Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Арттерапія для внутрішньо переміщених дітей за методикою «Моя тварина-захисник»
»
Взяти участь Всі події

Узагальнюючий урок в 7 класі "Вступ. Фізика як природнича наука. Пізнання природи."

Фізика

Для кого: 7 Клас

26.01.2022

72

1

0

Опис документу:

Узагальнюючий урок в 7 класі "Вступ. Фізика як природнича наука. Пізнання природи." Урок дозволяє узагальнити і систематизувати знання учнів по темі; поглибити знання про фізичні тіла, явища природи, будову та властивості речовини в різних агрегатних станах; побачити практичне застосування і значення знань по даній темі в житті людини; розвити інтерес до фізики.

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Автомобільна гонка-марафон.


Клас: 7

Дата:

Тема: Вступ. Фізика як природнича наука. Пізнання природи.

Мета: Узагальнити і систематизувати знання учнів по темі; поглибити знання про фізичні тіла, явища природи, будову та властивості речовини в різних агрегатних станах; побачити практичне застосування і значення знань по даній темі в житті людини; розвити інтерес до фізики.

Тип уроку: повторювально-узагальнюючий.

I. Організаційна частина.

На попередніх уроках ви ознайомились з поняттями, які є фундаментом вивчення фізики, розглянули будову речовини та її властивості в різних агрегатних станах, процеси переходу речовини з одного стану в інший. Сьогодні нам потрібно перевірити чи міцний ми заклали фундамент для подальшого вивчення фізики. Урок проведемо у незвичній формі. Ви любите дивитися автомобільні гонки? А чи хотіли б самі брати в них участь? Сьогодні наш урок пройде у формі автомобільної гонки-марафону. У цій гонці братимуть участь 2 екіпажі. Оскільки дистанція довга, в ній буде багато зупинок. Переможе той екіпаж, який за найменший час пройде дистанцію, тобто набере найбільше балів. Тож бажаю вам перемоги. Якщо екіпажі готові розпочнемо наші змагання.

ІІ. Хід уроку.

1. Ви проїхали перший участок гонки і перед вами перша зупиннка – місто Кмітливих. Кожному екіпажу пропонується розв΄язати якісну задачу. (за кожну правильну відповідь 1бал).

  • Чому дифузія в газах відбувається швидше, ніж у рідинах?

  • У якому розсолі (холодному чи гарячому) швидше просолюються огірки? Чому?

Яке явище ви згадали, перебуваючи на першій зупинці? Що пояснює це явище?

2. Міцність будинку залежить від міцності його фундаменту. Подальше вивчення фізики буде для вас успішним, якщо ви міцно засвоїте теми на яких вона базується. Міцність вашого фундаменту ми перевіримо на наступній зупинці у місті Нерозгаданих таємниць. Екіпажі повинні розгадати кросворди.(4 бали)

І екіпаж


С



П

Я

Л


В

Л

А

С

Т

И

В

І

С

Т

Ь


Р

И

Т



Т

Щ

Р



Е



  1. Все те чим одне тіло або явище відрізняється від іншого тіла або явища. (властивість)

2. Одиниця вимірювавння об΄єму. (літр)

3. Кипіння води. (явище)

4. Речовина, яка часто зустрічається в медицині. (спирт)

ІІ екіпаж



Ф


Ф



В


І


О


М

Е

Н

З

У

Р

К

А


И


М



Ч

У


Н

Л


Е

А










1. Прилад для вимірювання об΄єму. (мензурка)

2. Як читається V. (Ве)

3. Олівець, Сонце, капля води – це ... тіло. (фізичне)

4. S=ав. (формула)

З якими фізичними поняттями ви ознайомилися після того, як розгадали кросворд.

Властивість→речовина→явище→одиниця вимірювання→фізичний прилад→позначення фізичної величини→формула→фізична величина.

3. А зараз зупинка на якій я перевірю швидкість вашої реакції. Отже, місто Бліц-запитання. (кожна правильна відповідь 1бал)

І екіпаж

1. Скільки сантиметрів в одному метрі?(100)

2. В яких одиницях вимірюється площа?(м2)

3. З яких частин складаються речовини?(атомів)

4. Число одиниць вимірювання між сусідніми поділами шкали приладу. (ціна поділки)

5. Сталь, алюміній, скло.(речовини)

6. Зберігають об΄єм, але не зберігають форми.(рідини)

7. Процес перетворення пари на рідину.(конденсація)

8. Прилад для вимірявання довжини.(метр)

9. Формула об΄єму паралелограма.(V=аbh)

10. Чи змінюються молекули води при переході з рідкого стану в газоподібний.(ні)

ІІ екіпаж

1. Скільки секунд в 1хв.(60)

2. В яких одиницях вимірюється об΄єм.(м3)

3. Хто вперше ввів в фізику поняття атом”?(Демокріт)

4. Кількісна міра фізичної величини.(одиниця вимірювання)

5. Сонце, капля води, олівець.(фізичне тіло)

6. Зберігають форму і об΄єм.(тверді тіла)

7. Процес перетворення твердого тіла на рідину.(плавлення)

8. Прилад для вимірювання температури. (термометр)

9. Формула площі круга.(S=πR2)

10. Чи відрізняються молекули однієї і тієї ж речовини?(ні)

4. Щоб краще запам΄ятати фізичні величини, вивчені в цьому розділі попрацюємо на зупинці в місті Шифрувальник. Складіть зі складів слова, які означають фізичні величини. (слово 1 бал)



тем об ту

ра час дов

ща на жи

єм пе пло


5. А зараз ми наближаємося до міста Приладоград де живуть різні прилади. Це наша наступна зупинка. Учням пропонується з′ясуватити назву приладу, пояснити де він застосовується, визначити ціну поділки, продемонструвати в дії.(4 бали)

Прилади: мензурка, термометр.

6. Позаду половина дистанції. На наступній зупинці експериментів ми оглянемо свої автомобілі і продовжимо гонку. (максимальна кількість балів–3).

Прилади і матріали: мензурка, дріб, склянка з водою.

Визначити: об΄єм дробини.(для кожного екіпажу різний дріб)

7. Вирішальна роль в досягненні мети належить штурману, який вказує шлях автогонщику. Чи правильно я вказую вам напрям руху? Перед вами зупинка в місті Помилок. Я читатиму вам текст з помилками, а вам необхідно їх виправити. (2бали)

1. Очевидно, що в твердому стані речовина перебуває тоді, коли атоми і молекули взаємодіють настільки слабо, що перебувають у чітко фіксованих положеннях. Вони практично не переміщуються, а лише хаотично коливаються відносно своїх стабільних положень. Треба докласти незначних зусиль, щоб тіло змінило надану йому форму.

2. Якщо підвищувати температуру, то настане момент, коли тверде тіло почне тверднути і перетвориться на рідину. Тобто атоми і молекули твердого тіла внаслідок нагрівання набувають такої рухливості, що вже можуть, як у рідинах, пересуватися. У кристалічних тілах це відбувається за будь-якої температури, яку називають температурою плавлення.

8. Для того, щоб дібратися до фінішу вам необхідно добре відпочити і подолати останній етап. Слідуюча зупинка місто Програмоване, кожний екіпаж отримує картку з завданням.(5балів)

І екіпаж:

1. 5см3 дорівнює ...

а) 50м3, б) 0,000005м3, в) 0,005м3.

2. Визначити об΄єм прямокутного паралелепіпеда, розміри якого 5×10×10см.

ІІ екіпаж:

1. 5дм3 дорівнює...

а) 5000м3, б) 50м3, в) 0,005м3.

2. Визначити об′єм цилінда площа основи якого дорівнює 2см2, а висота – 0,1м.

ІІІ. Підсумок.

Нагородження екіпажів. Інтерв΄ю з учасниками гонки:

1. Чи сподобалась вам наша гра?

2. Що найбільше вам сподобалось?

3. Які зупинки вам було пройти найважче?

4. Чи подобаються вам уроки в такій формі.

На цьому гонка закінчилась. До наступної зустрічі.


Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Нещодавно завантажили