 6: На подвір’ї, чи у класі,

У гостях чи навіть вдома

Учень 2: Ввічливим ти зоставайся.

Ці знання для всіх вагомі.

Учень 7: І сьогодні в нашім класі

Раді кожного вітати,

Знання свої в етикеті

Будемо демонструвати.

Вчитель: Дякую. Тепер ми знаємо історію походження етикету. Скажіть, яке свято ви часто зустрічаєте у колі своїх друзів.

Діти: День народження.

Вчитель: Правильно. При підготовці до заходу ми розглянули багато матеріалу стосовно етикету. І зараз прийшов час зіграти кожному свою роль. Зовсім скоро День народження Сілаєва Данила. І сьогодні ми проведемо так звану генеральну репетицію цього свята. Поводьте себе відповідно до правил етикету. У нас є учні, завдання яких у діях інших помічати невідповідність правилам. Тоді вони показують червону долоньку і кажуть своє зауваження. Отже, з чого ж почнемо підготовку до свята?

Учень 1: З запрошення.

«ЗАПРОШЕННЯ»

(Учень 1 читає запрошення, роблячи помилки. Кожну помилку одразу редагують інші учні).

Іменинник: Наталю! Запрошую тебе на своє День народження.

Професор 4: А як же без привітання?

Іменинник: Доброго дня Наталю! Запрошую тебе на своє День народження, яке відбудеться в суботу.

Професор 3: Варто уточнити дату, оскільки субот у році аж 52.

Іменинник: Доброго дня Наталю! Запрошую тебе на своє День народження, яке відбудеться 4 лютого в суботу. Початок о 12 годині дня. З повагою…

Професор 2: І знову помилка. Звідки Наталії знати в якому місці відбудеться святкування Дня народження.

Іменинник: Доброго дня Наталю! Запрошую тебе на своє День народження, яке відбудеться 4 лютого в суботу. Початок о 12 годині дня. Адреса: с.Ставрово, вул.. Воровського, буд.4. Сілаєв Богдан.

Ведуча: Тепер ви знаєте, як запросити гостей. У запрошенні маєте привітатися, повідомити про захід, на який запрошуєте, дату і день, коли він відбудеться, коли початок і якщо є можливість – повідомити про час закінчення заходу, потім вказати адресу і прізвище та ім’я того, хто запрошує. Запрошувати гостей слід за кілька днів. А що слід зробити, коли вас запросили в гості?

Діти: Запитати дозволу у батьків.

Ведуча: Отож, гості запрошені, настав час для улюбленої справи дівчаток.

Діти: Одягнутися до заходу.

«ЗОВНІШНІЙ ВИГЛЯД»

Ведуча: Всі знають відоме прислів'я: "Зустрічають по одягу, а проводжають по розуму". Хоча при цьому набагато важливішим вважається розум, але все ж одяг визначає те, яке враження ви справите на іншу людину. Зовнішній вигляд відображає особистість, відображає сутність та внутрішній світ людини, з усіма його звичками й нахилами. Культура одягу має не менше значення, ніж культура поведінки. В одязі потрібно враховувати колір, лінію, фактуру і стиль.

(Дефіле. Учні 1 і 2 – не більше трьох кольорів. Учні 3 і 4 – вихід з аксесуарами. Учень 4 – демонстрація макіяжу. Учні 5 і 6 – тримаючь руки у кишенях. Учень 7 – вихід розмахаючи руками.)

Професор 1: Що б ви не одягнули – пам’ятайте, в одязі немає бути більше ніж три кольори.

Професор 2: Прикраси мають виглядати гармонійно разом з костюмом. Не можна одягати більше однієї каблучки на одну руку. Не слід носити одночасно вироби і з золота і з срібла.

Професор 3: Пам’ятайте, що краща косметика та, яка не кидається в очі, тобто якого не видно.

Професор 4: Хода, так само може багато розказати про людину. Не розмахуйте руками, не тримайте руки в кишенях.

Професор 2: Тримайте голову піднятою, а спину рівною.

Професор 1: Прекрасною перевіркою осанки є хода з книгою на голові.

(Дефіле з книгами на голові.)

Ведуча: Отож, одяг підібрано, ходимо майже ідеально. Прийшов час нашим господиням приступити до сервірування столу.

«СЕРВІРУВАННЯ СТОЛУ»

Професор 1: Скатертини повинні бути чистими, випрасованими, акуратно постелені.

Професор 2: Серветки розділяють на столові (великі) і чайні (маленькі). Перші подають до сніданку, обіду і вечері; другі – для маленьких столиків на прийомах “чай”, “кава”.

Професор 3: Серветки повинні гармонувати за кольором зі скатертиною. Серветки в складеному вигляді знаходяться на закусочних тарілках чи ліворуч від них.

Професор 4: Зліва від тарілки слід ставити виделку, справа – ніж або ложку. Причому виделка та ложка мають стояти увігнутою стороною до низу.

Ведуча: Стіл за сервіровано, а гості вже на порозі. Прийшов час їх зустрічати.

«ЗУСТРІЧ ГОСТЕЙ»

Професор 1: Вихована людина ніколи не запізнюється.

Іменинник: Якщо б День народження було у моїх батьків. То першого гостя вони б зустріли разом, а далі гостей зустрічав лише тато. А мама розважає тих, хто вже завітав. Але оскільки день народження у мене то я й буду усіх зустрічати.

(Заходять гості. ТАНЕЦЬ З ПОДАРУНКАМИ. Іменинник приймає вітання.)

Професор 4: Ціна подарунку залежить від від почуття, з яким його дарують; від того, на скільки від підходить до свята і особі. Подарунок не можна дарувати в прихожій.

Професор 3: Гроші дарують лише на весілля або дуже близьким людям.

Професор 1: Книгу підписувати варто лише якщо ви автор.

Професор 3: Дарувати одну квітку звісно можна! Бо вона краще, ніж сто, передають велич квітки.

Професор 2: А чи знаєте ви про правила етикету за столом?

Діти: Знаємо. І вас познайомимо.

ПІСНЯ («Раз ладошка, два ладошка»)

Ти гостей за стіл сади

Хлопчик – дівчинка завжди,

Спину прямо ти держи

І на стулі не лежи.

Слід усім запам’ятати:

Хліб виделкою не брати,

В лівій руці вилку тримай,

За столом не розмовляй.

Приспів (двічі):

Стільки правил, не злічити.

Так кажи, так не роби.

Та усіх їх треба вчити!

Будеш вихованим ти.

«ТАНЦЮВАЛЬНИЙ ЕТИКЕТ»

Ведуча: Тепер кожен з вас запам’ятав як треба поводитись за столом. Та ми ще забули про танцювальний етикет.

Іменинник: (Запрошує на танець дівчину) Якщо ви не проти.

(Хлопці на танець запрошують й інших дівчат).

Пара 1: Якщо партнер погано танцює, або взагалі не вміє танцювати – ні в якому разі не слід говорити йому про це. Якщо дівчина знає танець краще не слід брати ініціативу на себе.

Пара 2: Якщо ви відмовили тому, хто запросив вас на танець варто пояснити свою відмову. Після такої відмови не варто танцювати цей танець з іншою людиною.

Пара 3: Дівчатам можна запрошувати хлопців лише у випадку, коли об’явили «Білий танець».

Пара 4: Під час танцю варто дивитися один на одного, посміхатися, ні в якому разі на інших пар. Якщо випадково зіштовхнулися дві пари хлопець має першим вибачитися перед іншою парою і перед своєю партнершею.

Пара 5: Коли закінчується танець хлопець обов’язково проводжає свою даму на місце і дякує.

(Діти танцюють виконуючи всі правила етикету, проводжають дівчат до місця).

«ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ»

Вчитель: Дуже добре! Тепер ви повторили всі правила етикету, які слід дотримуватися в гостях. А зараз настав час їх закріпити. На столі ви бачите квіти. Ваше завдання – скласти якомога яскравішу квіткову поляну. Квіточку можна перенести на дошку лише у випадку, якщо ви дасте правильну відповідь на поставлені мною запитання.

1.Чи може в одязі бути більше ніж три кольори? (Ні)

2.Чи слід запрошувати гостей за кілька днів до свята? (Так)

3.Чи правильно ходити тримаючи руки в кишенях? (Ні)

4.Зліва від тарілки слід ставити ложку? (Ні, виделку)

5.Гостей варто садити за столом в довільному порядку? (Ні, хлопчик-дівчинка)

6.Чи можна брати хліб виделкою? (Ні)

7.Чи можна вживати слова-паразити? (Не можна)

8.Якщо під час танцю зіштовхнулися дві пари, хто має вибачитися перед іншою парою та партнершею? (Партнер, хлопець)

9.Чи має дівчина пояснювати свою відмову потанцювати? (Так)

10.Чи можна відкидати стілець, встаючи з нього? (Ні)

11.Чи можна одночасно носити прикраси з різного металу? (Ні)

12.Чи мають серветки гармоніювати за кольором зі скатертиною? (Так)

13.Чи варто дарувати подарунки у прихожій? (Ні)

14.Чи мають хлопці допомагати дівчатам зняти верхній одяг? (Так)

15.Кого першим треба пропускати в двері, хлопця чи дівчину? (Дівчину)

Вчитель: Молодці. Погляньте, яка гарна поляна у нас вийшла. Це означає, що ви гарно засвоїли правила поведінки.

Учень 4: Етикет – не етикетка,

Це не твій костюм новий,

Учень 5: Це не стіл в нових серветках,

Не сучасний модний стиль.

Учень 6: На подвір’ї, чи у класі,

У гостях чи навіть вдома

Учень 2: Ввічливим ти зоставайся.

Діти: Ці знання для всіх вагомі.

Підсумки заходу

Вчитель: Отже діти, ви бачите, що знання етикетних норм є необхідним для кожного з нас. Сьогодні ви закріпили знання про танцювальний етикет, про те як правильно дарувати подарунки, як сервірувати стіл, як правильно одягатися і навіть як рухатись.

А наша подорож у країну Етикету підійшла до завершення. Сподіваюсь ви запам’ятали основні норми поведінки і будете їх дотримуватися. Пам’ятайте, що дивлячись на вас оточуючі роблять висновки не лише про ваше виховання а й про тих, хто вас виховує.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСПАНСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
3
міс.
1
4
дн.
1
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!