Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Побудова дисципліни у ЗДО: профілактика проблемної поведінки
»
Взяти участь Всі події

Узагальнення та закріплення знань учнів з теми "Речення"

НУШ

Для кого: 3 Клас

22.10.2021

56

4

0

Опис документу:

Узагальнити і систематизувати знання учнів про види речень за метою висловлювання, закріпити навички правильного інтонування речень, вчити розпізнавати ці речення на слух; узагальнити знання про члени речення, словосполучення; збагачувати словниковий запас учнів, розвивати вміння узагальнювати, зв’язне мовлення, мислення, пам’ять, увагу; виховувати почуття доброти, дружби, взаємодопомоги.

Перегляд
матеріалу
Отримати код



Грем′яцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Новгород-Сіверської міської ради
Чернігівської області








Урок з української мови

на тему:



«Закріплення знань про речення»






Підготувала
вчителька початкових класів
Бондаренко І. Г.










Тема: Закріплення знань про речення.

Мета: Узагальнити і систематизувати знання учнів про види речень за метою висловлювання, закріпити навички правильного інтонування речень, вчити розпізнавати ці речення на слух; узагальнити знання про члени речення, словосполучення; збагачувати словниковий запас учнів, розвивати вміння узагальнювати, зв’язне мовлення, мислення, пам’ять, увагу; виховувати почуття доброти, дружби, взаємодопомоги.

Обладнання: казкові герої з казки «Рукавичка», конверти із завданнями, таблиця «Види речень» , іграшковий мікрофон, Лего.

Тип уроку: узагальнення вивченого матеріалу.


Зміст уроку:

І. Організаційний момент

Сьогодні у нас незвичайний урок.

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну відому, в країну чудову

Що нас так чекає й збагачує мову.

Тож урок розпочинаємо

Й багато нового пізнаємо.


ІІ. Мотиваційна частина. Завдання уроку.

- Сьогодні ми продовжуємо цікаву мандрівку по Країні Граматиці, а саме у цікавому місті під назвою Речення. Там живуть великі і малі родини, а на вулицях розташовані різні знаки. До цього міста ми йдемо не вперше, тому маршрут ви знаєте. На уроці пригадаємо, які речення бувають за метою висловлювання і за інтонацією, які розділові знаки потрібно ставити в кінці відповідного речення, узагальнемо знання про члени речення, словосполучення та ін.

Тож нині завдання на уроці такі:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.


ІІІ. Каліграфічна хвилинка.

  • Запишемо число, класна робота.

А щоб слова і букви правильно писати,

Хвилинку каліграфії треба починати!


  1. Пишемо каліграфічно рядкову букву Мм, Мм пів рядка.

  2. Пишемо склади мо, ме, ми, ім, ям, му, ма.

  3. Придумайте слова на букву М. Складіть з одним із слів речення.

ІV. Актуалізація опорних знань учнів.

1. Фронтальне опитування з теми «Речення».

Що таке речення? ( Речення – складається із слів, виражає закінчену думку, в кінці речення ставиться .?!)

— Як відокремлюються речення в усному мовленні? (Паузою)

— А в писемному мовленні? (Розділовими знаками.)

— Як пишуться слова в реченні? (Окремо)

— З якої букви пишеться перше слово в реченні? (З великої).


2. Складання «Асоціативного куща»;

-Яку тему  ми вивчали на попередніх уроках?

-Давайте складемо «Асоціативний кущ» до слова речення.

виражає закінчену думку Велика буква

о кличні                                                          питальні

н еокличні                      РЕЧЕННЯ              спонукальні

                                                                           розповідні

складається  із слів

V. Виконання завдань.

1. Вступне слово вчителя.

Сьогодні, коли я вранці йшла до школи по вулиці, яка називається Речення, то зустріла старенького дідуся. Він був дуже зажурений і розповів сумну історію. Зараз на вулиці холодно, і в мене дуже мерзнуть руки, бо під час прогулянки до лісу загубив рукавицю. Згодом повернувся туди, а в ній живуть різні звірі. Хотів її забрати та звірі не віддали. Сказали, що повернуть лише за умови, якщо виконаю всі завдання, які вони запропонують. Коли почув їх, то зрозумів, що це мені не під силу. Дідусь давно ходив до школи і не пам'ятає цей матеріал. Просив допомоги учнів. Я дідуся заспокоїла і розповіла, які в мене гарні школярі, вони неодмінно допоможуть.

Хто хоче допомогти старенькому, то відправимося до лісу.

2. Робота в групах.

Завдання від Мишки – шкряботушки. Гра «Роз’єднай слова»

—  Утворіть речення і запишіть його.


Дітипрочиталиукраїнськуказкуушкільнійбібліотеці.

—  Яке це речення за метою висловлювання та інтонацією?(розповідне, неокличне)

3. Робота в парах.

Завдання від Жабки – скрекотушки. Гра «Слова загубились»

—  Доповніть речення словами з довідки. Запишіть їх.


Прийшла зима.  Випало  …  снігу.  Діти надумали  …  гірку.  Вони взялися … до роботи. Гірка … на славу. Як весело взимку!

(Багато, зробити, дружно, вийшла)

—  Скільки речень ви записали? (6)

—  Доведіть, що це речення.( мають завершену думку, початок з вел.букви)

—  Прочитайте розповідні неокличні речення.

—  Прочитайте розповідні окличні речення.

—  Який  розділовий  знак  ставиться  в  кінці  розповідного  неокличного речення?

—  Який  розділовий  знак  ставиться  в  кінці  розповідного  окличного  речення?


4. Самостійна робота.

Завдання від Зайчика – побігайчика.

— Спишіть речення, розкриваючи дужки.

Знайдіть підмет і присудок. Усно поставте до них питання.


Білочка виглядає з (дупло).

Дятел шукав комаху в (кора).

Мишка сховалась у (нірка).



5. Робота в групах.

Завдання від Лисички - сестрички. Гра «Розсипанка»

Кожна група отримає розсипані на слайді слова. З цих слів потрібно скласти речення, записати його і назвати підмет і присудок.


І гр. Дівчата - За, сховався, зайчик, високим, біленький, пагорбом.


ІІ гр. Хлопці - мишка, зернинку, Сіренька, знайшла, маленьку.

6. Завдання від Вовчика – братика. Руханка .

7. Робота із Лего.

Завдання від Кабана – іклана. Гра «Назви вид речення»

- Зараз я буду читати речення, а ви повинні за допомогою Лего вказати вид речення. (Розповідне – зелений, питальне – червоний, спонукальне – жовтий, окличне - синій)

Півнику, мій півнику, що ти наробив?

Півникові меншому голову розбив.

Як тобі не соромно меншенького бить?

Я не буду, півнику, більш тебе любить!

І пшонця не дам тобі, не наллю води.

Помирися з меншеньким, зараз підійди!

Помирились півники і пішли в садок.

І обом сипнула їм жменьку крихіток.


Діти, до чого закликає автор вірша?

( Дружити між собою, не битися, не ображати менших за себе.)


9. Колективна робота.

Завдання від Ведмедя. Поширте речення за питаннями.

Дівчатка (що роблять?) … (яку?) … пісню. (співають, веселу)

У лісі (хто?) … знайшли (кого?) … (діти, білку)

Білка (що робить?) … на зиму (що?) … (збирає, горіхи)

По морю (що робив?) … (який?) … корабель. (плив, великий)


VІ. Узагальнення і систематизація знань.

Дідусь дякує вам за виконані завдання. Він дуже радий, що пригадав матеріал, який вчив дуже давно.


2. Гра «Впіймай оплесками речення».

Учень читає книжку. Гаряче серце. На полі шелестить пшениця. Червона калина. Золота пшениця. Прийшла весна.


VІІ. Підсумок уроку. Домашнє завдання.

- повторити вивчені правила з теми «Речення».

1.  Гра «Вузлик напам’ять»

— Як називається місто, до якого ми сьогодні подорожували? (Речення).

— З чого складаються речення? (Зі слів).

— Що є головною ознакою речення? (Речення виражає закінчену думку).

2. Рефлексія «Незакінчене речення».

Діти, ви виконали всі завдання тож дідусь задоволений вашою роботою.

— Найбільше на уроці мені сподобалося….

— На уроці я дізнався…..

—Тепер я обов’язково….

— Я зрозумів…..

—Найкраще в мене вийшло…..


Сподіваюсь, наша подорож вам сподобалась, і ви її запам’ятаєте.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.