Узагальнення вивченого з теми "Односкладне речення". 8 клас

Опис документу:
Розробка складається з 16 диференційованих варіантів, що містять по 3 завдання: визначення способів вираження граматичної основи речення та видів односкладних речень; синтаксичного розбору односкладного речення; складання текстів із використанням односкладних речень різного типу.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Узагальнення вивченого з теми «Односкладне речення». 8 клас

Варіант 1

  1. Записати, підкреслити граматичні основи; визначити способи вираження головних членів та види речень:

1.До Харкова під’їжджали вночі. 2.Степ без кінця і краю. 3.Приємно було зараз матері дивитися на сина. 4.Посієш вчинок – виросте звичка. 5.Зорі на небі. 6.Іду повз пам’ятник Тарасу. 7.По радіо повідомляють про фестиваль української народної пісні.

  1. Записати, зробити синтаксичний розбір:

А в очеретах реве, стогне, завиває, лози нагинає.

  1. Написати міні-твір, вживаючи односкладні речення, на тему: «Переходимо дорогу»; види односкладних речень вказати.

Варіант 2

  1. Записати, підкреслити граматичні основи; визначити способи вираження головних членів та види речень:

1.Бережіть шкільні підручники. 2.Невеличка степова станція. 3.Навкруги безмежний простір. 4.До завірюхи треба кожуха. 5.Не нагнувшись, гриба не знайдеш. 6.Весною в селі встають рано. 7.На луках скошено траву.

  1. Записати, зробити синтаксичний розбір:

Вітре буйний, розвійся над морем, мою тугу посвіту розвій.

  1. Написати міні-твір, вживаючи односкладні речення, на тему: «Книга – джерело знань»; види односкладних речень вказати.

Варіант 3

  1. Записати, підкреслити граматичні основи; визначити способи вираження головних членів та види речень:

1.Умій сказати, умій і змовчати. 2.Польоти в космос можна вважати вершиною успіхів науки і техніки. 3.Колись Везувій не вважали вулканом. 4.Ось наше подвір’я. 5.Біля криниці журавель. 6.Так мало прошу я у долі – лиш чистого неба вгорі. 7.А над головою вже шуміло.

  1. Записати, зробити синтаксичний розбір:

Не поговоривши з головою, не бери руками.

  1. Написати міні-твір, вживаючи односкладні речення, на тему: «Обов’язки чергового»; види односкладних речень вказати.

Варіант 4

  1. Записати, підкреслити граматичні основи; визначити способи вираження головних членів та види речень:

1.Тоді не косили сіна поодинці, як зараз. 2.Широкий, буйнохвилий Дунай, оспіваний у піснях. 3.Перед грозою затишшя. 4.Кому повім печаль мою у цьому пеклі і раю? 5.Де не посій , там і вродиться . 6.Стало страшно від подиху бурі. 7.А жить так, Господи, хотілось!

  1. Записати, зробити синтаксичний розбір:

Розкажіть мені, любий дідусю, про важкі лихоліття війни.

  1. Написати міні-твір, вживаючи односкладні речення, на тему: «Чи вміємо ми дружити»; види односкладних речень вказати.

Варіант 5

  1. Записати, підкреслити граматичні основи; визначити способи вираження головних членів та види речень:

1.Спершу треба розсудити, а тоді робити. 2.Гладь коня вівсом, а не батогом. 3.Ні перед ким не стану на коліна. 4.У Чорному морі виловлюють багато риби. 5.Вечоріло. 6.У полі тиша. 7.Ясне, усміхнене сонце.

  1. Записати, зробити синтаксичний розбір:

Давно хотілося побачити це край, оспіваний у піснях мого народу.

  1. Написати міні-твір, вживаючи односкладні речення, на тему: «На шкільному подвір’ї»; види односкладних речень вказати.

Варіант 6

  1. Записати, підкреслити граматичні основи; визначити способи вираження головних членів та види речень:

1.Літо. Починає благословлятись на світ. 2.Унизу зелені гори. 3.Мовчи та свою біду товчи. 4.Залило водою луки навесні. 5.Повертаюсь додому, обвіяний духом полів. 6.Учора принесли добру звістку. 7.Їм обом стало жаль молодого деревця.

  1. Записати, зробити синтаксичний розбір:

І знову тихо в саду після відшумілої грози.

  1. Написати міні-твір, вживаючи односкладні речення, на тему: «Над сторінкою книжки»; види односкладних речень вказати.

Варіант 7

  1. Записати, підкреслити граматичні основи; визначити способи вираження головних членів та види речень:

1.Там уже місто побудували нове. 2.Не довіряй вовку череду. 3.Було вирішено податися на берег моря. 4.Скажи мені, мій братику, королевий цвіте, нащо Бог мене поставив квітом на цім світі? 5.Незабутній вечір. Квіти скрізь. 6.Уночі трохи потрусило сніжком. 7.Учіться відповідати за свої вчинки.

  1. Записати, зробити синтаксичний розбір:

Інеєм змережило скрізь дерева.

  1. Написати міні-твір, вживаючи односкладні речення, на тему: «Моє улюблене дерево»; види односкладних речень вказати.

Варіант 8

  1. Записати, підкреслити граматичні основи; визначити способи вираження головних членів та види речень:

1.Як хороше радіти без причин. 2.Праворуч неозорий степ. 3.Це осінь. 4.Одного коня звали Мурай, а другого – Тягнибіда. 5.Довго прислухаюсь, чи він не гукне. 6.Не покину більше рідної землі. 7.Шануй батька й неньку – буде тобі скрізь гладенько.

  1. Записати, зробити синтаксичний розбір:

Нам багато розповідали про ці чудові місця.

  1. Написати міні-твір, вживаючи односкладні речення, на тему: «Як треба поводитись у громадському транспорті» ; види односкладних речень вказати.

Варіант 9

  1. Записати, підкреслити граматичні основи; визначити способи вираження головних членів та види речень:

1.Якось увечері йду від знайомих лісом. 2.Мені треба сьогодні дерева пообкопувати в саду. 3.Чесне діло роби сміло. 4.Курявою заволокло півсела. 5.Яка раса! Навкруги простори і блакить. 6.У місті проклали нову лінію метро. 7.4 червня 1775 року було зруйновано нашу славу – Запорізьку Січ.

  1. Записати, зробити синтаксичний розбір:

На небо драбиною не вилізеш.

3.Написати міні-твір, вживаючи односкладні речення, на тему: «На перерві»; види односкладних речень вказати.

Варіант 10

  1. Записати, підкреслити граматичні основи; визначити способи вираження головних членів та види речень:

1.Поля вже зорано, зерно посіяно в ріллю. 2.Йому порадили йти на роботу. 3.Зеленійте, доли і лужечки. 4.Тим часом розвиднялося, світало. 5.Чужого не гудь, свого не хвали. 6.Ось місяць, зорі, солов’ї. 7.Довкола тиша благодатна.

  1. Записати, зробити синтаксичний розбір:

Вже пройдено стільки доріг до ясної мети.

  1. Написати міні-твір, вживаючи односкладні речення, на тему: «Бережіть ліси»; види односкладних речень вказати.

Варіант 11

  1. Записати, підкреслити граматичні основи; визначити способи вираження головних членів та види речень:

1.Світе калиновий, жити нам ще жити. 2.Тривога в натовпі. Голосні розмови. 3.Ідемо польовою стежкою. 4.На ланах співають ще не часто, і сьогодні в полі день важкий. 5.Як боїшся горобців, то не сій проса. 6.Де нема святої волі не буде там добра ніколи. 7.Назриваю в гаю запашного зілля, запашного зілля вибуялих трав.

  1. Записати, зробити синтаксичний розбір:

Вдармо ж в струни разом, браття, в золотії!

  1. Написати міні-твір, вживаючи односкладні речення, на тему: «Права й обов’язки школяра»; види односкладних речень вказати.

Варіант 12

  1. Записати, підкреслити граматичні основи; визначити способи вираження головних членів та види речень:

1.Ніч. На небі повний місяць. 2.Нам про ці місця багато розповідали. 3.Змалку звикайте до праці. 4.Справді, тут напрочуд гарно. 5.Не можна судити про людину з першого погляду. 6.Готуй літом сани, а взимку воза. 7.Під лежачий камінь вода не тече.

  1. Записати, зробити синтаксичний розбір:

В темну ніч зірок не видно.

  1. Написати міні-твір, вживаючи односкладні речення, на тему: «Барви осені»; види односкладних речень вказати.

Варіант 13

  1. Записати, підкреслити граматичні основи; визначити способи вираження головних членів та види речень:

1.Любіть Україну всім серцем своїм. 2.Більше роби та менше говори. 3.Широкий, могутній Дніпро. 4.Память про Тараса Шевченка свято бережуть у нашій країні. 5.Сонце на обрії. 6.Трудову практику закінчено. 7.Не шукай правди в інших, як у тебе її нема.

  1. Записати, зробити синтаксичний розбір:

Від щастя хочеться радіти і співати, і всім довкола щастя дарувати.

  1. Написати міні-твір, вживаючи односкладні речення, на тему: «Після уроків»; види односкладних речень вказати.

Варіант 14

  1. Записати, підкреслити граматичні основи; визначити способи вираження головних членів та види речень:

1.Уже звечоріло, коли її трохи заспокоїли. 2.Зелений луг, задумані хмаринки. 3.У небі гул літака. 4.Поділюся гіркими сльозами з німими стінами. 5.Не журись та за діло берись. 6.Біда на світі, коли нема правди. 7.Уже й поглянули на Землю з космосу.

  1. Записати, зробити синтаксичний розбір:

Боже, не роби нас жебраками, злагоду пошли нам у сімю.

  1. Написати міні-твір, вживаючи односкладні речення, на тему: «Ранок у місті»; види односкладних речень вказати.

Варіант 15

  1. Записати, підкреслити граматичні основи; визначити способи вираження головних членів та види речень:

1.Люблю, коли хвилі юрбою шумують, ламаючи лід. 2.Можна вибрать друга і по духу брата, та не можна рідну матір вибирати. 3.У залі тиша. 4.Урочиста мить. 5.Враз потемніло, закрутило снігом. 6.Розуму не позичиш. 7.Про несподівану зміну маршруту нас не повідомили.

  1. Записати, зробити синтаксичний розбір:

У народних піснях і думах оспівано наше героїчне минуле, звитяги й поразки, злети й падіння.

  1. Написати міні-твір, вживаючи односкладні речення, на тему: «У вільний час»; види односкладних речень вказати.

Варіант 16

  1. Записати, підкреслити граматичні основи; визначити способи вираження головних членів та види речень:

1.Не люблю осінньої ночі. 2.За що, не знаю, називають хатину в гаї тихим раєм. 3.І світає, і смеркає, день Божий минає. 4.Тихий та лагідний вечір. Місяць угорі. 5.Не хвались, ідучи на торг. 6.У хаті було чисто та гарно, як у квітнику. 7.Ходімо до лісу.

  1. Записати, зробити синтаксичний розбір:

Штучні супутники призначено для вивчення навколоземного простору та атмосфери.

3.Написати міні-твір, вживаючи односкладні речення, на тему: «У вихідний»; види односкладних речень вказати.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Стратегії профілактики та вчасного реагування на прояви суїцидальної поведінки неповнолітніх»
Мельничук Вікторія Олексіївна
36 годин
590 грн