Узагальнення вивченого з теми: "Складнопідрядне речення. Види підрядних речень. Типи підрядності". 9 клас

Опис документу:
Розробка містить 18 диференційованих варіантів по 3 завдання, які передбачають такі види роботи: відновлення у складнопідрядних реченнях розділових знаків, визначення видів підрядних речень та типів підрядності, синтаксичний розбір речень даного типу.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Варіант 1

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; виділити сполучники ( сполучні слова); побудувати схеми; визначити види підрядних речень:

1.Надворі зробилося так темно що за крок уже нічого не можна було побачити. 2.Я для пісні вікно розчинив щоб вона залила мою душу весною. 3. Дарма що стояло тихе сонячне безвітря листя тріпотіло на деревах уздовж шляху. 4.Тоді лише пізнається цінність часу коли він утрачений. 5.Треба багато вчитися щоб знати хоч трохи. 6.Коли тебе шанують добрі люди шануйся й сам. 7.Куди голова задумала туди й ноги несуть. 8.Поміж сивими верхами гір ходить хмарина мов дівча поміж дідами.

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; виділити сполучники (сполучні слова); побудувати схему; визначити вид підрядності:

Спасибі мій рідний краю за сонце у небі світле за щастя яке я маю за пісню яку співаю.

  1. Зробити повний синтаксичний розбір:

Мені здається ніби вдалині сивіють не тумани при долині а тіні тих що впали на війні і вже повік належать Україні.

Варіант 2

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; виділити сполучники ( сполучні слова); побудувати схеми; визначити види підрядних речень:

1.Я піду туди де нині зацвіли троянди гожі. 2.Ставала річечка рікою коли несла полям весну. 3.Наш великий праведний Бояне не зів’яне твоє слово бо воно із правди ткане. 4.У січні вдарили такі морози що тріскались дерева. 5.Над шляхом біліла його хатина мов ішла кудись із села. 6.Де б не носило тебе по світу а душа рветься у рідний край. 7.Щоб бути вічно молодими ми світ будуємо новий. 8.Іти було дедалі важче бо схили гір ставали стрімкіші.

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; виділити сполучники (сполучні слова); побудувати схему; визначити вид підрядності:

Не довіряйте людині яка все вважає добрим яка все вважає поганим а ще більше людині якій усе байдуже.

  1. Зробити повний синтаксичний розбір:

Немає гіршого нещастя над те коли людина починає боятися істини щоб істина не викрила її.

Варіант 3

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; виділити сполучники ( сполучні слова); побудувати схеми; визначити види підрядних речень:

1.Збирається Данило довго бо треба йому взяти з собою чимало всякого начиння. 2.Приємно слухати казку про гори коли мчиш отак степом. 3.Найсвятіша справа стає блюзнірством якщо заради її торжества вдаються до злочину. 4.Скільки в людині доброти стільки в ній і життя. 5.Хоч і рання ще весна але надворі вже гаряче. 6.Ми нові гаї посадим щоб земля була весела. 7.Коли сказати нема чого завжди говорять погано. 8.Куди серце летить туди й око глядить.

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; виділити сполучники (сполучні слова); побудувати схему; визначити вид підрядності:

Добре знати зимою що знов навесні ти побачиш обличчя трав які повмирали під саваном білих снігів.

  1. Зробити повний синтаксичний розбір:

Бринять живою радістю ліси як ранок спалахне на небокраї як сонце вогняне завісу піднімає із їхньої первісної краси.

Варіант 4

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; виділити сполучники ( сполучні слова); побудувати схеми; визначити види підрядних речень:

1.Косарі затягли пісню так що аж луна пішла понад ставом. 2.Душа моя розкрита для кожного як квітка для роси. 3.За піснею своєю ви водили нас куди самі хотіли. 4.Всіма опанував піднесений настрій бо вже ніщо не загрожувало життю. 5.Проміння з житом навпіл сію аби життя було як буйні трави. 6.Скільки на море не дивись воно ніколи не набридне. 7.Хопці вийшли до села з заходу так що тепер їм нічого було боятися. 8.Як не буде птахів то й людське серце стане черствим.

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; виділити сполучники (сполучні слова); побудувати схему; визначити вид підрядності:

Більшого горя не знаю коли нива горить і чорніє зернина тліє земля де ромашки цвіли сохне навічно тонка тополина.

  1. Зробити повний синтаксичний розбір:

1.Коли до тебе прилечу засяє в сонці все навкруг як після теплого дощу в росі важкій сіяє луг.

Варіант 5

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; виділити сполучники ( сполучні слова); побудувати схеми; визначити види підрядних речень:

1.Хай труд твій в когось сумнів виклика трудись без похвали і нагороди. 2.Усі чорні обірвані запилюжені так що лиш світяться очі. 3.Докласти треба руки мозолясті щоб красувався вбогий переліг нечувано багатим урожаєм. 4.Як місяць став серед неба ревнула гармата. 5.На серці так радісно нині що хочеться світ цей обняти. 6.Де кров текла козацькая земля зеленіє. 7.За землю вмиту рясно потом боротимусь аж доки сил. 8.Якщо на вістрі крихта бруду всю зброю пожере іржа.

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; виділити сполучники (сполучні слова); побудувати схему; визначити вид підрядності:

Батьківщино ти в кожного одна бо хто хоче мати дві батьківщини той залишається без жодної.

  1. Зробити повний синтаксичний розбір:

Недарма ж давно помічено моряками що судно йде хутчіше коли воно прямує до рідних берегів.

Варіант 6

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; виділити сполучники ( сполучні слова); побудувати схеми; визначити види підрядних речень:

1.Давно забули ми про славні Жовті Води бо ми ж росли в ярмі без світла і свободи. 2.Коли в людини є народ тоді вона уже людина. 3.Щоб доброта і вірність тебе не покидали напиши їх на таблиці серця. 4.Правда наша мати поки ще жива ти доти будем навкруг хати своє жито жати. 5.Ходім туди де явори високі над воду гнуться з берегів. 6.На світанку після бою як зоря почне світити під смерекою густою отаман любив спочити. 7.Земля була м’яка й зволожена тому що дощі йшли мало не щодня. 8.В неволі тяжко хоча й волі сказать по правді не було.

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; виділити сполучники (сполучні слова); побудувати схему; визначити вид підрядності:

Треба докласти всіх зусиль щоб перетворити оточення на ліпше якщо воно відстале або ж самому дорівнятися до нього якщо ти відстав сам.

  1. Зробити повний синтаксичний розбір:

Коли в тебе віра у працю згасає поглянь на ту річку що скелі зриває.

Варіант 7

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; виділити сполучники ( сполучні слова); побудувати схеми; визначити види підрядних речень:

1.Де ліниво працюється там пожитку не чується. 2.Україно жить тобі як і твоїй співучій мові аж поки сяють голубі небесні шати. 3.Цвіте липа так буйно й розкішно що все місто плаває в ніжному мареві. 4.На землю тихо золото багряне спада з дерев немов чиясь рука його зрива. 5.Не вірю я сльозам раба бо сліз в раба немає. 6.Сонце так світить ласкаво що аж каміння сміється. 7.Благослови рідна нене старими руками щоб вороги в полі мліли перед козаками. 8.Коли хочеш ти добро зробити поспішай його робити швидше.

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; виділити сполучники (сполучні слова); побудувати схему; визначити вид підрядності:

Історія народів учить що та держава велика в якій велика мала людина.

  1. Зробити повний синтаксичний розбір:

Коли пісні мойого краю пливуть у рідних голосах мені здається що збираю цілющі трави я в лугах.

Варіант 8

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; виділити сполучники ( сполучні слова); побудувати схеми; визначити види підрядних речень:

1.Десь там моя вітчизна неземна де пахнуть зорі ніби євшан-зілля. 2.А наш соловейко коли заспіває здається скресає Дніпро. 3.Надворі було так ясно що й глянути було важко не заплющивши трохи очей. 4.На липах листя золоте тріпоче понад нами неначе знову ліс цвіте осінніми квітками. 5.Щоб глянути ясніше уперед не раз не два дивлюсь я у минуле. 6.Не можна любити народів других коли ти не любиш Вкраїну. 7.Хоча сонце світить іще ясно повіва осіннім холодком. 8.Я босоніж іду щоб землі дорогої тепло наче струмінь палкий прямо в серце до мене текло.

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; виділити сполучники (сполучні слова); побудувати схему; визначити вид підрядності:

Якби не жовте листя в садках можна було б подумати що надворі не бабине літо а справжнє.

  1. Зробити повний синтаксичний розбір:

Весною коли білоквіттям каштанів закипає Київ виходжу я на зелені схили Дніпра щоб помилуватися чудовим краєвидом.

Варіант 9

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; виділити сполучники ( сполучні слова); побудувати схеми; визначити види підрядних речень:

1.Куди б не поїхав я брата зустріну. 2.Життя не кінчається смертю якщо залишається сад. 3.І рани Києва тому були мої що пам'ять їх береться болем досі. 3.Епохо дай мені натхнення на всі шляхи на всі роки щоб я людини горде ймення підносив вище за зірки. 4.Уже минають сотні літ як ти єдина Україно в далекий зоряний політ сягаєш вперто і невпинно. 5.Куди у мріях мандрував поет туди сягли ми неймовірним летом. 6.На карнизі горів каганець мов горіла далека зоря. 7.Слава іржава якщо не в праці здобута. 8.І на руках твоїх набрякли жили хоч був ти ще солдатом молодим.

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; виділити сполучники (сполучні слова); побудувати схему; визначити вид підрядності:

На твоєму людському шляху каміння яке ти повинен прибрати щоб тим хто йде за тобою було легше йти.

  1. Зробити повний синтаксичний розбір:

Хто чув як рано навесні земля пробуджується в сні або як в літні місяці колишуть жито вітерці.

Варіант 10

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; виділити сполучники ( сполучні слова); побудувати схеми; визначити види підрядних речень:

1.Троянди паморозь іскристо-сиза вкрила хоч бідні пуп’янки ще прагнуть розцвісти. 2.Пошли душі убогій силу щоб огненно заговорила. 3.Якщо ти за своє життя не посадив жодного дерева плати за чисте повітря. 4.Щоб д серця одлягло буду слухать тихі речі. 5.Вулиці набували святкового вигляду бо зацвітали на каштанах білі свічки. 6.На небі збиралися великі хмари так що можна було сподіватися дощу. 7.Ми вийдем з тобою на листя опале де сяє повітря як сиві опали. 8.Відколи на світі пісні гомоніли такої не чути ніколи.

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; виділити сполучники (сполучні слова); побудувати схему; визначити вид підрядності:

Над світом стояла така тиша що було чути як плакала надламана гілка.

  1. Зробити повний синтаксичний розбір:

Хвилина коли судно відчалює коли воно відривається від берега по-особливому урочиста.

Варіант 11

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; виділити сполучники ( сполучні слова); побудувати схеми; визначити види підрядних речень:

1.Хоч і тепло вже та осінь крадькома підходить. 2.Якби я турбувався лиш про себе вже б онімів давно від самоти. 3.Щоб мерщій погрітися на сонці соняшники високо попіднімали голови. 4.Лихо в світі не довічно мучить нас і боре бо так само як і щастя минає і горе. 5.Сонце стало велике й червоне ніби на нього напнули круглий пурпуровий абажур. 6.Чим далі від берега відходимо тим ріднішим і жаданішим він стає. 7.Чому не літаю я з вітром у гаю де ввечері сяєш ти зоре. 8.Не приховуй правди бо приховане рано чи пізно стає відомим.

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; виділити сполучники (сполучні слова); побудувати схему; визначити вид підрядності:

Сьогодні я такий щасливий мов вийшов хлопчиком на шлях де сонце наливає сливи солодким золотом в садах.

  1. Зробити повний синтаксичний розбір:

Коли я був хлопчиком на Десні мені хотілось щоб дикі птиці сідали мені на голову і плечі не тільки у снах.

Варіант 12

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; виділити сполучники ( сполучні слова); побудувати схеми; визначити види підрядних речень:

1.Хвала тому хто людям у приполі несе слова подібні хлібу й солі і співи гідні слави сіяча. 2.Кажуть немовби вогонь найперше обернувся в повітря. 3.До суду тебе не скують вороги бо вірні сини твої всі на сторожі. 4.Не йди туди куди тебе не кличуть. 5.Споконвіку люди вважали землю матір’ю яка завжди зігріє підтримає і захистить. 6.Щоб розгадалась кожна таємниця очима серця треба придивиться. 7.Хоч слово мовлено інакше та суть в нім наша зостається. 8.Куди б не закинула тебе доля будь вірним землі батьків.

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; виділити сполучники (сполучні слова); побудувати схему; визначити вид підрядності:

Збагнеш оце чим серце билось яких цей зір нагледів мет чому стилетом був мій стилос і стилосом бував стилет.

  1. Зробити повний синтаксичний розбір:

Людина якій ніхто не подобається набагато більш нещасна ніж та яка нікому не подобається.

Варіант 13

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; виділити сполучники ( сполучні слова); побудувати схеми; визначити види підрядних речень:

1.Ще будуть люди і брати там де раби були й кати. 2.Тарас за мене мучився й боровсь щоб я зродився зерням України. 3.Ти кермуй туди спокійно де лежить мета твоя. 4.Не занедбуй батькової науки бо вона життя твоє. 5.Сонце привітно світило і гріло так як воно завжди гріє восени. 6.Все розтрачене розгублене бо воно було людьми не шановане не люблене. 7.Іще погожі дні хоч вже про осінь йдеться. Як понесе з України у синєє море кров ворожу отоді я і лани і гори все покину і полину до самого Бога молитися.

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; виділити сполучники (сполучні слова); побудувати схему; визначити вид підрядності:

Листку подібний над землею що вітер з дерева зрива хто мову матері своєї як син невдячний забува.

  1. Зробити повний синтаксичний розбір:

Епохо дай мені завзяття на кожен день на кожну мить щоб міг нащадкам розказать я про те як ми навчались жить.

Варіант 14

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; виділити сполучники ( сполучні слова); побудувати схеми; визначити види підрядних речень:

1.Сонце пекло так що й уночі степ пашів. 2.Звідти звідки з’явилась блискавка сунули хмари. 3.Коли ж ти мрієш добре працюєш добре теж. 4.Не бійся досвітньої мли досвітній огонь запали коли ще зоря не заграла. 5.Не тішся чужою бідою бо твоя стоїть за тобою. 6.Треба нахилитися щоб з криниці води напитися. 7.Нехай іще зима але я чую в снігах квіток солодкий аромат. 8.Найбільше шануйте гостя звідки б він до вас не прийшов.

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; виділити сполучники (сполучні слова); побудувати схему; визначити вид підрядності:

Я люблю коли в листя зелене одягає дерева весна і під вітром хитаються клени і співає в квітках далина.

  1. Зробити повний синтаксичний розбір:

Той хто любить паростки кленові хто діброви молоді ростить сам достоїн людської любові бо живе й працює для століть.

Варіант 15

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; виділити сполучники ( сполучні слова); побудувати схеми; визначити види підрядних речень:

1.Тож добре людині на білому світі як є в неї птиці пісні і крила. 2.Хоч земля вся покрита снігом моє серце в цвіту. 3.Коли ти твердо обраним тобою шляхом то на мою думку ти щасливий. 4.Щоб уволю всього мати слід багато працювати. 5.І мені так гарно стало що минула ніч завій. 6.Прощайте зичу вам у літо увійти як входить корабель у гавань до мети. 7.Коли додому я прийду в годину радісно-побідну я на коліна упаду і поцілую землю рідну. 8.А де нема любові і страждання там не живе не б’ється і життя.

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; виділити сполучники (сполучні слова); побудувати схему; визначити вид підрядності:

Я виріс з пісні що віками точила шаблю й спис об камінь що страдну душу лікувала і соловейком день вітала.

  1. Зробити повний синтаксичний розбір:

Яке мені дібрати слово велике й тихе щоб воно ввібрало душу так чудово як сіль земну вбира зерно.

Варіант 16

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; виділити сполучники ( сполучні слова); побудувати схеми; визначити види підрядних речень:

1.Добре коли в тебе є друзі. 2.Яка гроза не стріла б я не боюсь нічого. 3.Відважний русич ворога зборов там де Почайна і Дніпро злились. 4.Вигострю виточу зброю іскристу скільки достане снаги мені й хисту. 5.А тепер у серці щось тремтить і грає як тремтить на сонці гілка золота. 6.Там уся земля в червоних маках де герої падали в атаках. 7.Удень коли світило сонце лід вигравав міріадами іскор. 8.Якби-то далися орлинії крила за синім би морем милого знайшла.

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; виділити сполучники (сполучні слова); побудувати схему; визначити вид підрядності:

Потрібно прагнути побачити в кожній речі те чого ще ніхто не бачив і над чим ще ніхто не задумувався.

  1. Зробити повний синтаксичний розбір:

Шум дощу був такий спокійний і тихий що зовсім не вірилося що в таку ніч тисячі людей місять болото по грузьких дорогах.

Варіант 17

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; виділити сполучники ( сполучні слова); побудувати схеми; визначити види підрядних речень:

1.Лив дуже густий дощ аж вода клекотіла з ринви. 2.Погода стояла тепла і сонячна так що шибки на вікнах аж миготіли. 3.Усім хотілося хоча й гнітила втома зібрати лан рясний до колоска. 4.Щоб змінити людей їх треба любити. 5.Якщо хочеш мати дозвілля не витрачай марно часу. 6.Як багато речей вважалися неможливими доки вони не були здійснені. 7.Де рідний край там і під ялиною рай. 8.У нашім раї на землі нічого кращого немає як тая мати молодая з своїм дитяточком малим.

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; виділити сполучники (сполучні слова); побудувати схему; визначити вид підрядності:

Люблю весну коли плюскочуть ріки коли рида од щастя соловей і заглядає сонце під повіки у тишині задуманих алей.

  1. Зробити повний синтаксичний розбір:

Коли придивишся до тих що на землі однакових нема та рівні всі у злі.

Варіант18

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; виділити сполучники ( сполучні слова); побудувати схеми; визначити види підрядних речень:

1.Тримаймося землі бо земля тримає нас. 2.Чи знаєте ви що в природі існує понад сто тридцять різних форм сніжинок. 3.Якщо ви трудитеся чесно розумно й наполегливо час стає вашим спільником. 4.Є в тому якась закономірність що титанам випадають особливо нелегкі часи. 5.За допомогою ми проникаємо в думки й почуття які хвилювали людей за тисячоліття до нас. 6.Надивляйся на землю де сизі орли клекотіли із могили високої в димнім безмежжі доріг. 7. І я не чув як жайвір в небі тане. 8.Шукати правди юнь готова хоч навкруги тюремний страх.

  1. Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи; виділити сполучники (сполучні слова); побудувати схему; визначити вид підрядності:

Хоч людей довкола так багато та ніхто з них кроку не зупинить якщо кинути в рухливий натовп найгостріше слово Україна.

3.Зробити повний синтаксичний розбір:

Наказувати можна лише тоді коли ти кращий за тих кому наказуєш.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток і саморозвиток професійної креативності вчителя »
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн