Урок.!Сім я, родина, Україна"

Опис документу:
Ця розробка створена у вигляді уявної подорожі з тітонькою Совою. Допомагає формувати у дітей уявлення про шкільне життя, відчуття себе повноправним членом великої шкільної родини; дати уявлення про такі цінності кожної людини, як сім’я, родина та держава; поглибити знання учнів про нашу державу – Україну; викликати позитивні емоції від зустрічі зі школою, з однокласниками; розвивати пізнавальні інтереси, бажання вчитися; виховувати патріотичні почуття, повагу до школи та її працівників.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Хорішківська загальнооспітня школа 1-3 ступенів

Ім. М.В.Остроградського

ТЕМА: «Сім’я. Родина. Україна»

(урок-подорож з Тітонькою Совою)

Підготувала і провела

Вчителька початкопих класів

Сірик Л.В.

2016-2017 н.р.

Сім’я. Родина. Україна
(урок-подорож з Тітонькою Совою)
     Мета. Формувати у дітей уявлення про шкільне життя, відчуття себе повноправним членом великої шкільної родини; дати уявлення про такі цінності кожної людини, як сім’я, родина та держава; поглибити знання учнів про нашу державу – Україну; викликати позитивні емоції від зустрічі зі школою, з однокласниками; розвивати пізнавальні інтереси, бажання вчитися; виховувати патріотичні почуття, повагу до школи та її працівників.
     Обладнання. Презентація до уроку; символічні медалі-ключики; мікрофон; кольорові олівці; плакат із зображенням стовбура дерева, листочки на дерево (за кількістю учнів); ілюстративний матеріал на шкільну тематику; набори пазлів «Україна»; картки з буквами «ш», «к», «о», «л», «а»; роздатковий матеріал для кожного учня (квіти); осінні листочки(паперові), повітряні кульки для прикрашання класу.
Хід уроку
І. Вступне слово вчителя. Привітання учнів. Знайомство.
- Сьогодні ви вперше сіли за парти на своєму першому в житті уроці. Ви стали школярами, учнями першого класу. Я вітаю вас у нашій школі! Деякі люди думають, що школа – це просто приміщення, у якому знаходяться діти. Але насправді це не так. Школа – це величезна Країна знань. Усі її мешканці носять звання «Учень». У школі немає ледарів, тут усі працюють. А за свою працю отримують подарунки. Це не цукерки, не іграшки, а знання!
- Спочатку нам потрібно познайомитися. Я дуже хочу знати усі ваші імена.  Разом голосно назвіть свої імена, щоб я запам’ятала усіх одразу.
(Діти вигукують свої імена).
- Як вас багато! А ви почули, як кого звати? Я також ні. Познайомитися ми так і не змогли.  Ви, мабуть зрозуміли, що усім разом говорити не можна. Будемо говорити по черзі. Для цього потрібно підняти руку.
(Діти піднімають руки, називають свої імена)
- Сьогодні у нас святковий урок, а тому ми вирушимо у подорож. Це буде подорож Країною знань. Щоб потрапити до цієї країни, потрібні будуть ключі, і я охоче вам їх вручаю. (Діти отримують символічні медалі-ключики до Країни знань). Супроводжувати нас буде  Тітонька Сова. Вона багато років живе у Країні знань, а тому дуже-дуже мудра. Отже, рушаймо! (Анімаційне зображення паровозика)
ІІ. Мандрівка Країною знань
Зупинка 1. Рідна школа
-    На першій зупинці Тітонька Сова показує якісь малюнки. Що на них зображено? (Букви). 

-    Вам треба скласти з поданих букв слово (Діти, які вміють читати,  складають слово «школа»).
-    Навіщо ви прийшли до школи?
-    У школі вас будуть оточувати багато речей. Давайте перевіримо, чи знаєте ви їх. Ось до класу всіх скликає

Голосистий цей дзвінок,

І ми радо поспішаєм

Не в садок, а на …

(Урок)

Вед.2.

Він нам, як мама, дорогий,

Він хоче нас навчити.

Любити край чудовий свій

Це мудрий наш …

(Учитель)

Вед.1.

Цю найпершу в школі книжку

Знає будь-який школяр.

До усіх книжок доріжку

Прокладає наш …

(Буквар)

Вед.2.

Хутко стрибне на папір,

І, хоч вір, а хоч не вір,

Враз напише нове слово.

Ось і речення готове.

Вправно пише у руці,

Бачать всі старання ці.

(Ручка)

Вед.1.

Всім про все вона розкаже

І малюночки покаже.

Усіх розуму навчить,

Хоч сама завжди мовчить.

(Книга)

Вед.2

Для письма, сказати прошу,

Що потрібно взяти?

(Зошит)

Вед.1.

Ручки й олівці, щоб знали,

Ми кладемо у …

(Пенали)

Вед.2

Хто скликає на урок?

То гучний шкільний…

(Дзвінок)

Вед.1

Цю з підручниками скриню

Я щодня ношу на спині.

Як до школи прибігаю,

То тоді її знімаю.

(Ранець)

Вед.2

Невелика хатка,

Там живуть малятка.

Ми їх. гостроносих,

У портфелі носим. (олівці)

Вед.1

Рівно риску провести

1 квадратик спробуй.

Та візьми спочатку ти

Цю пряму особу.

Натиск витримає стійко

Впевнена, струнка... (лінійка)
(Загадки про шкільні предмети із демонстрацією ілюстрацій до них)

ЗАВДАННЯ НА КУЛЬКАХ
-    Як потрібно ставитися до шкільних речей? Чого не можна з ними робити?
-    На ваших партах лежать підручники. Ці книги вміють розповідати цікаві речі, вміють навчати. Їх треба берегти і поважати. Ось як повинен виглядати ваш підручник (обгортка, закладка).
-    А знаєте, хто, крім учителя, буде допомагати вам отримувати нові знання, супроводжувати ваше шкільне життя? (Інші учителі, помічники учителя, бібліотекар, психолог, соціальний педагог, медсестра, стоматолог, няня, технічний працівник). Як потрібно ставитися до праці інших людей?
-    Подивіться на нашу класну кімнату, яка вона велика, чиста, затишна, гарно прибрана. Ви хотіли б, щоб вона завжди такою була? А що для цього треба робити?
-    Які ще приміщення є у школі? Для чого вони призначені? (Спортивний зал, музичний зал, бібліотека, кабінет лікаря, денний центр, ігрова кімната, спальня, басейн, їдальня, коридори).
Зупинка 2. Парк відпочинку
Пальчикова гімнастика «Котились колеса

Зупинка 3. Наша родина
-    Чи знаєте ви, що таке ребус? (Ребус – це зашифроване слово)
-    Спробуйте прочитати ребус з малюнка. 

-    Так, це слово – сім’я. Яким ще словом можна його замінити?  (Родина). 
-    Давайте поговоримо про ваші родини.
(Вправа «Мікрофон». Передаючи мікрофон один одному, діти розповідають про своїх рідних.)
-    Мир і злагода в родині – це запорука щасливого життя кожного із нас, а для цього треба поважати і любити, допомагати один одному. Батьки повинні піклуватися про своїх дітей, а діти – слухатися своїх батьків.
-    Коли ви перебуваєте двома, ви – дочки і сини, хлопчики і дівчатка.  В школі ви – учні, школярі, а разом ми – також велика шкільна родина, яка має бути міцною і дружною. 
-    Сьогодні ми посадимо наше класне, сімейне дерево. Як дерево не може жити без листочків, так і школи немає без вас, без дітей!
(У кожного на парті листочок і олівці. Діти, які вміють писати, пишуть на листочку своє ім’я, іншим допомагає учитель. Кожен учень виходить до дошки, прикріплює листочок на плакат із зображенням дерева) 
-    Ось як зазеленіло наше дерево! Пізніше ми ще раз до нього повернемося.
Зупинка 4. Наш рідний край 
-    Із сьогоднішнім святом вас вітають не тільки вчителі, батьки, родина, а й наше село, уся наша країна.
-    Як називається селп у якому ми живемо?
Полтавщина– це наш рідний край. Це місце, де ми народилися, живемо, де живуть наші рідні та друзі. Які цікаві місця у нашому краї ви знаєте? Де вам довелося побувати?  
-    А ті, хто ще не побував у цих місцях, нехай не засмучуються. Тітонька Сова охоче вам усе покаже. (Перегляд відеоролика «Мій рідний край»)
-    Наш край – це невеличка частинка країни, у якій ми живемо. Як називається наша країна? (Україна)
-    Давайте подивимося, що про нашу країну розкаже Тітонька Сова.
(Україна – незалежна держава. Столиця України – місто Київ. Державні символи України – герб, гімн і прапор. Кожен громадянин держави має права та обов’язки. Вони записані в Основному Законі України – Конституції. 24 серпня святкують День незалежності України)
Виріжимо свої долоньки х кольорового паперу і прикріпимо на карту Уулаїни.

Зупинка 5. Галявина дружби
-    Наша мандрівка завершується. Ми знову повернулися до нашого класного дерева. Буде чудово, якщо навколо нього виросте багато квітів. Візьміть олівці і розфарбуйте квіти кольорами, які вам найбільше подобаються.
(Діти розфарбовують квіти, прикріплюють їх навколо дерева)  
-    Молодці. Гарно розквітла галявина. А все тому, що ви працювали старанно і дружно. 
-    Запам’ятайте важливе правило: 
У нас немає «ти»,
У нас немає «я».
Ми – єдиний клас,
Ми – одна сім’я!
 ІІІ. Підсумок уроку
-    Скоро закінчиться перший у вашому житті урок. Пригадайте, коли він розпочався? (Коли продзвенів дзвінок). Уроки завжди будуть починатися і закінчуватися із дзвінком. Він також буде вашим другом протягом навчання.
-    Що запам’яталося вам з уроку?
-    Що сподобалося найбільше?
-    Ми з Тітонькою Совою дякуємо вам за гарний урок!

 1)

Ой веселе свято в нас, САША ФЕДОРЧЕНКО

Я іду у перший клас!

В мене квіти у руках,

В мене ранець на плечах!

Небо чисте, голубе,

Гарно так навколо.

Осінь, як я ждав тебе,

Щоб іти до школи!

2)

Я сьогодні йшла до школи, КСЄНІЯ ЧОПЕНКО

Встала рано, як ніколи.

Швидше, мамо, швидше, тату!

Скільки ж можна вже чекати?

Я ж іду не в дитсадок.

А на перший свій урок!

3)

Правда ж, мамо, я великий? БОГДАН НАЛІСНИЙ

Сам взуваю черевики,

Зашнуровую шнурочки,

Сам вдягаю я сорочку,

І не плчу я ніколи -

Я сьогодні йду до школи!

4) Я хвилююсь,як ніколи, СОНЯ ГОРДІЄНКО

Я хвилююся ввесь час,

Адже я іду до школи

Перший раз, у перший клас

5)

В мене братик добре вчиться, САША ЄРЕМЕНКО

І я вчитимусь так само!

Буду гарна учениця,

Буду радувати маму!

6) Тож радійте всі навколо, АНДРІЙ ДЕРЕВ Я

Привітайте щиро нас.

Здрастуй, наша рідна школо,

Ми прийшли у перший клас!

7) Я бажаний у школі гість РОСТІК ПАЩЕНКО

Мені вже виповнилось шість.

Я радий, як ніколи,

Бо йду уже до школи

8)

Нас іменниками звуть, ВЕРОНІКА ГАЛИЧА

Вітають з першим днем навчання.

Знайте : першокласники не підведуть,

Учитись є у нас бажання

9). Будемо всі вчитись в школі САША ПАЩЕНКО

Ми без лінощів, і мук.

Кожен стане з нас відомим

В світі доктором наук.

10) Будьте всі до нас прихильні, САША ЮРЕНКО

Бережіть, любіть без меж!

Виростемо всі ми сильні

Та сміливі, й мудрі теж,

11)Ранок вже нас будить ЛЄРА ПАЩЕНКО

Світло-голубий.

Школо, рідна, люба,

Двері нам відкрий.

Я беру твою руку, дитино маленька.

Щиро, бережно й ніжно в долоні свої.

Поведу через казку, не бійся рідненька,

У незвідані далі, в далекі краї.

Будем разом усюди ми там мандрувати,

Перепони долати ми будем щодень.

Я навчу тебе мислити і рахувати,

І читати, й писати, співати пісень.

То ж давай свою руку, і я обіцяю:

Станем друзями всі ми на довгі роки.

Ти полюбиш цю школу і клас свій, я знаю,

І щоранку ітимеш сюди залюбки! 

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Основи комунікативної компетентності молодшого школяра. Практичні матеріали»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн