В. Близнець. «Звук павутинки». Дивовижність і краса світу, уміння відкрити його для себе (образ звуку павутинки).

Опис документу:
Ознайомити учнів із новими розділами твору

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: В. Близнець. «Звук павутинки». Дивовижність і краса світу, уміння відкрити його для себе (образ звуку павутинки).

Мета: ознайомити учнів із новими розділами твору, допомогти усвідомити підтекст, ідейно-художнє значення цих розділів; розвивати навички виразного читання, переказу, коментування зображеного із висловленням свого ставлення до нього, уміння визначати головну думку; виховувати оптимізм, силу волі, прагнення до пізнання світу та свого призначення в ньому.

Обладнання: портрет художника, ілюстрації учнів.

Хід уроку

І. Поетична хвилинка.

Я мрію

В барвистому світі закоханих снів
Живу і життю я радію.
Вже кілька веселих, неприборканих днів
Про сни кольорові я мрію...

Я мрію про дружбу, життя, про любов,
Живу, як усі. Й не сумую.
Троянди біленькі й червоні, мов кров,
В уяві самотній малюю.

Я мрію про день і про ніч, про весну,
Про теплі й щасливі літа.
Я мрію про мир, про святу дивину,
Хай осінь прийде золота.

Хай засвітить вогонь полум"яних свічей,
Про який я повік не забуду.
Хай лунають пісні серед тихих ночей,
Я мрію! І мріюти буду!

Надія Красоткіна

  1. Аналіз вірша.

  • Про що вірш Надії Красоткіної?

  • Як треба ставитись до життя?

  • Для чого мрія людині?

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Перевірка домашнього завдання.

    1. Виразне читання, переказування.

Учні зачитують, переказують епізоди повісті, які їм запам’яталися, найбільше вразили.

    1. Робота з текстом.

Завдання: знайти й зачитати рядки в повісті, які містять підтекст, пояснити його.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Виразне читання.

Учитель і учні виразно читають розділи повісті «За павутинкою», «Все відпливає».

  1. Обмін враженнями від прочитаного.

  2. Словникова робота.

  3. Евристична бесіда.

    1. Як ви думаєте, Ніна – реальна подруга Льоньки чи уявна? Поясніть свої міркування.

Висновок учителя після відповідей учнів. Ось як про неї говорять літературознавці й сам автор: «Щоправда, сама Ніна – то вже якоюсь мірою теж плід фантазії Льоні (автора), а може, і не фантазії, може, то несподіваний синтез багатьох побачених у житті людей… «І досі не знаю, чи була вона, така дівчина, чи я її просто вигадав». Може, була, а може, і вигадав».)

    1. Поясніть, яке приховане або навіть символічне значення має ліхтарик, що його подарувала Льоньці Ніна.

Висновок учителя після відповідей учнів. Послухаємо думку літературознавців: «Співчутливому, доброму Льоні Ніна дарує ліхтарик. Цей ліхтарик теж особливий. Мабуть, подібний ліхтарик повинна мати кожна людина, - ліхтарик фантазії, бо без нього людське життя пісне. Цей ліхтарик не перефарбовує життя, не прикрашає його… Це – мрійний ліхтарик. Юність – пора мрій, туго напнутих вітрил, і Віктор Близнець кермує в цьому морі свої кораблі вільно й вправно. Романтика - вона скрізь, навіть у буденному житті, її треба тільки знайти. Проте в жодному разі не відгородитися романтичними фіранками від правди життя».

    1. Знайдіть і зачитайте опис павутинки та те, як діти побігли за нею. Як ці описи

характеризують Ніну і Льоньку, самого автора?

V. Закріплення знань, умінь і навичок.

1. Гра «Розшифруй слово».

Марійка Допитлива зашифрувала кілька слів, які їй здаються найголовнішими в повісті «Звук павутинки», хоч про них і не говориться прямо. Які це слова?

Розмістіть фігури так, щоб кожне наступне число було більше на 3 від попереднього, і запишіть відгадки:

Відповіді: мрія, добро, фантазія.

VІ. Домашнє завдання.

Навчитися виразно читати , переказувати розділи повісті, зробити ілюстрації; зробити повідомлення про Чорнобильську аварію.*

VІІ. Підсумок.

  • Чи сподобалося вам на уроці?

  • Чи щось нове дізналися?

  • Повернімося до вірша Н. Красоткіної. Як треба жити на цьому світі?

  • Намалюйте смайлика.

VІІІ. Оцінювання.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
8
дн.
0
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!