Урок"Відмінювання іменників у місцевому відмінку множини"

Опис документу:
Урок української мови в 4 класі,мета якого розширювати знання учнів про відмінювання іменників у множині,ознайомити із закінченням іменників у місцевому відмінку множини;формувати навички правильного використання форм іменників у місцевому відмінку множини,виховувати почуття патріотизму.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема.Закінчення іменників у місцевому відмінку множини.

Мета:розширювати знання учнів про відмінювання іменників у множині,ознайомити із закінченням іменників у місцевому відмінку множини;формувати навички правильного використання форм іменників у місцевому відмінку множини,виховувати почуття патріотизму.

Хід уроку

  1. Організація класу.

  • Я вас вітаю .А що це значить?Я бажаю вам впевненості, інтересу,творчості, активності.

Каліграфічна хвилинка

Розшифруйте цей запис.(Записані закінчення іменників у Давальному,Орудному,Родовому відмінках множини)

Записую останні закінчення .В якому відмінку іменники мають такі закінчення?Подивимось у таблицю.

-Як ви думаєте,яка буде тема нашого уроку?

Визначення теми і мети уроку.

Тема уроку:

Закінчення іменників у місцевому відмінку множини.

Мета. Скористуйтеся фразою:»Цей урок навчить мене...»

(Впізнавати Місцевий відмінок множини по закінченнях.)

Перевірка домашнього завдання

Картки для опитування:

Прочитай вірш. Визнач відмінок іменників.

1 учень.

Визнач відмінок іменників:

Як то гарно, любі діти,

У вікно вам виглядати!

В ньому все – тополі,квіти,

Сонце й поле біля хати.

2 учень.

Тече вода з-під явора

яром на долину.

Пишається над водою

Червона калина.

Вправа 184.

  • Визначити відмінок іменників ,що вжиті з прийменниками.

Стоїть ( над чим? ) над водою (О.)

Похилився (в що ?) в воду (З.)

Пригодонька (на кого?) на козака (З.)

Поїхав( з чого?) з України (Р.)

Поїхав (на що?) на чужину (З.)

Приносити(з чого?) з України (Р.)

Поставте слово вода у Місцевому відмінку множини.(на водах)

Зверніть увагу на закінчення

Словникова робота

Відшукай синонімічний ряд до слів : батько і Батьківщина.

Батько-отець,панотець,тато,татуньо,татко,неньо,отаман.

Батьківщина-Вітчизна,рідний край,край батьків,дідів,дідизна.

Запишіть словникове слово Батьківщина і всі синоніми до нього.

Складіть речення з ним.

На родючих землях нашої Батьківщини хлібороби вирощують щедрі врожаї пшениці.

Дайте характеристику цього речення. Підкресліть головні члени речення.

Знайдіть у ньому іменник у місцевому відмінку , позначте закінчення.

Робота над новим матеріалом (Робота в групах)

Прочитай наступний запис . Доведіть що це текст,а не окремі речення.

Мій рідний край

Наша маленька батьківщина – це місто,де ми народилися,де ми живемо. Воно назавжди залишиться в наших думках,віршах,піснях.

Болград - районний центр в Одеській області. 187 років назад задунайські переселенці на березі озера Ялпуг будували перші квартали міста. Сьогодні в нашому затишному доброму місті живуть і працюють на підприємствах люди різних національностей.

Знайдіть у тексті іменники ,які вжиті у Місцевому відмінку множини. Доведи. Які закінчення вони мають? Зробіть висновок. Сформулюйте правило.

Робота за підручником

Вправа 187( в парах)

1 і 3ряд- .Списати,ставлячи виділені іменники у місцевому відмінку множини і позначити закінчення у 2реченні.

2 ряд – у 3 реченні.

Фізхвилинка.

Диференційована робота

Прочитайте виразно вірш : 3б

Є щось святе в словах :«мій рідний край» :

Для мене-це матусі пісня ніжна,
І рідний сад від квіту білосніжний,

І той калиновий у тихім лузі гай .

Для мене – це твої стежки й мої ,

В містах і селах , стоптані любов`ю,

Пісень людські прозорі ручаї -

Усе,що серцю рідне невимовно.

Знайдіть іменники у місцевому відмінку множини,випишіть їх з головними словами.

Творче завдання

Складіть невеличкий вірш про свій рідний край. 4б

… акація

…аромат

ім`ям

…Болрад

Перевірка завдань.

Хочу все знати про своє місто.

Підсумок уроку

Перший рівень

1варіант . 2варіант

1.Вибери і запиши іменник у 1. Вибери іменник у Місцевому

Місцевому відмінку множини: відмінку множини: 2б

А)вістями в)на конях а)вістей в)на печах

Б)на руках г)дівчат б)у радостях г)подорожам

2.Утвори від поданих іменників 2.Утвори від поданих іменників

форму Місцевого відмінка форму Місцевого відмінка 2б

множини: множини:

колір – прапор -

земля - вулиця –

Другий рівень

1.Запиши речення,відкриваючи 1.Запиши речення,відкриваючи 2б

дужки: дужки:

А книжки стоять на ( полиця ), Люди цілими гуртами розходяться

щоб до них нахилялися лиця. по (гора) і по (долина).

2.Спиши, вставивши пропущені 2.Спиши, вставивши пропущені

букви: букви

У кого руки в мозол… Сила птаха в крилах…, 2б

у того хліб в скирт… а сила людини в дружбі.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
3
міс.
0
9
дн.
0
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!