• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Математика
  • Усне додавання і віднімання круглих трицифрових чисел без переходу через десяток. Додавання круглих трицифрових чисел з переходом через розряд виду 380+590. Розширена задача на зведення до одиниці

Усне додавання і віднімання круглих трицифрових чисел без переходу через десяток. Додавання круглих трицифрових чисел з переходом через розряд виду 380+590. Розширена задача на зведення до одиниці

Опис документу:
Мета: ознайомити учнів з усним додаванням і відніманням круглих трицифрових чисел без переходу через розряд, навчити додавати круглі трицифрові числа з переходом через розряд; формувати вміння розв'язувати розширені задачі на зведення до одиниці; розвивати мислення, увагу, математичне мовлення, пам'ять, уяву, вміння аналізувати, узагальнювати; виховувати інтерес до математики, повагу один до одного.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Усне додавання і віднімання круглих трицифрових чисел без переходу через десяток. Додавання круглих трицифрових чисел з переходом через розряд виду 380+590. Розширена задача на зведення до одиниці

Мета: ознайомити учнів з усним додаванням і відніманням круглих трицифрових чисел без переходу через розряд, навчити додавати круглі трицифрові числа з переходом через розряд; формувати вміння розв'язувати розширені задачі на зведення до одиниці; розвивати мислення, увагу, математичне мовлення, пам'ять, уяву, вміння аналізувати, узагальнювати; виховувати інтерес до математики, повагу один до одного.

Тип: ЗНЗ

Обладнання: презентація, підручник, робочий зошит

Хід уроку

1.Організація класу

1.1Привітання

Доброго дня, мене звати Валерія Василівна, і сьогодні ми будемо разом працювати.

1.2 Емоційне налаштування «Смайли»

Подивіться, будь ласка, на дошку. Ви бачите смайли. Оберіть свій.

Хто обрав перший? Підніміться будь ласка.

Хто другий? Плесніть в долоні.

Хто третій? Підніміть рученята.

Хто четвертий? Заплющіть оченята.

Ну тоді я пропоную розпочати працювати, щоб ваш настрій став ще кращим.

2. Актуалізація опорних знань

2.1Усний рахунок

Та для початку нам потрібно трішки потренуватись.

Пригадайте як називаються числа при додаванні? (доданок, доданок, сума). А при відніманні? (зменшуване, від’ємник, різниця).

Отже, ви готові до завдання! Я бачу, що в нас сніжка не багато, тому я пропоную вам викликати сніжинки. На екрані зараз з’являтимуться приклади, які потрібно усно й швидко обчислити, щоб наші сніжинки не розтанули. Відповідь зараховується тоді, коли буде неймовірна тиша і гарно піднесена рука. За правильну відповідь ви дістанете ось таку сніжинку.

900 – 100 = (800) 500 + 200= (700)

900 – 400 = (500) 500 + 300 = (800)

900 – 200 = (700) 500 + 400= (900)

60 – 30 = (30) 70 + 30 = 100

60 – 40 = (20) 70 +40 = 110

60 – 20= (40) 70+ 70= 140

60- 50= (10) 70 + 90= 160

2.2 Каліграфічна хвилинка

Ви гарно впорались з цим завданням.

Цікаво, у вас святковий настрій? А яке свято ось ось? (День Св. Миколая).А ви чекаєте його? Я бажаю вам гарних подарунків, адже ви слухняні діти, так? І особливо бажаю вам хороших оцінок на нашому уроці.

А тепер розгорніть свої зошити, запишіть 18 грудня, класна робота. Пропоную вам каліграфічну хвилинку. Ми ж чекаємо Миколая, тому вам таке завдання. Ось вам алфавіт. Запишіть слово МИКОЛАЙ за допомогою цифр. Цифра – це порядковий номер літери. (17 11 15 19 16 1 14)

3. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні ми ознайомимося з усним додаванням і відніманням круглих трицифрових чисел без переходу через розряд та навчимось розв'язувати розширені задачі на зведення до одиниці. Загалом в нас дуже багато роботи, тому не втрачаємо час. Протягом уроку я буду за вами спостерігати та хорошим, чемним буду давати наші сніжинки, але якщо буде шумно вони можуть розтанути і я їх заберу.

4. Сприймання і усвідомлення нового навчального матеріалу

4.1 Розв’язування прикладів № 554

Отже, повертаємося то підручника на ст.87. Знайдіть завдання 554. Прочитайте, що нам потрібно зробити.

(По одному учню біля дошки, всі решта самостійно в зошитах).

= 820 =970 = 900

=760 = 620 = 910

= 960 = 950 = 890

4.2 Пояснення нового матеріалу

Я бачу, що такі приклади вам легко вдаються. А як на рахунок таких 380 + 590?

Нам потрібно розкласти числа на розрядні доданки. Спочатку додаємо сотні, а потім десятки.

Отже, отримуємо…

4.3 Розвязування прикладів №556

А зараз ви побудете в ролі вчителя і спробуйте розв’язати приклади.

610 920 910 820

Молодці! Ви отимуєте сніжнки!

4.4 Розвязання задачі № 557

Ми вже багато пописали, тому пропоную усно розвязати цікаву задачу №557.

 Розгляньте малюнок. Що ви бачите?

—Прочитайте і дайте відповідь на 1 запитання.

Як нам дізнатись яка відстань між містами? Зверніть увагу на стрілки. (потрібно додати км)

270 + 220 = 490 (км) — відстань між Києвом і Одесою

— Прочитайте і дайте відповідь на 2 запитання .

1) 220 - 140 = 80 (км) — у бік Одеси

2) 270 + 140 = 410 (км) — у бік Києва

Молодці!

ФІЗХВИЛИНКА

4.5 Розвязування задачі №558

Переходимо до наступної задачі, яку виконаємо письмово. Та для початку прочитайте умову.

Про що розповідається? (про фарбу)

Що відомо? Що нам потрібно знайти. Скільки л? банок?

Робимо скорочений запис

24 л фарби — 8 банок

36 л фарби — ? баків (?, на 6 л >)

Яка в нас буде перша дія?(24 поділити на 8) І що ми дізнаємось? (Скільки л фарби в одній банці, місткість)

А як нам знайти місткість бака якшо ми знаємо, що вона на 6 більша від місткості банки? (3 +6) Яка буде наступна дія? (36 поділити на 8) – це кількість баків.

Отже записуємо розвязання.

5. Узагальнення і ситсематизація знань

5.1 Геометричний матеріал

А зараз накресліть відрізки довжиною 2 см, 2см, 3 см, 3 см. Чи можемо ми побудувати з цих відрізків прямокутник? ( так)

Чому? ( паралельні сторони рівні)

Побудуйте цей прямокутник. А що таке периметр? Ви зможете його визначити ? (10 см)

5.2 Логічне завдання

Знайдіть номер 559. Прочитайте завдання. (САТУРН)

Сату́рн — шоста за віддаленістю від Сонця та друга за розмірами планета Сонячної системи.

6. Підсумок уроку

6.1 Рефлексія

6.2 Домашнє завдання

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»