Узагальнення вивченого з теми "Однорідні члени речення", 8 клас

Опис документу:
Розробка містить 27 диференційованих варіантів по 4 завдання, які передбачають такі види роботи: відновлення розділових знаків при однорідних членах ( у тім числі при узагальнювальних словах); розрізнення однорідних та неоднорідних означень; складання речень з опорними словами; синтаксичний розбір речення, ускладненого однорідними членами.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Узагальнення вивченого з теми: «Однорідні члени речення», 8 клас

Варіант 1

1.Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи та однорідні члени ; визначити види простих речень:

Усе блищить новизною будинки дерева квіти все росте все кращає з кожним днем. І трави і ниви і небо й сонце усе змінилося в очах хлопчини. Хмаривсь день якусь хвилину потім знову заяснів. Шумів вітер за тином по садках поза хатами листя жовте зривав. Ми в боротьбі пройшли крізь бурі і негоди і творимо життя незборне молоде. Іноді глибоку тишу порушує стукіт дятла або шерех збитої білкою кедрової шишки.

2.Зробити повий синтаксичний розбір:

Гнів і жаль огонь і холод несамовита радість і гірка туга охопили Петрове серце.

3.Записати якнайбільше( з різними розділовими знаками та видами зв’язку) варіантів речення з такими однорідними членами:

літак, пароплав, поїзд, автомобіль.

4.Дібрати однорідні та неоднорідні означення до поданих слів; скласти з ними 2 речення:

кімната, дівчина.

Варіант 2

1.Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи та однорідні члени; визначити види простих речень:

І от сьогодні по синьому ранку по блакитному сніжку по притіненій стежині вони йдуть ловити рибу. У них є все пшениця хутро вовна і риба й мед і добрі води рік. На ослонах на столі та припічку скрізь наставлено немитого начиння горщиків мисок ложок. Закликав червень чарівну теплінь у тихий сад і у поля безкраї. Наука й труд знання і школа дбайливо кличуть до мети. Вже сонце котилось до темного бору і в теплім промінні купало і ярі лани і веселую гору.

2.Зробити повний синтаксичний розбір:

Тополя нечутно підійшла під самісіньке вікно заглянула в шибку постукала гілкою стиха.

3.Записати якнайбільше( з різними розділовими знаками та видами зв’язку) варіантів речення з такими однорідними членами:

синій, червоний, білий, рожевий.

4.Дібрати до поданих слів однорідні та неоднорідні означення; скласти з ними 2 речення:

день, дорога.

Варіант 3

1.Записати,поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи та однорідні члени; визначити види простих речень:

Віє метелиця крутиться мелеться котиться полем у млі килимом-хутром падає стелиться снігом по мерзлій землі. Беру до серця землю всю як є блават червінь і золото й кармін гармонію від сутінку й світанку бузкове майво й пурпуру стожар. Матіола чебрець і барвінок і хміль і калина солов’ї і лелеки зозулі орли голуби всі співають тобі прославляють тебе Україно вір усім їм і жодного з них не згуби. Ураз усе покращало біля мене і ясени з блакитними тінями й зеленим шумом і нагорблена клуня з чотирма вітрами і скрипливі ворота од яких піде в щось гарне моя дорога і маківки що бринять і бринять на городі і навіть ледачі гарбузи що повдягали різнобарвні сорочки та й лежачи вихваляються ними.

2.Зробити повний синтаксичний розбір:

На вулицях на подвір’ях по садках по городах скрізь згрібали сміття бур’ян листя згортали все те докупи й підпалювали.

3.Записати якнайбільше ( з різними розділовими знаками та видами зв’язку) варіантів речення з такими однорідними членами:

будинки, паркани, дерева, кущі.

4.Дібрати до поданих слів однорідні та неоднорідні означення; скласти з ними 2 речення:

усмішка, настрій.

Варіант 4

1.Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи та однорідні члени; визначити види простих речень:

Ставки це блакитні очі землі їм теж треба дивитися і на сонце і на зорі і на людей. Чарівний світ пливе переді мною як-от сині води білі піски хати на високих берегах. Холодний колючий вітер гнав низько над землею важкі олив’яні хмари. Усе і це повітря і покручені лози і зів’яла трава мимохіть нагадує про минуле. Бурлаки стояли ні живі ні мертві. Усе в чеканні світлі краплі рос земля і місяць вишні і тополі.

2.Зробити повний синтаксичний розбір:

Цього болю не приколишуть ні тополі біля хати ні гніздо лелеки на хаті ні сама хата.

3.Записати якнайбільше варіантів ( з різними розділовими знаками та видами зв’язку) речення з такими однорідними членами:

Харків, Київ, Львів, Чернігів, Ужгород.

4.Дібрати до поданих слів однорідні та неоднорідні означення; скласти з ними 2 речення:

ялинка, зошит.

Варіант 5

1.Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи та однорідні члени речення; визначити види простих речень:

Кущові рослини смородина порічки розпросторилися розширилися мішаючись з глухою і жалкою кропивою. В усьому у незлобивому шелесті лісу в кожному несподіваному зламі стежки вчувалася докора за те що так довго сюди не навідувався. Усе вражало тут своєю глухоманню кучерявий дуб що міцно вхопився за землю розмитим водою корінням дуплиста верба кошлатий глід. І земля і вода і повітря все поснуло. Усе ніби поменшало і звузилось і дорога і городи і стежка в березі і круча над Россю. Рідній матері-Вітчизні все віддай життя і труд.

2.Зробити повний синтаксичний розбір:

Завод і лан село і місто злились в єдину пісню чисту.

3.Записати якнайбільше (з різними розділовими знаками та видами зв’язку) варіантів речення з такими однорідними членами:

птахи, звірі, сади, ліси.

4.Дібрати до поданих слів однорідні та неоднорідні означення; скласти з ними 2 речення:

роса; риба.

Варіант 6

1.Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи та однорідні члени речення; визначити види простих речень:

Ах як усього багато неба сонця веселої зелені! Рвала ти гірке та сиве зілля ковилу полин-траву. Свят-вечір. У чепурненьких міщанських і козацьких хатках у вбогих селянських халупах скрізь готуються до свят скрізь прибирають і миють білять печуть варять. Глибоке небо немов промовляло до моря огнисті слова а море співало урочистій ночі свою могутню величну вічну пісню. Усе що тут росло і низький чагарник і густозелений мох усе вирвано з корінням і затоптано. Скрізь над головою під ногами і поряд з тобою живе гуркоче торжествуючи свої перемоги залізо.

2.Зробити повний синтаксичний розбір:

Заквітчана заклечана барвиста запашна із тисячам радощів прийшла до нас весна.

3.Записати якнайбільше( з різними розділовими знаками та видами зв’язку) варіантів речення з такими однорідними членами:

поема, вірш, повість, роман, новела.

4.Дібрати до поданих слів однорідні та неоднорідні означення; скласти з ними 2 речення:

держава; картина.

Варіант 7

1.Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи та однорідні члени речення; визначити види простих речень:

Протоптані від хат стежки бігли до школи до криниці до ставка. Стерня свіжі снопи полукіпків снопи і снопи все виблискує золотом бризкає жнив’яним сонцем. Під великою військовою коругвою виступало старшинство полковники єсаули писарі курінні отамани вершники піші все перемішалося. Кругом стояли верби груші та вишні мов вироблені з каменю. Усе змішалось в одну мить і злилось докупи і земля й море. Кожен звук шерех опалого листка здається голосним.

2.Зробити повний синтаксичний розбір:

В думках не раз мандруємо полями вузенькою доріжкою крутою.

3.Записати якнайбільше (з різними розділовими знаками та видами зв’язку) варіантів речення з такими однорідними членами:

казка, легенда, прислів’я народний переказ.

4.Дібрати до поданих слів однорідні та неоднорідні означення; скласти з ними 2 речення.

Варіант 8

1.Записати,поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи та однорідні члени ; визначити види простих речень:

Усе застеляла мла вечірня повита смутком. Скільки дійсних випадків і казок і кривавих легенд було розказано цієї ночі. Доля наче примхлива дівчина то пригріє то знов остудить. Світе мій гучний мільйонноокий пристрасний збурунений німий ніжний і ласкавий і жорстокий дай мені свій простір і неспокій сонцем душу жадібну налий! Картина була надзвичайна як сон чи казка. День ніч вечір ранок усе біле все тьмяне.

2.Зробити повний синтаксичний розбір:

Сотні й тисячі українських дівчат колгоспниць робітниць студенток лікарів інженерів у сірих шинелях воїнів ідуть на захід.

3. Записати якнайбільше ( з різними розділовими знаками та видами зв’язку) варіантів речення з такими однорідними членами):

гомін, шепіт, шум, розмови.

4.Дібрати до поданих слів однорідні та неоднорідні означення; скласти з ними 2 речення:

приятель; стрічка.

Варіант 9

1.Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи та однорідні члени ; визначити види простих речень:

Низькі хмари сіялися то дощем то навіть мокрим лапатим снігом. Все бачить співець у широкім роздоллі і небо і море красу світову. Угорі небо синє бездонне умите сонцем і збуджене весною. Пташина зграя полетіла невідомо куди і вже більше сюди не поверталась ні влітку ні восени. Світ який ні кінця ні краю! Все наокіл і трави і кущі наче завмерло.

2.Зробити повний синтаксичний розбір:

Як прагне людство в злагоді іти назустріч сонцю радості трудові.

3.Записати якнайбільше варіантів ( з різними розділовими знаками та видами зв’язку ) речення з такими однорідними членами:

каштан, тополя, береза, липа, клен.

4.Дібрати до поданих слів однорідні та неоднорідні означення; скласти з ними 2 речення:

книга; подорож.

Варіант 10

1.Записати. поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи та однорідні члени; визначити види простих речень:

Зі смутком на серці з вінком на чолі скажу своє слово і зникну з землі. Весна вже вимила всі дахи землю й річку від снігу а льоду чистенько позамітала небо. Сонце вже лежить на горизонті грандіозною червоною трояндою і збирається а ночівлю. Сунуться купами чорнії хмари плинуть по небу мов тії примари сонце ласкаве блискуче вкривають холодом серце і душу проймають. Здавалось на всіх деревах околиці на вербах осокорах і вільхах виспівували солов’ї. Мене тішить синє небо і пташиний спів і високе дерево і низька трава.

2.Зробти повний синтаксичний розбір:

І від снігу від сонця від горобиного галасу на душі ставало затишно й приємно.

3.Записти якнайбільше ( з різними розділовими знаками та видами зв’язку) варіантів речення з такими однорідними членами:

лисиця, білка, вовк, ведмідь.

4.Дібрати до поданих слів однорідні та неоднорідні означення; скласти з ними 2 речення:

море, трава.

Варіант 11

1.Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи та однорідні члени; визначити вид простих речень:

Несуть пани-есаули козацькую збрую литий панцир порубаний шаблю золотую три рушниці-гаківниці і три самопали. Заснув знечувся й коли і снилися красиві коні сірі гніді вороні. Якось раз над нашим містечком стояла тиха місячна літня ніч. Вода шуміла й билась між камінням білими кипучими хвилями. Ой не квітни весно пишними квітками бо народ мій встане розіб’є кайдани вкриє світ димами а поля тілами. Пісні і сміх і радість скрізь вона ж літа не зна спокою і скиглить з тугою палкою і розсипає перли сліз.

2.Зробити повний синтаксичний розбір:

Сміюсь я жартую співаю не скаржусь на долю зовсім і б’ю по розірваних струнах на серці моїм.

3.Записати якнайбільше ( з різними розділовими знаками та видами зв’язку ) варіантів речення з такими однорідними членами:

річки, ставки, озера, моря.

4.Дібрати до поданих слів однорідні та неоднорідні означення; скласти з ними 2 речення:

вітер, держава.

Варіант 12

1.Записати. поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи та однорідні члени речення; визначити види простих речень:

І тільки вітер пронесеться вже ліс і труситься і гнеться і просить ласки на землі. На цвинтар сумно не ідіть в жалобі не ридайте погляньте вгору на блакить і в ній весну пізнайте. Люблю люблю а що не знаю повітря може сонце день траву шовкову цвіт вишень. Ще не вмерла пісня ще живе в мені борсається в крові корчиться в огні і кричить і тужить і кляне і зве… Ще не вмерла пісня ще горить живе. Знов хотілося б мені буйним полум’ям зайнятись то горіти вдалині то зірками розсипатись.

2.Зробити повний синтаксичний розбір:

На нивах зелених в долинах на луках побожно зривали ми різні квітки і втузі солодкій і в радісних муках на свято велике сплітали вінки.

3.Записти якнайбільше ( з різними розділовими знаками та видами зв’язку) речень з такими однорідними членами:

вірші, повісті, романи, оповідання.

4.Дібрати до поданих слів однорідні та неоднорідні означення; скласти з ними 2 речення:

країна, вогонь.

Варіант 13

1.Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи та однорідні члени; визначити види простих речень:

Якісь солодкі любі спогади та думки колисали його серце. Скрізь і на подвір’ї і в саду і на городі все тяглося до сонця і раділо йому. А наше все круг нас і води й дерева й переплески хвиль і вогкість лісова і хмари з синьої прозорчастої криги. На річці в лісі на полі усюди німо і тихо. Тиша була наповнена всякими звуками і дзвінкою піснею жайворонка і дзижчанням польових мух і тихим мелодійним шелестом стиглого жита. Теслярі робили мости на Дніпрі і Дінці і на сивому Збручі.

2.Зробити повний синтаксичний розбір:

З річки доносився дитячий сміх і лемент і плескіт хвиль.

3.Записати якнайбільше ( з різними розділовими знаками та видами зв’язку) речень з такими однорідними членами:

окунь, щука, короп, карась.

4.Дібрати до поданих слів однорідні та неоднорідні означення; скласти з ними речення:

друг, береза.

Варіант 14

1.Записти, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи та однорідні члени ; визначити види простих речень:

Усе ніби поменшало і звузилось і дорога і городи і стежка в березі і круча над Россю. Перлами-росою сонцем далиною вмиваються поля. І все те і штормове море і блакитнувате небо і далекі ледь окреслені хмари пройняте легеньким серпанком рухливого туману. Краю мій люблю я тебе вдень і вночі вранці і ввечері і не знаю краю своєї любові. Вузенька стежечка щезала часом серед кам’яної пустелі або ховалась під виступом скель. Тече вода в синє море та не витікає.

2.Зробити повний синтаксичний розбір:

Вечір тихо гаптував небеса і золотом і сріблом і блакиттю й іншими барвами найтонших відтінків.

3.Записати якнайбільше ( з різними розділовими знаками та видами зв’язку) варіантів речення з такими однорідними членами:

зима, весна, літо, осінь.

4.Дібрати однорідні та неоднорідні означення до поданих слів; скласти з ними 2 речення:

вікно, сукня.

Варіант 15

1.Записати. поставити розділові знаки4 підкреслити граматичні основи та однорідні члени; визначити види простих речень;

Світле весняне повітря лоскоче мене бадьорить. В підземній глибині в морях і під водою і на вершинах гір і в хащах лісових уранці вніч і вдень вечірньою порою і в селах і в містах звучить мені твій сміх. Караюсь мучуся але не каюсь. Хлопці збентежились почервоніли і стояли мовчки ні живі ні мертві. На все осінь щедра на кавуни і на дощі і на холодні роси. З-за обрію вставало червоне вранішнє сонце і радісно вітало молоду зелену траву.

2.Зробити повний синтаксичний розбір:

Барвисті ліси на схилах обабіч дороги не тільки не гасли під скісним промінням а навпаки розжеврювались іще яскравіше.

3.Записати якнайбільше ( з різними розділовими знаками та видами зв’язку) варіантів речення з такими однорідними членами:

фіалки, ромашки, маки, волошки.

4.Дібрати до поданих слів однорідні та неоднорідні означення; скласти з ними 2 речення:

сонце, небо.

Варіант 16

1.Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи та однорідні члени ; визначити види простих речень:

Його «Кобзар» читали й перечитували заучували напам’ять і переписували в Києві у Харкові у Полтаві. Мене цікавило тут усе і книги і журнали і газети. Невелика білостінна хата купалась у квітах. На озері туман то лежить пеленою то хвилюється від вітру то розривається відкриваю чи блідо-блакитну воду. Гуркіт підвід рокіт моторів іржання коней все ставало зараз помітно лункішим ніж удень. На городі влітку ростуть гарбузи дині картопля морква квасоля горох.

2.Зробити повний синтаксичний розбір:

За похилими тинами доцвітали червоні рожеві білясті чорні ружі осипаючи зі своїх дзвіночків цвіт.

3.Записати якнайбільше ( з різними розділовими знаками та видами зв’язку) варіантів речення з такими однорідними членами:

лікар, учитель, інженер, агроном.

4.Дібрати до поданих слів однорідні та неоднорідні означення;скласти з ними 2 речення:

годинник, прикраса.

Варіант 17

1.Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи та однорідні члени; визначити види простих речень:

Продавай чужинцю хату і вітряк і двір сам іди кудись на страту в проклятий Сибір. В сяйві місячнім блукають голубі отари хмар то пасуться то лягають то спускаються у яр. Вогонь що мовчки в попелі дрімав ожив і знявся блиснув засіяв і засміявся і віковічну ніч злякав. Нащо не поглянеш сумує усе і звір і людина і птах і рослина все камін загального суму несе. Хотів би я піти через ліси дрімучі через річки яри і кручі до серця зранити себе об камені терни колючі аби угледіти тебе. Все проти нас земля і небо могила викопана нам а ми з усмішками ясними будуєм вимріяний храм.

2.Зробити повний синтаксичний розбір:

Як любо як безмежно любо жити дивитися на білий Божий світ впиватися повітрям чистим і слухати як б’ється серце Боже.

3.Записати якнайбільше ( з різними розділовими знаками та видами зв’язку) варіантів речення з такими однорідними членами:

музика, поезія, живопис, скульптура.

4.Дібрати до поданих слів однорідні та неоднорідні означення; скласти з ними 2 речення:

місяць, дорога.

Варіант 18

1.Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи та однорідні члени; визначити види простих речень:

І соняшники і кукурудза і криниця і журавель і трава на леваді і сонце над усім селом усе вслухалося у свою свіжість і красу. Усе чарує зір кругом роса і луг і води. Дні були неоднакові то прозорі то пройняті смерком то притемнені похмурі то знов лагідні пронизані золотим блиском. Усе відбивається в пісні як в морі рожева зоря і червоная кров і темна ненависть і ясна любов і пломінь пожежі і місяць та зорі. Робітник за станком і поет на папері всі ми творимо світ наш новий. Живучи в просторій міській квартирі серед модерних меблів килимів кришталю і картин у позолочених рамах він часто сумував за далекою рідною хатою.

2.Зробити повний синтаксичний розбір:

Зазолотились засиніли заграли в семибарвній грі гранітних сходів мокрі схили.

3.Записати якнайбільше ( з різними розділовими знаками та видами зв’язку) варіантів речення з такими однорідними членами:

буряки, картопля, гарбузи, дині.

4.Дібрати до поданих слів однорідні та неоднорідні означення; скласти з ними 2 речення:

листя, вода.

Варіант 19

1.Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи та однорідні члени ; визначити види простих речень:

На небі сонце гасне в вечірній синій млі останнє сяйво ясне кидає на шпилі. У городі і в саду ясніли свіжі осінні квіти різнобарвні айстри палка красоля гвоздики гарячий як кров королевий цвіт. Пливло червоне жовте голубе квіткове полум’я перед очима. Гроза стихала віддалялась і тягла за собою шматки розпатланого неба. Дощові краплі зависли скрізь на гілках листочках павутинні. Всі зійшлися і хлопці й дівчата під крилом голубим тишини.

2.Зробити повний синтаксичний розбір:

Між галузками кущів у кронах дерев посеред дороги метушилися й цвірінчали горобці.

3.Записати якнайбільше ( з різними розділовими знаками та видами зв’язку) варіантів речення з такими однорідними членами:

чорнобривці, горицвіт, іван-чай, петрів батіг.

4.Дібрати до поданих слів однорідні та неоднорідні означення; скласти з ними 2 речення:

школа, свято.

Варіант 20

1.Записати, поставити розділові знаки, підкреслити граматичні основи та однорідні члени; визначити види простих речень:

Не визнаю ні любові ні дружби ні приятелювання до перших заморозків чи до першого грому. Дужі хвилі ринуть і ридають і здіймаються все вгору. Рідній матері-Вітчизні все віддай життя і труд. Всяке птаство як-от деркачів перепілок куликів курочок можна було викосити косою в траві. Тягнуться до сонця і квітки і трави віти кучеряві гори голубі. Вкрились квітами левади і переліски й поля.

2.Зробити повний синтаксичний розбір:

Довкола розкинулись мило барвисті дрібні береги хатки і садочки і луки й поля.

3.Записати якнайбільше ( з різними розділовими знаками та видами зв’язку) варіантів речення з такими однорідними членами:

історія, географія, фізика, хімія, біологія.

4.Дібрати до поданих слів однорідні та неоднорідні означення; скласти з ними 2 речення:

урок, клас.

Варіант 21

1.Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи та однорідні члени; визначити види простих речень:

Ми садили ліс у полі і дубочки і тополі і осику і ліщину і червону горобину. Зацвіли усі діброви і долини і луги. Ніч озеро комиші внизу шумлять дужо тривожно. І дощ і туман і хмари все це змішалося між собою. Прості речі склянка молока білий хліб легкі фіранки на вікнах приносять задоволення. І на тім рушничкові оживе все знайоме до болю і дитинство й розлука й твоя материнська любов.

2.Зробити повний синтаксичний розбір:

І втома від цілоденної праці і холод і ця сумна картина мимохіть насували мрію про теплу хату.

3.Записати якнайбільше ( з різними розділовими знаками та видами зв’язку) варіантів речення з такими однорідними членами)

ставки, озера, річки, моря.

4.Дібрати до поданих слів однорідні та неоднорідні означення; скласти з ними 2 речення:

вітер, вода.

Варіант 22

1.Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи та однорідні члени; визначити види простих речень:

Сьогодні усе для тебе озера гаї степи. Як не любить той край що дав тобі і силу і гострий зір очей і розум молодий. Безлюдна безводна безліса земля розлягається навкруги втомлює зір своїм одноманітним непривітним простором. Скрізь і на подвір’ї і в саду і на городі все тяглося до сонця і раділо йому. Отак гарненько сам собі посиджу із молодим дубком погомоню позичу в хмар вечірнього вогню та привітаю прохолоду свіжу.

2.Зробити повний синтаксичний розбір:

Синьохвилий Дніпро приголубив село в кучеряві садки переплів степ хатки оточив і навіки спочив в золотому намисті полів.

3.Записати якнайбільше ( з різними розділовими знаками та видами зв’язку) варіантів речення з такими однорідними членами:

дощ, сніг, вітер, мряка , туман.

4.Дібрати до поданих слів однорідні та неоднорідні означення; скласти з ними 2 речення:

свято, перемога.

Варіант 23

1.Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи та однорідні члени; визначити види простих речень:

У ранковому березневому затуманеному повітрі пахли вишневі садки. І вся вона на видноті ставна вродлива. А тим часом місяць пливе оглядать і небо і зорі і місяць і море. Я пам’ятаю вчительку мою просту і скромну і завжди спокійну. Життя це ріка в якій попутно й навально тече минувшина й теперішність добро й зло правда і кривда. Ні спека дня ні бурі ні морози ніщо не вб’є любов мою живу.

2.Зробити повний синтаксичний розбір:

Українські письменники Шевченко Марко Вовчок Панас Мирний Нечуй-Левицький багато творів присвятили зображенню життя України.

3.Записати якнайбільше ( з різними розділовими знаками та видами зв’язку) варіантів речення з такими однорідними членами:

рубін, смарагд, бурштин, діамант.

4.Дібрати до поданих слів однорідні та неоднорідні означення; скласти з ними 2 речення:

мить, плакат.

Варіант 24

1.Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи та однорідні члени; визначити види простих речень:

І тиша росла розросталась німіла пливла як повітря без крику без слів. Так і ти поете слухай голоси життя людського нові ритим уловлй і розбіжні вільні хвилі хаос ліній дим шукання в панцир мислі одягни. Немов різьблений дикий цап стояв. Усе його постава непорушна тоненькі ніжки витончене тіло розвилки рогів на сухій голівці і спокій величавий що зливався з напруженістю звіра сторожкого усе було довершеність сама. Ми в світ прийшли успадкувати славу діла і думи й чесні мозолі. Люди різні між нас бувають симпатичні гарі чудні. Всюди і на вулицях і круг стадіону і обабіч дороги до заводу росли молоді осокори клени й каштани.

2.Зробити повний синтаксичний розбір:

Вітчизно! Горді ми тобою трудом і подвигом твоїм твоєю чистою весною і сили струменем живим.

3.Записати якнайбільше ( з різними розділовими знаками та видами зв’язку) варіантів речення з такими однорідними членами:

радість, щастя, горе, смуток.

4.Дібрати до поданих слів однорідні та неоднорідні означення; скласти з ними 2 речення:

вчинок, ліс.

Варіант 25

1.Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи та однорідні члени; визначити види простих речень:

Почуття людини не пробудиш без співчуття співпереживання без уміння відчути серцем найтонші духовні порухи іншої людини. Здалеку лунало срібне палке тужливе щебетання соловейка. Цвіте малина, смородина, картопля, квасоля. Більш ніж меч і огонь і стріла і коса небезпечне оружжя жіноча краса. Якщо ти втратив мужність ти можеш втратити все честь повагу довіру споконвічний зв'язок з родом з якого ти вийшов який дав тобі прізвище та ім’я.

2.Зробити повний синтаксичний розбір:

У них є все пшениця хутро вовна і риба й мед і добрі води рік.

3.Записати якнайбільше ( з різними розділовими знаками та видами зв’язку) варіантів речення з такими однорідними членами:

гай, діброва, бір, ліс, поле.

4.Дібрати до поданих слів однорідні та неоднорідні означення; скласти з ними 2 речення:

гора, місяць.

Варіант 26

1.Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи та однорідні члени; визначити види простих речень:

У густій мряці білій як молоко все пропадало небо гори ліси пастухи. Під вікнами Ганна насадила бузку любистку півників та півонії. Світло сяйною хвилею хлюпнуло по верхівках дерев замиготіло застрибало по кущах. Хоча пізно а все ж діждемось ми весни свята волі і світла і втіхи. Хвиля коси розпускає убирається в каміння в перли яхонти топази в срібло золото смарагд. Для всіх ти мертва і смішна для всіх ти бідна і нещасна моя Україно прекрасна пісень і волі сторона.

2.Зробии повний синтаксичний розбір:

Він жив один в своїй пустелі серед думок і мрій своїх на мить одну злітав на скелі і знов для неба кидав їх.

3.Записати якнайбільше ( різними розділовими знаками та видами зв’язку) варіантів речення з такими однорідними членами:

сонце, вітер, дощ, сніг.

4.Дібрати до поданих слів однорідні та неоднорідні означення; скласти з ними 2 речення:

дощ, нація.

Варіант 27

1.Записати, поставити розділові знаки; підкреслити граматичні основи та однорідні члени; визначити види простих речень:

Тиша була наповнена всякими звуками і дзвінкою піснею жайворонка і дзижчанням польових мух і тихим мелодійним шелестом стиглого жита. На ослонах на столі та припічку скрізь понаставлено посуду горщиків мисок ложок. Дівоче вбрання і козацька люлька топірець гуцула і спинка саней бабусина скриня і мисник на стіні вишитий рушник і звичайний віконний наличник будь-яка ужиткова річ ставала витвором мистецтва. Весь ліс в інеї в крихкому казковому розкішному уборі. Хай знайдеться у тебе сто підстав нехай серця людські ти заполониш не поспішай не лізь на п’єдестал забронзовієш друже захолонеш.

2.Зробити повний синтаксичний розбір:

Сірий припорошений весняною пилюкою степ збігає на південь і стигне там голубим маревом.

3.Записати якнайбільше ( з різними розділовими знаками та видами зв’язку) варіантів речення з такими однорідними членами:

вулиці, провулки, проспекти, майдани.

4.Дібрати до поданих слів однорідні та неоднорідні означення; скласти з ними 2 речення:

зорі, вітер.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн