Узагальнення вивченого з теми "Звертання. Вставні слова". 8 клас

Опис документу:
Розробка містить 16 диференційованих варіантів по 4 завдання, які передбачають визначення звертань і вставних слів та їхніх видів; розрізнення їх від членів речення; складання речень зі звертаннями, вставними словами та вставленими конструкціями.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Узагальнення вивченого з теми «Звертання. Вставні слова». 8 клас

Варіант 1

  1. Записати, ставлячи розділові знаки; підкреслити всі члени речення; визначити види звертань та групи вставних слів:

1.Дай вам Боже у ноги кріпості а в очі світлості. 2.Над однією о люди живемо святою криницею за однією полюємо синьою птицею. 4.Певно дороги звитяг доля нікому не слала. 5.Здається часу і не гаю а не встигаю не встигаю.

  1. Ввести в речення подані слова, так щоб вони були то вставними, то членами речення ( у реченнях їх підкреслити (члени речення) або підписати групу (вставні слова):

може, видно.

  1. Із поданих пар речень утворити речення зі вставленими синтаксичними конструкціями:

1.Усе тут цього літа росте як з води. Дощі випадають мало не щодня. 2.Найвища мудрість бути добрим. Запам’ятаймо на віки.

  1. Ввести в речення подані слова то як звертання, то як члени речення ( у реченнях їх підкреслити (члени речення) або підписати вид (звертання):

Вітчизна, рідний народ.

Варіант 2

  1. Записати, ставлячи розділові знаки; підкреслити всі члени речення; визначити види звертань та групи вставних слів:

1.Бачиш з каменю б’є джерело. 2.Може квіти зійдуть і настане ще й для мене весела весна. 3.Без мови рідної юначе й народу рідного нема. 4.Благословися пісне людини в якій злилися голос пташини гомін діброви краса розмаю рідної мови рідного краю.

  1. Ввести в речення подані слова, так щоб вони були то вставними, то членами речення ( у реченнях їх підкреслити (члени речення) або підписати групу (вставні слова):

людина, мій край.

  1. Із поданих пар речень утворити речення зі вставленими синтаксичними конструкціями:

1.Бог не вимагає від людини подвигів. Не убий не вкради не зрадь прості для виконання настанови. 2.Земля батьків найрідніша у світі. Чомусь запізно починаєш це розуміти.

  1. Ввести в речення подані слова то як звертання, то як члени речення ( у реченнях їх підкреслити (члени речення) або підписати вид (звертання):

земля, вулиця мого дитинства.

Варіант 3

  1. Записати, ставлячи розділові знаки; підкреслити всі члени речення; визначити види звертань та групи вставних слів:

1.Дай мені ти крила Україно в нинішні і всі прийдешні дні. 2.О земле рідна знаєш ти свій шлях у бурі у негоді. 3.Навіть сонце зашарілось певно соромно за нас. 4.Він біг майже летів а серце видно билося в тривозі.

  1. Ввести в речення подані слова, так щоб вони були то вставними, то членами речення ( у реченнях їх підкреслити (члени речення) або підписати групу (вставні слова):

вважатися, до речі.

  1. Із поданих пар речень утворити речення зі вставленими синтаксичними конструкціями:

1.Обовязок кожного бути гідною людиною. Про це завжди треба пам’ятати. 2.Закрутився вихор над вишневим садом побешкетував і стих. Земля мов у снігу.

  1. Ввести в речення подані слова то як звертання, то як члени речення ( у реченнях їх підкреслити (члени речення) або підписати вид (звертання):

кінь, буйний вітер.

Варіант 4

  1. Записати, ставлячи розділові знаки; підкреслити всі члени речення; визначити види звертань та групи вставних слів:

1.О Боже не дай загубити ключі від сонця від серця твого огняного. 2.Гей дубе дубе князю дубе Та годі вже тобі в діброві стояти на горі дніпровій. 3.Ця відповідь принаймні чесна хоч може й помилялись ми. 4.Припустімо нас ще не багато та не гоже руки опускати.

  1. Ввести в речення подані слова, так щоб вони були то вставними, то членами речення ( у реченнях їх підкреслити (члени речення) або підписати групу (вставні слова):

бачиш, на щастя.

  1. Із поданих пар речень утворити речення зі вставленими синтаксичними конструкціями:

1.Дощі лили без перерви три доби. Небо здавалося прорвалось, але надвечір у неділю виглянуло сонце. 2.Боятися треба тільки одного зостатися без Бога. Затям собі це добре.

  1. Ввести в речення подані слова то як звертання, то як члени речення ( у реченнях їх підкреслити (члени речення) або підписати вид (звертання):

тополя, краса землі.

Варіант 5

  1. Записати, ставлячи розділові знаки; підкреслити всі члени речення; визначити види звертань та групи вставних слів:

1.Де ж ви де мої щирі одважні слова? 2.Одійдіте недруги лукаві друзі зачекайте на путі Маю я святе синівське право з матір’ю побуть на самоті. 3.Я не злякаюсь навпаки до бою з першими піду. 4.Ми майже впевнені принаймні переконані але даруйте рано знати всім.

  1. Ввести в речення подані слова, так щоб вони були то вставними, то членами речення ( у реченнях їх підкреслити (члени речення) або підписати групу (вставні слова):

знаєш, на жаль.

  1. Із поданих пар речень утворити речення зі вставленими синтаксичними конструкціями:

1.Мандрували горами степами пізнавали краще рідний край. Скільки в Україні ще не звіданого. 2.Батьківщина як мати в кожного одна. Хто здатен забути рідну неньку?

  1. Ввести в речення подані слова то як звертання, то як члени речення ( у реченнях їх підкреслити (члени речення) або підписати вид (звертання):

радість, малий листочок.

Варіант 6

  1. Записати, ставлячи розділові знаки; підкреслити всі члени речення; визначити види звертань та групи вставних слів:

1.Ти дав мені о краю мій життя. 2.Гей ви грізні чорні хмари я на вас збираю чари! 3.Того напевно не знайду я слова а втім слова усього лиш слова. 4.Про мене там найкраще в світі жити де народивсь.

  1. Ввести в речення подані слова, так щоб вони були то вставними, то членами речення ( у реченнях їх підкреслити (члени речення) або підписати групу (вставні слова):

думаєш, по-моєму.

  1. Із поданих пар речень утворити речення зі вставленими синтаксичними конструкціями:

1.Ми вже й забули що то сніг лижами й санчатами тільки марили. Того року зима була безсніжна. 2.Не звикай іти чужими стежками. Будь особистістю, прокладай шляхи свої, відкривай світу нове і самого себе.

  1. Ввести в речення подані слова то як звертання, то як члени речення ( у реченнях їх підкреслити (члени речення) або підписати вид (звертання):

день, ясна весна.

Варіант 7

  1. Записати, ставлячи розділові знаки; підкреслити всі члени речення; визначити види звертань та групи вставних слів:

1.Припливайте до колиски лебеді як мрії опустіться тихі зорі синові під вії. 2.Ой сніги мої сніги срібні та пухнасті наче все що навкруги потонуло в щасті. 3.Чому до речі не спитати в неба перш ніж зерно покласти у ріллю? 4.Не знав того на жаль що крила в неволі не ростуть.

  1. Ввести в речення подані слова, так щоб вони були то вставними, то членами речення ( у реченнях їх підкреслити (члени речення) або підписати групу (вставні слова):

головне, нарешті.

  1. Із поданих пар речень утворити речення зі вставленими синтаксичними конструкціями:

1.Не занедбай душі своєї цвіту. Живи гідно й не бідно тільки пам’ятай що матеріальне підмурівок духовного багатства. 2.Скільки ти знаєш мов стільки разів ти людина. Стань людиною хоч раз вивчи рідну.

  1. Ввести в речення подані слова то як звертання, то як члени речення ( у реченнях їх підкреслити (члени речення) або підписати вид (звертання):

зозуля, споришева стежка.

Варіант 8

  1. Записати, ставлячи розділові знаки; підкреслити всі члени речення; визначити види звертань та групи вставних слів:

1.Ви співці славетні наші ви красо всього народу Ви нам честь відрятували ми вам винні нагороду. 2.Не погасайте високі зорі живіть високі любов і гнів! 3.Кажуть ніхто ще не збіднів від обіцянок. 4.Ні ми сказати щиро не лукавили трудились чесно правдою жили.

  1. Ввести в речення подані слова, так щоб вони були то вставними, то членами речення ( у реченнях їх підкреслити (члени речення) або підписати групу (вставні слова):

нарешті, звичайно.

  1. Із поданих пар речень утворити речення зі вставленими синтаксичними конструкціями:

1.Легко говорити про любов до народу краще полюби свого сусіда. Любов це вчинки а не слова. 2.Щастя буває різним . Можна бути щасливим у скромній хатині і нещасним у розкішнім палаці.

  1. Ввести в речення подані слова то як звертання, то як члени речення ( у реченнях їх підкреслити (члени речення) або підписати вид (звертання):

душа, кучерявий виноград.

Варіант 9

  1. Записати, ставлячи розділові знаки; підкреслити всі члени речення; визначити види звертань та групи вставних слів:

1.О світе зелений для тебе у мене багато багато пісень. 2.Дай Боже самі лише свята й один робочий день але нехай тоді буде весілля. 3.І здавалось щастя чарівне як казка мріє над землею райдужним крилом. 4.Своє кубельце мовляв рідніше від чужого палацу.

  1. Ввести в речення подані слова, так щоб вони були то вставними, то членами речення ( у реченнях їх підкреслити (члени речення) або підписати групу (вставні слова):

сказано, по – нашому.

  1. Із поданих пар речень утворити речення зі вставленими синтаксичними конструкціями:

1.Не майте гніву до моїх порад. Плекайте кожне слово рідної мови збережіть її й передайте нащадкам як безцінний скарб. 2.Любить людей мене навчала мати і власну совість не віддать за шмати. Я пам’ятаю мамині слова.

  1. Ввести в речення подані слова то як звертання, то як члени речення ( у реченнях їх підкреслити (члени речення) або підписати вид (звертання):

пісня,щирий товариш.

Варіант 10

  1. Записати, ставлячи розділові знаки; підкреслити всі члени речення; визначити види звертань та групи вставних слів:

1.Небо стало таке синє що здавалося по ньому ось-ось потечуть сльози. 1.Такі герої як скажімо Іван Сірко народжуються раз на століття. 3.Роби небоже то й Бог допоможе. 4.Ти мене роботонько не бійся я тебе чіпати не буду.

  1. Ввести в речення подані слова, так щоб вони були то вставними, то членами речення ( у реченнях їх підкреслити (члени речення) або підписати групу (вставні слова):

скажімо, поглянь.

  1. Із поданих пар речень утворити речення зі вставленими синтаксичними конструкціями:

1.Треба дорожити і своїм і чужим часом. Пануй над собою не поспішай але й не зволікай тоді завжди встигатимеш. 2.Досі гріє серце розмова з рідними після довгих місяців розлуки. Скільки теплої ніжності в голосі мами, скільки певності в батьковім слові.

  1. Ввести в речення подані слова то як звертання, то як члени речення ( у реченнях їх підкреслити (члени речення) або підписати вид (звертання):

сила мого духу, мрія.

Варіант 11

  1. Записати, ставлячи розділові знаки; підкреслити всі члени речення; визначити види звертань та групи вставних слів:

1.О пісне ти плескіт рік ти переливи мідні. 2. Де ви таланти молоді озвіться? 3.А дзвони б’ють а дзвони калатають здається небо й землю розхитають. 4. Утім людина не знає себе поза екстремальними ситуаціями.

  1. Ввести в речення подані слова, так щоб вони були то вставними, то членами речення ( у реченнях їх підкреслити (члени речення) або підписати групу (вставні слова):

можливо, звичайно.

  1. Із поданих пар речень утворити речення зі вставленими синтаксичними конструкціями:

1.Мудрих думок не проголошують хором. Істина народжується в тиші а не в натовпі. 2.Не гайте часу не марнуйте його на дрібниці щоб потім не шкодувати. Не пропустіть у житті найголовнішого.

  1. Ввести в речення подані слова то як звертання, то як члени речення ( у реченнях їх підкреслити (члени речення) або підписати вид (звертання):

могутній Дніпро, зоря.

Варіант 12

  1. Записати, ставлячи розділові знаки; підкреслити всі члени речення; визначити види звертань та групи вставних слів:

1.О Україно о рідна ненько тобі вірненько присягнем. 2.Україно моя Далі грозами свіжо пропахлі Польова моя мрійнице Крапля у сонця з весла Я віддам свою кров, свою силу і ніжність до краплі щоб з пожежі ти встала тополею в небо росла! 3.Ну що б здавалося слова? 4. По правді я не можу не радіти коли радіє сонцю вся земля.

  1. Ввести в речення подані слова, так щоб вони були то вставними, то членами речення ( у реченнях їх підкреслити (члени речення) або підписати групу (вставні слова):

по суті, словом.

  1. Із поданих пар речень утворити речення зі вставленими синтаксичними конструкціями:

1.Учися чужого розуму та свого не загуби. Не можна сліпо довіряти першій-ліпшій інформації. 2. Не все те золото що блищить. У світі стільки оман та спокус навчися розрізняти в житті справді цінне й істинне.

  1. Ввести в речення подані слова то як звертання, то як члени речення ( у реченнях їх підкреслити (члени речення) або підписати вид (звертання):

рідна домівка, соловейко.

Варіант 13

  1. Записати, ставлячи розділові знаки; підкреслити всі члени речення; визначити види звертань та групи вставних слів:

1.Земле рідна чорний біль гаси щедра будь на колос і колосів усміхнись веселкою з роси. 2.Добрий вечір тихе дерево Чи ти відаєш що сніг іде що й земля лежить убілена рівно платами вповивана? 3.Можливо краще вчитись на помилках чужих. 4. Будь твердим юначе серце лиш одначе ніжним збережи.

  1. Ввести в речення подані слова, так щоб вони були то вставними, то членами речення ( у реченнях їх підкреслити (члени речення) або підписати групу (вставні слова):

як на біду, звичайно.

  1. Із поданих пар речень утворити речення зі вставленими синтаксичними конструкціями:

1.Не обіцяй зробити людині добро а просто зроби. Обіцянка цяцянка а дурневі радість. 2.Слухай кожного але не з кожним говори. Усяк може стати твоїм учителем.

  1. Ввести в речення подані слова то як звертання, то як члени речення ( у реченнях їх підкреслити (члени речення) або підписати вид (звертання):

Перелітний птах, весна.

Варіант 14

  1. Записати, ставлячи розділові знаки; підкреслити всі члени речення; визначити види звертань та групи вставних слів:

1.Наш рідний край о любі браття перлина Божа на землі. 2.Ти зорями зориш з небес до мене мати-Україно. 3.Не буде по-моєму добра від людини здатної пам’ятати лише зло. 4.Силу певно має пісня неньки бо мене зі смутку вирива і здається знову я маленький.

  1. Ввести в речення подані слова, так щоб вони були то вставними, то членами речення ( у реченнях їх підкреслити (члени речення) або підписати групу (вставні слова):

може, на мою думку

  1. Із поданих пар речень утворити речення зі вставленими синтаксичними конструкціями:

1.Журбою біді не поможеш плачем лиха не збудешся і голови втрачати не треба. Учися бути оптимістом. 2.Приємно ходити порідній землі. Тут кожен кущ і дерево знайомі шовкові трави ніжні і м’які а кожна стежинка веде у дитинство.

  1. Ввести в речення подані слова то як звертання, то як члени речення ( у реченнях їх підкреслити (члени речення) або підписати вид (звертання):

мова, синьоокий барвінок.

Варіант 15

  1. Записати, ставлячи розділові знаки; підкреслити всі члени речення; визначити види звертань та групи вставних слів:

1.О найкращі мої літа ви спинились отут біля отчого дому!. 2.Земле моя всеплодющая мати сили що в твоїй живе глибині краплю щоб в бою сильніше стояти дай і мені! 3.Я не гірший від інших на щастя і не кращий від інших на жаль. 4.Подейкують літо буде сухе і спекотне.

  1. Ввести в речення подані слова, так щоб вони були то вставними, то членами речення ( у реченнях їх підкреслити (члени речення) або підписати групу (вставні слова):

по правді, видно.

  1. Із поданих пар речень утворити речення зі вставленими синтаксичними конструкціями:

1.Він зірки бачить переважно на новорічній ялинці. Не тільки твердий ґрунт під ногами треба пильнувати але й до неба зводити погляд. 2.Ясне небо не боїться блискавки і грому. У кого чисте сумління той завжди спокійний навіть у часи випробувань.

  1. Ввести в речення подані слова то як звертання, то як члени речення ( у реченнях їх підкреслити (члени речення) або підписати вид (звертання):

золотий колосок, бджілка.

Варіант 16

  1. Записати, ставлячи розділові знаки; підкреслити всі члени речення; визначити види звертань та групи вставних слів:

1.Гей ви хмари не застуйте сонце! 2.О високі мої гори серцем я до вас приріс. 3.Це здається снилось снилось чи здавалось за далекі гори сонце заховалось. 4. Знаю в дерево з добрими плодами найчастіше каміння летить.

  1. Ввести в речення подані слова, так щоб вони були то вставними, то членами речення ( у реченнях їх підкреслити (члени речення) або підписати групу (вставні слова):

на щастя, по- моєму.

  1. Із поданих пар речень утворити речення зі вставленими синтаксичними конструкціями:

1.Ніколи не здавайся не занепадай духом не погасай серцем на шляху до мети. Джерела знаходять спраглі люди. 2.І земна куля і крапля води мають кулясту форму мала людина й безмежний космос мало чим різняться. Закони природи скрізь одні й ті ж.

  1. Ввести в речення подані слова то як звертання, то як члени речення ( у реченнях їх підкреслити (члени речення) або підписати вид (звертання):

сестра, неосяжний світ.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Стратегії профілактики та вчасного реагування на прояви суїцидальної поведінки неповнолітніх»
Мельничук Вікторія Олексіївна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.