• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Українська мова
  • Утворення множини іменників (у простих випадках, без уживання терміна). Правильне вживання іменника у множині чи однині у складеному реченні

Утворення множини іменників (у простих випадках, без уживання терміна). Правильне вживання іменника у множині чи однині у складеному реченні

Опис документу:
Мета: узагальнити знання дітей про іменник як частину мови; закріпити навички роботи з іменниками; формувати вміння працювати з літературною казкою;розвивати пояснювальне мовлення; виховувати необхідність використовувати етикетну лексику, бути чемними.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Українська мова, Вчитель: Долгова

Ольга Володимирівна

Місце проведення 2 клас.

Тема

Утворення множини іменників (у простих випадках, без уживання терміна). Правильне вживання іменника у множині чи однині у складеному реченні

Мета:

узагальнити знання дітей про іменник як частину мови; закріпити навички роботи з іменниками; формувати вміння працювати з літературною казкою;розвивати пояснювальне мовлення; виховувати необхідність використовувати етикетну лексику, бути чемними.

Обладнання: малюнок із зображенням черепахи; пейзажна картинка на зимову тематику.

Хід уроку

I. Організаційний момент

  • Активне читання - 3 хвилини

  • Настрій на роботу

Тема ця хоч не проста, та для вас цікава, Будуть в ній нові слова, буде і забава.

І в скарбничку мовну цю, поки вивчим тему, Мовних скарбів пребагато ми з вами зберемо.

II. Перевірка домашнього завдання

Які завдання ви виконали вдома?

Як пишуться слова Степан, Сашко"? Чому?

Як Сашка називатимуть у майбутньому? {Одна дитина дні \ відповідь
письмово на дошці, інші відповідають усно.)

Ш. Повідомлення теми та завдань уроку

Учитель. На сьогоднішньому уроці ми продовжуємо тому «Іменник». Повторити все, що ми знаємо про цю частину мови, ти закріпити все, чого ми навчились, нам допомагатиме ось ця симпатична черепаха. (Показ малюнка.)

До речі, вона завітала до нас не з порожніми лапками, а з гарним віршиком та доброю казкою, які за мить ми прочитаємо в підручнику.

IV. Закріплення та осмислення нових знань

1. Робота з віршем І. Січовика (с. 73, вправа 1).

Учні читають вірш. Педагог пропонує дати відповіді:

Як би ви назвали цей віршик?

  • Чим незвичайна тварина черепаха?

  • Що хотіли діти від черепахи?

Як ви думаєте, чи виконає черепаха прохання малюків? Чому?

Діти визначають іменники — назви істот (тварина, черепаха, дітки,
тітка) та неістот (дивина, панцир). Учні пояснюють це завдання за
допомогою відповідних питань (хто? що?), поставлених до слів. *

2. Робота в парах. Читання казки (с. 73-74, вправа 2).

  1. Визначення героїв казки: черепаха, сорока.

  2. Виразне читання діалогу.

3. Письмові завдання до тексту казки.
Написання речень із виділеним словами.

Переписування речень із підкресленими словами. Поділ цих І слів на

склади для переносу: ле-ті-ла, ду-маю, сті-льки (або стіль-'ки), по-ле-тіло.

Фізкультхвилинка.

Творчі завдання. І) Пояснення змісту та призначення виділених слів.

Учитель. Слова «Доброго ранку!», «Добридень» — це ввічливі слова, слова-

привітання. Ми їх називаємо чарівними словами. 11, і слова люди говорять

при зустрічі, щоб привітати один одного. Про слова привітання має пам'ятати

кожна людина, яка вважає тебе чемною, культурною, ввічливою.

Вправа « Крісло автора»

Як має поводитися людина під час привітання? (Заслуховують думку кількох

учнів.)

Звертаю увагу на те, яку відповідь на це питання дає рубрика підручника

«Спілкуймося красно». Діти читають її й уточнюють свої висновки. 2) Учням

пропоную поміркувати, чому черепаха не бачила зими.

(Тому що взимку черепаха спить, так само як ведмідь, їжак та

інші тварини, що в цю пору року знаходяться в стані сплячки.)

Просту дітей розказати черепасі про зиму (про зимову погоду, картини

зимової природи, життя світу тварин та рослин узимку.) Розміщую перед

класом пейзажну картину «Зима».

Діти будують невелику розповідь, спираючись на малюнок та свій досвід.

Приблизний варіант розповіді

З приходом грудня настає зима. Це найхолодніша пора року. Взимку погода

морозяна, часті снігопади, хуртовини, заметілі. Річки та озера сковані

кригою. Усе довкола біле-біле, вкрите сніговим покривалом. Пташкам узимку

дуже скрутно. Вони потерпають від голоду. Диким тваринам також: не так

затишно, як улітку. Але вони стараються знайти вихід. Білочка їсть запаси,

що заготувала з осені. Зайці обгризають кору на деревах, їдять гілочки за

браком свіжої травички.

А дерева та кущі' в цю пору ніби сплять глибоким сном. Вони нетерпляче

чекають приходу весни.

6. Коригування тексту (с. 74, вправа 3).

Діти читають текст, змінюючи слова в дужках відповідно до змісту речень, а

потім списують його:

Чого ж тут дивуватися? Черепаха ніколи не бачила зими. Вона з осені засинає і спить аж до весни, поки сніг розтане. Учні виконують завдання до тексту вправи:

  • Ставлять запитання до підкреслених іменників: хто? — черепаха; що? — сніг.

  • Розповідають, що перше речення завершує знак питання, тому його слід читати з питальною інтонацією.

V. Підсумок: уроку

  • Чи сподобався вам сьогоднішній урок?

  • Чого навчалися ми на уроці?

  • Назвіть іменники, які ми часто згадували сьогодні на уроці.

  • Ми вже знаємо, що наша гостя-черепаха досить чемна та ввічлива. Поміркуйте, які чарівні слова вона скаже, залишаючи нас. (Слова подяки та прощання: «На все добре», «Дякую (спасибі) за розповідь», «До побачення», «Бувайте здорові!'))

VI. Домашнє завдання

1.Переписати перший і другий абзаци вправи 2 (с. 73).

2. Визначення, підкреслення в тексті назв неістот (ранок, луг, сні дання,

сніданок, листочки, стеблинки, корінці).

Фізкультхвилинка через кожні 15 хвилин

>-

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
4
міс.
0
7
дн.
0
8
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!