Уроки етикету для дітей: "Правила поведінки в громадському транспорті"

Опис документу:
Здавалося б, навіщо ще в громадському транспорті якісь правила поведінки? Сіли собі в поїзд або літак - і дісталися до пункту призначення. Або в автобусі - проїхалися пару зупинок і вийшли, яке діло до всіх тих людей, які там їдуть разом з нами?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Уроки етикету для дітей: правила поведінки в громадському транспорті

Кузнецова.О.В

Здавалося б, навіщо ще в громадському транспорті якісь правила поведінки? Сіли собі в поїзд або літак - і дісталися до пункту призначення. Або в автобусі - проїхалися пару зупинок і вийшли, яке діло до всіх тих людей, які там їдуть разом з нами?

Громадський транспорт тому і громадський, що ним користуються всі (або майже всі) члени суспільства. Це частина загального життєвого простору людей, на території якого існують і діють правила поведінки, нехай і не довгий час. Вони потрібні для того, щоб на цій загальній тимчасової майданчику-подорож створити атмосферу комфорту і дотримати інтереси всіх членів маленького суспільства.

Навіть якщо в сім'ї є автомобіль і громадським транспортом користуватися доводиться нечасто, правила етикету стануть у нагоді під час подорожі на літаку, поїзді, теплоході.

Виховані люди поводяться в транспорті відповідно до норм етикету. Спочатку дитина їздить разом з батьками. У міру дорослішання дитина починає користуватися транспортом самостійно: їздити в школу, на гуртки, в театр. Тому познайомитися з правилами етикету в транспорті просто необхідно.

  • Входячи в транспорт, не потрібно штовхатися і намагатися пролізти першим. Потрібно рухатися в загальному потоці і проходити в порядку живої черги.

  • Увійшовши в транспорт, не потрібно зупинятися прямо біля входу. Слід пройти далі по салону для того, щоб пасажири, які входять слідом, також могли поміститися. Виняток: якщо виходити на наступній зупинці.

  • Побачивши вільне місце, не варто з віх ніг кидатися, щоб його зайняти, розштовхуючи ліктями сусідніх пасажирів. Подивіться спочатку навколо: можливо, поруч є люди похилого віку або діти.

  • Дуже негарно в транспорті голосно розмовляти, кричати, сперечатися. Також поганим тоном вважається голосно обговорювати свої справи по телефону.

  • Якщо на спині великий рюкзак або на плечі велика сумка, ввічливий пасажир обов'язково їх зніме і буде тримати в руках. Якщо цього не зробити, можна боляче зачепити інших пасажирів, забруднити або порвати їм одяг, вдарити великим рюкзаком по обличчю.

  • Некультурно в громадському транспорті зачісуватися, чистити нігті, вуха, ніс і інші частини тіла. Втім, як в будь-якому іншому громадському місці, крім спеціально для цього призначених.

  • Не потрібно струшувати краплі дощу або снігу з одягу, взуття та парасольки в салоні автобуса, тролейбуса або іншого виду транспорту.

  • Тварин в громадському транспорті перевозять в спеціальних клітинах, а собак - обов'язково в наморднику.

  • Входити з їжею або морозивом в громадський транспорт непристойно. При повороті або зупинці можна забруднити сусідніх пасажирів.

  • Готуйтеся до виходу заздалегідь. Особливо, якщо в салоні дуже багато пасажирів. Для цього не потрібно мовчки, як криголам, рухатися вперед, прокладаючи собі шлях ліктями. Досить ввічливо попросити попереду стоїть людини: «Дозвольте пройти, я виходжу на найближчій зупинці». Або ввічливо поцікавитися у вартого перед вами пасажира: «Ви виходите на наступній зупинці?». Якщо людина їде далі, він вступається і дасть вам дорогу. Якщо виходить - почне просуватися до виходу.

  • Будьте в громадському транспорті уважні, доброзичливі і ввічливі.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Креативний менеджмент в умовах змін (на прикладі управління закладами позашкільної освіти)»
Просіна Ольга Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.