Усне ділення круглих багатоцифрових чисел на одноцифрові. Задачі на рух.

Опис документу:
урок- подорож містами України

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Математика 4 клас

Тема уроку. Усне ділення круглих багатоцифрових чисел на одноцифрові. Задачі на рух.

Учитель початкових класів

Ріпинецької ЗОШ І-ІІ ст.

Бучацького району

Тернопільської області

Гора Валентина Петрівна

Тема. Усне ділення круглих багатоцифрових чисел на одноцифрові. Задачі на рух.

Мета:_ формувати в учнів уміння виконувати письмове ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові, розв’язувати задачі на зустрічний рух; обчислювати площу розгортки прямокутного паралелепіпеда; вдосконалювати обчислювальні навички, розвивати логічне мислення, кмітливість, пам'ять; виховувати любов до Шевченкового слова, почуття прекрасного, гордості за свій рідний край.

Обладнання: презентація, картки для усної лічби; розгортка прямокутного паралелепіпеда.

Хід уроку

. І. Мотивація навчальної діяльності.

- Діти, у нас сьогодні незвичайний урок, адже до нас завітали гості. То ж поверніться до них, усміхніться і привітайтеся. (Діти вітаються)

  • Я дуже хочу, щоб на нашому уроці панувала атмосфера взаєморозуміння, пізнання успіху.

  • Давайте разом прочитаємо девіз нашого уроку:

«Вивчай, пробуй, твори!

Успіху свого досягни!»

(Діти читають девіз слайд №3)

  • Сьогодні у нас незвичайний урок ще тому, що ми помандруємо водними просторами. І ця мандрівка поведе нас до нових знань.

  • Зараз відкрийте зошити і запишіть дату.

  • Діти, що ви очікуєте від цієї мандрівки?

Бліц турнір.

  • А тепер давайте пригадаємо океани, які ми нещодавно вивчили.

(Їх чотири: Тихий, Атлантичний, Індійський, Північно-Льодовитий)

  • А які материки вони омивають?

(Їх шість: Південна Америка, Північна Америка, Євразія, Африка, Австралія, Антарктида)

  • А який із них омивають всі океани? (Євразію)

  • З яких частин складається материк Євразія?

  • Частина світу, на якій розташована наша Батьківщина?

  • Найбільша річка України?

  • Дніпро — найбільша в країні і третя за величиною річка Європи, довжина -2285км. Давайте каліграфічно запишемо це число — 2285.

  • І. Каліграфічна хвилинка.

  • Скільки в цьому числі тисяч;сотень; десятків; одиниць?

  • Назвати попереднє, наступне число.

ІІІ. Усний рахунок.

  • Як ви думаєте? На чому ж ми зможемо здійснити цю подорож?

(На кораблі) (Використовую слайд №2)

  • Щоб потрапити на корабель треба отримати квиток. А щоб отримати цей квиток, вам потрібно обчислити вирази. №726

  • Гра «Мікрофон» (Діти по черзі обчислюють вирази.)

22 : 5 43 : 8 40 : 6 36 : 5 70 : 8 56 :9

49 : 6 52 : 7 23 : 5 82 : 9 47 : 9 60 : 8

Задачі – жарти

  • Що більше: два помножене саме на себе, чи два помножене на два?

  • Термометр показує 3 градуси морозу. Скільки градусів морозу покажуть два термометри?

  • Маса собачки, яка стоїть на двох лапах, 3 кг. Яка маса собачки, яка стоїть на чотирьох лапах?

  • Одна сарделька вариться 8 хвилин. Скільки хвилин будуть варитися 4 сардельки?

  • А зараз по східцях піднімемось на корабель.

32 – 12 + 20 – 18 + 8 + 70 =

Різні в світі є країни,

Гарні є, і є багаті,

Та найкраще — в Україні,

Бо найкраще — в рідній хаті.

Перше наше завдання №725

Робота в парах

  • Розшифруй назву одного з державних символів України, розставивши букви за значенням виразів від найменшого до найбільшого.

800 2080 3600 4000 10000 340000

П р а п о р

  • Що ви знаєте про державні символи України?

  • Ще одним символом України є Дніпро. Отже прогулянка буде по Дніпру.

  • А щоб правильно визначити маршрут і напрям корабля, нам потрібні (математичні знання).

Мозкова атака” 

  • Як знайти швидкість?

  • Як знайти площу?

  • Як знайти відстань?

  • Що таке периметр?

  • Як називаються числа при множенні?

  • Як знайти час?

Ось тепер у нас є все для подорожі.

  • То ж зручніше всідайтеся – ми вирушаємо!

Щоб успішно закинути якір, біля берегів міста Запоріжжя нам потрібно розв’язати задачу. №724

ІV. Аналіз розв’язування задачі.

  • Про що треба дізнатися в задачі? (Яка відстань між берегами озера.)

  • Що для цього потрібно знати? (Швидкість і час.)

  • Чи відомі нам швидкість і час? (Відомі)

  • Скільки було човнів? (Два)

  • Якщо відома швидкість двох човнів і відомо що вони рухались назустріч один одному, то про що ми можемо дізнатись? (Швидкість зближення човнів.)

  • Нам відома швидкість і відомий час, як знайти відстань? (Щоб знайти відстань,∙

треба швидкість помножити на час.)

Розв’язання

  1. 7 + 8 = 15 (км/год) – швидкість зближення човнів;

  2. 15 3 = 45 (км) – відстань між берегами озера.

Нас зустрічає місто Запоріжжя.

У 1553 році князь із Волині – Дмитро Байда – Вишневецький зібрав роту козаків, озброїв їх і пішов за Дніпровські пороги. Там на віддаленому, але стратегічно важливому острові Мала Хортиця будує укріплення з кам’яним замком – «Січ». Ця назва походить від слова «сікти» («засіка» - укріплення.)

  • Якими були козаки, що ви про них знаєте? (Вони були вірними товаришами, добрими друзями, справжніми братами у стосунках одне з одним.)

  • Молодці, з завданнями справились, а тепер можна і відпочити.

Фізкультхвилинка.

V. Р озвиток математичних умінь учнів

1. Ділення багатоцифрового числа на одноцифрове

— Тепер ми пливемо до берегів міста Дніпропетровська.

Але спочатку навчимось ділити круглі числа на одноцифрові.

• Розгляньте записи і поясніть обчислення (№ 728 (1)).

• Коментоване розв’язання виразів728 (2).

  1. Самостійна робота №723 (3, 4) за варіантами.

12087 : (3 + 30 : 5) = 1343

27018 : (9 – 30 : 5) = 9006

  • Нас зустрічає місто Дніпропетровськ, а недалеко від нього є село Петриківка, яке славиться своїми майстрами. Петриківський розпис – це народне декоративно-ужиткове малярство. Петриківка взяла свій початок з традиції розпису хат, що є поширеним явищем на всій території України. Окрема увага приділялася печі – годувальниці родини. Вірили: чим пишніші та яскравіші орнаменти, нанесені на піч, тим більше удачі й щастя буде в родині.

  • А ми покидаємо цей чудовий край і продовжуємо рухатись до міста Канева, працюючи над виразами №727 (біля дошки)

5 ∙ 4207 ∙ 3 = 63105

4 ∙ 145397 : 7 = 83084

27801 : 3 + 73100 ∙ 6 = 9267 + 438600 = 447867

54081 : 9 + 2360 ∙ 8 = 6009 + 18880 = 24889

  • І ось нас зустрічає сам Тарас Григорович Шевченко на Чернечій горі.

  • Що ви знаєте про Т.Г.Шевченка?

  • Кожен, хто не збайдужів душею, вважає за святий обов’язок відвідати могилу поета в Каневі й поклонитися геніальному співцю правди та свободи.

У жодного фараона не було такої величної заквітчаної могили.

У жодного правителя світу нема такої грандіозної усипальниці.

Вивчайте Шевченкове слово, думайте над його істиною, виконуйте його заповіти. І серед них – найперший і найголовніший: «Свою Україну любіть».

  • Від Канева продовжуємо нашу подорож до Києва – столиці України.

  • Робота в групах «Асоціативний кущ» (на картках)

  • А зараз ми створимо асоціативний кущик з геометричних тіл і геометричних фігур.

  • Завдання: впізнати геометричні тіла і геометричні фігури і відокремити їх.

VII. Обчислення площі поверхні розгортки прямокутного паралелепіпеда

Ми повинні обчислити площу поверхні цієї розгортки (вчитель згадує з дітьми, як називається це тіло, яку геометричну фігуру має кожна грань паралелепіпеда, як обчислити площу однієї грані, а потім і всіх граней).

Спочатку учні обчислюють площу двох граней.

5 · 3 · 2 = 30 (см2) — площа двох однакових граней.

5 · 2 · 2 = 20 (см2) — площа ще двох однакових граней.

3 · 2 · 2 = 12 (см2) — площа ще двох однакових граней.

30 + 20 + 12 = 62 (см2) — площа розгортки прямокутного паралелепіпеда.

  • Нас зустрічають засновники Києва – брати Кий, Щек та Хорив і сестра Либідь. Вони радіють, що на Україні підростає таке гарне молоде покоління. На вас дивиться Володимир Великий, який охрестив Київську Русь. Вас вітають купола Софіївського собору.

VIIІ. Підсумок уроку.

  • Ось наша мандрівка і закінчилася.

  • Чи сподобався вам урок?

  • Що нового дізнались на уроці?

Гра «Мікрофон»

  • Я дізнався … .

  • Я пригадав … .

  • Мені цікаво було …

  • Що допомогло нам подолати перешкоди на шляху до мрії? (математичні знання)

  • Використана література

  • І.В. Боженко, І.В. Ющенко. Тиждень математики в початковій школі. – Харків: Посібник – «Основа», 2010.

  • М.О. Володарська. Робота з обдарованими дітьми. – Харків: Посібник – «Основа», 2010.

  • Т.О. Федорченко. Математика. Розробки уроків. – Харків: Посбіник – «Основа», 2010.

  • Л.В. Михайлова. Урок-подорож до країни Математики. Початкове навчання та виховання №13, 2009.

  • Оздоровчо-естетичні технології у навчально-виховному процесі: Методичний посібник – Макарів, 2010.

  • Нестандартні уроки з математики 1-4 класи – Київ: Шкільний світ, 2010.

  • М.В. Богданович. Математика. Підручник для 4 класу. – Київ, «Освіта», 2015.

8

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!