Усний твір-опис зовнішності людини в художньому стилі.

Опис документу:
Українська мова, 7 клас Урок № 34 Тема. Усний твір-опис зовнішності людини в художньому стилі. Мета: формувати мовленнєво-комунікативні вміння усно складати твори-описи зовнішності людини в художньому стилі; удосконалювати вміння визначати тему й основну думку тексту, тип і стиль мовлення; розвивати логічне мислення; підвищувати мовленнєву культуру семикласників. Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Українська мова, 7 клас

Урок № 34

Тема. Усний твір-опис зовнішності людини в художньому стилі.

Мета: формувати мовленнєво-комунікативні вміння усно складати твори-описи зовнішності людини в художньому стилі; удосконалювати вміння визначати тему й основну думку тексту, тип і стиль мовлення; розвивати логічне мислення; підвищувати мовленнєву культуру семикласників.

Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Ознайомлення семикласників з темою, метою, завданнями уроку

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Подумати і дати відповіді на запитання:

— Які типи мовлення вам відомі?

— Які характерні особливості має твір-опис?

— Чим він відрізняється від розповіді?

— Зі скількох структурно-композиційних частин складається опис зовнішності людини?

— Як називається зображення зовнішності людини у живописі, художній літературі?

— Назвіть засоби, якими користуються для зображення зовнішності людини живописець, скульптор, графік.

— Як створює портрет людини письменник?

— Яка роль опису зовнішності у художніх творах?

— Пригадайте, які існують стилі мовлення?

IV. Виконання практичних завдань творчого характеру

  1. Вибіркова робота

Прочитати текст. Виписати слова для опису зовнішності, згрупувати їх за основними ознаками портретної характеристики людини: зріст, волосся, очі, обличчя, одяг.

…Де б не опинився, блукаючи цієї ночі, Баглай: чи біля саги, в якій місяць плавав розплавлений, чи на соборнім майдані, — усюди невидимо була за ним і його юна мадонна із загорілими міцними руками, з сумовитим лицем задуманим, на якому ота смага сарматська горить! Один раз тільки і вдалося Миколі побачити її зблизька — біля самого паркана поливала. Стояла зарошена, із шлангом у руці, а спідлоба погляд на Баглая — глибокий, важкуватий якийсь, недовірливий… Густа смаглявість лиця різко відтіняла голубизну очей, сумовито-сторожких, зачаєних. Недовіра і смуток глибокий — вони найбільше вразили. Уста затиснуті, а в погляді і в усій поставі було щось затяте, сміливе, угадувалася внутрішня сила натури, пристрасність, надійність душі. Волосся темно-русяве було вільно розкинуте на плечах, кільчасті кінчики його золотилися Сумовита глибінь очей була аж з прозеленню якоюсь, з отією, що її колись, мабуть, можна було тільки в очах у мавок погледіти десь на Вовчих Водах. Зовсім не надовго зустрілися тоді їхні очі, він привітався, і вона відповіла йому неголосно: «Здрастуйте». То і вся була розмова (О. Гончар).

  1. Бесіда

— Яка тема й основна думка тексту?

—Який тип і стиль мовлення?

— На чому акцентує увагу автор в описі дівчини?

— За допомогою яких мовних засобів виразності досягається образність й емоційність зображення дівчини?

  1. Складання власного тексту-опису

Користуючись пам’яткою для створення твору-опису зовнішності людини і поданим допоміжним матеріалом, скласти усний твір-опис зовнішності знайомої вам людини.

Пам’ятка «Як створити опис зовнішності людини»

1. Дібрати влучний заголовок для твору-опису.

2. Скласти план тексту.

3. Описати обличчя, очі, ніс, губи, волосся.

4. Описати поставу, одяг.

5. Розповісти про вік людини.

6. Схарактеризувати індивідуальні риси характеру і вдачу.

7. Висловити власне ставлення до зовнішності людини.

Допоміжний матеріал

Обличчя: кругле; овальне; бліде, засмагле; з ледь запалими щоками; з гострими вилицями; смагляве.

Очі: виразні; великі; втомлені; гарні; зеленкуваті; спокійно-серйозні; ледь примружені; мінливо-зеленого кольору; темно-сірі; холодні; великі; веселі; сірі; вицвілі на сонці; добрі; звичайні; з грізною червонястою іскрою; карі із зеленавим блиском; напухлі під очима мішки; прозорі; пронизливі; ясні, як зорі.

Вії: чорні; густі; довгі.

Брови: густі; тоненькі; як два чорних крила; як шнурочки.

Ніс: великий; довгий; картоплиною; короткий; кирпатий; рівний.

Губи (вуста): повні; рожеві; знебарвлені; чітко окреслені; міцно стиснуті.

Волосся: голова в кучерях, як у золотому вінку; давно не стрижене; закручене кільцями; кучма поріділого, але ще буйного, закучерявленого сивого волосся.

Постава: висока; виструнчена; вузькоплеча; збита; кругленька; легка; міцна; мініатюрна; невисока; повненька; присадкувата; гнучка; струнка; ставна; сухорлява; тендітна; тоненька; яскрава.

Одяг: строгий; темно-сірих тонів; мереживні рукавички; однотонна; сірувато-темна сукня.

V. Рефлексія

Інтервю

  • Який настрій був у вас на уроці?

  • Які у вас є побажання собі чи вчителю?

VI. Підсумки уроку

VІI. Домашнє завдання

Письмово оформити підготовлений на уроці твір-опис зовнішності людини.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Географічні задачі»
Довгань Андрій Іванович
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.