Уроку. "Суфікс. Творення слів з найуживанішими суфіксами."

Опис документу:
поглибити знання учнів про будову слова, ознайомити з морфологічною частиною слова – суфіксом; - розвивати вміння впізнавати суфікси в усній і писемній мові та влучно їх добирати відповідно до мовленнєвих ситуацій; - формувати соціальну компетентність, уміння співпрацювати в групах, збагачувати словниковий запас учнів; - виховувати любов до природи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок української мови в 3 класі

(урок – мандрівка)

Тема: Суфікс. Творення слів з найуживанішими суфіксами.

Мета: - поглибити знання учнів про будову слова, ознайомити з морфологічною частиною слова – суфіксом;

  • розвивати вміння впізнавати суфікси в усній і писемній мові та влучно їх добирати відповідно до мовленнєвих ситуацій;

  • формувати соціальну компетентність, уміння співпрацювати в групах, збагачувати словниковий запас учнів;

  • виховувати любов до природи.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу, практичне застосування умінь та навичок.

Форма: урок - мандрівка.

Обладнання: галявина з квітами, грамзапис, картки для групової роботи, словники, колекція суфіксів, вірші, морфологічні одиниці будови слова, смайлики.

І.Організація учнів до уроку. Мовна розминка.

Добав слово: Продзвенів …Починається ….Яким повинен учень бути на уроці?

Уважним

Розумним

Організованим

Кмітливим

- А ще обовязково вихованим, дисциплінованим.

- Настрій який? На смайликах позначте, що очікуєте від уроку напишіть.

ІІ. Актуалізація набутих знань

1. Отож часу не гаєм, зошити відкриваємо, роботу починаємо.

Девіз уроку: Слова розєднайте, прислівя прочитайте.

Маленька праця краща за велике безділля.

Знайдіть слова протилежні за значенням.- Навіщо антоніми використовуємо в нашій мові?.

- Настрій у всіх чудовий, день сьогодні загадковий, сонечка не вистачає у нас на уроці.

Давайте закличкою запросимо до себе його на урок.(Діти промовляють).

Сонечко золотом засіяло «Чарівне перетворення букв запропонувало».

  • Які елементи букв? Яку назву підберете до картини? (Відповіді дітей).

2. Каліграфічна хвилинка.

П П П п п п пейзаж, природа.

ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку.

- Сьогодні мандрівку в садок вам пропоную.

Мандрівка- а яке близьке за значення? Прогулянка, екскурсія, подорож, а ще одне модне слово круїз.Що означає? Роботу з тлумачним словником починаємо. Навіщо синоніми в мові?

Створення проблемна ситуації на уроці.

Відправляємось в садок де багато квіточок. Але диво - дивина. Квітів тут у нас нема, щоб їх посадити тему «Будова слова» треба повторити.

Інтерактивна вправа « Мікрофон», починаємо повторяти, квіти наші будуть прорости.

Інтерактивна вправа « Гронування »:

  • З яких частин складається слово?

  • Як знайти закінчення?

  • Для чого воно служить?

  • Що таке основа?

  • Як знайти корінь?

  • Що таке префікс?

  • Для чого служить префікс?

Дискусія: Без чого не може існувати слово? Повторимо алгоритм розбору будови слова.

Інтерактивна вправа «Акваріум» ( індивідуальна робота біля дошки, складання алгоритму будови слова).

Квіти посадили, в гості бджолу-трудівницю запросили.

Бджола – з яким словом асоціюється? Вправа «Асоціативний кущ» (відповіді дітей)

- Доберіть спільнокореневі слова, визначте корінь, складіть розірвані прислів’я.( Робота в малих групах).

Домашнє завдання: вивчити на память прислівя, попрацювати в інтернеті.

ІV.Фізхвилинка. (музичний супровід).

Чую бджілка щось шепоче, фізхвилинку провести хоче.

Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій поклоніться.

В різні боки похиліться,

Веретеном покрутіться,

Ще й до сонця потягніться,

За промінчики взялись.

Будемо дружно присідати,

Сонечко розвеселяти,

За щасливий день вчорашній,

Встали-сіли, встали-сіли,

Бачте, як розвеселили?

І за парти тихо сіли.

Девіз уроку добре памя таємо.

А я по квіточках літаю.

На яку сідаю для, вас завдання відкриваю.

1квітка. «Навчаючись учусь» роботу в групі я почну (5 хвилин).

Обєднайтесь в групи по рядах. Правила згадайте. Добре завдання читайте. Хто буде писати, хто буде відповідати,ви вибирайте.

I гр. підібрати пестливі (лагідні) слова.

II гр. підібрати слова, вказавши на маленький розмір.

III гр. підібрати слова, вказавши на великий розмір.

- Діти, а можливо хтось здогадався, яка частина слова допомогла виконати це завдання?

Інтерактивна вправа « Мозкова атака» ( досліджують).

уточнює, утворює, збагачує нашу мову.

VІ. Робота над новим матеріалом.

2 квітка «Новинка».Тема уроку: Суфікс.

- Сьогодні ми зберемо цілу колекцію суфіксів і з’ясуємо яку роль виконують вони у нашій мові.

Робота з підручником. С. 112. Впр.278. Розгляньте схеми. Що є спільного в 1 стовпчику? Запишемо за полями, що допомогло змінити слова.

Суфікс всім нам допоможе,

Він після кореня стоїть,

Малюй скоріш йому шапчину,

Так, як дах – ти молодчина.

Самостійна робота над правилом:

1 речення. Що таке суфікс?

2 речення. Де стоїть суфікс?

3 речення. Щ о робить суфікс?

У В А Г А! Наше відкриття: Щоб знайти суфікс треба:

* Визначити закінчення і основу.

* Підібрати спорідненні слова, визначити корінь.

* Виділити частину слова між коренем і закінченням.

VІ. Первинне закріплення вивченого матеріалу.

3 квітка. Колективну роботу бджілка пропонує. Впр.280 (списати слова, виділити суфікси).Подумайте і скажіть, якого значення надають суфікси словам.

4 квітка. Поетична хвилинка (звучить грамзапис). Обговорення змісту вірша, вибіркове списування слів з суфіксами.

У квітки жива душа

Така, як твоя й моя.

Я жити хочу, і хочеш ти.

А квітка хоче рости й цвісти.

Не топчіть, не зривайте квіточок

Цих природи синів і дочок-

Бо поки буде матінка – природа,

В нас буде сила, життя і врода.

5квітка. Підведення підсумків уроку ( рефлексія ).

Домашнє завдання. С. 113. Впр.281.

- Яку таємницю в нашій мандрівці ви відкрили для себе?

Складемо вірш сенквейн.

Тема: Суфікс

Ласкаве слово: добрий, ніжний…

Яку дію виконує? Утворює маленькі пестливі слова, збагачує, уточнює, допомагає…

Що думає автор? Без суфіксів мова була б бідною.

Для чого служить? Утворюють нові слова.

  • Що здивувало на уроці?

  • Що нового для себе ви дізнались на уроці? Закінчіть фразу: « Сьогодні на уроці я …», « Урок пройшов …»

  • Чи здійснилися ваші очікування?

Якщо так, квітку на галявину посадіть. Пам’ятайте, квіти – це наша окраса. Оберігайте їх! А я вам бажаю, щоб у вас було таких стежинок ще багато, які переросли б у широку дорогу доброти.

- Мені було приємно працювати з такими здібними дітьми. Дякую за урок.

5

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!