і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь

Узагальнення знань з теми «Вступ.Клітина»

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
1800 грн
540 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №WC313561
За публікацію цієї методичної розробки Петрів Ірина Богданівна отримав(ла) свідоцтво №WC313561
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Бібліотека
матеріалів
Отримати код

Тема.Узагальнення знань з теми «Вступ.Клітина»

Мета.

Узагальнити і систематизувати знання з теми «Клітина».Продовжити формування логічного мислення учнів, вміння працювати самостійно та в групі, виховувати етично-ціннісне ставлення до природи.

Обладнання:

малюнки,мікропрепарати,схеми.

Тип уроку: урок узагальнення знань (урок-гра).

Хід уроку

I. Початок уроку.

-Сьогодні ми проведемо не звичайний урок, а урок-гру та дізнаємося, як ви засвоїли основні поняття теми «Клітина». А хто з вас найкраще знає біологію, покаже гра. Бажаю кожному з вас успіхів і перемоги. Девізом нашого уроку стане вислів: «Що вмієте, того не забувайте, а чого не вмієте, того навчайтесь» (Володимир Мономах).

II. Організаційна робота. Правила гри.

Оголошую тему і мету уроку, пояснюю особливості роботи учнів на уроці.

Гра між командами відбувається впродовж усього уроку і складається із 6 конкурсів. Перед початком кожного конкурсу оголошую максимальну кількість балів, яку може отримати команда за виконане завдання.

1.Розподіл учнів на групи.

Роздаю учням різнокольорові листочки, за якими учні об’єднуються в команди.

2.Представлення команд, виступ капітанів (капітани оголошують назви команд та їхній склад, а також пояснюють вибір назви).

3.Конкурс «Розминка».

Кожна команда ставить по п’ять «швидких» запитань, які вона підготувала заздалегідь для іншої команди.

4.Конкурс «Шість служок» .

Шістьох я служок мав,

Усе від них про світ я знав:

І ось як я їх всіх зову:

Хто? Що? Як? Де?

Коли? Й Чому?

Редьярд Кіплінг, «Слоненя»

Групам роздаю аркуші паперу, на яких записані питання з вірша Кіплінга у вигляді таблиці:

Хто?

Роберт Гук

Що?

Клітина

Як?

Розглядаючи корок дуба під мікроскопом

Де?

В Англії

Коли?

В 1665 році

Чому?

З цікавості

Наступні колонки учням пропоную заповнити самостійно з історії відкриття органел клітини. Кожна група отримує прізвища вчених і заповнює таблицю, спираючись на матеріал підручника.

5.Конкурс «Знайди помилку!»

Пропоную знайти помилки, які допустили Знайко і Незнайко, працюючи з малюнком. Група, яка першою знайде всі помилки і дасть пояснення, отримує бонусний бал.

Знайко

Незнайко

1.Клітинна стінка

1.Клітинна стінка

2.Ендоплазматична сітка

2.Цитоплазма

3.Ядро

3.Ядро

4.Хлоропласт

4.Хлоропласт

5.Вакуоля

5.Вакуоля

6.Цитоплазма

6.Ендоплазматична сітка

7.Комплекс Гольджі

7.Мітохондрія

8.Мітохондрія

8.Хромопласт

6.Конкурс «Чорна скринька».

Учні повинні відгадати, яка рослина захована в чорній скриньці, за підказками вчителя. Після кожної підказки учні мають 1 хв на обдумування, після чого записують відповідь на аркуші.Якщо команда впізнала рослину після першої підказки — отримує 3 бали, після другої — 2 бали, а після третьої — 1 бал.

Приклад завдання:

1 підказка: Цю рослину називають «мексиканською квіткою сонця». З Північної Америки (де вона була дикорослою) до Європи ця рослина була завезена іспанцями в 1510 р. і використовувалася для прикрашання клумб.

2 підказка: Індіанці вживали насіння цієї рослини в розмеленому вигляді практично так, як ми зараз уживаємо борошно. Подрібнене насіння вважалося вишуканою стравою.

3 підказка: У насінні цієї рослини відкладається про запас значна кількість жирів.

Відповідь: соняшник.

7.Конкурс «Термінологічне лото».

На дошці прикріплені аркуші з номерами, на зворотному боці яких записані терміни. Представники команд по черзі виходять до дошки, вибирають аркуш і дають визначення біологічному терміну:біологія, гістологія, цитологія, ботаніка, зоологія, клітина, анатомія, мікроскоп, лупа, ядро, мікробіологія, ріст, розмноження, розвиток, ентомологія.

8.Конкурс «Капітанів».

Пропоную капітанам цікаві запитання.На обдумування відводиться 1 хв. Якщо капітан не може відповісти сам, то звертається по допомогу до своєї команди, але кількість балів за завдання отримує меншу.

1) Біологи стверджують, що води в живих клітинах у кілька разів більше, ніж усіх інших речовин. Яким чином можна довести чи спростувати це твердження?

2) Рослинну клітину можна позбавити оболонки, не пошкодивши цитоплазми з мембраною. Якщо таку клітину помістити в поживне середовище, то через 48 годин вона добудує клітинну стінку. Які висновки з цього випливають? Якщо з клітини вилучити ядро, чи добудує вона його за сприятливих умов?

9.Конкурс «Дослідник».

Команди отримують конверти із завданнями. Одній з команд пропонується підготувати тимчасовий мікропрепарат шкірочки соковитої лусочки цибулі, іншій — листка елодеї.

III.Підбиття підсумків уроку.

Підбивається підсумок роботи команд, визначається особистісна першість; проводиться самооцінювання учнів.

IV. Домашнє завдання

Підібрати цікаву інформацію про одноклітинних тварин: амебу й евглену зелену.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Узагальнює та систематизує знання з теми «Клітина».
  • Додано
    28.02.2018
  • Розділ
    Біологія
  • Клас
    6 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    250
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    5
  • Номер матеріала
    WC313561
  • Вподобань
    0
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти