Узагальнення вивченого з теми "Словосполучення. Просте речення", 8 клас

Опис документу:
Розробка містить 26 диференційованих варіантів по 3 завдання, що передбачають такі види роботи: відновлення розділових знаків у реченнях; визначення членів речення та видів простого речення; синтаксичний розбір речення та словосполучення.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Варіант 1

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; визначити види простих речень:

Закон це нормативний правовий акт. Ним регулюють суспільні відносини. Цікався законами вивчай їх щоб мати соціальні орієнтири.

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити члени речення, вказати їхні види:

Істинні слова не бувають приємні. Приємні слова не бувають істинні.

Свята людина нічого не збирає але чим більше вона робить для інших тим більше набуває. Небесний розум облагороджує не завдаючи шкоди. Розум святої людини примушує її діяти а не сперечатися.

  1. Записати; зробити повний синтаксичний розбір; виписати всі словосполучення та розібрати їх:

Повний місяць нахилився над гаєм, п’ючи росу з пахучих верховин.

Варіант 2

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; визначити види простих речень:

1.Купаючись у розкошах не втопись. 2.Шляхетний чи нешляхетний метал золото це залежить від того до чиїх рук він потрапить. 3. Великі гроші не дають спати малі жити.

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити члени речення, вказати їхні види:

Виконуй волю Бога як свою тоді Він буде виконувати твою волю як Свою. Поступись своїм бажанням на догоду Його бажання тоді він зробить що інші поступляться своїми бажаннями на догоду твоїм власним.

  1. Записати; зробити повний синтаксичний розбір; виписати всі словосполучення та розібрати їх:

Весняний дощик тягне вгору полин по стежці глухій.

Варіант 3

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; визначити види простих речень:

Стражданням і горем визначено нам добувати зернини мудрості не видобуті з книг. Що вдієш? Доводиться помилятись адже живемо вперше.

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити члени речення, вказати їхні види:

Ви повинні радіти думаючи по те що Бог створив незмірно більше прекрасного ніж спроможний охопити людський зір але сумувати при думці що людина зробила значно більше зла ніж здатна його осягнути людська душа а рука виправити.

  1. Записати; зробити повний синтаксичний розбір; виписати всі словосполучення та розібрати їх:

Кругом, немов овець отари, товпляться сіро-бурі хмари на сірих пустирях небес.

Варіант 4

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; визначити види простих речень:

1.Підкоривши себе підкоримо світ. 2.Людину визволити велика права народ свята.

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити члени речення, вказати їхні види:

Усяка істина має своїм початком Бога. Коли вона виявляється в юдині то це не доводить що вона нібито виходить від людини але тільки те що людина має властивість такої прозорості що може виявляти її.

  1. Записати; зробити повний синтаксичний розбір; виписати всі словосполучення та розібрати їх:

З долонь осінніх України сотаються за обрій журавлі.

Варіант 5

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; визначити види простих речень:

1.З гори мені видно блискучу смугу Дніпра. 2.Не шукай долі а волі. 3.Вибачайте люди добрі що козацьку славу так навмання розказую.

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити члени речення, вказати їхні види:

Відповідайте добротою на ненависть. Розглядайте складність коли вона ще легка. Звертайтеся з великою справою коли вона ще мала. Найважчі заходи в світі виникають тоді коли вони легкі. Найбільші коли вони ще малі.

  1. Записати; зробити повний синтаксичний розбір; виписати всі словосполучення та розібрати їх:

Садами день уже одмріяв, приспавши листя жовтим сном.

Варіант 6

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; визначити види простих речень:

Найбільша печаль я по собі це знаю буває в серці дитини котра не заплаче нізащо хоч як її лають і б’ють.

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити члени речення, вказати їхні види:

Музика та солодка страва примушують мандрівця зупинитись але розум без смаку не має запаху його не видно коли дивишся на нього і не чутно коли чуєш його а тим часом користь його невичерпна. Наймогутніше у світі те що не видне не чутне не дотикальне.

  1. Записати; зробити повний синтаксичний розбір; виписати всі словосполучення та розібрати їх:

Цвіркуна іще гойдає тиша безтурботно на тонкім стеблі.

Варіант 7

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; визначити види простих речень:

Цей світ створено для людини але людина створена не для цього світу. Намагайся бути кращим за себе а не за когось.

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити члени речення, вказати їхні види:

Той хто багато говорить рідко приводить у дію свої слова. Мудра людина завжди боїться щоб її слова не перевершили її справ. Коли ти говориш намагайся щоб слова твої були кращі за мовчання.

  1. Записати; зробити повний синтаксичний розбір; виписати всі словосполучення та розібрати їх:

Під мохом на узліссі заснув їжак у плетиві ожин.

Варіант 8

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; визначити види простих речень:

Сонце піднімаючись угору привітно сяє. Краса простір воля! Радісним почуванням охопило душу. Ой та й гарно ж тут як Боже гарно!

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити члени речення, вказати їхні види:

Нехай кожна ранкова зоря буде для всіх вас ніби початком нового життя а кожен захід сонця ніби його кінцем. І нехай кожне з цих коротких життів залишає по собі слід любої справи здійсненої для інших доброго зусилля над собою і певного набутого знання.

  1. Записати; зробити повний синтаксичний розбір; виписати всі словосполучення та розібрати їх:

Найкращий спосіб відомстити кривднику – це не чинити за його прикладом.

Варіант 9

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; визначити види простих речень:

Спорт це самоствердження людини. Утверджуймо себе. Немає іншого суперника в людини ніж вона сама її лінощі. Без вашої праці не буває ніяких досягнень.

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити члени речення, вказати їхні види:

Справжніх благ не багато. Тільки те істинне благо й добро що є благо й добро для всіх. Тому щоб не ухилятися від обраної мети потрібно щоб ця мета була добром узгодженим із загальним благом. Тільки спрямувавши свою діяльність на таку мету набудеш собі благо.

  1. Записати; зробити повний синтаксичний розбір; виписати всі словосполучення та розібрати їх:

В далечінь холодну без жалю за літом синьоока осінь їде навмання.

Варіант 10

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; визначити види простих речень:

1.Тихо. В повітрі ні руху. 2.Де слово для пісні знайду? 3.Задзвонили в усі дзвони по всій Україні.

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити члени речення, вказати їхні види:

Справжнє життя не миттєве не легке й ніколи не пропадає. Кожне благородне життя залишає по собі нитки назавжди вплетені у світову справу і таким чином усе більше й більше зростає потуга людства зі здоровим корінням та гіллям що все вище й вище піднімається до неба.

  1. Записати; зробити повний синтаксичний розбір; виписати всі словосполучення та розібрати їх:

У всесвітньому просторі лине в безвість людина, як галера в синьому морі.

Варіант 11

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; визначити види простих речень:

Усе міркую над тим які згадки про себе лишаю після від’їзду. Сумний початок мандрів! Наче на смерть ідеш.

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити члени речення, вказати їхні види:

Мудра людина постає перед нами у трьох видозмінах коли дивишся на неї здалека вона здається поважною й суворою коли наблизишся до неї то бачиш що вона ніжна та привітна а коли чуєш її слова то вона видається суворою і жорсткою.

  1. Записати; зробити повний синтаксичний розбір; виписати всі словосполучення та розібрати їх:

І бур’ян пожовклий, посивілий під ногами срібно хрупостів.

Варіант 12

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; визначити види простих речень:

Припущення мудреців цінніші ніж переконання невігласів. Мудрі чужі думки не гріх вважати і своїми але гріх видавати їх за свої.

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити члени речення, вказати їхні види:

Немає у світі нічого ніжнішого й поступливішого ніж вода. Але вода натрапляючи на жорстке й тверде руйнує його. Слабкий перемагає сильного. Ніжний перемагає жорстокого. Усі на світі це знають та ніхто не користується цим.

  1. Записати; зробити повний синтаксичний розбір; виписати всі словосполучення та розібрати їх:

Тихо над річкою в ніченьку темную спить зачарований ліс.

Варіант 13

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; визначити види простих речень:

Дощик залопотів. Дивлюся на мокре подвір’я про сльози вже й забулось.

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити члени речення, вказати їхні види:

Малі страждання виводять нас із самих себе а великі повертають нас самим собі. Тріснутий дзвін видає глухий звук розбийте його навпіл він знову видає чистий звук.

  1. Записати; зробити повний синтаксичний розбір; виписати всі словосполучення та розібрати їх:

Як терпко пахне кропом на грядці в сизі ранки!

Варіант 14

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; визначити види простих речень:

Звичайна собі гора. А прийде осінь і дивишся святобливо чи не Бог там живе?

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити члени речення, вказати їхні види:

Усі істинні думки живі думки і виявляють своє життя в тому що здатні живити і змінюватися. Але вони змінюються подібно до дерева а не до хмари. Усе істинно велике змінюється повільним непомітним ростом.

  1. Записати; зробити повний синтаксичний розбір; виписати всі словосполучення та розібрати їх:

Шипшини кущ у мене під вікном цвіте блідо-рожевим скромним цвітом.

Варіант 15

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; визначити види простих речень:

Зарозумілий приятель мій… Розмовляючи з ним я притакував а здавалось милостиню кидаю.

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити члени речення, вказати їхні види:

Було вже висловлено не раз і цілком правильно що вся різниця між генієм і рештою людей полягає в тому що геній залишається дитиною яка дивиться на світ широко розплющеними очима повними безкінечного здивування при усвідомленні не свого великого значення а свого безмежного невігластва і водночас своєї могутності.

  1. Записати; зробити повний синтаксичний розбір; виписати всі словосполучення та розібрати їх:

Береги колишуть м’яко ясний місяць на воді.

Варіант 16

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; визначити види простих речень:

Чомусь подумалось раптом а в рідному селі щодня я слухав як горобці цвіркочуть. Вже третій рік не чую їх.

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити члени речення, вказати їхні види:

Найжалюгідніший із нас має все-таки якийсь дар. І яким би здавалось не був би цей дар посереднім та складаючи нашу особливість він може за правильного застосування стати даром для всього людства.

  1. Записати; зробити повний синтаксичний розбір; виписати всі словосполучення та розібрати їх:

Спустився тихо білий цвіт на ярий килим трав шовкових.

Варіант17

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; визначити види простих речень:

Нерідко чуємо такі оцінки поведінки людей це нечесно порядній людині не гоже цього чинити. Так виражають норми моралі. Регулюють суспільні та особисті взаємини.

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити члени речення, вказати їхні види:

Людина збільшує своє щастя тій мірі якою вона дарує його іншим. Воля Бога в тому щоб ми жили щастям та життям один одного а не взаємним нещастям та смертю. Люди допомагають одне одному своєю радістю а не горем.

  1. Записати; зробити повний синтаксичний розбір; виписати всі словосполучення та розібрати їх:

Любить свій край – це для народу жити,боротися за юне, за нове.

Варіант 18

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; визначити види простих речень:

На полі метушня перед садінням. Я теж туди сюди усе життя. Неначе світ готую під посів.

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити члени речення, вказати їхні види:

Кінь рятується від ворога своїм швидким бігом і він нещасний не тлі коли не може співати півнем а тоді коли втратив те що йому дано свій швидкий біг Так само й людина стає нещасною не тоді, коли не може подолати ведмедя чи лева а тоді коли вона втрачає те що їй дано доброту й розсудливість.

  1. Записати; зробити повний синтаксичний розбір; виписати всі словосполучення та розібрати їх:

Надходили листяні симфонії і ніжно затоплювали ліс.

Варіант 19

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; визначити види простих речень:

Без честі нема людини. Бережи совість усе інше збереже вона.

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити члени речення, вказати їхні види:

Істинна віра людини спрямована не на те щоб дати їй спокій а щоб дати їй сили для праці. Працюй постійно не вважай роботу для себе нещастям чи тягарем і не бажай собі похвали. Загальне благо ось чого ти повинен бажати.

  1. Записати; зробити повний синтаксичний розбір; виписати всі словосполучення та розібрати їх:

Гаряче золото на плечах ясенів позавтра на іржу холодну перетліє.

Варіант 20

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; визначити види простих речень:

Весна. А тобі все немає весни країно забита в невольницьке путо. Нудьга іі сум. Не мучишся не плачеш а день за днем нудьгуючи живеш.

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити члени речення, вказати їхні види:

Коли дощова вода тече по ринвах то нам здається що вона витікає з них насправді вона падає з неба. Так само й зі святими повчаннями які кажуть нам мудрі люди. Здається що вони ці світлі істини виходять від людини але насправді вони виходять від Бога.

  1. Записати; зробити повний синтаксичний розбір; виписати всі словосполучення та розібрати їх:

Наш народ із давніх-давен ставився до хліба з великою повагою й любов’ю.

Варіант 21

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; визначити види простих речень:

Кріт риє нору орел летить вище хмар. Кроту тепло в норі орлу холодно на світанні. Та летіть до щастя рідні мої.

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити члени речення, вказати їхні види:

Якщо ти зробив своєму ближньому зло навіть невелике вважай його великим. А зробивши йому велике добро вважай його незначним. Невелике ж добро виявлене тобі вважай великим. Доброго ніколи не забагато.

  1. Записати; зробити повний синтаксичний розбір; виписати всі словосполучення та розібрати їх:

У вікно сумно зазирало меланхолійне небо

Варіант 22

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; визначити види простих речень:

Вечоріло. Незважаючи на легесенький вітерець парило і робилося душно. Пахло прілим осіннім листям. Пригадую такий вечір уже був у моєму житті.

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити члени речення, вказати їхні види:

Гілка відрізана від свого стовбура тим самим відділилась і від цілого дерева. Так і людина сварячись з іншими відривається й від усього людства. Але гілку відсікають чужою рукою людина ж сама відчужується від ближнього свого ненавистю та злістю не відаючи щоправда що вона тим самим відриває себе від усього людства.

  1. Записати; зробити повний синтаксичний розбір; виписати всі словосполучення та розібрати їх:

Учора тихо жовтень завітав, пройшов по вулицях широким,пружним кроком.

Варіант 23

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; визначити види простих речень:

Київська академія. Саме їй судилося стати вищою школою в Україні першою серед перших. 1632 року в результаті об’єднання Київської братської та Києво-Печерської шкіл було створено Київську колегію. Плекаючи в стінах цього закладу нове не забуваймо традицій славного минулого.

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити члени речення, вказати їхні види:

Людина приходить у світ зі стиснутими долонями ніби кажучи увесь світ мій. А йде з нього з відкритими долонями нібито каже дивіться нічого не беру з собою.

  1. Записати; зробити повний синтаксичний розбір; виписати всі словосполучення та розібрати їх:

Кажуть, уночі на передмістя осінь приблукала з хуторів

Варіант 24

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; визначити види простих речень:

Усі люди йдуть в одному напрямку. А ось одна душа що збоку дивиться на це.

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити члени речення, вказати їхні види:

Не шукай слави в неславі інших. Людині розумній належить приховувати ганьбу інших навіть тих котрі завдали їй шкоди. Не нагадуй людині яка розкаюється про її колишні гріхи. Сильному та мудрому дано його духовні дари н для того щоб пригноблювати а для того щоб керувати й підтримувати слабкого.

  1. Записати; зробити повний синтаксичний розбір; виписати всі словосполучення та розібрати їх:

У травах коник, як зелений гном, на скрипку грає.

Варіант 25

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; визначити види простих речень:

На землю рідного села ступлю і раптом легесенькими стануть ноги а серце таким важким.

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити члени речення, вказати їхні види:

Якщо не поранена рука людини вона може торкнутися зміїної отрути не смертельна отрута здоровій руці. Тільки для того нешкідливе зло хто сам не творить зла.

  1. Записати; зробити повний синтаксичний розбір; виписати всі словосполучення та розібрати їх:

Ще паморозь терпка, голчаста, мов бите скло, іскриться скрізь.

Варіант 26

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; визначити види простих речень:

Тепер у снах зозулю чую. Так сумно не забув як вона співає!

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити члени речення, вказати їхні види:

Безмежна ніжність великий дар і скарб усіх істинно великих людей. Подібно до того як факели та феєрверки стають невидимими при світлі сонця так і розум навіть геній а також і краса бліднуть і затьмарюються перед сердечною добротою.

  1. Записати; зробити повний синтаксичний розбір; виписати всі словосполучення та розібрати їх:

Ходять верби понад ставом босі і пускають листя по воді.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Технологія розвитку критичного мислення у сучасному освітньому середовищі»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.