Узагальнення вивченого з теми "Просте ускладнене речення", 8 клас

Опис документу:
Розробка містить 25 диференційованих варіантів по 4 завдання, які передбачають такі види роботи: відновлення розділових знаків при відокремлених синтаксичних структурах різного типу; розрізнення відокремлень та введення їх у власні речення.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Узагальнення вивченого з теми «Просте ускладнене речення», 8 клас

Варіант 1

  1. Записати, ставлячи розділові знаки; підкреслити (позначити) всі види відокремлених структур:

1.Земля батьків не слово не умовність а істина велика і проста. Цей отчий дім невищерблена совість могила діда в затінку хреста і голос матері і запах рути-м’яти зоря вишнева і любові щем це все, що ми не смієм забувати як найдорожче в світі бережем. 2.Хтось заломить у смертельній тузі руки наче хвиля защемить печаль жалібні Шопена звуки розіллє ридаючи рояль. 3.Небо душами наповнене ущерть розгорілось ятриться любов’ю за життя розплата тільки кров’ю тільки смертю переможеш смерть.

  1. Скласти 2 речення на тему мистецтва з кількома рядами однорідних членів та з узагальнюючими словами.

  2. Поширити одне речення вставним словом (словосполученням, реченням), а друге – вставленим реченням:

1.Хочеш поваги – не починай з образи. 2.Людина велика не буде дрібною і в повсякденному.

  1. Увести в речення дані слова: одне – як прикладку; друге – як порівняльний зворот:

як славетний композитор; як пожежа.

Варіант 2

  1. Записати, ставлячи розділові знаки; підкреслити (позначити) всі види відокремлених структур:

1.Осінь підкрадається поволі жовті розкидаючи листки. На сріблястім клені на тополі блискотять вони немов свічки. А від них маленьких і тремтливих наче від вогню за тиждень-два спалахнуть високі дерева золото-червоні переливи. 2.Ніщо на світі не щеза така вже світова машина де землю пропекла сльоза там певно виросте шипшина.

  1. Скласти 2 речення на тему екології з кількома рядами однорідних членів та з узагальнюючими словами.

  2. Поширити одне речення вставним словом (словосполученням, реченням), а друге – вставленим реченням:

1.Українська пісня – це геніальна поетична біографія нашого народу. 2.Найсвітліша краса людини – в труді.

  1. Увести в речення дані слова: одне – як прикладку; друге – як порівняльний зворот:

як велетень; як художник слова.

Варіант 3

  1. Записати, ставлячи розділові знаки; підкреслити (позначити) всі види відокремлених структур:

Який блискучий дивний ранок і день холодний і страшний туман навісив свій серпанок і погасив наш світ ясний. Десь грім непевний і лукавий то стихне враз то загуде. Що буде далі дощ кривавий чи сонця море золоте? 2.І здавалось щастя чарівне як казка мріє над землею райдужним крилом.

  1. Скласти 2 речення на суспільну тему з кількома рядами однорідних членів та з узагальнюючими словами.

  2. Поширити одне речення вставним словом (словосполученням, реченням), а друге – вставленим реченням:

1.Мистецтво – для кожного, але не кожний – для мистецтва. 2.Зївши одне яблуко не можна судити про розмір яблуні.

  1. Увести в речення дані слова: одне – як прикладку; друге – як порівняльний зворот:

як кришталь; як справжня людина.

Варіант 4

  1. Записати, ставлячи розділові знаки; підкреслити (позначити) всі види відокремлених структур:

1.Нема ні хати ні кімнати нема нічого тільки ніч та ще гіркий і вузлуватий клубок безжальних протиріч. Довкола стогне хуртовина і гнеться світ немов лоза. Лишилась тільки Україна як недоплакана сльоза. 2.Мав сніг іти але чомусь не йде напевно лінь зриватися й летіти моститися на голі чорні віти на тло дахів холодне і тверде.

  1. Скласти 2 речення на тему мови з кількома рядами однорідних членів та з узагальнюючими словами.

  2. Поширити одне речення вставним словом (словосполученням, реченням), а друге – вставленим реченням:

1.В амебі стільки ж загадок, скільки у Всесвіті. 2.Людині для польоту потрібна сила духу, а не пір’я.

  1. Увести в речення дані слова: одне – як прикладку; друге – як порівняльний зворот:

як полум’я; як лідер.

Варіант 5

  1. Записати, ставлячи розділові знаки; підкреслити (позначити) всі види відокремлених структур:

1.Наказую собі сьогодні без проблем та видно жити так я не навчуся. Тягар турбот в собі завжди несем бо все навкруг у зіткненні у русі. Безсоння хвилювання вічний біль вони вкарбовані у наші певно лиця тож поки дихаєш ставай на бій а спокій нам нехай лише насниться. 2.Я вернуся до тебе Вітчизно моя і всміхнуся знайомим долинам. О як солодко пахне ласкава земля чебрецем і полином! Аромати віків дорогі запашні вони душу потіхою росять і здається що вістку таємну мені од відійшлих приносять. Просвітлілі по втомі життєвих доріг закликають вони примиритись щоб душа заквітчавшись в невинні вінки усміхалася людям і світу.

  1. Скласти 2 речення на тему екології з кількома рядами однорідних членів та з узагальнюючими словами.

  2. Поширити одне речення вставним словом (словосполученням, реченням), а друге – вставленим реченням:

1.Однаково нерозумний і той, хто над усім сміється, і той, кого все засмучує. 2.Найбільший мудрець і той припуститься помилки, але тільки раз і то випадково.

  1. Увести в речення дані слова: одне – як прикладку; друге – як порівняльний зворот:

як пісня; як добрий намір.

Варіант 6

  1. Записати, ставлячи розділові знаки; підкреслити (позначити) всі види відокремлених структур:

1.Чим більше людям віддаєш тим більш лишається тобі. Парадоксально але врешті завжди так буде далебі. Плекаймо вміння віддавати любов тепло зустрічний крок і завжди будемо багаті в щедроті серця і думок. 2.Дрібниці у житті на жаль колючі дуже на їхні колючки не наколись шукай себе у головному друже його знайдеш чи нині чи колись. Воно прийде до тебе щоб забрати твоє горіння мислі ярий дух. І тут уже не поскупися брате не одвернись не пошкодуй.

  1. Скласти 2 речення на морально-етичну тему з кількома рядами однорідних членів та з узагальнюючими словами.

  2. Поширити одне речення вставним словом (словосполученням, реченням), а друге – вставленим реченням:

1.Не забороняється казати кращого, але чекати треба гіршого. 2.Немає людини, яка може чому-небудь навчити.

  1. Увести в речення дані слова: одне – як прикладку; друге – як порівняльний зворот:

як гора; як свідома людина.

Варіант 7

  1. Записати, ставлячи розділові знаки; підкреслити (позначити) всі види відокремлених структур:

1.На шибці з’являються квіти тендітні химерні та білі морозом листочки їх світять бліді і немов скостенілі. Мабуть то не квіти а душі тих квітів що зв’ялені сонцем під осінь від стужі зів’яли отут під віконцем . 2.Заходять сходять ясні зорі ідуть далеко зграї хмар а води чисті та прозорі в собі скупавши сонце й зорі пливуть хлюпочуть повні чар.

  1. Скласти 2 речення на тему мистецтва з кількома рядами однорідних членів та з узагальнюючими словами.

  2. Поширити одне речення вставним словом (словосполученням, реченням), а друге – вставленим реченням:

Книга – дзеркало. І якщо в нього дивиться мавпа то звідти не вигляне лик апостола.

  1. Увести в речення дані слова: одне – як прикладку; друге – як порівняльний зворот:

як засіб пізнання; як океан.

Варіант 8

  1. Записати, ставлячи розділові знаки; підкреслити (позначити) всі види відокремлених структур:

1.Ні ми сказати щиро не лукавили трудились чесно правдою жили та серед нас були не тільки Авелі а й страшно мовить Каїни були. 2.А зняти б черевики й розбризкуючи воду з калюж пробігти босоніж Чумацьким Шляхом а потім сісти перепочити й забувши про втому залишитися на небосхилі новим сузір’ям.

  1. Скласти 2 речення на морально-етичну тему з кількома рядами однорідних членів та з узагальнюючими словами.

  2. Поширити одне речення вставним словом (словосполученням, реченням), а друге – вставленим реченням:

1.Людину відкрити важко, а себе – найважче . 2. «Ти» давніше, ніж «я».

  1. Увести в речення дані слова: одне – як прикладку; друге – як порівняльний зворот:

як держава; як ковток свіжого повітря.

Варіант 9

  1. Записати, ставлячи розділові знаки; підкреслити (позначити) всі види відокремлених структур:

1.Як же раптом душу болем стисло… Знівечена гілочка ліщини а на ній дивлюсь гніздо повисло ще й пушок не вивітривсь пташиний. І нараз подумав що от нині знівечена може й не навмисне вся Земля над прірвою повисла на одній-єдиній соломині. 2.Кожен сам для себе відкриває що проходить все усе минає промине і стане віддалік і вже там пообіч поза нами не відходить вже не проминає лиш печаллю душу осяває з-під спокійних голубих повік.

  1. Скласти 2 речення на тему освіти з кількома рядами однорідних членів та з узагальнюючими словами.

  2. Поширити одне речення вставним словом (словосполученням, реченням), а друге – вставленим реченням:

1.І малими справами можна заслужити милість Божу. 2.Без честі нема людини.

  1. Увести в речення дані слова: одне – як прикладку; друге – як порівняльний зворот:

як обов’язок; як сад.

Варіант 10

  1. Записати, ставлячи розділові знаки; підкреслити (позначити) всі види відокремлених структур:

1.Війна і крик і бомбопад. О згадко серця не бентеж. Літа стирають сльози втрат а все ж … Рельєфний сон немов кіно вчепивсь за пасмо сивини з’явились друзі що давно не повернулися з війни. І постарілий фронтовик що звідав не одну грозу й до всього вже здається звик змахнув непрохану сльозу. 2.Дзвенить в струні історія моя ми ж не якісь безбатченки на світі і здавна волі дороге ім’я що нам зорею світить у зеніті. Мій давній предку б’ю тобі чолом за вдачу щиру чесну і вогнисту за те що зло не називав добром і вірний був святому побратимству.

  1. Скласти 2 речення на морально-етичну тему з кількома рядами однорідних членів та з узагальнюючими словами.

  2. Поширити одне речення вставним словом (словосполученням, реченням), а друге – вставленим реченням:

1.Доброчинність завжди миролюбна, а добропорядність милосердна. 2.Справжнє завжди приємніше від штучного.

  1. Увести в речення дані слова: одне – як прикладку; друге – як порівняльний зворот:

як талановитий актор; як весна.

Варіант 11

  1. Записати, ставлячи розділові знаки; підкреслити (позначити) всі види відокремлених структур:

1.Гроза шуміла грім за громом у землю з луском бив з небес і мов одірваний з припону якийсь казковий лютий пес звивавсь гарчав над моїм домом. А блискавки неначе змії пекельні вились по землі і витягали ясні шиї в небеснім ковані вогні. 2.Гриміть ревіть громи гармати сичіть бряжчіть січіть мечі руйнуйте тюрми крайте грати кричіть про сонце уночі!

  1. Скласти 2 речення на тему мистецтва з кількома рядами однорідних членів та з узагальнюючими словами.

  2. Поширити одне речення вставним словом (словосполученням, реченням), а друге – вставленим реченням:

1.Поки на Землі житиме хоч один голодний старець – усі старці. 2.Тільки велика мета народжує великі характери.

  1. Увести в речення дані слова: одне – як прикладку; друге – як порівняльний зворот:

як сонце; як дорослий.

Варіант 12

  1. Записати, ставлячи розділові знаки; підкреслити (позначити) всі види відокремлених структур:

1.Дорого на поклик твій вранці встаю щоб звідать і сили й знемогу принаду твою і втому твою кладу чебрецями під ноги. Лягає на карту життєвий маршрут доступний для холоду й спеки. І стало вже звичним сьогодні ми тут а завтра далеко-далеко. Така вже натура такий уже вік тривожний розгонистий строгий. Неначе дружину бере чоловік в супутники вічну дорогу. 2.З доріг життя сховавши втому я в отчий край вернусь я в отчий край вернусь назад зове завжди мене додому як батьків погляд рідний сад. Його ми з батьком ще садили схилялись віти до руки і набирали росту й сили росою вмиті яблуньки.

  1. Скласти 2 речення на тему екології з кількома рядами однорідних членів та з узагальнюючими словами.

  2. Поширити одне речення вставним словом (словосполученням, реченням), а друге – вставленим реченням:

1.Володіти собою – воювати з собою. 2.Скажеш погане – почуєш ще гірше.

  1. Увести в речення дані слова: одне – як прикладку; друге – як порівняльний зворот:

як провідна зоря; як міст.

Варіант 13

  1. Записати, ставлячи розділові знаки; підкреслити (позначити) всі види відокремлених структур:

1.Я пам’ятаю їх барвінків навесні цвіли вони синющі навісні такі блакитні буйні небоокі такі безжальні і такі жорстокі. Цвіли вони на всіх моїх могилах на всіх зелених з вітром в чубі схилах де все моє родинне вічне древо гуло в землі крислато коренево. 2.Мабуть пригадує загадково всміхаючись маленьке лебедине озеро всипане гусячими лапками опалого листу по зеленій траві захиленій тополями.

  1. Скласти 2 речення на тему мови з кількома рядами однорідних членів та з узагальнюючими словами.

  2. Поширити одне речення вставним словом (словосполученням, реченням), а друге – вставленим реченням:

1.Для мужньої людини смерть не може бути ганебною або передчасною. 2.Дім – це місце, звідки рушають.

  1. Увести в речення дані слова: одне – як прикладку; друге – як порівняльний зворот:

як скарб; як довершений твір мистецтва.

Варіант 14

  1. Записати, ставлячи розділові знаки; підкреслити (позначити) всі види відокремлених структур:

1.Шукає око і ніде блакиту неба не знайде кругом немов овець отари товпляться сіро-бурі хмари на сірих пустирях небес а поміж хмари ніби пес вганяє вітер. Пада дощ сповняючи калюжі площ. 2.Сніг зійшовши молоду травицю оживить у лузі де-не-де а верба як сива удовиця мабуть також воскресіння жде.

  1. Скласти 2 речення на тему екології з кількома рядами однорідних членів та з узагальнюючими словами.

  2. Поширити одне речення вставним словом (словосполученням, реченням), а друге – вставленим реченням:

1.Пізнавши свої недоліки, ми позбавляємося їхньої влади над нами. 2.Тільки легковажні люди здатні бажати вічної весни.

  1. Увести в речення дані слова: одне – як прикладку; друге – як порівняльний зворот:

як метод; як розкішна квітка.

Варіант 15

  1. Записати, ставлячи розділові знаки; підкреслити (позначити) всі види відокремлених структур:

1.іду життям неначе мінним поем. Так обережно тільки сніг іде не вірячи ні долі ні недолі не віруючи в Бога і в людей. Дволике все і гасла і ідеї троянські коні доблесті взірці. Киплять в однім житейськім казані добро і зло отрута й панацея. Блудливі найсвятіші словеса. І дьоготь вічний меду компонент. У всьому підступ і контраргумент та слава Богу є іще краса.

  1. Скласти 2 речення на патріотичну тему з кількома рядами однорідних членів та з узагальнюючими словами.

  2. Поширити одне речення вставним словом (словосполученням, реченням), а друге – вставленим реченням:

1.Нам нічого не належить, окрім нашого часу. 2.Для кого немає лихих, для того немає й добрих.

  1. Увести в речення дані слова: одне – як прикладку; друге – як порівняльний зворот:

як глибока криниця; як лозунг.

Варіант 16

  1. Записати, ставлячи розділові знаки; підкреслити (позначити) всі види відокремлених структур:

1.Співати про хату малу небагату де добре є брату де радісно жить співати про весну шалену чудесну зелену небесну про сонячну мить співати про горе як радість поборе його хоч як море про сміх перемог та ще про хвилину найвищу єдину коли це людину відвідує Бог. 2.Хай мій клич зірветься у високість і мов прапор в сонці затріпоче хай кружляє мов невтомний сокіл і зриває рідних і охочих! І коли закрутить непогода і мене підхопить як піщину хай несуть мене бурхливі води від пориву до самого чину!

  1. Скласти 2 речення на тему мови з кількома рядами однорідних членів та з узагальнюючими словами.

  2. Поширити одне речення вставним словом (словосполученням, реченням), а друге – вставленим реченням:

1.Доки себе не знаєш, не можна собою володіти. 2.Добре та коротко – подвійно добре; погано та недовго – вже не так і погано.

  1. Увести в речення дані слова: одне – як прикладку; друге – як порівняльний зворот:

як наказ; як дерево.

Варіант 17

  1. Записати, ставлячи розділові знаки; підкреслити (позначити) всі види відокремлених структур:

1.Як упаду вітрам віддам свій голос а вічну думу вранішнім полям. Крізь мене проросте тужавий колос на тиху згадку добрі люди вам. Перетворюся у дощі навскісні в громи весняні в запах полину. І озовуся у нехитрій пісні що в синій вечір сколихне струну. Як упаду на листі калиновім писатиму із дальності листи бо хочу з вами стрітися у слові у ріднім слові правди й доброти. 2.Колишеться розгойдане колосся і клапті хмар свою згубивши путь у небесах розгублено стають. Тоді вгорі простерта мов запона схиляється над обрієм низьким безмежності височина бездонна вся виткана промінням золотим. Повз полини не сіяні ніким проходячи задуманий пристанеш і спогадів легких пов’ється дим.

  1. Скласти 2 речення на тему освіти з кількома рядами однорідних членів та з узагальнюючими словами.

  2. Поширити одне речення вставним словом (словосполученням, реченням), а друге – вставленим реченням:

1.Високі слова забуваються, високі діла залишаються. 2.Легким здається слово для того, хто його кине, але важким для того, у кого поцілить.

  1. Увести в речення дані слова: одне – як прикладку; друге – як порівняльний зворот:

як причина; як водограй.

Варіант 18

  1. Записати, ставлячи розділові знаки; підкреслити (позначити) всі види відокремлених структур:

1.Люблю я тих хто вміє дивуватись а не скептично споглядає світ пухкій сніжинці а не тій що з вати і першій квітці на просонні віт. Люблю я тих хто відкрива для себе у морі днів нові материки на плесі захід сонця на півнеба крилату тінь піднятої руки. І може це наївне і дитяче але мені ж бо до вподоби ті хто у росинці небеса побачить а у дощинці блискавки круті. 2.Ніївність між людей не дуже цінується наївний гріш. Та з кожним днем зізнаюсь друже чомусь вона мені миліш. Побудь наївним серце трішки не лий солоної ропи наш вік такий жорсткий і грішний наївним поглядом скропи.

  1. Скласти 2 речення на тему мистецтва з кількома рядами однорідних членів та з узагальнюючими словами.

  2. Поширити одне речення вставним словом (словосполученням, реченням), а друге – вставленим реченням:

1.Розсудливість у бесіді важливіша, ніж красномовство. 2.Лише той, хто бачив досконале, зуміє його відрізнити.

  1. Увести в речення дані слова: одне – як прикладку; друге – як порівняльний зворот:

як помилка; як безодня.

Варіант 19

  1. Записати, ставлячи розділові знаки; підкреслити (позначити) всі види відокремлених структур:

1.Ми спішимо ми гоним кілометри на землю дивимось немов із літака а землю цю де нам і жить і вмерти пройти б годилось друзі пішака. Пройти збагнути дотиком відчути травинки лоскіт запах пагінця утому стежки і ліричність рути і хлюп вітрів з вербового лиця. І розмотать ногами нить дороги з живих криниць вточити кухоль сил і в тишині задумливій і строгій спинитись біля батьківських могил. 2.Наслухавшись козацьких гордих дум заснуть не можу мучать давні муки. Я чую як пищаль стріляє в глум і кривду б’ють освячені шаблюки. Бандуро-сестро в звуках ожили і битви грім і серця ярий клекіт. З туману дум з гарячої золи встає мій предок мужній і далекий.

  1. Скласти 2 речення на патріотичну тему з кількома рядами однорідних членів та з узагальнюючими словами.

  2. Поширити одне речення вставним словом (словосполученням, реченням), а друге – вставленим реченням:

1.Вчасно поступитись – перемогти. 2.Не все краще знаходиться в одній країні.

  1. Увести в речення дані слова: одне – як прикладку; друге – як порівняльний зворот:

як дзеркало; як закон.

Варіант 20

  1. Записати, ставлячи розділові знаки; підкреслити (позначити) всі види відокремлених структур:

1.Коли твій шлях лягає круто і дні колючі як багнет і сумніви печуть як трута не бійся ти ідеш вперед. Коли гладенько шлях іскриться ні ямки на дорозі цій спинися друже роздивися чи ти не збивсь на манівці? 2.З твоєї Дніпре щирої натури твого народу я різьблю портрет. Він мудрий щедрий добрий і завзятий усі ці риси я в тобі знайшов. Дозволь сьогодні як своєму брату слова любові повторити знов. Слова любові. Вір вони не штучні не данина це лоску і манер.

  1. Скласти 2 речення на тему освіти з кількома рядами однорідних членів та з узагальнюючими словами.

  2. Поширити одне речення вставним словом (словосполученням, реченням), а друге – вставленим реченням:

1.Високий розум і ница воля – жахлива, насильно обвінчана пара. 2.Що легко дається, те недорого коштує.

  1. Увести в речення дані слова: одне – як прикладку; друге – як порівняльний зворот:

як дороговказ; як буря.

Варіант 21

  1. Записати, ставлячи розділові знаки; підкреслити (позначити) всі види відокремлених структур:

1.Ми живемо почасти наспіх все відкладаючи на потім життя ж щодня сія для нас всіх в красі любові та роботі. Лови натхнення кожну мить сповняючи красою серце бо вірш що на вустах бринить вже завтра може й не складеться. Сьогодні небу в очі глянь знайди слова кохання змірять бо завтра змерзши від чекань воно тобі вже не повірить. 2.Помер солдат минулої війни не витерпіло серце розкололось І все навкруг дерева і лани здалось мені заплакали уголос. Він боронив колись їх у біді коли вогнем котилася навала. Ворожа куля пущена тоді солдата через тридцять літ догнала.

  1. Скласти 2 речення на тему мови з кількома рядами однорідних членів та з узагальнюючими словами.

  2. Поширити одне речення вставним словом (словосполученням, реченням), а друге – вставленим реченням:

1.Друг той, хто готовий послужити. 2.Хто належить усім, той не належить собі.

  1. Увести в речення дані слова: одне – як прикладку; друге – як порівняльний зворот:

як недоліки; як повінь.

Варіант 22

  1. Записати, ставлячи розділові знаки; підкреслити (позначити) всі види відокремлених структур:

1.Горить сльоза зі свічки капле віск. Свіча моя благесенька. Але ж бо свіча відбита в міліонах сліз вже не свіча а світова пожежа. 2. Лишилось мало призабута мова та ще зорі китаєчка шовкова Чумацький Віз важкий од солі сліз та ще Чумацький Шлях… Куди? До Бога? Остання наша зоряна дорога.. 3.Я вірю люди мудрі люди та шаленіють сили зла. Невже не розум безум буде і сніг не сніг одна зола? Десятиріччя буревійні летять у двадцять перший вік та замість згоди чвари й війни їх безліч їм згубився лік. Увага люди Нас багато! Загроза більшає щомить! Невже ми розщепили атом щоб і планету розщепить?!

  1. Скласти 2 речення на тему мистецтва з кількома рядами однорідних членів та з узагальнюючими словами.

  2. Поширити одне речення вставним словом (словосполученням, реченням), а друге – вставленим реченням:

1.Цінується те що дорого коштує. 2.Не всі можуть зробити добро майже всі – спричинити зло.

  1. Увести в речення дані слова: одне – як прикладку; друге – як порівняльний зворот:

як окраса; як ліс.

Варіант 23

  1. Записати, ставлячи розділові знаки; підкреслити (позначити) всі види відокремлених структур:

1.Уск підвладне вічним змінам весна і осінь сльози й сміх. У змінності закон незмінний і ти по-іншому б не зміг. Буває в нас поганий настрій бо їсть жура немов іржа та бійтеся щоб не погасла від цього усмішка чужа. 2.Ти сам загадка. Відгадай себе і все мабуть тоді на місце стане. Червоне біле ніжно-голубе відкриється за шторою туману. В очах твоїх світає небокрай а дум плоди мов яблука на вітах. Розгадуючи світ себе сперш розгадай як хочеш інших розуміти.

  1. Скласти 2 речення на суспільну тему з кількома рядами однорідних членів та з узагальнюючими словами.

  2. Поширити одне речення вставним словом (словосполученням, реченням), а друге – вставленим реченням:

1.Мудрий цінує всіх, бо помічає в кожному добре. 2.Хто сам поваги не заслужив навряд, чи додасть її іншому.

  1. Увести в речення дані слова: одне – як прикладку; друге – як порівняльний зворот:

як заклик; як продовження.

Варіант 24

  1. Записати, ставлячи розділові знаки; підкреслити (позначити) всі види відокремлених структур:

1.Зачувши постріли в лугах далеких здається сам я зменшуюсь малію на крижня меншаю на зайчика малого який сховався в мокрому кущі і вже не має сліз жалітись ні на кого. Мені вночі жаліється трава і дика качка й перша крапля зірки і лист і свист усе неубієнне усе неустріленне все живе. 2.Лунає скрип як скрик і падає сосна і білим духом іній звіявсь вгору ураз відкривши жадібному зору холодний простір . Вічна вишина… Вертаюсь в дім і сам не доберу чого той скрип у душу яро вп’явся. Все падає вона підкошена сосна все падає вона а в серці біль зостався.

  1. Скласти 2 речення на екологічну тему з кількома рядами однорідних членів та з узагальнюючими словами.

  2. Поширити одне речення вставним словом (словосполученням, реченням), а друге – вставленим реченням:

1.Немає більш плідного знання як пізнання самого себе. 2.Існує тільки один Бог – знання, і тільки один диявол – невігластво.

4.Увести в речення дані слова: одне – як прикладку; друге – як порівняльний зворот:

як оберіг; як спалах.

Варіант 25

  1. Записати, ставлячи розділові знаки; підкреслити (позначити) всі види відокремлених структур:

1.На світанку місто в сивім спить серпанку снами мріючи й казками і не знає що спіткає ще до ранку. Чорні велетенські хмари сунуть з гір як ті примари і від злості в високості все гуркочуть просять хочуть муки кари. 2. Скінчилось літо шелестять дощі холодні без веселок і без гроз а там дивись на став і на кущі змертвілим птахом упаде мороз. 3. Сніг випав уночі закравшись ніби злодій в позеленілий степ в травневу глибину і викрав зелен-цвіт і доторком холодним вмить перекинув світ мов камінь вгору сподом оглянувшись кругом у воду зазирнув.

  1. Скласти 2 речення на тему освіти з кількома рядами однорідних членів та з узагальнюючими словами.

  2. Поширити одне речення вставним словом (словосполученням, реченням), а друге – вставленим реченням:

1.Віддаючи, залишаєш назавжди за собою. 2.Краще запалити одну маленьку свічку, ніж проклинати темряву.

  1. Увести в речення дані слова: одне – як прикладку; друге – як порівняльний зворот:

як пісня; як мета.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Селф-коучинг (самонаставництво) як технологія професійного розвитку педагога Нової української школи»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.