Урок"Конструювання рухомих моделей з картону та паперу"

Трудове навчання

Для кого: 4 Клас

07.12.2019

1222

57

0

Опис документу:
Тема. Конструювання рухомих моделей з картону та паперу. Матеріали, інструменти та пристосування для виготовлення рухомих моделей. Виготовлення паперових моделей з рухомими деталями. «Веселий акробат»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок трудового навчання

Клас – 4

Тема. Конструювання рухомих моделей з картону та паперу. Матеріали, інструменти та пристосування для виготовлення рухомих моделей. Виготовлення паперових моделей з рухомими деталями. «Веселий акробат»

Мета. Продовжити роботу з удосконалення вмінь і навичок роботи з картоном, виготовлення з нього виробів, ознайомити з поняттями «конструювання» та «модель»; розвивати фантазію, творчі здібності; виховувати старанність, наполегливість.

Обладнання: підручник, шаблони для виготовлення деталей акробата, кольоровий картон, м’який дріт, олівець, ножиці,нитки, шило, зразок виробу, презентація до уроку, телевізор, мікрофон, відео запис фізкультхвилинки.

Хід уроку.

  1. Перевірка наявності необхідних інструментів та матеріалів.

Для виготовлення виробів сьогодні нам знадобляться: картон , тонкий дріт, товста нитка, ножиці, шило, простий олівець, кольорові олівці або фломастери.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Сьогодні у нас незвичайний урок. На цей урок наш клас переїжджає в … , а от куди ми переїзджаємо ви дізнаєтесь розгадавши анаграму РКИЦ ( слайд №1). Правильно, ми вирушаємо в цирк.

2. Бесіда.

- Підніміть руки, хто з вас був в цирку. О, та виявляється всі там були!

- А вам сподобалось там?

- Які почуття викликав у вас цирк? (Захоплюючі, неповторні, чудові, радісні, чудові, святкові, грандіозні).

3. Складання асоціативного куща, (На дошці).

- Так чому ми любимо цирк?

- А як пояснити друзям, що таке цирк?

1-й учень. Цирк – чудове мистецтво. Як діти так і дорослі приходять подивитись

3. Розповідь учителя.

Історія цирку налічує не одне тисячоліття. Вона нерозривно пов’язана з історією людства. А український цирк сягає своїм коріння у XI сторіччя, в часи мандрівних артистів – скоморохів, які виступали на ярмарках, майданах. Такі скоморохи існували в усіх народів Європи. У Франції їх називали жонглерами, у Німеччині – Шпільманами, у Франції – менестрелями, в Італії – мімами, у Польщі – франтами, в Україні – скоморохами. Кожен артист був одночасно гімнастом, акробатом, жонглером, дресирувальником, танцюристом, фокусником, музикантом, загалом – на всі руки майстер.

У наш час існують різноманітні цирки. Найбільш відомі види це – цирк-шапіто, цирк стаціонарний , цирк на воді та багато інших. Свої власні цирки мають майже всі великі міста в усьому світі. (Показую слайди).

4.Створення ігрової ситуації.

Ой, сталася біда, з нашого цирку щезли всі акробати та повітряні гімнасти! Що робити? Яка вистава без них? Але вихід є! Треба повернути артистів до цирку. Чи готові ви допомогти? Тоді до справи!

ІІІ. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.

1. Повідомлення теми та мети уроку.

Сьогодні ми сконструюємо рухомі моделі акробатів з картону та повернемо артистів у цирк.

2. Розповідь учителя.

- Конструювання - процес створення конструктором проекту певного об’єкту техніки, що полягає у визначенні ємного форми , розмірів, взаємного розташування та параметрів частин й елементів конструкції об’єкта, його складових, способу їх з’єднання, вибору матеріалів для окремих елементів та розроблення конструкторської документації. Конструювання передбачає свідоме та цілеспрямоване втілення винаходів, ідей та принципів виконання розрахунків на основі знань з прикладних наук, креслень та інших дій, спрямованих на забезпечення заданих характеристик.

- Модель (у перекладі «міра, аналог, зв’язок) – відтворення чи відображення об’єкта, задуму (конструкцій), що імітує, відтворює принципи внутрішньої організації або функціонування, певні властивості, ознаки та характеристики об’єкта, дослідження чи відтворення.

3. Демонстрування та аналіз зразка (виконаного вчителем).

Інструктаж учителя – робота з підручником с. 23.

- Уважно розгляньте малюнки підручника бо у цій послідовності ми будемо виготовляти наших акробатів.

Діти, у циркових виставах акробати зазвичай працюють в парах або в групах, тому і ми наші роботи будемо виконувати в парах. Давайте повторимо правила роботи в парах. (Повторюємо).

1) Поміркуємо та доберіть колір картону для окремих частин клоуна.

2) Обведіть шаблони частин клоуна на картоні зі зворотної сторони. Не забудьте про раціональне розміщення деталей на картоні.

3) Виріжте всі деталі по контуру, проколіть шилом отвори у позначених місцях.

4) Зробіть додаткові деталі обличчя з кольорового паперу.

5) За допомогою м’якого дроту з’єднайте деталі між собою за схемою підручника.

4. Повторення правил безпеки під час виготовлення виробу.

1) На робочому місці дотримуйтесь чистоти і порядку.

2) Розподіліть роботу над моделлю між членами пари порівну.

3) Зберігайте ножиці у спеціально відведеному для цього місці.

4) Не працюйте притупленими ножицями.

5) Не тримайте ножиці лезами вгору.

6) Не заважайте товаришам, коли вони вирізають деталі ножицями.

7) Передавайте ножиці товаришам тільки кільцями вперед.

8) Клеєм користуйтеся так, щоб він не потрапив до очей. Брудні від клею руки під час роботи витирайте ганчіркою. Після завершення роботи обов’язково вимийте їх з милом.

9) Шило для роботи використовуйте тільки з коротким вістрям і тільки за призначенням.

10) Не намагайтесь проколоти шилом тверді предмети з коротким вістрям.

11) Обов’язково заокругліть гострі кінці дроту.

12) Дріт використовуйте тільки для роботи.

Фізкультхвилинка.

(Веселий клоун – відео сюжет на ТV Соку Бачи Вира.) Ну от трішки відпочили, а тепер до роботи.

ІV. Практична робота учнів.

V. Виставка та оцінювання робіт учнів.

Ну а тепер кожна пара спробує «оживити» свого клоуна і ми зберемо всіх акробатів на дошці. Ну от ми і повернули акробатів до цирку. Тепер вистава пройде на «Ура!»

VІ. Підсумок уроку. Вправа «Мікрофон».

  • Які враження від уроку?

  • Що викликало труднощі?

  • Що вам найбільше сподобалось?

Урок закінчено.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.